Onderzoekers: koffie minder slecht dan gedacht:quote:Wie tot zes koppen koffie per dag drinkt, loopt geen gevaar daar vroeg aan dood te gaan. Sterker nog, bij middelbare vrouwen lijkt de kans op een vroeg einde door een hartaandoening dankzij het regelmatig drinken van koffie, zelfs af te nemen.Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Madrid in Spanje, dat vandaag gepubliceerd is.
Eerdere onderzoeken naar de consumptie van koffie gaven een wisselend beeld; soms bleken er voordelen, soms waren er nadelen. Naar nu blijkt is koffie dus minder ongezond dan tot nu toe werd gedacht, stellen de onderzoekers, die meer dan 120.000 mannen en vrouwen in de Verenigde Staten onderzochten. Koffie bevat cafeïne, een verslavende en oppeppende stof. De onderzoekers denken dat deze stof zorgt voor de vermindering van het aantal hart- en vaatziektes onder koffiedrinkers.
Er zijn vast honderden onderzoeken die gedaan zijn naar de effecten van koffie en de gevolgen die dit heeft. Onderzoeken worden altijd vanuit verschillende invalshoeken benaderd. Zo kan ik gerust 10 rapporten vinden waarbij koffie geprezen wordt en ook 10 waarbij koffie als een dodelijk vergif neergezet wordt.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
Volgens mij kwam niet zo lang geleden naar buiten dat ook koffie vol met anti-oxidanten zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
Zo werkt dat met onderzoeken.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:40 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Er zijn vast honderden onderzoeken die gedaan zijn naar de effecten van koffie en de gevolgen die dit heeft. Onderzoeken worden altijd vanuit verschillende invalshoeken benaderd. Zo kan ik gerust 10 rapporten vinden waarbij koffie geprezen wordt en ook 10 waarbij koffie als een dodelijk vergif neergezet wordt.
De waarheid ligt altijd ergens in het midden.
nóg gezonder is zwart. als je zoveel troep in de koffie moet gooien om het te drinken, moet je maar op iets overgaan wat je wel lekker vindt.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:35 schreef marcel-o het volgende:
nóg gezonder is Stevia als suikervervanger gebruiken in de koffie
k heb iig geen hypo's meer![]()
Grappig dat de mensen die dit soort teksten zeggen wel altijd naar links en naar rechts kijken voor ze oversteken. Waarom? Uiteindelijk ga je toch dood!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:48 schreef morpheus_at_work het volgende:
uiteindelijk ga je toch een keer dood, met of zonder koffie te drinken
sommige dingen zijn het waard om een klein langetermijnrisico voor te lopen. Ik heb nog geen waarde kunnen ontdekken aan het niet kijken voor het oversteken.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:12 schreef soylent het volgende:
[..]
Grappig dat de mensen die dit soort teksten zeggen wel altijd naar links en naar rechts kijken voor ze oversteken. Waarom? Uiteindelijk ga je toch dood!
en daarbij, koffie drinkende vrouwen dienen wel genoeg kauwgom te eten voordat ze naast je komen zittenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:24 schreef waht het volgende:
Mooi zo.
Maar wel jammer dat je geen hond aan die 6 koppen per dag drinkende vrouwen hebt als ze een keer zonder komen te zitten. Ik hou het wel bij koffie met mate.
Niet alleen vrouwen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:44 schreef marcel-o het volgende:
[..]
en daarbij, koffie drinkende vrouwen dienen wel genoeg kauwgom te eten voordat ze naast je komen zitten
En aan hoeveel kopjes denk je dan...????quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:44 schreef marcel-o het volgende:
[..]
en daarbij, koffie drinkende vrouwen dienen wel genoeg kauwgom te eten voordat ze naast je komen zitten
Het advies van de onderzoekers was helemaal geen Cafeïne want bij 1 kopje per dag had je al een sterk verhoogd risico op een miskraam.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 19:47 schreef Chronica het volgende:
[..]
En aan hoeveel kopjes denk je dan...????![]()
Dat nieuws van koffie en miskramen weet ik me nog goed te herinneren. Mijn verloskundige wist me toen te vertellen dat tot 2 kopjes per dag wel is toegestaan, maar meer weer niet want dat verhoogd weer wel het risico.
Die heb ik ook al eerder gehoord. Ging ook voor cola op. Net als je geen rauw vlees moet eten en sla, fruit en groente goed moet wassen i.v.m een kindje krijgen met een handicap. Of het allemaal klopt weet ik niet, maar zou mij er dan toch aan houden als moeder. Beter voorkomen dan genezen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:23 schreef HarryP het volgende:
[..]
Het advies van de onderzoekers was helemaal geen Cafeïne want bij 1 kopje per dag had je al een sterk verhoogd risico op een miskraam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |