Ik heb dat ook wel eens meegemaakt via marktplaats (en fok!) maar er is helaas weinig aan te doen.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:50 schreef Rosbief het volgende:
In jouw geval zou ik me behoorlijk schamen en dit voorval in de doofpot stoppen.
Het is gewoon dom om iets van van marktplaats te kopen zonder het getest/gezien te hebben.![]()
eigen schuld.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:13 schreef Poepoog het volgende:
Ik had vorige keer een auto gekocht, en kon hem pas na een maand gebruiken, wat denk je?Flikkerde het wiel eraf, en krijg ik daardoor een ongeluk. Meteen in de pen geklommen en ook proberen te bellen. Echter tot op de dag van vandaag hoor ik niks van de verkoper. Echter een dezer dagen ga ik nog langskomen met mijn familie.
Ugh.
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:13 schreef Poepoog het volgende:
Ik had vorige keer een auto gekocht, en kon hem pas na een maand gebruiken, wat denk je?Flikkerde het wiel eraf, en krijg ik daardoor een ongeluk. Meteen in de pen geklommen en ook proberen te bellen. Echter tot op de dag van vandaag hoor ik niks van de verkoper. Echter een dezer dagen ga ik nog langskomen met mijn familie.
Ugh.
Waarom kun je de kettingzaag niet testen als het blad en de ketting er nog niet opzitten?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:22 schreef trancemaniak het volgende:
Ik heb via Marktplaats een (nieuwe) motorkettingzaag gekocht van iemand die een hele partij had gekocht. Nu blijkt na het inelkaar zetten van het apparaat dat deze niet functioneert. Een electrisch probleem met betrekking tot de ontsteking. Ik kon het apparaat ook niet uittesten bij aankoop, omdat het een bouwpakket betrof (ketting en blad moesten nog gemonteerd worden). Ik weet overigens zeker dat het apparaat goed is gemonteerd.
Ik heb de persoon waarvan ik dit apparaat heb gekocht opgebeld en hem dit verteld, hij zou achter de leverancier aangaan en mij terugbellen deze week. Zoals ik stiekem al had verwacht ben ik nog niet terug gebeld. Wat zouden jullie in mijn plaats doen?
Omdat ie het dan niet doet.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:18 schreef Gurb het volgende:
[..]
Waarom kun je de kettingzaag niet testen als het blad en de ketting er nog niet opzitten?
Doet de motor het dan ook niet ?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:49 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Omdat ie het dan niet doet.
Verder is het jammer, hopen dat de verkoper zijn verantwoordelijkheid neemt en hem omruilt.
Het gaat om een artikel uit een partij dus ik denk dat het wel een handelaar isquote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:13 schreef Zjummie het volgende:
Ik zou er in ieder geval nog een belletje aan wagen.
Als het een particulier betreft heb je geloof ik geen poot om op te staan en ben je afhankelijk van de goede wil van de verkoper. Als ie ballen heeft ruilt ie 'm gewoon om..
Betreft het een handelaar/bedrijf dan heb je gewoon recht op een goed apparaat
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:49 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Omdat ie het dan niet doet.
Verder is het jammer, hopen dat de verkoper zijn verantwoordelijkheid neemt en hem omruilt.
Zolang de kap over de aandrijving van de ketting erop zit, doet de kettingzaag het gewoon, dus je kunt ook zonder blad / zwaard en zonder ketting de machine starten en laten lopen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:57 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Volgens mij zit er op een heleboel modellen een beveiliging maar dat weet ik niet zeker
Daar mag je dan wel vanuit gaan ja, dus zeg dat hij het regelt en wandel anders naar de rechter. Van een particulier verwacht je niet dat ie ff een partijtje motorzagen kooptquote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het gaat om een artikel uit een partij dus ik denk dat het wel een handelaar is
Nou ja, je hebt een hoop van die handelaartjes tegenwoordig die partijen rotzooi op de kop tikken en ze op site als MP weer zwart van de hand doen. Mocht ie niet meewerken, dan kan je allicht eens kijken of ie wel of niet een officiele handelaar is (bij Kvk ?) en anders geef je 'm aan bij de belastingdienstquote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:47 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Daar mag je dan wel vanuit gaan ja, dus zeg dat hij het regelt en wandel anders naar de rechter. Van een particulier verwacht je niet dat ie ff een partijtje motorzagen koopt
Even een tussentijdse update. Ik heb de handelaar vorige week maandag gebeld met de mededeling dat de boel niet werkt en hij zou me vorige week terugbellen, wat hij heeft verzuimd. Ik heb herhaaldelijke malen terug gebeld, maar hij neemt niet op.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:40 schreef Zjummie het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt een hoop van die handelaartjes tegenwoordig die partijen rotzooi op de kop tikken en ze op site als MP weer zwart van de hand doen. Mocht ie niet meewerken, dan kan je allicht eens kijken of ie wel of niet een officiele handelaar is (bij Kvk ?) en anders geef je 'm aan bij de belastingdienst
"quote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:31 schreef Gurb het volgende:
[..]
[..]
Zolang de kap over de aandrijving van de ketting erop zit, doet de kettingzaag het gewoon, dus je kunt ook zonder blad / zwaard en zonder ketting de machine starten en laten lopen.
Tja vindt je het gek dat ie dan niet start.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 20:34 schreef trancemaniak het volgende:
[..]
"
Dat gaat nog steeds moeilijk zonder mengsmeerbenzine en kettingzaagolie.
De kettingzaagolie is toch alleen voor de ketting, heeft niets met de motor te maken.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 20:34 schreef trancemaniak het volgende:
[..]
"
Dat gaat nog steeds moeilijk zonder mengsmeerbenzine en kettingzaagolie.
Kamper?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:13 schreef Poepoog het volgende:
Ugh.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |