goed geregeldquote:Op donderdag 19 juni 2008 21:29 schreef Sethje het volgende:
Ik heb er zoveel zin in
Gewoon 4 kamers in een familie hause ofzo 5 min van het centrum af voor 35 euro PP...haha 2 overnachtingen..van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag
15.000 tot 20.000 heb ik net gelezenquote:Op donderdag 19 juni 2008 18:52 schreef hetzwartegat het volgende:
Hier ook vier man camping Pratteln!
Hoe groot is die camping?
quote:Op donderdag 19 juni 2008 22:04 schreef crv het volgende:![]()
![]()
![]()
Er zijn naar schatting van de Baselse EK-Projektleiding vanavond 60.000 mensen (dit is totaal dus )
Daar gaan we zaterdag even dik overheen
[ afbeelding ] [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ] [ afbeelding ]
http://www.nu.nl/news/162(...)s_naar_Basel%27.htmlquote:'Zeker 80.000 Nederlanders naar Basel'
Ik had em al eerder gepost Basel stadt geeft aan 100.000 te verwachten. Ik weet niet wie waarop baseert. we zullen het wel zien. Het wordt mega druk volgens mijquote:Op donderdag 19 juni 2008 22:51 schreef nicomart het volgende:
[..]
[..]
http://www.nu.nl/news/162(...)s_naar_Basel%27.html
Ze weten heel goed wie ze moeten hebben, ja. Want to know why? Van elke voetbalstad in NL is er een commissaris naar het EK gestuurd die veel ins en outs weet van voetbal in zijn stad. Die kent de vaste hooligans, kent de groepen en de personen. Zo wist één van die commissarisen van de week ook al te vertellen dat er een groep van 100 harde kern NEC'ers in Bern was van de week, maar die hadden zich nog prima gedragen. ADO was er ook, net als Utrecht en Ajax. Meer liet 'ie niet los, maar reken maar dat ze op de hoogte zijn en dat de mensen met een stadionverbod niet zomaar het land in komen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 22:00 schreef crv het volgende:
Voor de hooligans die naar Basel willen komen.
Op de een of andere manier weten ze donders goed blijkbaar wie ze moeten hebben.
Er zijn volgens de laatste berichten hier 50 personen de toegnag geweigerd waarvan 12 Hooligans
Toen ik via Duitsland naar huis reed (frankrijk) stond er op de grens DE-FR dikke controlle. Ook de andere kant gewoon in Weil in stonden ze te controleren.
We hebben eerder een discussie gehad over sluiproutes, ik zou lekker de snelweg grensovergangen gebruiken
Ik heb ergens gelezen in een van de bladen hier dat de Zwitsers coulant zullen zijn met recreeren(lees overnachten) op parkeerplaatsen.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 00:52 schreef Utca het volgende:
Toch met z'n 3en richting Basel morgen. Geen planning, begin van de avond wegrijden en zien waar we uitkomen/slapen, desnoods ergens in de auto.. Neem ook wel een tentje mee voor de zekerheid.
Denk dat we doorrijden naar P+R Pratteln of dat we proberen een plekje op fancamp Pratteln te krijgen. En dan zaterdag nacht weer terug, moeten aan het eind van zondagochtend weer terug in Nederland zijn namelijk.
Oh ja dat had ik zelf gepostquote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:20 schreef Denewar het volgende:
Andere dürften die Nacht dank der Aufhebung der Polizeistunde in einem Restaurant verbringen
De politie zorgt ervoor dat supporters in een restaurant kunnen overnachten??
Wat vervelend dat je mee MOETquote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:58 schreef EnactedChaos het volgende:
Kunnen de mensen die al zijn geweest mij even vertellen wat zij zoal uit hebben gegeven aan eten en drinken op 1 dag?
Ben ik wel benieuwd naar aangezien ik wellicht mee moet naar Basel
Ja, ik zit echt te twijfelen...quote:
Ik ben ook geen voetbalfan, heb het eigenlijk afgezworen nadat ik tig jaar geleden bij Feyenoord - Tottenham mensen uit de 2e ring gegooid zag worden en bijna overlopen ben door een politiepaard en nog meer ongein (en nee ik was/ben geen hoolie)quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:03 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Ja, ik zit echt te twijfelen...
Heb niet superveel met Oranje en t kost me sowieso al mn weekend, als t me dan ook nog eens veel geld kost dan weet ik t wel
Ben wel voetbalfan (nouja, alleen Feyenoord) maar ik heb niet zoveel met Oranje, maar een stel vrienden wil erheen...quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:20 schreef crv het volgende:
[..]
Ik ben ook geen voetbalfan, heb het eigenlijk afgezworen nadat ik tig jaar geleden bij Feyenoord - Tottenham mensen uit de 2e ring gegooid zag worden en bijna overlopen ben door een politiepaard en nog meer ongein (en nee ik was/ben geen hoolie)
Maar dit feest wil ik toch niet missen. Maar ja ik heb ook makkelijk praten woon 15 minuten fietsen van het centrum van Basel
Het ligt eraan hoeveel je zelf eet of drinkt. Een biertje of frisje kost 5 frank, zo'n 3,5 euro. Een frietje kost 6 frank (4 euro), een broodje bratwurst 8 frank (5,50 euro). You do the math.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:58 schreef EnactedChaos het volgende:
Kunnen de mensen die al zijn geweest mij even vertellen wat zij zoal uit hebben gegeven aan eten en drinken op 1 dag?
Ik weet niet hoe het op de terrassen is maar de 5frank voor een biertje is in de fanzones.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:39 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Ben wel voetbalfan (nouja, alleen Feyenoord) maar ik heb niet zoveel met Oranje, maar een stel vrienden wil erheen...
Maar 4 euro per biertje las ik. Zoiets had ik wel verwacht ja.
Ik denk dat het zo druk is dat je niet aan fatsoenlijk lunchen toe komt. Althans, zo was het in Bernquote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:47 schreef crv het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het op de terrassen is maar de 5frank voor een biertje is in de fanzones.
Tijdens Zwitserland-Turkeye heb ik gewoon in de binnenstad gelunched en 3 frank voor mijn biertje betaald.
Maar ik weet ook niet of zaterdag ineens de prijzen omhoog gaan in de restaurants en bars ?
Maar goed, wat betaal je als je in NL gaat stappen ?
Dit zijn inderdaad de prijzen voor zulke evenementen. Je moet in Nederland eens naar een concert gaan, betaal je ook al vlug een euro of vier voor een biertje.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:47 schreef crv het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het op de terrassen is maar de 5frank voor een biertje is in de fanzones.
Tijdens Zwitserland-Turkeye heb ik gewoon in de binnenstad gelunched en 3 frank voor mijn biertje betaald.
Maar ik weet ook niet of zaterdag ineens de prijzen omhoog gaan in de restaurants en bars ?
Maar goed, wat betaal je als je in NL gaat stappen ?
Dat denk ik ook niet, maar ik weet nog wel een paar uithoekjes in het centrum (die ik voor mezelf hou)quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:55 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik denk dat het zo druk is dat je niet aan fatsoenlijk lunchen toe komt. Althans, zo was het in Bern.
Het zijn grotere bekers, 0,4L inderdaad ofzo.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:59 schreef Stone64 het volgende:
[..]
Dit zijn inderdaad de prijzen voor zulke evenementen. Je moet in Nederland eens naar een concert gaan, betaal je ook al vlug een euro of vier voor een biertje.
Die biertjes van 5 euro in de fanzones zijn dan toch wel van die grote bekers van 0,4 l ofzo, of is dat voor een "klein" bekertje?
Goedkoop is het niet, voor een menu betaal je iets van 11 frank (7,50), dus net zoiets als in NL. In Bern waren ze op de wedstrijddag van NL wel enorm snel, volgens mij hadden ze al het personeel ingezet dat ze hadden. Bestellen, betalen en op dat moment kwam iemand al met je bestelling aan wandelen, super! Zo heb ik het in Nederland helaas nog nooit mogen meemaken...quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:00 schreef charmed_angel het volgende:
En is er een mac donalds? Voor een snelle goedkope hap?
Ik las op de mac donalds site dat een happy mail 7,50 franc is. Ik ben niet zo grote eter. En voor overdag nemen we gewoon broodjes mee en drinkenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:04 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het zijn grotere bekers, 0,4L inderdaad ofzo.
[..]
Goedkoop is het niet, voor een menu betaal je iets van 11 frank (7,50), dus net zoiets als in NL. In Bern waren ze op de wedstrijddag van NL wel enorm snel, volgens mij hadden ze al het personeel ingezet dat ze hadden. Bestellen, betalen en op dat moment kwam iemand al met je bestelling aan wandelen, super! Zo heb ik het in Nederland helaas nog nooit mogen meemaken...
Dank je voor je vertrouwen,quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:00 schreef charmed_angel het volgende:
Crv jij weet nogal veel.
Die parkeerplaats bij Pratteln (of zoiets) kost dat geld? Zo ja hoeveel? En kom je vanaf daar makkelijk in de stad? metro? bus? trein? lopend? Hoeveel kost dat?
Nog een andere vraag (nier perse voor Crv) Wij komen uit rotterdam, stom stom zegt via antwerpen rijden. Maar wat is nou de beste weg (snelste)
Eindhoven - Venlo rijdt ook wel lekker door.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:00 schreef charmed_angel het volgende:
Nog een andere vraag (nier perse voor Crv) Wij komen uit rotterdam, stom stom zegt via antwerpen rijden. Maar wat is nou de beste weg (snelste)
plaatje had ik al uitgeprint.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:13 schreef crv het volgende:
[..]
Dank je voor je vertrouwen,
Als je dit draadje en/of de FAQ doorleest vind je alles maar ik zal het nogmaals posten.
Alles over verkeer, parkeren e.d. kun je vinden op:
http://www.euro08.basel.ch/de/anreise__verkehr
of
http://www.euro08.basel.c(...)anreise_mit_dem_auto
Als je met de auto komt print volgend pdf-je uit. Hierboven in dit draadje staat ook ergens mijn eigen beschrijving hoe je vanaf de duitse grens moet rijden
http://www.euro08.basel.c(...)camps%20Euro2008.pdf
Kosten: Fanparkings - - Auf den Parkplätzen wird eine Gebühr von 25.- CHF pro Auto erhoben. Im Parkticket inbegriffen ist die Benutzung von Bahn, Tram und Bus von den Parkplätzen in die Stadt und zurück für alle Insassen.
Alles inbegrepen en een betere transfer kun je niet vinden Zwitserse punktlichkeit
Er word zelfs 's nachts gereden om het half uur naar de campings en parkings
Linkje staat in de FAQ naar de tramverbund schweiz of zo
Route: staat ook een discussie over in dit draadje, maakt geen bal uit wat je doet. ik heb kennissen uit omgeving R'dam die over belgie-lux-frankrijk rijden en die over DE rijden.
Persoonlijk kies ik altijd Duitsland als ik naar NL kom omdat ik nog een paar stukjes lekker door kan trappen dan.
Hou er in dat geval rekening mee dat als je de fanzones betreed (in elk geval Münsterplatz), dat je niks mee mag nemen daarop. Wij moesten onze biertjes en meegenomen etenswaren in elk geval achter laten toen we zaterdag nog een paar uurtjes in Basel waren als gezellige tussenstop. Tassen werden gecontroleerd en we werden zelf gefouilleerd. Was wel apart, want in Bern was dat helemaal niet aan de orde.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:06 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik las op de mac donalds site dat een happy mail 7,50 franc is. Ik ben niet zo grote eter. En voor overdag nemen we gewoon broodjes mee en drinken
Het is toch geen alcoholvrij bier hoop ik?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:04 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het zijn grotere bekers, 0,4L inderdaad ofzo.
[..]
Bij de Hauptbahnhof SBB is een Burger King.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:00 schreef charmed_angel het volgende:
En is er een mac donalds? Voor een snelle goedkope hap?
Nee, gelukkig nietquote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:23 schreef Stone64 het volgende:
[..]
Het is toch geen alcoholvrij bier hoop ik?
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:26 schreef charmed_angel het volgende:
Dus op Marktplatz geen controle? maar wel een scherm?
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:30 schreef crv het volgende:
[..]
Nee, gelukkig niet
De Bewuste beker, naast een cola flesje. Heb even getest en hij is 0.3 ltr
[ afbeelding ]
Dus moest je een paar blikken bier meenemen naar zo'n "open" fanzone is dat geen probleem?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:33 schreef crv het volgende:
[..]
goed geraden
Maar controle is niet iets om voor af te schrikken. je kan alleen geen bier mee naar binnen nemen. daar moet je alles bij de standjes kopen
OK geeft niets.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:22 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
plaatje had ik al uitgeprint.
Hoelang is het lopen? Rijden vanaf de parkeerplaats? Sorry maar die taal beheers ik niet goed, dus snap er geen bal van
het is dus 25 chf per auto incl vervoer naar centrum? We zijn met 4 personen
Kein Problemquote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:35 schreef Stone64 het volgende:
[..]
Dus moest je een paar blikken bier meenemen naar zo'n "open" fanzone is dat geen probleem?
psst : van die borg was ik ook vergeten te melden zag ik nadat ik op invoeren had gedrukt dus gelijk ff toegevoegdquote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:33 schreef Stone64 het volgende:
[..]
Souvenirtje? Werken ze daar niet met zo'n statiegeld systeem, 2 jaar terug in Duitsland deden ze dat wel op 't WK. Ze rekenden een euro meer en als je dan je beker terug bracht kreeg je een euro terug. Voor mij moeten ze dat nie doen want die bekers terug brengen dat kwam d'r toch niet van
Van die borg stond er albij zie ik net, had ik niet gezien![]()
Dan had ik toch nog niet zo slecht gelezenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:48 schreef crv het volgende:
[..]
psst : van die borg was ik ook vergeten te melden zag ik nadat ik op invoeren had gedrukt dus gelijk ff toegevoegd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |