Wat voor date heb jij nou weerquote:Op maandag 16 juni 2008 16:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Willy, je bent geweldigEn op deze manier heb ik ook een achterbank bij de hand in Amsterdam
Nee hoor, gewoon op en neer gehobbeld tussen stage en huisquote:Op maandag 16 juni 2008 21:14 schreef Charango het volgende:
@ Wadloper: een 'Frysk' en kort onderonsje dus?
Ik word erbijna opgewonden vanquote:Op dinsdag 17 juni 2008 06:32 schreef Wadloper het volgende:
Tot zover eigenlijk ineens een spannend dagje, ik heb in een klein uurtje dus drie goederentreinen gezien![]()
Inderdaadquote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:24 schreef Willy84 het volgende:
Zo, verrrr..!!! Vergeet je je paspoort niet
En je inentingenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:24 schreef Willy84 het volgende:
Zo, verrrr..!!! Vergeet je je paspoort niet
Daarom dus, vanuit welke wijk dan ook in Purmerend gaat er een bus naar Amsterdam CS. Voor de trein moet je eerst naar het station, als je daar toch met de bus heen moet, kan je daar net zo goed in blijven zitten.quote:Op maandag 16 juni 2008 17:52 schreef Socios het volgende:
Wat een onzin... En met de bus duurt die reis net zo lang...
Jij gaat door voor de koelkast!quote:Op maandag 16 juni 2008 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Of wordt er daarna doorgereden naar Schiphol, waarbij je in Sloterdijk (Hemboog) moet overstappen of zo?
quote:Geruisloos vertrek vanaf derde perron
DEVENTER - Geen burgemeester die met pet en fluit feestelijk de eerste trein op het nieuwe perron verwelkomt. Geen andere functionarissen, geen feest. Helemaal niets. Gisteren om 18.08 uur precies klonk het sobere fluitsignaal van de conducteur van dienst en vertrok de eerste trein, geruisloos.
Behalve de reizigers in de intercity richting Amsterdam was enkel een handvol treinliefhebbers getuige van het heugelijke feit. Zij legden het vertrek en even later de aankomst van de eerste treinen vast met hun camera's. "Voor ons als liefhebbers is dit prachtig, maar ook voor Deventer is het belangrijk dat het extra perron er ligt. De mogelijkheden op het station zijn veel groter geworden en daar zal de reiziger van profiteren" , legt treinliefhebber Paul Bandel uit.
Door het nieuwe perron, dat de afgelopen weken aan de stadszijde van het station is gerealiseerd, kunnen er meer treinen tegelijk terecht in Deventer. Vooral de reizigers die in de spits van Amsterdam naar Deventer reizen profiteren. De extra treinen die dagelijks op de drukste uren worden ingezet, moesten wachten in Apeldoorn tot de achteropkomende intercity ze inhaalde. Nu kunnen de spitstreinen wél direct doorrijden omdat ze allebei tegelijk terecht kunnen in Deventer. Het levert de reiziger een tijdwinst op van ruim tien minuten. Bovendien willen de Nederlandse Spoorwegen dat er in de nabije toekomst ieder kwartier een trein gaat rijden tussen Deventer en de Randstad. Het extra perron maakt dit mogelijk.
Al met al toch reden voor een klein feestje, zoals ook is aangekondigd. Maar om vier uur 's middag, het tijdstip waarop de eerste trein feestelijk moet worden onthaald, blijft het stil. Ook de fotograaf die voor Prorail dit tafereel moet vastleggen, kan onverrichter zake weer vertrekken.
Ruim twee uur verschijnt dan toch de eerste trein. Stopt en vertrekt een paar minuten later weer, slechts gadegeslagen door de verslaggever, de fotograaf en de liefhebbers die lange tijd de regen trotseerden om deze mijlpaal mee te maken. Mooier is de aankomst van de eerste trein en dan vooral het moment waarop de reizigers uitstappen. Verbaasd bekijken zij de vreemde omgeving. "Is dit echt goed?", vraagt Berrie Elsschot. Deze student, en niet de burgemeester of NS-directeur, kan later vertellen dat hij als eerste voet heeft gezet op het nieuwe perron op het Deventer station.
Bron: De Stentor
Gelukkig dan ben ik deze dag weer zekerquote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Oh, wacht, bvalt wel mee... Donderdag ben ik er niet
Wat moet je daar nou weer!quote:Op maandag 16 juni 2008 13:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ben principieel tegen het betalen om te parkerenheb dan ook ooit een uur in het centrum van amsterdam gestaan met de alarmlichten aan, omdat ik vertikte te betalen
! Maar goed dit keer was ik van plan langer dan een uurtje te blijven
Ik heb vooralsnog een lichte voorkeur voor Purmerend. Dat kan ik ten minste vinden, vorige week daar een nieuwe fototoestel gekocht
Rijdt Arriva dan weerquote:Op dinsdag 17 juni 2008 21:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat moet je daar nou weer!
Je kunt ook bij Overwhere parkeren volgens mij, daar kun je kiezen tussen de trein of bus 106.
Keep postingquote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:37 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Was natuurlijk niet serieus gemeend he...![]()
Mijn foto's laat ik dus ook maar achterwege dan...
Neh, van die achterbank was een grapjequote:Op maandag 16 juni 2008 22:38 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Wat voor date heb jij nou weerje weet wat ze vroeger altijd achter het CS deden he
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:37 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ik zet m ergens in Amsterdam Noord neer, regio sneeuwbalstraatquote:Op dinsdag 17 juni 2008 21:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat moet je daar nou weer!
Je kunt ook bij Overwhere parkeren volgens mij, daar kun je kiezen tussen de trein of bus 106.
Misschien iets korter.quote:Op maandag 16 juni 2008 17:52 schreef Socios het volgende:
Wat een onzin... En met de bus duurt die reis net zo lang...
Niet zo happen zegquote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:37 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Wat hij zegt...quote:
Volgens mij heeft NS toch de letter V geschrapt?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 20:27 schreef Mark-Hgl het volgende:
IRM = het oorspronkelijke DD-IRM, zoals deze vanaf 1994 geleverd werden. Dit waren drie- en vierwagenstammen.
Vanaf 2003 is men tussenbakken gaan bouwen en gaan toevoegen in de bestaande stammen. De stammen werden verlengd en vernummerd. Drietjes (82xx) werden viertjes (94xx) en viertjes (84xx) werden zesjes (86xx). De verlengde stammen kregen de benaming (om onderscheid te maken met de niet-verlengde stammen) Verlengd InterRegio Materieel. In dezelfde periode werden ook geheel nieuwe vier- en zeswagenstammen geleverd (series 95xx voor de viertjes en 87xx voor de zesjes). Deze kregen de benaming Vernieuwd InterRegio Materieel. Inmiddels zijn alle stammen verlengd, dus het gehele park heeft de benaming VIRM
Gelukkig dat familie me kwam ophalenquote:Utrecht Centraal-Baarn Woensdag 18 Juni 14:54
Oorzaak Tussen Baarn en Soest rijden geen treinen door een seinstoring.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 16:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Den Dolder en Baarn reizen via Amersfoort.
Mja, vond het wel grappig om dat er ff bij te doenquote:Op woensdag 18 juni 2008 08:34 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Niet zo happen zeg
Vond de tekst erbij alleen wat 'opgewonden' overkomen...
[..]
Wat hij zegt...
Keep those pictures coming!!![]()
Heb je al een schema uitgedokterd?quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:17 schreef Lemjur het volgende:
Op 9 juli ga ik riching Italie met de CNL. Daarna via Slovenië nar Oostenrijk en Tsjechie, vervolgens weer richting NL. Enorme zin in, en ik ga kijken of ik nog wat leuke plaatjes kan schieten
Vetquote:Op woensdag 18 juni 2008 21:59 schreef knars het volgende: 12 bakken koploperplezier op Zoetermeer Oost en Den Haag Ypenburg
Nou en? De meeste reizen beginnen toch juist niet op het treinstation, als je daar niet eerst naartoe hoeft, maar dichterbij op een bus naar Asd kan stappen bespaar je tijd.quote:Op woensdag 18 juni 2008 07:57 schreef Duvel het volgende:
Ligt er aan waar je zit. Vanaf het treinstation moet je een lokale lijn nemen naar de doorgaande weg in Purmerend, of lopen naar bijvoorbeeld het Tramplein (waar al lang geen trams meer rijden).
Off course I did, heb zelfs m´n kaartjes allemaal al xDquote:Op donderdag 19 juni 2008 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb je al een schema uitgedokterd?
Dat is het juist zo mooi aan het openbaar vervoer. Het vertrek van waar je niet bent en gaat naar waar je niet moet zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:06 schreef ReisT het volgende:
De meeste reizen beginnen toch juist niet op het treinstation
Dat hoef je mij niet te vertellen, ik heb 20 jaar in Purmerend gewoond.quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nou en? De meeste reizen beginnen toch juist niet op het treinstation, als je daar niet eerst naartoe hoeft, maar dichterbij op een bus naar Asd kan stappen bespaar je tijd.
Leuk dat er weer eens een T'tje in Leeuwarden was.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:15 schreef Socios het volgende:
Vanmiddag om 16.00u stond Plan T 531 op station Leeuwarden.Hij was verdwaald zei ´ie en stond te wachten op spoor 3 voor hulp.
Twee paniekshotjes, ik moest de 30147 halen...
[ afbeelding ]
Plan T 531 te Lw
[ afbeelding ]
En een minuutje later vanuit de GTW.
Laffe tekkelquote:Op donderdag 19 juni 2008 20:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat hoef je mij niet te vertellen, ik heb 20 jaar in Purmerend gewoond.
Ik had er vandaag zomaar 2quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Leuk dat er weer eens een T'tje in Leeuwarden was.
Dat is pas ´paniek´.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Rennen met de cam, ja hoorRode lampjes in de verte
The WH00T?quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:50 schreef Socios het volgende:
Jammer dat je de ING-express gemist hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |