Je kunt ze bijvijlen volgens een methode. Werkt echt super! Zonder zou ik nu niet zo strak kunnen spelen,hoor. Ik zal op zoek gaan naar de instructie-PDF voor je...quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:23 schreef brother52 het volgende:
[..]
Een linkshandige versterker is nog wel aan te komen maar linkshandige plectrums is een ander verhaal. Die zijn nergens te krijgen. Ik gebruik uit noodzaak dan ook gewone rechtshandige plectrums, hoe beroerd die ook spelen.
De airguitar test deed het wel bij mij.quote:Op woensdag 18 juni 2008 07:52 schreef brother52 het volgende:
Met wat voor hand zit je onbewust mee te tikken met nummers? Als dat links is, kun je beter een linkshandige gitaar kopen.
Snaren laat ik speciaal voor me maken, ik moet ze helaas alleen afnemen in sets van 100 stuks. Anders kan het voor de fabrikant niet uit.quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:26 schreef Cynic het volgende:
Snaren is ook lastig, want dan zit net dat bolletje aan de verkeerde kant...
Ben echt blij dat ik niet links ben hoor.
Daar ben ik al een tijdje naar op zoek. Afgelopen zaterdag wel een capo gekocht maar dat bleek dus een rechtshandige te zijn, daar kan ik dus helemaal niets meequote:Op woensdag 18 juni 2008 11:32 schreef Moozze het volgende:
Ik heb nog wel een linkshandige capo liggen
Straps heb ik zelf moeten maken, nergens verkrijgbaar.quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:56 schreef The_Dean het volgende:
Vergeet ook niet even een linkshandige strap te halen.
En wat te denken van je snoer
Dat bijvijlen heb ik verhalen over gehoord maar altijd gedacht dat dat een mythe was.quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:00 schreef Witchfynder het volgende:
Je kunt ze bijvijlen volgens een methode. Werkt echt super! Zonder zou ik nu niet zo strak kunnen spelen,hoor. Ik zal op zoek gaan naar de instructie-PDF voor je...
Ik vind het vooral irritant dat bij multi-effecten het volumepedaal voor mij aan de verkeerde kant zit.quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:21 schreef Witchfynder het volgende:
Handig voor wanneer je in een speigelpaleis optreedt.
Maar ff serieus... ik zit nog weleens te kloten met het feit dat rechts input zit en links output. Sowieso is het raar, want je leest toch ook van links naar rechts? Waarom moet je je pedalen dan ineens van rechts naar links zetten?.
Ik weet trouwens na jarenlang spelen nog steeds niet met welke voet ik nou liever op mijn wah trapquote:Op woensdag 18 juni 2008 12:36 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral irritant dat bij multi-effecten het volumepedaal voor mij aan de verkeerde kant zit.
Pff hij wou een zwarte dus dan zeg ik gewoon de 1e de beste die ik tegenkomquote:Op woensdag 18 juni 2008 02:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Overigens; wie vindt "advies" en "Dribbel_" in één zin ook zo beangstigend?.
Linksquote:Op woensdag 18 juni 2008 12:45 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik weet trouwens na jarenlang spelen nog steeds niet met welke voet ik nou liever op mijn wah trap
Ik tik altijd mee mijn voeten, dat zal wel niet veel goeds voorspellen voor mijn gitaarcarrierequote:Op woensdag 18 juni 2008 07:52 schreef brother52 het volgende:
Met wat voor hand zit je onbewust mee te tikken met nummers? Als dat links is, kun je beter een linkshandige gitaar kopen.
Dat hoeft niet hoor:quote:Op woensdag 18 juni 2008 13:14 schreef SNArky het volgende:
[..]
Ik tik altijd mee mijn voeten, dat zal wel niet veel goeds voorspellen voor mijn gitaarcarriere.
Voeten en handen idd beidequote:Op woensdag 18 juni 2008 13:14 schreef SNArky het volgende:
[..]
Ik tik altijd mee mijn voeten, dat zal wel niet veel goeds voorspellen voor mijn gitaarcarriere.
Kweenie, nog niet echt geprobeerd.quote:Op woensdag 18 juni 2008 13:12 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Links
Behalve als je links bent. Die mensen kunnen niet met wahwah's omgaan
Kloptquote:Op woensdag 18 juni 2008 13:12 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Links
Behalve als je links bent. Die mensen kunnen niet met wahwah's omgaan
toch de gt-8 gehaald? hoe bevalt ie?quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:23 schreef Metalfreak het volgende:
Nu ik een GT-8 heb, heb ik ook voor het eerst de beschikking over een Wah, weet alleen nog niet zo goed wat ik ermee moetVind dat pedaal gebruiken als volumepedaal toch iets handiger
Heb je een nieuw project of hebben jullie een nieuwe gitarist nodig?quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:29 schreef Dribbel_ het volgende:
Zijn hier toevallig mensen met een bandje omgeving Den Haag die willen spelen ?
Ik moet nog eerst de certificering halen om 'm te mogen bedienenquote:Op woensdag 18 juni 2008 14:37 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
toch de gt-8 gehaald? hoe bevalt ie?
Moet ik alleen nog een MIDI kabel regelen om die patches erop te krijgen... Er zitten trouwens al best aardige patches in, alleen de volumes zijn vaak niet op elkaar afgestemd. Zet je je versterker wat harder, schrik je je bij een volgende patch weer een ongeluk...quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:46 schreef Aresdreams het volgende:
ik heb hem op stack amp staan, omdat volgens mij alleen de simulatie van de speakers die opgegeven worden gedaan wordt (heb ik het idee)
maar goed, klinkt toch wel met veel gain
misschien kan je hier eens kijken voor goede patches:
http://www.thestompbox.net/PatchXchange.aspx
Die heb ik inmiddels gevonden en volgens mij is dat programma wel erg handig, kan ik de laptop eraan koppelen en dan vanuit een normale positie (niet voorovergebogen over dat pedaal) dat ding programmeren.quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:51 schreef Aresdreams het volgende:
ja, dat is wel irritant ja.
Er is ook een pc programma waarmee je die patches uit kan lezen, GT-8 editor orso, maar moet je alles handmatig invoeren.
Beetje vage vraag.quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:29 schreef Dribbel_ het volgende:
kijk eens aanquote:Op woensdag 18 juni 2008 15:11 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Die heb ik inmiddels gevonden en volgens mij is dat programma wel erg handig, kan ik de laptop eraan koppelen en dan vanuit een normale positie (niet voorovergebogen over dat pedaal) dat ding programmeren.
Je kunt wel verloopkabeltjes krijgen bij elk zichzelf respecterende computerwinkelquote:Op woensdag 18 juni 2008 15:23 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
kijk eens aan
ik heb alleen geen midi kabels/aansluiting(wel op de gt-8, maar niet op me pc)
Met USB->MIDI schijnen veel minder problemen voor te komen dan bij Gameport->MIDI. Bij Feedback is die USB-kabel trouwens helemaal niet duur...quote:Op woensdag 18 juni 2008 16:19 schreef Aresdreams het volgende:
als het werkt...
maar ik doe de intensieve manier wel
*meldquote:Op woensdag 18 juni 2008 14:29 schreef Dribbel_ het volgende:
misschien ooit eens halen danquote:Op woensdag 18 juni 2008 16:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Met USB->MIDI schijnen veel minder problemen voor te komen dan bij Gameport->MIDI. Bij Feedback is die USB-kabel trouwens helemaal niet duur...
Ja, dat horen wequote:Op woensdag 18 juni 2008 16:19 schreef Aresdreams het volgende:
als het werkt...
maar ik doe de intensieve manier wel
Op dealextreme.com staat er ook een voor 17 dollar, gratis verzenden, dus komt neer op 11 euro ongeveer. Lekker cheapquote:
Ik heb mijn AX3000 gewoon rechtstreeks in de HIFI-versterker gestoken via de line-out. Werkt prima voor slaapkamergebruik.quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:41 schreef Metalfreak het volgende:
Vraag me nu trouwens wel af waarom er geen gitaarversterkers verkrijgbaar zijn die het geluid NIET een eigen karakter geven, aangezien alles met modelling gedaan wordt in effecten e.d.
Jeuj, nu nog in een echte krant!quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:22 schreef Witchfynder het volgende:
Whoei! We staan in de Delfste Post.
http://www.deweekkrant.nl(...)n_lancering_debuutcd
Hmmm, dat vind ik dan weer enorm kut klinken... En heb op de "gitaarkamer" geen fatsoenlijke hifi-versterker, ja, een stereotoren van Philips, maar die klinkt eigenlijk best wel kut en dan nog een nadeel: dan kun je dus niet meer meespelen met de muziek omdat je hifi-installatie in gebruik is voor je gitaargeluid. Ja, en je zou ook een mengpaneel met PA-installatie kunnen gebruiken, maar dat is ook helemaal niet praktisch. Gewoon 1 zo'n apparaat zonder toeters en bellen, alleen input en equalizer en 2x 12" speakers... Niet meer, niet minder. Waarom bestaat dat nietquote:Op woensdag 18 juni 2008 17:00 schreef SNArky het volgende:
[..]
Ik heb mijn AX3000 gewoon rechtstreeks in de HIFI-versterker gestoken via de line-out. Werkt prima voor slaapkamergebruik.
Die fotoquote:Op woensdag 18 juni 2008 17:22 schreef Witchfynder het volgende:
Whoei! We staan in de Delfste Post.
http://www.deweekkrant.nl(...)n_lancering_debuutcd
quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:08 schreef Moozze het volgende:
Gelukkig heeft Boss ook linkshandige effecten...
[ afbeelding ]
Ow nee voor een festival. Ze zoeken nog een band die ook wil spelen. Dus ik dacht misschien weet hier iemand iets leuksquote:Op woensdag 18 juni 2008 14:40 schreef SNArky het volgende:
[..]
Heb je een nieuw project of hebben jullie een nieuwe gitarist nodig?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |