abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59356335
Jet, gefeliciteerd met je allereerste verjaardag!!! Beaker&hub, gefeliciteerd met jullie dreumus
Ik heb zonet ook "mijn" beval topic nog even doorgelezen, zo leuk al die reacties. (heb tico nog wat banger voor de bevalling gemaakt ) En wordt nog helemaal week van de lieve reacties

Ardelyn, wij hadden detinox, maar hebben bij Chris nog niet echt gemerkt dat het goed werkt. Chris had ook meer last van de rest (dunne luiers, verhoging). Hij werd dan ook meestal 1 of 2 nachten wakker, en at wat slechter. De 1e 2e en 4e tand tenminste.. De 3e was gemeen, maar ook maar 2 nachten gedoe.. Hopelijk blijft het bij jullie ook bij een nachtje..

Sil, fijn dat jullie een rustig nachtje hebben gehad.. Hopelijk houd ze dat nacht/dag ritme vast..

Hier alweer een rustige nacht.. Blijf me verbazen over de nachten.. Sinds Chris zonder speen is geweest, is hij gewoon niet meer wakker geweest.. Hadden we dat nou maar eerder gedaan
pi_59356546
Ik heb nu bij iemand Barnsteentjes besteld. Ik geloof nooit in dat soort dingen met edelstenen maar ach kan het altijd proberen
Ik hoop ook echt dat het niet zo lang duurt en dat hij gauw net als anders weer van ongeveer 20:00/20:30 tot ong 7 uur slaapt want dan heeft hij genoeg slaap gekregen en is hij ook echt uitgerust.
Nu na deze rotnacht is hij een tukkie aan het doen en hij slaapt al anderhalf uur en daar ben ik heel blij mee dat hij even goed uitrust.
Ben bang dat Maarten die creme gewoon doorslikt of eruit kwijlt

Heerlijk he zonder speen! Zelfs ik ben trots op jouw Chris en ik ken hem niet eens bahalve van hier

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2008 09:47:57 ]
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:49:38 #128
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59356604
Jarig Jetje Hartelijk gefeliciteerd!

Hmm Linde wordt 's nachts niet wakker omdat ze haar speen kwijt is, maar omdat ze draait. Ze ligt dan helemaal overdwars in haar bedje en omdat het een gietijzeren bedje is, is dat natuurlijk nogal koud en hard aan je hoofd en dan wordt je dus wakker
pi_59357635
Jarige Jet
Beaker, van harte met je grote kleine meid!
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 13 juni 2008 @ 10:32:41 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59357659
Ardenlyn, wij hebben zowel Dentinox als Chamodent staan. De eerste moet je over het tandvlees wrijven, de 2e zijn druppeltjes die hij krijgt.
Ik weet dat het niet helemaal op gaat, maar ik ga uit van baat het niet dan schaadt het niet. Hoewel ik het bij Sasha meer voor de vorm gegeven heb als hij een mini-beetje pieperig was dan dat het echt tandjespijn was hoor.

Maar vrienden van mij zweren bij Chamodent, ik zag desiredbard in het tips topic weer zeggen dat dentinox het helemaal was...
pi_59358026
M. (<--mijn man) kan vandaag de steentjes ophalen en wie weet helpt het. Ook baat het niet dan schaadt het niet
Zo niet dan kan ik morgen alsnog die druppels en/of creme halen.
Zo ver ik zie heeft hij niet veel pijn maar mag hij wel graag bijten op z'n bijtring.
En vooral het slapen gaat rot. Slaapt hij eenmaal dan gaat het wel goed maar zoals hij normaal slaapt is het niet.
Hij slaapt altijd de nacht door en het begon ineens met om 4 a 5 uur 's ochtends wakker te zijn en vannacht ineens heel vaak wakker worder.
Maar toen M. hem uit bed haalde was hij onwijs vrolijk
Hij voelt zich dus wel rot maar huilen van de pijn doet hij niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2008 10:49:00 ]
pi_59359817
Eerlijk gezegd vind ik Dentinox maar raar spul. Ze zeggen dat het suikervrij is maar dan zit er o.a. wel honing in...maar het zal best pijnstillend werken
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_59360519
Ze mogen toch nog helemaal geen honing?
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:35:25 #134
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_59360652
Vanwege botulisme, wat zelfs dodelijk is voor babietjes. Dus nee, geen honing.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:01:17 #135
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59361201
Jen heeft haar prikjes gehad... Ik vind het altijd erger dan Jen. Even mekken en klaar weer. Ze is wel verkouden, maar we zien wel hoe ze vandaag is. Ze ligt nu weer lekker te slapen (op mama dr plekje).
Ik had vanmorgen weer een flinke poepluier!! Tot aan de rug... Het wordt echt tijd voor een maatje groter... (nog groter...)

Jet, gefeliciteerd met je eerste verjaardag!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_59362477
Pepijn is vandaag weer gekeurd door de kinderarts.
Hij bleef nu wel netjes stil liggen met meten en is dus blijkbaar nog een centimeter groter dan dinsdag op het CB 69,5cm. Mooi zo want volgens de z'huis metingen is hij sinds de vorige controle netjes met het onderste lijntje meegegroeid. Als dat zo blijft is er niets aan de hand. Begin september weer terug voor controle.

En net heeft hij heerlijk gespeeld met Anna van Memmel, super leuk!!
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:50:10 #137
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59364004
Pepijn ook weer door de keuring heengekomen

Pff hier een luxe probleem. Ik zag gisteren in de opruiming zo'n leuke regenjas voor linde, maar helaas niet meer in haar maat. Nu ben ik alleen zo'n bangerik qua maten bij online bestellen. De jas is afgeprijsd en kan ik dus niet meer ruilen. Ze heeft nu net maatje 74. Zal ik dan een 74 doen of juist een 80 voor het najaar?

Edit: da's makkelijk de jas is er alleen nog in 74. Nu nog besluiten of ik dat ga doen
pi_59364117
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 14:50 schreef Stiemie het volgende:
Pepijn ook weer door de keuring heengekomen

Pff hier een luxe probleem. Ik zag gisteren in de opruiming zo'n leuke regenjas voor linde, maar helaas niet meer in haar maat. Nu ben ik alleen zo'n bangerik qua maten bij online bestellen. De jas is afgeprijsd en kan ik dus niet meer ruilen. Ze heeft nu net maatje 74. Zal ik dan een 74 doen of juist een 80 voor het najaar?

Edit: da's makkelijk de jas is er alleen nog in 74. Nu nog besluiten of ik dat ga doen

geweldig, zeker als je je realiseert dat als dit soort dingen de zaken zijn waar je je druk om maakt...

Hoe oud is jouw kindje?
pi_59364123
ik had 80 genomen als dat kon hoor stiemie... of wellicht al 86...
Pepijn draagt nu ook een maatje 80 met opgerolde mouwen, ik vind dat met jassen niet zo'n probleem.
En maar heel kort aankunnen, of straks met het mooie weer niet meer nodig hebben is ook zo zonde.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:02:39 #140
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59364338
Linde is bijna 11 maanden Stom he maar dan kan ik me ineens druk maken om zo'n stomme jas

Piglet ja dat is ook zo dat een regenjas best iets te groot mag zijn. Ik geloof alleen dat deze moeilijk oprolbaar is qua mouwen. Ik wil haar straks lopend met de fiets gaan brengen (durf nog niet zo goed door amsterdam te fietsen met Linde in het fietsstoeltje , maar dan hoef ik in ieder geval niet terug te lopen naar huis om mijn fiets te halen en naar mijn werk te gaan) dus dan is een regenjas wel handig.

Hij zou inclusief verzendkosten uitkomen op nog geen 15 euro
pi_59364578
Wat ik me ook afvraag wat doen jullie overdag met jullie baby...

Gabi is inmiddels 6 weken oud en tot 10:00 uur in d eochtend slaapt het als een bouwvakker alleen daarna begint ze wakkerder te worden... en merk je dat ze na de voeding,luiers, knuffeltje (+/-45 minuten) niet meteen wil slapen... Dan gaan wij nu met haar spelen, leggen haar in de box e proberen haar zintuigen te prikkelen en letten ondrtussen goed op of ze niet moe wordt... echter dit kan af en toe wel 2 uur duren.. je merkt dan ook dat als je weg gaat van de box of haar even alleen laat het gelijk brullen is...

Nou weet ik dat 6 weken nog niet heel oud en je dan nog best aanhankelijk kan zijn alleen ik had stiekem gehoopt dat ze zich ook wel een minuutje of 20 alleen kon vermaken (en dan in slaap zou vallen oid)
pi_59364609
Even een eng vraagje... hij kan namelijk als snel als met oordeel gelezen worden.
zo is het niet bedoeld.

Hóe breng je een kindje van enkele weken of enkele maanden naar een opvang?
(niet letterlijk nemen... zoals bv in een maxicosi/draagdoek/wandelwagen aub )
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:24:15 #143
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59364931
tinny in het begin is het gewoon allemaal heel zwaar (er zullen best mensen zijn die dit niet vinden, maar ik vond dat dus wel). Je moet wennen aan de baby (en de baby aan jullie) aan jullie nieuwe rol als ouders en het herstellen van je vrouw/vriendin etc. Het kan best zijn dat Gabi gewoon erg moet wennen en daarom graag bij jullie wil zijn. Zo klein kan ze nog niet echt zelf spelen, dat komt allemaal vanzelf.

In het begin denk je misschien af en toe (of iets vaker ) Waar zijn we aan begonnen??? Maar het komt straks allemaal goed. Laat je nu maar gewoon meevoeren in het tempo van Gabi dat gaat straks als ze ouder wordt allemaal vanzelf beter en duidelijker worden. Maak je vooral niet druk om hoe weinig tijd je nu voor jezelf hebt want dat geeft alleen maar extra stress. (volgens mij duurde het bij ons 2 maanden voor ik weer eens het journaal kon kijken en ik ben echt nieuwsverslaafd). Accepteer het gewoon dan valt er vaak al een hele last van je af.

Heb je 'Regelmaat en inbakeren' al gelezen van Ria Blom? Is best een fijne richtlijn. Succes!
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:25:20 #144
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59364962
Rimpelhond ik snap je vraag nu niet meer? Bedoel je nu juist wel of niet die maxi cosi?
pi_59365296
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 15:11 schreef tinny het volgende:
Wat ik me ook afvraag wat doen jullie overdag met jullie baby...

Gabi is inmiddels 6 weken oud en tot 10:00 uur in d eochtend slaapt het als een bouwvakker alleen daarna begint ze wakkerder te worden... en merk je dat ze na de voeding,luiers, knuffeltje (+/-45 minuten) niet meteen wil slapen... Dan gaan wij nu met haar spelen, leggen haar in de box e proberen haar zintuigen te prikkelen en letten ondrtussen goed op of ze niet moe wordt... echter dit kan af en toe wel 2 uur duren.. je merkt dan ook dat als je weg gaat van de box of haar even alleen laat het gelijk brullen is...

Nou weet ik dat 6 weken nog niet heel oud en je dan nog best aanhankelijk kan zijn alleen ik had stiekem gehoopt dat ze zich ook wel een minuutje of 20 alleen kon vermaken (en dan in slaap zou vallen oid)

Ze hoeft toch ook niet te slapen als ze in bed ligt?

Ieder kind is natuurlijk anders, dus ik kan alleen voor die van mijzelf spreken.
Rondom iedere voeding en een paar keer tussendoor knuffel ik heerlijk met het ventje en tussendoor legde ik hem gewoon in de wagenbak in mijn buurt of gewoon weer terug in bed. Er hing (en hangt nog steeds) een knuffeltje aan de rand van het ledikant die hij kan zien als hij in bed ligt. Daar keek hij vaak naar. Er hangt nog iets bij de wieg en dat was dat wel zo'n beetje.
Hij accepteerde het gewoon en vermaakte zichzelf voor zover babietje van een paar weekjes dat doen.
Echt stimuleren of prikkelen anders dan aaien met een knuffeltje langs zijn wangetjes/handjes, knuffelen, tutten of friemelen/masseren en samen kletsen deed ik helemaal niet.

In de box lag hij trouwens ook amper rond die leeftijd. In zijn ledikantje is het lekker rustig.

En aanhankelijk... natuurlijk..veel lichaamscontact, veel klessebessen... maar daartussen gewoon wegleggen als je gaat koken/wassen of verzin het maar.
pi_59365390
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 15:25 schreef Stiemie het volgende:
Rimpelhond ik snap je vraag nu niet meer? Bedoel je nu juist wel of niet die maxi cosi?
ik bedoel de vraag figuurlijk... hoe breng je een kind van een aantal weekjes naar de opvang.

dus... is dat niet moeilijk en voelt het niet tegennatuurlijk om een kindje van 6 weken weg te brengen voor een hele dag (en dat 3 tot 5 keer per week).
Krijgt zo'n hummeltje dan wel wat het nodig heeft?
De flexibele en accute zorg? De aandacht, het lichaamscontact?
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:43:20 #147
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59365498
Tsja soms heb je niet echt een andere optie. Er moet toch geld binnenkomen en als je weer aan de slag moet heb je niet altijd (bv alleenstaande mama, eigen bedrijfje) echt een keuze.

Linde is met 3,5 maanden (2 dagen per week) naar de opvang gegaan maar volgens mij is ze er niks tekort gekomen hoor

En als ik nu eens vrij ben op een dagje dat ze naar de opvang gaat, dan breng ik haar soms gerust een halve of een hele dag.
pi_59365995
Vandaag wat besteld bij RainBowbabies en vandaag al verzonden

Wie bezorgd hun pakjes eigenlijk?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2008 16:09:57 ]
  vrijdag 13 juni 2008 @ 16:07:16 #149
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59366111
Ze kan op haar buik rollen
En ze is aan de schijt van mijn antibiotica..6 keer per dag

Rimpelhond ik heb het nooit gekund, zit nu dus ook al 8 jaar thuis met de kinders

Jarige Jet gefeliciteerd!
Saartje
  vrijdag 13 juni 2008 @ 16:13:48 #150
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59366300
Snel gaat dat bij Rainbowbabies he?

Linde heeft vandaag haar oranje Rainbowbabies-shirt aan naar het kdv. En ik hou zelf niet eens van voetbal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')