Hoe ik m gebruik (en das ws. verre van ideaal, ik doe ook maar wat);quote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:26 schreef Zwoerd het volgende:
Heeft iemand wat tips hoe of je het krachtinspanning bolletje moet gebruiken, en hoe of je effectief in een (berg)etappe kan demarreren?
Ja, dat dacht ik al wel. Maar in een klimtijdrit lopen de verschillen gewoon heel snel op denk ik. Zeker tegen een Contador in topvormquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:59 schreef maniack28 het volgende:
Hij moet behalve kunnen klimmen ook kunnen tijdrijden!
In princiepe niet, maar je renner is dus gewoon niet geschiktquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:02 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik al wel. Maar in een klimtijdrit lopen de verschillen gewoon heel snel op denk ik. Zeker tegen een Contador in topvormMaar de manier waarop ik het doe is in principe niet fout?
Boven verwachting idd, nu nog afmaken... heb helaas niet alle doelen kunnen halen, wel met Flecha 3 etappes gewonnen in het voorjaar en met Dekker Luik-Bastenlaken-Luik, maar Freire heeft bijv niks kunnen pakken en is nu alweer uti vorm met veel vermoeidheid.quote:Goede prestatie in de Giro btw
Nouja, Contador reed de #2 al op anderhalve minuut, Serrano werd zelf 25e oid. Zijn vorm was - uit mijn hoofd - 92, weinig mis mee dus. En hij was niet opgebrand, met hartslag 170 houden komen ze altijd precies goed uit. Schommelingen compenseer ik idd met het balkje, maar als je weet wanneer die komen is het niet heel onmogelijk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:14 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
5 minuten is wel ongelofelijk veel. Je brandt hem niet op lijkt me? Ikzelf bak er overigens ook weinig van, vooral als er van steeds stijgingen en dalingen in het parcours liggen, dan blijf je violen met de percentages. Maar ik weet de schade meestal wel aardig beperkt te houden. Hoe zit het met de vorm en dergelijke van Serrano? Of doe je geen carriere?
Mijn tijdrit was zo ingedeeld, dat mijn renners eerst ongeveer 40 seconden achter lgen op de beste tussentijd, bij het tweede meetpunt ongeveer 1'40 en bij de finish nog maar 3'. Daar is dus weinig mis mee, het beste is voor het laatst bewaard. Maar dit was het scenario toen de klimmers nog moesten komen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:53 schreef Atreidez het volgende:
Met bergtijdrit moet je gewoon rekening houden met waar de stijgingen zitten. Je kan die 2 balken wel gelijk laten lopen, maar als de berg dan nog komt ga je echt geen goeie tijd rijden. Is de stijging over de hele rit hetzelfde dan maakt dat niet zo uit..
Die in de Giro heb ik bv. met Valverde gewonnen van Contador, terwijl ik bij meetpunt 1 nog 40sec. achter lag. Wat je iig niet moet doen is die energiebar leegrijden, ook al is het 3 km voor de streep, dan kan je wel dag zeggen tegen een goeie tijd. En te langzaam beginnen kan ook weer problemen geven in de zin dat je aan t eind teveel energie over hebt
Ja in het voorjaar natuurlijk wel de kasseienrenners, maar Menchov heeft pas 3/4 wedstrijden gereden over het hele voorjaar maar zit nu (eind mei) toch al op 1/3e vermoeidheid. Ik heb het idee dat vermoeidheid dus ook door het trainingsschema komt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:18 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Nouja, Contador reed de #2 al op anderhalve minuut, Serrano werd zelf 25e oid. Zijn vorm was - uit mijn hoofd - 92, weinig mis mee dus. En hij was niet opgebrand, met hartslag 170 houden komen ze altijd precies goed uit. Schommelingen compenseer ik idd met het balkje, maar als je weet wanneer die komen is het niet heel onmogelijk.
@maniak: op hartslag 170 eindigt het bovenste gele balkje zo goed als leeg op de finish (meestal nog een of twee streepjes over)
Dat van die vermoeidheid weet ik niet zeker, maar ik zit zelf in juni in de carriere (Dauphiné/Ronde van Zwitserland) en heb nergens last van. Gebruik je niet telkens dezelfde renners?
Ik heb met Tinkoff in mijn eerste jaar al enkele redelijke talenten gescout hoor. Zelfs twee die 'een hele grote' kunnen worden. Of ze dat ook worden, moet natuurlijk nog maar blijken.quote:Op zondag 3 augustus 2008 14:10 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Roman Kreuziger binnengehaald met Adria Mobil in seizoen 4.Eindelijk een kopman die met de beste meekan, wat vrij lastig zoeken was, omdat ik als "uitdaging" alleen maar wielrenners uit Oost-Europa haal. Al wordt ook dat steeds lastiger want de scouting is echt "
". Na 3 jaar scouten met 4 scouts heb ik pas 1 renner gescout, die ooit een degelijk renner/klimmer zou worden.
Anders installeer je toch ff de demo, weet je t meteen..quote:Op maandag 4 augustus 2008 05:12 schreef Sno0ze het volgende:
Een vraagje:
Kan mijn pc met 1.8 ghz, amd sempron 3000+ dit spel aan of zal'ie niet lekker draaien?
Systeemeisen:
Minimaal Windows XP
Pentium IV 2.20 GHz
1 GB RAM
Videokaart met 128 MB geheugen
6.00 GB vrije hardeschijfruimte
DirectX 9c
Dat is het probleem dus, alles wat de scouts uitkramen is negen van de tien keer bullshit. Alleen in Spanje, Nederland, Italie, Frankrijk en Kazachstan kan je snel goede talentjes vinden.quote:Op zondag 3 augustus 2008 22:50 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik heb met Tinkoff in mijn eerste jaar al enkele redelijke talenten gescout hoor. Zelfs twee die 'een hele grote' kunnen worden. Of ze dat ook worden, moet natuurlijk nog maar blijken.
Dan ga ik Kazachstan ook eens een blik waard wagen. Hoe vind je dan goede talentjes? Want die stats zijn praktisch altijd onzichtbaar.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:58 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Dat is het probleem dus, alles wat de scouts uitkramen is negen van de tien keer bullshit. Alleen in Spanje, Nederland, Italie, Frankrijk en Kazachstan kan je snel goede talentjes vinden.
Ehm, wat ik kan aanraden is: Eerst wachten tot de kennisbalk van een scout van de regio zo goed als vol/groen is(dus ook het liefst letten op renners die zijn gescout nadat het balkje voller was). Het liefst ook een scout gebruiken die uit het zelfde land komt. En als die twee dingen voldopen moet je gaan kijken naar Leeftijd en Geschat potentieel. Maximaal 20 jaar en "grote toekomst". Als die twee eigenschappen voldoen zou ik de renner gaan observeren om alvast wat van de stats te zien.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:03 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dan ga ik Kazachstan ook eens een blik waard wagen. Hoe vind je dan goede talentjes? Want die stats zijn praktisch altijd onzichtbaar.
Dat kan je wel zeggen jaquote:Op maandag 4 augustus 2008 11:20 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Ehm, wat ik kan aanraden is: Eerst wachten tot de kennisbalk van een scout van de regio zo goed als vol/groen is(dus ook het liefst letten op renners die zijn gescout nadat het balkje voller was). Het liefst ook een scout gebruiken die uit het zelfde land komt. En als die twee dingen voldopen moet je gaan kijken naar Leeftijd en Geschat potentieel. Maximaal 20 jaar en "grote toekomst". Als die twee eigenschappen voldoen zou ik de renner gaan observeren om alvast wat van de stats te zien.
Het is dus verdomde lastig, mag best op de schop dit systeem.
Kijk je uit voor dopingschandalen?quote:Op maandag 4 augustus 2008 17:53 schreef maniack28 het volgende:Nu op jacht naar O'Grady en hopelijk voor 20.000 euro Piepoli.. lekkere goedkope kopman cq berggeit
Ik heb Drapac onder mijn hoede, maar daar is het ook wel leuk om alles Australisch te houden. Heb alleen een Italiaantje aangetrokken en ik scout volop in Italie, dus dat wordt een Italiaans/Australische ploeg..quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:39 schreef EnGCatjuh het volgende:
Op een enkele uitzondering na probeer ik Tinkoff ook Oost-Europees + Italiaans te houden.
Ik wou hem halen, kiest ie voor een andere ploegquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:54 schreef Bril_idioot het volgende:
Andreas Miessen is trouwens ook een groot talent(in begin is hij 18) Toen hij 20 was zat hij gemiddeld al rond de 72
Gebeurt bij mij wel in elke ronde eigenlijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:17 schreef maniack28 het volgende:
Ach ik heb het halve peleton op hun bek zien gaan in de Tour en ik had alles voorin.. gewoon gassen, dag Contador, dag Kloden, dag Sastre, dag Cunego![]()
Alleen Leipheimer zat nog mee van de favorieten
Ik ben zit rond half mei (ik speel heeel sloom) 2008, heb heel wat kleinere rondes/koersen gereden, maar heb het vrij weinig gehad dat er echt mensen onderuit gingen, iig mijn eiger renners hebben zelfs nog nooit lek geredenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:46 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Gebeurt bij mij wel in elke ronde eigenlijk.Altijd gaan er wel een favoriet of 5 onderuit.. echte zonde.
En Vigano heeft ook de laatste etappe in dat nietszeggende rondje gewonnen in de massasprintquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 05:57 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Netjes EnGCatjuh. Ik heb inmiddels eindelijk eens een wildcard gekregen voor de Tour.Vrij vaag want ik rijdt een veel minder voorjaar dan het vorige seizoen en toen kreeg ik niets. Maar misschien speelt de 3de plek van Kreuziger in de Ronde van Romandie mee. Ik doe ook voor het eerst mee aan de Ronde van Zwitserland en de Dauphiné.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |