abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 juni 2008 @ 19:04:15 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59410866
Ik heb van die perioden dat ik elke ochtend om 6 uur wakker ben en maar een paar uurtjes slaap per nacht nodig heb en ik heb perioden dat 8 uur slaap per nacht niet genoeg lijkt te zijn. In die laatste periode zit ik nu. Erg irritant. Ik kan amper m'n ogen open houden en moet gewoon 's middags vaak een paar uurtjes slapen. Als ik nu hoogbejaard was, fine, maar ik ben pas 24, dus ik moet toch niet voordurend zo dodelijk vermoeid zijn? Wie heeft hier nog meer last van? En wat doe ik eraan?
Niet meer actief op Fok!
pi_59410894
slaap 1 dag heel veel bij. dan is het wel weer goed
pi_59410946
Als je dit niet eerder had en je ritme en druk/stress in het leven niet erg veel veranderd is t.o.v. van de tijd waarin je dit niet had, is het wellicht een idee om even langs de huisarts te gaan.
pi_59411090
Heb ik ook, volgens mij omdat het nu al een tijd wat matiger weer is, met zon ben ik altijd helemaal wakker.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zondag 15 juni 2008 @ 19:20:03 #5
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_59411166
Pfeiffer?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_59411291
1 dag goed slapen, vervolgens de marge van 8+ uur per dag te halen. Anders pfeiffer, laat bloed prikken.
pi_59411372
Hormonaal, hou maar eens 2 of 3 maanden een 'vermoeidheids' dagboekje bij, dan zul je zien dat het te maken heeft met je h. spiegel.
Als het er niets mee te maken heeft, moet je maar eens naar de huisarts idd.
pi_59411424
quote:
Op zondag 15 juni 2008 19:04 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb van die perioden dat ik elke ochtend om 6 uur wakker ben en maar een paar uurtjes slaap per nacht nodig heb en ik heb perioden dat 8 uur slaap per nacht niet genoeg lijkt te zijn. In die laatste periode zit ik nu. Erg irritant. Ik kan amper m'n ogen open houden en moet gewoon 's middags vaak een paar uurtjes slapen. Als ik nu hoogbejaard was, fine, maar ik ben pas 24, dus ik moet toch niet voordurend zo dodelijk vermoeid zijn? Wie heeft hier nog meer last van? En wat doe ik eraan?
bloedarmoede ?

even laten nakijken, staalpillen.... ben je zo weer als nieuw.
  zondag 15 juni 2008 @ 19:35:12 #9
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_59411475
Heb ik ook last van. Bij mij gaat het op en neer in perioden van 3 maanden. Ik heb er mee leren leven en ga in "moeie" perioden gewoon wat vroeger naar bed toe en probeer minder verplichtingen in te plannen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 15 juni 2008 @ 20:02:42 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59412059
Ik heb er sinds een jaar of 2 last van, dus ik heb het wel eerder gehad. In 2001 ook een hele zomer in zeer extreme mate (om 14 uur 's middags al bekaf zijn) en toen een hele poos niet, tot een jaar of 2 geleden dus.
Langs de huisarts gaan is wel een goede optie.
Niet meer actief op Fok!
pi_59412323
quote:
Op zondag 15 juni 2008 19:20 schreef Houniet het volgende:
Pfeiffer?
quote:
Op zondag 15 juni 2008 19:26 schreef Opperkwal het volgende:
1 dag goed slapen, vervolgens de marge van 8+ uur per dag te halen. Anders pfeiffer, laat bloed prikken.
Geen gezwollen lymfeklieren = geen Pfeiffer
I feel kinda Locrian today
  zondag 15 juni 2008 @ 20:19:13 #12
183230 MiVer
a.b.s.mp3.dance
pi_59412326
Hou als viking de spirit van je voorvaderen hoog!

Daarnaast doen vers fruit en groente, voldoende mineralen via zaden/noten, het matigen van suiker, regelmatig sporten, buitenlucht, positieve en zinvolle bezigheden ook wonderen.
Maar ja, dat is een open deur.
Multiversum, ego's, erwten....haha....erwten zijn voedzaam!
  zondag 15 juni 2008 @ 20:21:39 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_59412386
Ik heb me ook al een aantal maal laten testen en ze vinden altijd wel "wat" (meestal een virusje), maar niet iets wat volgens de dokter de extreme vermoeidheid kan verklaren. Wat overigens meestal goed helpt is eerst een dagje goed slapen en daarna een paar dagen alleen maar leuke en afwisselende dingen in te plannen. Geen verplichtingen! Al heeft dit alleen maar zin als ik ook echt mijn rust genomen heb. Ga ik tegen heug en meug door, dan kan ik zoveel leuke dingen doen als ik wil, fitter word ik niet. Sporten heeft bij mij alleen maar zin bij "normale" vermoeidheid.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_59412412
quote:
Op zondag 15 juni 2008 20:02 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb er sinds een jaar of 2 last van, dus ik heb het wel eerder gehad. In 2001 ook een hele zomer in zeer extreme mate (om 14 uur 's middags al bekaf zijn) en toen een hele poos niet, tot een jaar of 2 geleden dus.
Langs de huisarts gaan is wel een goede optie.
zou ik zeker doen, als ze je bloed controleren zijn ze er misschien zo achter, want het kan zoveel oorzaken hebben dat je beter niet zelf kunt gaan ''dokteren'', pfeipher, suiker, bloedarmoede noem maar op

even naar de huisarts is de beste optie.

succes
pi_59412448
quote:
Op zondag 15 juni 2008 20:22 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

zou ik zeker doen, als ze je bloed controleren zijn ze er misschien zo achter, want het kan zoveel oorzaken hebben dat je beter niet zelf kunt gaan ''dokteren'', pfeipher, suiker, bloedarmoede noem maar op

even naar de huisarts is de beste optie.

succes
Eensch, alhoewel moe zijn zonder oorzaak het meest voor de hand ligt.

-edit- @ TS, ik zie toevallig in een ander topic van je dat je hevig menstrueert. Dit is dé voornaamste
oorzaak voor bloedarmoede bij vrouwen in de vruchtbare fase. Het kan dus heel goed zo zijn dat je je
moet voelt daardoor.
  † In Memoriam † zondag 15 juni 2008 @ 20:29:54 #16
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_59412559
Huisartsje doen. Mijn oom heeft last van een chronische vermoeidheidsziekte en er is eigenlijk geen oorzaak bij hem vastgesteld. Heeft altijd gezond geleefd, normale tijden naar bed e.d, geen baan waar veel inspanning voor nodig is en ook geen omgeving waar veel stress in voorkomt.
Halverwege de dag is hij zo vermoeid dat hij naar bed gaat om bij te tanken, hij werkt dan ook helaas niet meer 100%. Ik kan me zo snel even niet voor de geest halen of het een specifieke naam heeft, ik weet wel dat het een erkende 'aandoening' is. Succes ermee, op deze leeftijd (op je 45e trouwens ook niet) zo'n last hebben van vermoeidheid is niet normaal.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  zondag 15 juni 2008 @ 20:31:05 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59412584
Thanks voor alle reacties .
Ik post hier wel weer even als ik bij de huisarts ben geweest. Morgen meteen even een afspraak maken .
Niet meer actief op Fok!
pi_59412678
quote:
Op zondag 15 juni 2008 20:29 schreef Skaai het volgende:
Mijn oom heeft last van een chronische vermoeidheidsziekte en er is eigenlijk geen oorzaak bij hem vastgesteld.
Niet zo verwonderlijk aangezien het chronisch vermoeidheidssyndroom een zogenaamde diagnose per exclusionem is. Als er dus geen (lichamelijke) oorzaken gevonden kunnen worden, wordt de diagnose pas
gesteld.
pi_59414883
Je studeert, toch? Ben je niet gewoon aan vakantie toe? De laatste loodjes van het jaar wegen vaak zwaar...
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_59415413
Ik heb het ook, dat ik soms geen slaap nodig heb en dat ik nou juist vaak vermoeid ben.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_59416220
quote:
Op zondag 15 juni 2008 19:04 schreef Viking84 het volgende:
Heb ik sinds een aantal maanden ook last van.
Ik ga tussen 10 en 11 s`avonds naar bed en sta ernaast tussen 5 en 6 s`morgens, maar kom de dag niet door zonder een uurtje te "roesen" op de bank.
Ik ben vorige week zondag (helaas om andere redenen, ademhaling stopt er af en toe fijn mee) helemaal binnenstebuiten-gekeerd, echt alles is nagekeken en ik gaf mijn vermoeidheid ook op als "symptoom". Maar er is absoluut niets te vinden. Volgens de doktoren ben ik zo gezond als een vis, maar zo voel ik me niet.
En wat je zegt, als je nu hoogbejaard ben is het te begrijpen,is het zelfs gezond om s`middags een uurtje te "rusten", maar ik ben pas 30 jaar.
"Gelukkig" ben ik nog niet klaar met onderzoeken doen, want ik zou toch graag willen weten waar mijn klachten vandaan komen.
this bitch bites
  zondag 15 juni 2008 @ 22:26:27 #22
78918 SeLang
Black swans matter
pi_59416292
AIDS ?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_59416723
quote:
Op zondag 15 juni 2008 22:26 schreef SeLang het volgende:
AIDS ?
Gelukkig is dat 1 van de dingen waar ik me absoluut geen zorgen om maak, hang al 10 jaar aan dezelfde vechtgenoot vast en mocht dat wel zo zijn was dat vorige week zeker wel naar boven gekomen.
Ze hebben echt alles nagekeken, mijn nieren, mijn gal, mijn longen, mijn hart, mijn darmen, ze hebben tig buisjes bloed afgenomen om alles uit te sluiten, maar niks te zien
Mijn klachten zijn begonnen na een pijnscheut van 2 uur lang in mijn rechterborst, sinds 2 weken kan ik ook maar op halve cappaciteit ademen, meer kan gewoon niet, zit er niet in. Maar volgens alle onderzoeken, mankeer ik niks, dus leg mij het maar uit.
Af en toe stopt de ademhaling er ff voor een minuutje mee, daarna raak ik in paniek en heb ik last van hyperventilatie, dat weten ze me wel te vertellen (alhoewel de meningen daar ook over verdeeld zijn), maar waarom mijn ademhaling er ineens mee stopt, dat weet niemand...
this bitch bites
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')