abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juni 2008 @ 11:13:18 #26
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59455066
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 11:08 schreef GI het volgende:

[..]

Dit wordt ten zeerste afgeraden door de verpleegkundigen van de couveuse afdeling waar Yade heeft gelegen.
Bij couveuse-kindjes ligt het bacterie-verhaal natuurlijk een stuk gevoeliger dan voor kindjes van al (minimaal) een paar maanden oud die goed op gewicht zijn.
Bij ontdooien onder een lauwe kraan is de kans op bacterie-groei natuurlijk wat groter dan dat je het in de koelkast laat ontdooien. Vandaar ws het advies van de verpleging op de couveuse-afdeling.

En zoals gezegd.. alleen doen bij noodgevallen!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 11:43:12 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_59455851
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 10:28 schreef Misstique het volgende:
Ik heb me altijd afgevraagd of dat niet heel erg pijnlijk is. .
Nee. Veel pijnlijker is vingernageltjes in je tepel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:05:07 #28
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_59456372
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 11:43 schreef Troel het volgende:

[..]

Uhuh.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:38:56 #29
108648 cattie
lieve moeder
pi_59457201
Goed topic!
Het duurt nog een tijdje, maar ik wil weer heel graag bv geven en daar hoort kolven helaas bij. Nou heb ik een Avent IQ uno, prima ding, maar ik wil zo snel mogelijk kolven, dus een dubbele. Nou zag ik dat de Avent IQ duo bijna ค 500 kost! Da's 3x zo duur als de uno. Iemand een idee waarom? Dat vind ik wat te veel van het goede.
Ik denk nu aan de Ameda Lactaline Personal. Stuk vriendelijker geprijst en ook deze heeft een gesloten systeem. En ik ken vrouwen die er heel tevreden over zijn.
pi_59457373
Ja cattie, je kan beter nog een IQ Uno erbij kopen, kan je ook dubbel kolven
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_59457416
Die lactaline is een goede Cattie. Ik heb die van Lois tijdelijk gehad en nu is -ie bij s-a-i-n-t als ik het me goed herinner. Dus je kan hen ook even vragen hoe -ie bevalt. Ik was er in elk geval erg tevreden over, gedurende de week dat ik na de huur van de thuiszorgMedela nog heb gekolfd.
Sjee, da's een rare zin geworden.
Hardloper.
IG @webkim
pi_59457546
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 11:43 schreef Troel het volgende:

[..]

No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:41:29 #33
108648 cattie
lieve moeder
pi_59458932
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:46 schreef beefcake het volgende:
Ja cattie, je kan beter nog een IQ Uno erbij kopen, kan je ook dubbel kolven
Dat was idd ook mijn idee!

Webkim, ik ga er gewoon voor, de Ameda it is. Of beter gezegd, gaat het worden, want ik zal hem pas na de bevalling kopen.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:43:25 #34
3011 E.T.
pi_59458991
Die Ameda kan je ook huren trouwens bij Vosmedisch.nl

Als je 'm wilt kopen, hoef je de huurperiode niet te betalen en betaal je gewoon de aanschafprijs. Mocht ie toch neit bevallen kun je 'm zo weer terug sturen

(hmz, ik zie dit niet meer op de nieuwe website van ze staan. Misschien dat ze de mogelijkheid hebben afgeschaft)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:04:35 #35
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59459602
Ik weet niet precies of dit in bv-topic of in dit topic moet.

Ik heb het idee dat Jen veel meer drinkt op het kdv dan gewoon bij mij. Ik had vorige week al dat ik het gevoel had dat ik te weinig kolfde, maar na een beetje meer kolven kom ik dan toch aan de 400 cc. Maar dat ik dan ook meteen wat Jen op een dag drinkt, ik hou niets over aan voorraad.
Zaterdag zaten mn borsten flink vol, maar Jen dronk echt niet minder dan normaal bij me. Gister dus weer kolven en merk ik dat de productie weer op het punt van vorige week is. Dus Jen drinkt gewoon veel op het kdv. Best vervelend, want straks kom ik tekort...

Komt iemand dit bekent voor?? Gaat het straks beter als ze ook andere dingen krijgt? (dit past dan weer beter in bv denk ik...)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:13:18 #36
3011 E.T.
pi_59459869
Je kolft nooit net zo veel als dat je kind drinkt. Een baby kan veel beter de borsten leeg krijgen dan een kolf ooit kan.
Veel of weinig kolven zegt dus helemaal niets over wat je kind drinkt en de meeste moeders zullen dus per dag minder kolven dan dat het kind drinkt. Is niets raars aan

Jennifer (ot: waarom heb je er neit gewoon Jen genoemd, aangezien je d'r naam nooit normaal gebruikt? Zonde) drinkt dus niet meer op het kdv.. jij kolft gewoon minder.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:14:11 #37
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59459901
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:13 schreef E.T. het volgende:
Je kolft nooit net zo veel als dat je kind drinkt. Een baby kan veel beter de borsten leeg krijgen dan een kolf ooit kan.
Veel of weinig kolven zegt dus helemaal niets over wat je kind drinkt en de meeste moeders zullen dus per dag minder kolven dan dat het kind drinkt. Is niets raars aan
Dat is erg vervelend... Hoe los je dat op?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:14:57 #38
3011 E.T.
pi_59459921
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is erg vervelend... Hoe los je dat op?
vaker kolven, ook op de dagen dat je niet werkt
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:24:36 #39
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_59460151
wat gaaf, mooie openingspost oo, ga even lezen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:26:18 #40
35189 Troel
scherp en bot
pi_59460189
Ik hoop dat bij een eventuele volgende baby de borstvoeding wel aanslaat, mocht ik dan inderdaad weer volledig moeten kolven, dan haal ik er gewoon nog een Uno bij denk ik.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 juni 2008 @ 14:36:12 #41
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_59460473
Ik heb zelf de mini electric plus, de dubbele uitvoering. Prima ding voor mij, al kolft hij een stuk''lomper'' dan de huurkolf die ik huurde (zo'n blauwe grote kast).
Mocht ik er opnieuw een kopen, zou ik denk ik gaan voor de pump in style.

Het model wat ik heb is overigens niet gesloten, wat wil zeggen dat er melk in de motor loopt. Als dit gebeurde spoelde ik hem altijd even door, door met een spuitje in het gaatje waar het slangetje normaal zit.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 17 juni 2008 @ 15:03:07 #42
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_59461292
ik hoop dadelijk weer borstvoeding te kunnne geven en dan ook af en toe te kolven alleen weet echt niet welke kolfaparaat ik het beste kan pakken.
Het is niet voor dagelijks gebruik dus een hele dure wil ik niet maar liefst wel electrisch.
Bij Demi had ik de Medela Mini-Electric , opzich een fijn ding alleen had hem van mijn nichtje geleend en die heeft hem nu zelf nodig.

Toch deze nu zelf aanschaffen of hebben jullie nog betere opties?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_59467523
Ik heb een Medela Pump in style..
Echt een ideaal ding!!!!

alles kant en klaar in 1 tas... geen gesleep met meerdere tassen.
dubbelzijdig dus zo klaar.
alles compact en passend ingepakt, incl flesjes, koeltasje met element etc..

Kan geen melk in de motor komen, dus idd door te verkopen.

Het kost flink wat (300 euro), maar ik zou echt geen andere willen.
  Jubileum moderator dinsdag 17 juni 2008 @ 19:43:47 #44
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59468609
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:41 schreef cattie het volgende:

[..]

Dat was idd ook mijn idee!

Webkim, ik ga er gewoon voor, de Ameda it is. Of beter gezegd, gaat het worden, want ik zal hem pas na de bevalling kopen.
Geweldige keus Cattie, ik kan niet anders dan lyrisch zijn over de Ameda. Heb diverse kolven uitgeprobeerd maar ik vond deze gewoon het fijnst.

Enne Troel..... evt 2e kindje? Ik wist helemaal niet dat je dat alweer overwoog
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 17 juni 2008 @ 21:10:28 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_59470740
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 19:43 schreef Lois het volgende:

[..]

Geweldige keus Cattie, ik kan niet anders dan lyrisch zijn over de Ameda. Heb diverse kolven uitgeprobeerd maar ik vond deze gewoon het fijnst.

Enne Troel..... evt 2e kindje? Ik wist helemaal niet dat je dat alweer overwoog
Aan de ene kant wel, aan de andere kant niet Ik neig meer naar het niet (toch wat veel risico wat betreft PDD enzo en nog zo'n zwangerschap zie ik niet zitten), maar vind het ook zo wat om willens en wetens voor maar een kind te kiezen terwijl ik dat zelf verschrikkelijk vind
Maar ik ben in ieder geval nog niet van plan mijn kolf weg te doen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60496589
Ik ben me nu ook een beetje aan het ori๋nteren op electrische kolven.
Heb nu een handkolf (Avent Isis)waar ik mee kolf, maar voor straks als ik weer aan het werk ga, wil ik graag een electrische (en ook om alvast een voorraadje mee op te bouwen).

Ik wil in ieder geval een dubbele electrische kolf, heb al een beetje rond zitten kijken en die Pump in Style lijkt me op zich wel wat, maar hij is wel prijzig zeg!
Eens even goed over nadenken...
pi_60498297
even een vraag: kun je bevroren melk zo in de flessenwarmer zetten (in bevroren toestand)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_60498897
Karin volgens mij kan dat wel al moet je er wel bij blijven en regelmatig even zachtjes omschudden zodat de ontdooide melk niet te warm wordt. Iets van die strekking staat ook in het stuk onder het linkje borstvoeding opwarmen in de op.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60499314
Overkolven gesproken, is het echt zo onverstandig om tijdens je zwangerschap aleen kolf te kopen, ook als het je tweede kindje is?
Ik heb namelijk een mooie aanbieding gezien voor een Ameda lactaline met rugtas.

iemand die iets zinnigs kan zeggen?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60499390
waarom zou dat onverstandig zijn?

bij een 1ste kan ik het me voorstellen, voor als de bv echt niet lukt...
maar die van jou doet het nog , dus lijkt me erg stug dat dat straks mis gaat lopen.
zou die aanbieding mooi kopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')