Mazzanti oid van Tinkoffquote:
Welke database gebruik je. Die van PCM.com ?quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:38 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik heb wel het idee dat het spel trager is met de nieuwe patch
Ja. Zijn er betere databases?quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:43 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Welke database gebruik je. Die van PCM.com ?
Misschien is dit wat: http://www.procyclingmana(...)ivinity-project.htmlquote:Op donderdag 17 juli 2008 11:51 schreef de_boswachter het volgende:
Nee momenteel niet zover ik weet. Er was eerst een andere Belgische site die hadden ook goede databases, maar daar kan ik niks meer van vinden.
Dat is die wat ik bedoelquote:Op donderdag 17 juli 2008 12:58 schreef Happel het volgende:
[..]
Misschien is dit wat: http://www.procyclingmana(...)ivinity-project.html
Gisteren gevonden, moet het nog installeren. Lijkt veelbelovend.
Weer een minder waarvan ik kan verliezenquote:Op donderdag 17 juli 2008 13:35 schreef de_boswachter het volgende:
Is Ricco net zo goed bij PCM08 als in real-life
Bij mij won hij wel wat ja.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:35 schreef de_boswachter het volgende:
Is Ricco net zo goed bij PCM08 als in real-life
Bij een ontsnapping eerst op kort overnemen op (60/65) en als je al flink wat voorsprong hebt op positie behouden. Als je mede vluchters bij je wegrijden zet hem dan weer (even) op kort overnemen. De kans op een succesvolle ontsnapping is het grootste na een zware (berg)rit.quote:Op zondag 20 juli 2008 18:49 schreef de_boswachter het volgende:
Heb het spel ook sinds gistermiddag. Was toch nog wel even lastig met Windows Vista om databases en de patch van de jongens van PCM08 te installeren.
Gelukkig doet nu alles het, maar wat is dat moeilijk zeg !
Heeft iemand tips ?
Voorbeeld: Ik doe een etappe en rij met Tjallingi na 40 km weg. Wat doen jullie dan aanklikken: Kort Overnemen of Inspanningsmeter ??? Bij mij kwam die gozert nadat hij door het peleton was ingehaald op 40 minuten binnen
Met sprinten is het lastig om je sprinter het goede wiel te laten kiezen. En op hoeveel van de finish zet je de sprint in ?
Bergop is het lastig om je energy te verdelen vind ik. Beste prestatie is 7e met Menchov tot nu toe.
Ik heb het inderdaad aangeschaft omdat ik een nieuwe pc hebquote:Op zondag 20 juli 2008 19:09 schreef jmac het volgende:
Eerst maar 's een nieuwe computer kopen. Dit spel heeft altijd van die onmogelijke systeem-eisen
Thanxquote:Op maandag 21 juli 2008 00:57 schreef Naggelwauz het volgende:
[..]
Bij een ontsnapping eerst op kort overnemen op (60/65) en als je al flink wat voorsprong hebt op positie behouden. Als je mede vluchters bij je wegrijden zet hem dan weer (even) op kort overnemen. De kans op een succesvolle ontsnapping is het grootste na een zware (berg)rit.
Sprinten, op 11.9km van de finish een wiel kiezen en op zo'n 1,3 / 1km van de finish zelf sprinten.
Hier een handige guide (wel gebaseerd op PCM06, maar dat boeit niet zo).
- Ik speel over het algemeen carriere, maar de rondes/koersen waar ik mijzelf kansloos acht laat ik gewoonweg simuleren.quote:Op maandag 21 juli 2008 08:38 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Thanx
Ga het vanavond eens proberen.
Toch nog even een paar vragen:
- Spelen jullie trouwens carriere of gewoon losse rondes ? Gisteren even carriere gedaan, maar dan moet je dus elke ronde gaan rijden waarmee je speelt. Dus ook de ronde van Verweggistan etc. Dat gaat me een beetje te ver.
- En wat doen jullie bijvoorbeeld in een Tour de France met jullie kopman. Laten jullie die beschermen, ook in vlakke etappes. Gisteren wordt ineens mijn kopman Evans losgereden en op 3 minuten gezet in etappe 2![]()
- Wanneer energygel te gebruiken ?
- Laten jullie op de kopman na iedereen los bidons halen, of stellen jullie mensen aan ? Kan me voorstellen dat wanneer je met een treintje op kop rijdt en je hebt bidons nodig dat je niet iedereen laat afzakken.
Tja, er zitten wel meer van dat soort vreeemde programmeerbeslissingen in het spel. Blijf toch het gevoel hebben dat ze er net ff 2 weken meer in hadden moeten steken. Had het bijvoorbeeld laatst dat ik met CSC de ene na de andere renner kon laten wegspringen, en het peloton gewoonweg niet door leek te hebben dat elke ontsnapper van CSC was. Daarna een leuke ploegentijdrit van 40 km geredenquote:Op maandag 21 juli 2008 10:03 schreef de_boswachter het volgende:
Maar wanneer je bijvoorbeeld Evans laat beschermen door vanSummeren in een vlakke etappe, dan valt de beschermmodus weg nadat ie bidons heeft gehaald en moet ik dat weer opnieuw instellen.
Dat vind ik wel wazig.
Ook met de patch 1.04 ?quote:Op maandag 21 juli 2008 10:07 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Tja, er zitten wel meer van dat soort vreeemde programmeerbeslissingen in het spel. Blijf toch het gevoel hebben dat ze er net ff 2 weken meer in hadden moeten steken. Had het bijvoorbeeld laatst dat ik met CSC de ene na de andere renner kon laten wegspringen, en het peloton gewoonweg niet door leek te hebben dat elke ontsnapper van CSC was. Daarna een leuke ploegentijdrit van 40 km gereden
De patch heb ik nog niet geinstalleerd. Ik las aardig wat reacties van mensen waarbij het programma na de installatie ervan crashte, dus ik ga hem later wel eens proberen.quote:Op maandag 21 juli 2008 10:13 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ook met de patch 1.04 ?
Hoe doe je bijvoorbeeld reageren als je kopman een lekke band heeft. Hoe laat je dan een tweetal ploegenoten op hem wachten ?!? Gewoon door meter naar 10 te zetten ofzo ?
Wat bedoel jij met bolletje 5 ?!? Je kan toch alleen maar van 0-100 kiezenquote:Op maandag 21 juli 2008 16:37 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
En als je kopman lek rijdt, zet j een mannetje of 2/3 op bolletje 5 ofzo (niet op 0 zetten!) en als je kopman bij hen aansluit ga je met die 2/3 overnemen op 85 ofzo, hangt van de snelheid van het peloton af en je kopman zet je dan gewoon in het wiel.
Ik werd zojuist 5e met Columbia in de Giro. Moet wel zeggen dat ik met Rogers en ik geloof Burghardt 2 goede tijdrijders bij me had.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:42 schreef Atreidez het volgende:
Ook nog probleempje het weekend met die ronde van Qatar. Is er een ploegentijdrit in het begin, maar die is maar 15 km. Dus ik zet ze al meteen op 99 bij de start, en de mindere rijders haal ik er meteen uit, maar alsnog ben ik elke keer laatste met meer dan ene minuut verlies (op een fucking 15km).
Bolletje = op eigen kracht rijden, dus het knopje tussen de knopjes "positie behouden" en "kort overnemen".quote:Op maandag 21 juli 2008 21:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wat bedoel jij met bolletje 5 ?!? Je kan toch alleen maar van 0-100 kiezen
- Ik speel carriere met Rabo (doe ik altijd bij een nieuwe PCM, dan later naar kleinere ploegjes). De minder belangrijke rondes simuleer ik altijd. Je kan ook naar een bepaalde datum simuleren en zo bv een minder belangrijkere ronde binnen korte tijd laten verlopen (op datum klikken en vervolgens kan je kiezen met of zonder onderbreking simuleren).quote:Op maandag 21 juli 2008 08:38 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Thanx
Ga het vanavond eens proberen.
Toch nog even een paar vragen:
- Spelen jullie trouwens carriere of gewoon losse rondes ? Gisteren even carriere gedaan, maar dan moet je dus elke ronde gaan rijden waarmee je speelt. Dus ook de ronde van Verweggistan etc. Dat gaat me een beetje te ver.
- En wat doen jullie bijvoorbeeld in een Tour de France met jullie kopman. Laten jullie die beschermen, ook in vlakke etappes. Gisteren wordt ineens mijn kopman Evans losgereden en op 3 minuten gezet in etappe 2![]()
- Wanneer energygel te gebruiken ?
- Laten jullie op de kopman na iedereen los bidons halen, of stellen jullie mensen aan ? Kan me voorstellen dat wanneer je met een treintje op kop rijdt en je hebt bidons nodig dat je niet iedereen laat afzakken.
Bescherm je sprinter (bij vlakke etappe) altijd met een knecht (mocht je zelf een treintje maken, bescherm dan ook je andere sprinter en hardrijder) en zorg dat je op zo'n 25km van de finish redelijk vooraan in het peloton zit (niet helemaal vooraan, rond de 30e plek ofzo) in de buurt van een andere (top)sprinter zodat je op 11.9km meteen zijn wiel kunt pakken. Meestal heb ik de inspanning dan rond de 80 staan, en zet ik hem op zo'n 5km van de finish op 99 (+ sprinten op agressief).quote:Op maandag 21 juli 2008 21:47 schreef de_boswachter het volgende:
Spel is echt vet, alleen zo moeilijk. Speel zelf op normaal. Heb zojuist mijn beste prestatie individueel neergezet door Kirchen in een aankomst wat lichtelijk berop was 4e te laten worden.
Kun je me toevallig in het kort uitleggen hoe ik het beste kan sprinten. Als ik Cavendish op 12 KM voor de streep naar voren zet (80 inspanning ofzo) dan valt ie 4 km voor de streep terug omdat ie moe is. Meestal wordt ie dan 20ste ofzo.
Moet ik hem altijd een wiel laten kiezen en op welke inspanning moet ik hem zetten ?
Ik heb de Giro gewonnen met GCE, maar doordat die ploegentijdrit toen een stuk langer was ging dat ook wat gemoedelijkerquote:Op maandag 21 juli 2008 21:11 schreef de_boswachter het volgende:
Ik werd zojuist 5e met Columbia in de Giro. Moet wel zeggen dat ik met Rogers en ik geloof Burghardt 2 goede tijdrijders bij me had.
Goede tijdrijders moet je langer laten overnemen. Ik had ze op 15 seconden per beurt (en dan kort overnemen). Kan volgens mij nog wel wat langer.
In het begin heb ik continue 80 gedaan. (tijdrit was 80 km) en toen ik 10 km voor de meet zag dat ik nog genoeg over had iedereen op 99 gezet. Had er meer uit kunnen halen in mijn ogen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |