Je hoort inderdaad vaker dat de "restjes" van de grote stations afgeleverd worden bij deze pompen. Dus met redelijk wat bezinksel, etc.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:07 schreef vanderaalst het volgende:
Volgens mij krijgen dat soort pompen een b-keus aan brandstof
broodje aap verhaal, alle diesel komt uit dezelfde tank, of het nu van de witte pomp is of van shell. het enige verschil is er bij de brandstoffen waar extra dingen aan zijn toegevoegd, Shell Ultra ofzo. dat komt dan wel uit een andere tank.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:07 schreef vanderaalst het volgende:
Volgens mij krijgen dat soort pompen een b-keus aan brandstof
Da's niet helemaal waar, maar het is wel anders: de merk-benzine is dezelfde benzine als de 'B-merk'-benzine, alleen zitten er meer additieven in de A-brandstof.(voor bescherming aan de motor ed.)quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:09 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Je hoort inderdaad vaker dat de "restjes" van de grote stations afgeleverd worden bij deze pompen. Dus met redelijk wat bezinksel, etc.
Maar zo'n verschil, ik vind 't nogal wat
Nee, hoor. Ook bij Euro95 zitten er bij Esso/Shell meer additieven dan bij de Witte Pomp.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:10 schreef Klonk het volgende:
[..]
broodje aap verhaal, alle diesel komt uit dezelfde tank, of het nu van de witte pomp is of van shell. het enige verschil is er bij de brandstoffen waar extra dingen aan zijn toegevoegd, Shell Ultra ofzo. dat komt dan wel uit een andere tank.
Hoe willen ze dat doen? De restjes van de grondtanks van Shell pompstations allemaal ophalen en bij de Tinq dumpen?quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:09 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Je hoort inderdaad vaker dat de "restjes" van de grote stations afgeleverd worden bij deze pompen. Dus met redelijk wat bezinksel, etc.
Maar zo'n verschil, ik vind 't nogal wat
Mja ik zal de tinQ ook eens een mail gaan sturen. Ik vind het verschil ook extreem maar het is dus echt zo en het enig everschil is waar we getankt hebben. Bij ons eigen tankstation hier rijden we echt een heel stuk zuiniger.... Maar is er niemand met een soortgelijke ervaring?quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:15 schreef kraai2000 het volgende:
lijkt me vaag aangezien tinq bij mijn weten gewoon de onbemande tak van shell is. De benzine van tinq bij mijn weten ook gewoon van de raffinaderij van shell komt. Misschien eens navragen bij de uitbater waar hij zijn benzine vandaan haalt.....
in ieder geval is je verhaal zacht gezegd opmerkelijk
Zulke extreme verschillen heb ik nog niet gehad maar bij mij scheelt het soms ook flink in het verbruik tussen de ene of de andere pomp (bv tinq: 1 op 15, shell: 1 op 17 met dezelfde stukken gereden)quote:Op woensdag 11 juni 2008 10:51 schreef zoeperzazke het volgende:
Onze auto (Peugeot Partner 2001) had de laatste tijd zeer wisselend dieselverbruik. De ene keer reed hij tussen de 1:16 en 1:17, de andere keer deed hij het rondom de 1:9 of nog extremer. Nu viel er vandaag een kwartje (niet die van Kok) .... steeds als we bij de TinQ getankt hebben bij mijn ouders (in Oudenbosch) rijden we superonzuinig. Normaal tanken we bij de Bol Krediettank in Zeewolde.
Voorbeeldje: laatst reden we naar België. Toen hebben we zo'n 375 km op zo'n 23 liter gereden; dat was heel erg netjes. Op de terugweg hebben we in Oudenbosch getankt en het verdere stuk (ook snelweg) reden we ineens 155 km op 20 liter..... Tamelijk extreem verschil!!
Zijn er meer mensen die ervaren hebben dat er zo'n groot verschil in brandstofverbruik zit tussen diverse tankstations??
nee het eerste stuk van belgie - oudenbosch reden we exact hetzelfde qua snelheid als oudenbosch - zeewolde.... Verder hebben mn vriend en ik zou goed als dezelfde rijstijl dus ook daar zitten geen cruciale verschillen inquote:Op woensdag 11 juni 2008 11:28 schreef bleiblei het volgende:
Het kan er ook niet aan liggen dat jullie plankgas vanuit Oudenbosch naar Zeewolde rijden als jullie daar getankt hebben? Terwijl jullie normaliter redelijk zuinig rijden?
Dat zegt nogal weinig, aangezien je het hier hebt over verschillende personen die de auto besturen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:33 schreef Martijn85 het volgende:
M'n ouders tanken altijd bij Shell en sinds ik hun auto heb overgenomen tank ik bij TinQ en rij ik 100 - 150 km meer op een tank
En 1 test is nou niet echt wat je noemt 'significant'quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat zegt nogal weinig, aangezien je het hier hebt over verschillende personen die de auto besturen.
Dude, wat voor auto rij je dat je 'm met mishandelen nog zo laat verbruiken?quote:Op woensdag 11 juni 2008 15:22 schreef Bartholomeus het volgende:
Verbruik als ik het ding mishandel tot op het bot: 6,7 liter op 100km
Golf 4 1.9tdi, origineel 100pk, af fabriek gechipt naar 130pk. En met mishandelen bedoel ik doorraggen tot ruim 3000 toeren, terugschakelen bij het inhalen, met 200km/h over de duitse autobahn scheren, en plankgas bij het stoplicht wegquote:Op woensdag 11 juni 2008 15:27 schreef TommyZ het volgende:
[..]
Dude, wat voor auto rij je dat je 'm met mishandelen nog zo laat verbruiken?
Damn...quote:Op woensdag 11 juni 2008 15:30 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Golf 4 1.9tdi, origineel 100pk, af fabriek gechipt naar 130pk. En met mishandelen bedoel ik doorraggen tot ruim 3000 toeren, terugschakelen bij het inhalen, met 200km/h over de duitse autobahn scheren, en plankgas bij het stoplicht weg
Dat weet ik, het is mij ook opgevallen dat wanneer ik met m'n ouders meerijd, ik sowieso in de bebouwde kom 1 versnelling hoger rijd dan zij (ik 4 zij 3)quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat zegt nogal weinig, aangezien je het hier hebt over verschillende personen die de auto besturen.
Maximaal vermogen komt bij 4000 toeren vrij dus je mag nog wel wat verder doortrekkenquote:Op woensdag 11 juni 2008 15:30 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Golf 4 1.9tdi, origineel 100pk, af fabriek gechipt naar 130pk. En met mishandelen bedoel ik doorraggen tot ruim 3000 toeren, terugschakelen bij het inhalen, met 200km/h over de duitse autobahn scheren, en plankgas bij het stoplicht weg
Als jij een verbruik van 6.7 op 100 mishandelen noemt.. dat noem ik rijden als een oud wijf, zeker als ie gechipt is. Doortrekken tot 3000 tpm is dat namelijk niet. Dat is gewoon normaal gebruik, net als terugschakelen bij inhalen. Niet terugschakelen bij inhalen en vanuit te lage toeren veel gas geven is wel eentje in de categorie mishandelenquote:Op woensdag 11 juni 2008 15:22 schreef Bartholomeus het volgende:
Verbruik als ik het ding mishandel tot op het bot: 6,7 liter op 100km. Verbruik als ik met de vergulde slipper rijd: 5,8l op 100km. En dat over volle tanks c.q. 800 tot 950 kilometer. Ergo: het verschil zit hem door de bank genomen gewoon in de rechtervoet van de bestuurder.
Ja dat gaat niet lukken want zo vaak kom ik daar niet..... En het lijkt mij in theorie ook onwaarschijnlijk dat er zo'n mega verschil moet zitten tussen twee tankstations. Desondanks is het wel ontzettend opvallend dat iedere keer als ik van mijn ouders terugkom (en dara bij de tinQ getankt heb), de meter veel sneller daalt....quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:18 schreef Beelzebufo het volgende:
TS zou eens een paar maal achter elkaar bij de Tniq moeten tanken zodat de brandstoftank steeds dezelfde vullingsgraad heeft.
Ik houd van mijn turbo, en die wil ik graag heel houdenquote:Op woensdag 11 juni 2008 16:09 schreef 1299 het volgende:
[..]
Maximaal vermogen komt bij 4000 toeren vrij dus je mag nog wel wat verder doortrekken
5,8/100l is in standje oud wijfquote:Op woensdag 11 juni 2008 16:17 schreef GT3 het volgende:
[..]
Als jij een verbruik van 6.7 op 100 mishandelen noemt.. dat noem ik rijden als een oud wijf, zeker als ie gechipt is. Doortrekken tot 3000 tpm is dat namelijk niet. Dat is gewoon normaal gebruik, net als terugschakelen bij inhalen. Niet terugschakelen bij inhalen en vanuit te lage toeren veel gas geven is wel eentje in de categorie mishandelen
Shell V-power diesel.quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:04 schreef wwwer het volgende:
Ik heb vaker gelezen dat de diesel van de TinQ minder is dan van een Shell.
Toen ik nog lease reed tankte ik meestal Shell V power, merkte echt dat mijn broembroem er beter op reed, en zuiniger was... en de cadeutjes waren leuker
Mijn zien de niet meer bij TinQ
Proberen gaat boven studeren.........quote:Op maandag 16 juni 2008 10:03 schreef SilentChaos het volgende:
Ik rij 1 op 16 en tank bij Tango...Betekent dat ik 1 op 20 ga rijden als ik bij Shell ga tanken voor 5 cent per liter meer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |