bloedarmoede ?quote:Op zondag 15 juni 2008 19:04 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb van die perioden dat ik elke ochtend om 6 uur wakker ben en maar een paar uurtjes slaap per nacht nodig heb en ik heb perioden dat 8 uur slaap per nacht niet genoeg lijkt te zijn. In die laatste periode zit ik nu. Erg irritant. Ik kan amper m'n ogen open houden en moet gewoon 's middags vaak een paar uurtjes slapen. Als ik nu hoogbejaard was, fine, maar ik ben pas 24, dus ik moet toch niet voordurend zo dodelijk vermoeid zijn? Wie heeft hier nog meer last van? En wat doe ik eraan?
quote:Op zondag 15 juni 2008 19:20 schreef Houniet het volgende:
Pfeiffer?
Geen gezwollen lymfeklieren = geen Pfeifferquote:Op zondag 15 juni 2008 19:26 schreef Opperkwal het volgende:
1 dag goed slapen, vervolgens de marge van 8+ uur per dag te halen. Anders pfeiffer, laat bloed prikken.
zou ik zeker doen, als ze je bloed controleren zijn ze er misschien zo achter, want het kan zoveel oorzaken hebben dat je beter niet zelf kunt gaan ''dokteren'', pfeipher, suiker, bloedarmoede noem maar opquote:Op zondag 15 juni 2008 20:02 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb er sinds een jaar of 2 last van, dus ik heb het wel eerder gehad. In 2001 ook een hele zomer in zeer extreme mate (om 14 uur 's middags al bekaf zijn) en toen een hele poos niet, tot een jaar of 2 geleden dus.
Langs de huisarts gaan is wel een goede optie.
Eensch, alhoewel moe zijn zonder oorzaak het meest voor de hand ligt.quote:Op zondag 15 juni 2008 20:22 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
zou ik zeker doen, als ze je bloed controleren zijn ze er misschien zo achter, want het kan zoveel oorzaken hebben dat je beter niet zelf kunt gaan ''dokteren'', pfeipher, suiker, bloedarmoede noem maar op
even naar de huisarts is de beste optie.
succes
Niet zo verwonderlijk aangezien het chronisch vermoeidheidssyndroom een zogenaamde diagnose per exclusionem is. Als er dus geen (lichamelijke) oorzaken gevonden kunnen worden, wordt de diagnose pasquote:Op zondag 15 juni 2008 20:29 schreef Skaai het volgende:
Mijn oom heeft last van een chronische vermoeidheidsziekte en er is eigenlijk geen oorzaak bij hem vastgesteld.
Heb ik sinds een aantal maanden ook last van.quote:Op zondag 15 juni 2008 19:04 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb van die perioden dat ik elke ochtend om 6 uur wakker ben en maar een paar uurtjes slaap per nacht nodig heb en ik heb perioden dat 8 uur slaap per nacht niet genoeg lijkt te zijn. In die laatste periode zit ik nu. Erg irritant. Ik kan amper m'n ogen open houden en moet gewoon 's middags vaak een paar uurtjes slapen. Als ik nu hoogbejaard was, fine, maar ik ben pas 24, dus ik moet toch niet voordurend zo dodelijk vermoeid zijn? Wie heeft hier nog meer last van? En wat doe ik eraan?
Gelukkig is dat 1 van de dingen waar ik me absoluut geen zorgen om maak, hang al 10 jaar aan dezelfde vechtgenoot vast en mocht dat wel zo zijn was dat vorige week zeker wel naar boven gekomen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |