Vandaag heeft mijn vader besloten om actieve euthanasie te laten plegen. Maandag komt de huisarts om het te bespreken.
Ik kan nu even niet slapen, dit is de zwaarste dag van mjn leven tot nu toe geweest.
Maar ik ben er nog, doe nog steeds mn uiterste best om alles vol te houden.
Het is allemaal zo krom, voor mij ga ik nu door een hel, voor anderen lijkt het misschien of ik aandacht zit te trekken, maar ik kan in alle oprechtheid zeggen dat dat zeker niet het geval is.
Mijn vader heeft gekozen om thuis te sterven, en alhoewel dat heel zwaar gaat worden, is dat het gene waar hij het meest vrede mee zal gaan hebben.
Het is zo zielig, hij ziet bijna niets meer, kan niet meer horen, heeft constant pijn en kan niet lopen, zitten en zelfs nauwelijks slapen zelfs met 3 Oxazepqm per dag, en morfinepillen.
Hij lijjdt, kan niet meer naar de wc, heeft een luier om, en is 20 kilo afgevallen.
Ik heb hem nooit gezegd dat hij deze beslissing moest nemen, maar ben ergens heel blij dat hij nu de handdoek in de ring gooit.
Het is echt tijd, en ik ben zo blij dat hij het zelf heeft beslist.
Met mij gaat het helaas nog steeds niet zo goed. Ik maak me zorgen over mijn moeder, die ernstig in financieele problemen gaat komen, als ze na zijn dood niet fulltime gaat werken, ze krijgt door de 1 of andere regeling nl geen weduwe pensioen.
Ik ben kwaad omdat mijn vader jarenlang verkeerde medicijnen had, voor zijn artrose en nu net nadat dat beter ging aan deze ziekte moet sterven een half jaar voor zijn eigen pensioen, wat hij zo hoopte te halen.
Op werk laten ze mij allemaal in de steek , gaan op vakantie, en ik moet als ik t red 2 zaken in mijn eentje, met beschikbare parttimers gelukkig draaiende gaan houden.
En nadat de psycholoog me vertelde hoe ze begreep dat dit allemaal heel zwaar was, zei ze vrolijk dat ze de volgende maand op vakantie is.
Ik hou vol, maar buiten mijn familie, die gelukkig altijd voor ons klaarstaat, ben ik het vertrouwen in mensen compleet verloren.
Maar ik ben er nog en hou vol....
Maar sorry dat ik het zeg, wat een kutwereld is dit!