Nou en dan was dit topic lekker na die wedstrijd geplaatst.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:46 schreef Heerlijkheid het volgende:
Het wordt allemaal zo gedramatiseerd. Denk maar niet dat Zwitserland iets had een gelijkspel (met 3e wedstrijd tegen Portugal), dus verliezen in de laatste minuut maakt defacto niets uit.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:43 schreef Longmen het volgende:
Wat zielig het gastland ligt er alweer uit. Jammer deze sympathieke ploeg verdiende meer.
Waar woon je?quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:07 schreef Naamah het volgende:
Damn.. Ze hebben nu bijna twintig minuten toeterend rondgereden, mag het nu klaar zijn?! Even is leuk.. En verkeersregels lijken ook ineens niet meer te bestaand als je een wedstrijd hebt gewonnen ofzo...
Sorry, moet érgens even m'n frustatie kwijt
Maar ze zijn wél sympathiek! En ze hebben een sympathieke trainer! En ze spelen sympathiek voetbal!quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:17 schreef Bonifatiuz het volgende:
Er is vast een reden waarom Zwitserland nog nooit een wedstrijd op een EK gewonnen heeft
Dikke boehoe, maar dan spoort hij dus nietquote:Op donderdag 12 juni 2008 00:22 schreef Irving het volgende:
Zijn vrouw ligt op sterven maar verkoos toch om hier te coachen
quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:51 schreef EKterror het volgende:
Vooral sneu voor de coach.
7,5 miljoen inwoners is de grootste reden ws.quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:17 schreef Bonifatiuz het volgende:
Er is vast een reden waarom Zwitserland nog nooit een wedstrijd op een EK gewonnen heeft
Idd, Frei er ook vroeg uit.. eigenlijk gewoon een kuttoernooi voor hen geweest.quote:Op donderdag 12 juni 2008 00:22 schreef Irving het volgende:
Zielig voor de Zwitsers en vooral die coach. Zijn vrouw ligt op sterven maar verkoos toch om hier te coachen, en verliest hij op zo'n manier
quote:Op donderdag 12 juni 2008 01:39 schreef GuyFawkes het volgende:
Verbaasd om ze te zien huilen; ik dacht dat ze wel weer neutraal bleven.
Portugalquote:Op donderdag 12 juni 2008 00:32 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
7,5 miljoen inwoners is de grootste reden ws.
Jammer maar gastland zijn betekent niet dat je niet meer hoeft te voetballuh he?
Blijf maar gewoon klokjes maken.
quote:Op donderdag 12 juni 2008 00:32 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
7,5 miljoen inwoners is de grootste reden ws.
Jammer maar gastland zijn betekent niet dat je niet meer hoeft te voetballuh he?
Blijf maar gewoon klokjes maken.
Nee, dus. Dat hoeft geen factor te zijnquote:Sweden
Population:
9,045,389 (July 2008 est.)
Denmark
Population:
5,484,723 (July 2008 est.)
Greece
Population:
10,722,816 (July 2008 est.)
Chechoslovakia
Population:
15,600,000 (1993 est.)
Wat loop je bij de hand te doen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 01:59 schreef superworm het volgende:
[..]
[..]
Nee, dus. Dat hoeft geen factor te zijn
De andere kandidaten voor Euro2008 waren Hongarije en Griekenland/Turkijequote:
Ze hadden het in Duitsland moeten houden.quote:Op donderdag 12 juni 2008 07:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
De andere kandidaten voor Euro2008 waren Hongarije en Griekenland/Turkije
Of de prestaties van het/de gastland(en) in dat geval beter waren geweest is ook nog maar de vraag.
En ondertussen vergeet je voor het gemak even dat Zwisterland qua landschap een stuk voetbalonvriendelijker is. Dat beinvloed de jeugd heus wel en maakt dat ze sneller voor een andere sport kiezen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 01:59 schreef superworm het volgende:
[..]
[..]
Nee, dus. Dat hoeft geen factor te zijn
Nee hoor. Kijk jij maar naar Brazillie of Argentinie.quote:Op donderdag 12 juni 2008 07:32 schreef Vogelverschrikker het volgende:
Als je eerlijke vergelijkingen wilt maken tussen prestaties en mensenaantallen, dan moet je kijken naar het aantal leden bij de nationale voetbalbond.
Past mooi bij hun Europese statusquote:Op donderdag 12 juni 2008 08:33 schreef Pappie_Culo het volgende:
Lekker neutraal toernooitje gehad.
Ik ben voor een Eurovisie songfestival-opzet. De winnaar mag het toernooi organiseren.quote:Op donderdag 12 juni 2008 06:20 schreef popolon het volgende:
Nog even:
Nederland is groot genoeg voor zo'n toernooi, heb je Belgie helemaal niet voor nodig. Gewoon het volgende EK weer in een echt voetballand houden, heb je ook niet die flauwekul met automatische plaatsing.
What's next: Liechtenstein in combinatie met Luxemburg als organisator?
Ja zonder twijfelquote:Op woensdag 11 juni 2008 23:15 schreef Dos37 het volgende:
Als Kufo had meegedaan waren ze kampioen geworden erg jammer
quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:15 schreef Dos37 het volgende:
Als Kufo had meegedaan waren ze kampioen geworden erg jammer
Waarom keek je dan, kut?quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:57 schreef Hersendood het volgende:
Die kutzwitsers bakten er geen reet van.
Terechte verliezers.
Turken zijn ook kutten.
Voetbal is sowieso kut.
Slechte smoes, vrouwen interesseren zich toch niet in voetbalquote:Op donderdag 12 juni 2008 12:16 schreef Hersendood het volgende:
[..]
Moest meekijken van m'n wijf, lamlul.
Onnodig...quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:23 schreef DarkShine het volgende:
Jammer dat ze door een niet-Europees land definitief werden uitgeschakeld op het Europees Kampioenschap!
Onder de plak zeker, manwhore.quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:16 schreef Hersendood het volgende:
[..]
Moest meekijken van m'n wijf, lamlul.
misschien heeft die vrouw hem goed op de borst gedrukt dat ie vooral moet coachenquote:Op donderdag 12 juni 2008 00:24 schreef Pek het volgende:
[..]
Dikke boehoe, maar dan spoort hij dus niet
Tja,,, wat is Europa he... Erg subjectief allemaal. Op die manier zou je ook Cyprus, Kazachstan, Israel en Rusland buiten de UEFA kunnen kieperen. Maar waarom zou je? Ik vind het wel best zo eigenlijk. Israel vind ik dan nog het meest rare land bij de UEFA, maarja,,, politiek gezien is het nog de enige oplossing.quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:23 schreef DarkShine het volgende:
Jammer dat ze door een niet-Europees land definitief werden uitgeschakeld op het Europees Kampioenschap!
Ik ben het er anders ook niet geheel mee eens. Nederland staat op dit moment op de tiende plaats van de FIFA wereldranglijst en het laat daarmee dus heel wat landen achter zich die veel meer inwoners hebben.quote:Op donderdag 12 juni 2008 05:46 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wat loop je bij de hand te doen.Natuurlijk is er een relatie tussen aantal inwoners en prestaties. Of er een voetbalcultuur is en hoe sterk die is zal een tweede factor zijn, maar is vaak niet doorslaggevend. Wij hebben 1 europacup, de Duitsers drie.
Dat had een reden. Eeste wedstrijd in Zwitserland gingen de Zwitsers tijdens het Turkse volkslied kei hard fluiten. Zomaar zonder enige reden... beetje dom ofniet? Als ik er bij was had ik ze ook kapotgetraptquote:Op donderdag 12 juni 2008 11:57 schreef VBVFV het volgende:
en waren de turken waarschijnlijk weer een schoppartij begonnen net als tijdens de wk-kwalificatie.
Was ook de opmerking op de BBC-site:quote:Op donderdag 12 juni 2008 05:59 schreef tong80 het volgende:
Nu kunnen ze weer gaan Skieën.
Morgen volgt waarschijnlijk Oostenrijk.
Ik kan er niet om treuren.
Houd zo'n tournooi in een voetballand.
Dus je ziet liever Italie en Griekenland dan een Oostenrijk ballen?quote:Op donderdag 12 juni 2008 20:53 schreef Doc het volgende:
[..]
Was ook de opmerking op de BBC-site:
" Zonde van de twee plaatsen met dit soort landen. Vorige keer dat er een EK in een dubbelland was, was er terminste eentje dat geweldig was."
De Grieken zeker- want die deugen!quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus je ziet liever Italie en Griekenland dan een Oostenrijk ballen?
Maar hun antivoetbal niet.quote:
De vraag was waarom Zwitserland het slecht doet. Nou primair omdat er relatief weinig Zwitsers zijn. Volgens mij is daar weinig tussen te krijgen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 16:34 schreef Vitale het volgende:
[..]
Ik ben het er anders ook niet geheel mee eens. Nederland staat op dit moment op de tiende plaats van de FIFA wereldranglijst en het laat daarmee dus heel wat landen achter zich die veel meer inwoners hebben.
Wanneer het aantal inwoners het belangrijste zou zijn en het bestaan van een voetbalcultuur vaak niet doorslaggevend is, dan zouden China en India absolute voetbal grootmachten zijn. Maar beide landen hebben nog nooit iets bijzonders gepresteerd op voetbalgebied.
Zolang ze in China vooralsnog meer plezier beleven aan badminton en tafeltennis en in India aan cricket en hockey dan zal voetbal maar weinig kans krijgen om geprofessionaliseerd te worden tot een niveau zoals wij dat bijvoorbeeld in Europa kennen. Zonder zo'n sterk georganiseerde voetbalcultuur zullen er geen goede prestaties komen ook al heb je een land met ruim 1 miljard inwoners.
Vind je dat een reden?quote:Op donderdag 12 juni 2008 19:18 schreef Ik-Slim het volgende:
[..]
Dat had een reden. Eeste wedstrijd in Zwitserland gingen de Zwitsers tijdens het Turkse volkslied kei hard fluiten. Zomaar zonder enige reden... beetje dom ofniet? Als ik er bij was had ik ze ook kapotgetrapt![]()
Trouwens, deze wedstrijd gingen ze weer fluiten tijdens het volkslied. Zelfs terwijl ze Turken in hun elftal hebben
Ah, ja dat zou je zeggen, maar volgens mijn Chineze collega is voetbal ook immens populair in China (goed, ook weer niet zo als in Nederland waarschijnlijk, maar ze hebben ook nog geen succes gehad), alleen kunnen ze er gewoon niks van. Aziaten zijn meestal ook gewoon wat fragieler van bouw heh? En misschien nog niet rijk genoeg om zo geinvesteerd te raken in sport.quote:Op donderdag 12 juni 2008 23:32 schreef NorthernStar het volgende:
Je begint over China, wat overigens niet in Europa ligt volgens mijmaar als men in China met 1,3 miljard mensen zo'n voetbalcultuur had als in West-Europa kon de rest van de wereld wel inpakken.
Een 'voetbalcultuur' is veel meer dan alleen maar populariteit. Een goed opgezette profcompetitie, goede jeugdopleidingen, goed scoutingsbeleid, kennis, etcetera. Als je naar het aantal leden van de voetbalbonden kijkt, dan is de VS eigenlijk na Duitsland het grootste voetballand, maar toch presteren ze internationaal gezien nauwelijks.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 11:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Ah, ja dat zou je zeggen, maar volgens mijn Chineze collega is voetbal ook immens populair in China (goed, ook weer niet zo als in Nederland waarschijnlijk, maar ze hebben ook nog geen succes gehad), alleen kunnen ze er gewoon niks van. Aziaten zijn meestal ook gewoon wat fragieler van bouw heh? En misschien nog niet rijk genoeg om zo geinvesteerd te raken in sport.
Weliswaar niet op voetbalgebied, maar toch nog redelijk goed nieuws in het Zwitserse kamp.quote:Swiss coach's wife woken from coma
BERNE, Switzerland, June 13 (Reuters) - Switzerland coach Koebi Kuhn's wife has been woken from a nine-day coma, he was quoted as saying by Swiss media on Friday.
Kuhn, 64, whose team were knocked out of Euro 2008 by Turkey on Wednesday, said he had been told the good news shortly before his side's 2-1 defeat.
"I had two feelings inside me on Wednesday," Kuhn told the Tages-Anzeiger newspaper. "One of huge disappointment because we had gone out the tournament and a great joy because of the surprise news from the hospital.
"My wife has been woken from her induced coma. It is a huge step forward and she is doing much better now. It will certainly take some time still but we can be very confident."
Alice Kuhn was rushed to hospital after collapsing at the couple's home on June 2 just as the Swiss team were reporting in for duty at their Euro 2008 training base.
She was discovered to have suffered an epileptic attack and was placed in an induced coma by the hospital's medical team.
Kuhn, who is due to retire after Sunday's meaningless final Group A game against Portugal, has been making daily visits to his wife's bedside throughout the tournament.
Boeie? Als Zwitserland gewoon respectvol was geweest waren de Turken dat ook.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 09:16 schreef VBVFV het volgende:
[..]
Vind je dat een reden?als professional weet je toch wel beter? Dat je je zo laat provoceren is gewoon in en in triest
bij heerenveen - groningen wordt er ook altijd gefloten als het friese volkslied gespeeld wordt maar de spelers van heerenveen maken er ook geen schoppartij van daarna. Neej ik vind dit een heel zwak argument van je.
dat ding is gewoon de reincarnatie van Goliathquote:Op vrijdag 13 juni 2008 11:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een 'voetbalcultuur' is veel meer dan alleen maar populariteit. Een goed opgezette profcompetitie, goede jeugdopleidingen, goed scoutingsbeleid, kennis, etcetera. Als je naar het aantal leden van de voetbalbonden kijkt, dan is de VS eigenlijk na Duitsland het grootste voetballand, maar toch presteren ze internationaal gezien nauwelijks.
Aziaten zijn overigens ook weer niet per definitie fragieler van bouw.
Die twee dragen gewoon Oranje.quote:Op zondag 15 juni 2008 23:42 schreef Doc het volgende:
Netjes Zwitserland. En een kusje voor Jana en Joris!
Ga je nog met ze naar Basel aanstaande zaterdag of denk je dat ze dan toch liever Zwitser zijn als je al die Oranje malloten zien??quote:Op dinsdag 17 juni 2008 07:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die twee dragen gewoon Oranje.
Ik wilde eerst integreren in Zwitserland, maar toen besloot ik trots op Nederland te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |