Ik ben er drie dagen geweest, donderdag de arrivals, en vrijdag en zaterdag de show.
In de week voor de show werd een noodverordening uitgegeven door de omliggende gemeenten waarin de gebieden aan beide uiteinden van de landingsbaan tot verboden gebied werden verklaard.
Ik kreeg weer de beelden voor me van de afgelopen paar jaar, waarin we keer op keer werden weggestuurd door de politie en/of de marechaussee.
Op hoop van zegen toch maar die kant op gereden, en mijn vrees bleek ongegrond, we konden rustig onze gang gaan.
De politie was wel aanwezig, maar reed rustig patrouillerondjes, en hield het doorgaande verkeer op, maar viel de spotters niet lastig.
Het weer was donderdag niet om over naar huis te schrijven, maar de buienradar liet een aanstaande weersverbetering zien, dus maakten we het onszelf gemakkelijk in de kofferbak van de auto.
Ondanks het slechte weer waren er toch een hoop mensen op de been, en het was dus gezellig druk aan de "Kop 24".
Hier een kleine greep uit de foto's van donderdag:
1. De Antonov An-2 van Classic Wings vloog net door een streepje zonlicht
![]()
2. In de loop van de dag klaarde het steeds meer op, deze Hawk T.1 van de RAF had al vrij redelijk weer bij zijn landing
![]()
3. Deze Griekse F-4E Phantom had drie pogingen nodig om te landen, en dat vonden wij héél vervelend

![]()
4. Het was inmiddels voldoende opgeklaard voor de Frecce Tricolori om een stukje te gaan toeren met Sheik.
![]()
5. De Aermacchi's draaiden lekker kort in voor de landing
![]()
6. Ali Oztürk was ook weer van de partij met zijn Acromach Super S2S.
![]()
7. Eén van de highlights van de static was deze C-130E Hercules, afkomstig van Maxwell Air Force Base in Alabama.
![]()
8. Niet alles wat donderdag binnenkwam was voor de open dagen, deze Noorse F-16 kwam langs voor de FWIT.
![]()
9. Een leuke deelnemer uit Denemarken was deze Canadair CL-604 Challenger.
![]()
10. Vlak voordat we vertrokken kwam de E-3A Sentry binnen zetten.
![]()
Tot zover de eerste serie, morgen post ik de serie van vrijdag.
Klik hier voor meer foto's van donderdag