abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59286009
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 08:01 schreef starla het volgende:
Irritant ja, van die mensen die precies voor de deur staan te wachten, zodat jij je een weg moet banen door de mensenmassa als je uitstapt. Net of ze anders geen zitplaats krijgen ofzo, stelletje neuroten
Ik loop gewoon door, gaan ze maar aan de kant, stelletje aso's...
dag
  dinsdag 10 juni 2008 @ 20:09:51 #52
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_59286473
mensen die via de eerste klas instappen vind ik ook triest, wacht gewoon net als iedereen buiten als je toch niet in de eerste klas hoeft te zijn ( sowieso is eerste klas volledig zinloos, maar das een andere discussie)

Ik zeg er meestal wel wat van trouwens, als het jonge mensen zijn dan, ouwe miepen laat ik meestal maar gaan...
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_59286744
# Het is toch normaal dat je even wacht tot iedereen is uitgestapt?
# Had ik er meer heisa van moeten maken? Als duwen, desnoods de trein uit? Of slaan, met stokken?
# Zal ik morgen de zelfde trein nemen en hopen dat ik een tweede kans krijg om bovenstaande uit te voeren?

1. Ja.
2. Ik had haar gewoon weer tegengehouden.
3. Nee.

Zelf laat ik altijd mensen uitstappen maar heb het wel al een paar keer meegemaakt dat mensen meteen begonnen te dringen om in te stappen.
pi_59286865
Ik irriteer me er niet meer aan, ik stap gewoon uit en als er tegelijkertijd iemand naar binnen wil dan loop ik daar dus tegenaan. Niet expres ofzo, maar ik ben moeilijker opzij te zetten dan ik eruit zie dus meestal "win" ik.

En klapjosti's die midden in de spits een fiets gaan staan uitvouwen vlak voor de deuren voordat ze eruit gaan mogen ook een onderdeel van hun fiets in hun oog geschoten krijgen
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_59287678
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 08:12 schreef RemcoDelft het volgende:
't Is heel simpel: als ik uit een trein stap, loop ik haaks op de deur naar buiten. Als daar iemand staat, dan negeer ik ze en loop ik gewoon door...
Dat dus
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_59287854
Ik heb een keer gehad dat er iemand besloot van de rechter mensenhaag naar de linker mensenhaag te lopen terwijl ik net van 3 treden hoog de trein uitstapte
"ja hallo loop me lekker omver"

ja nee ik zweef even over je heen
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:16:38 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59288455
Over wangedrag in stiltecoupés kun je een eigen subforum openen ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:18:11 #58
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_59288512
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 07:57 schreef Duvel het volgende:

• Het is toch normaal dat je even wacht tot iedereen is uitgestapt?
  • Ja
    quote:
  • Had ik er meer heisa van moeten maken? Als duwen, desnoods de trein uit? Of slaan, met stokken?
  • Nee, dat middel was erger geweest dan de kwaal.
    quote:
  • Zal ik morgen de zelfde trein nemen en hopen dat ik een tweede kans krijg om bovenstaande uit te voeren?
  • Nee.
    quote:
    BTW: zelf laat ik altijd iedereen netjes uitstappen, zelfs bejaarden (hoewel niet van harte), en ik kan er wèl mee omgaan. Dit is immers geen KLB-topic.
    \o/
      dinsdag 10 juni 2008 @ 21:22:49 #59
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_59288674
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 21:18 schreef Alicey het volgende:
    Nee, dat middel was erger geweest dan de kwaal.
    Toch lijkt het me nog weleens leuk om iemand de trein uit te hoeken. Maar dan wel als ik zelf eerst twee jaar sportschool heb gedaan.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_59289104
    Ik reis al 4 jaar met de trein maar heb nog nooit last gehad van mensen die proberen in te stappen als ik uit wil stappen. Alleen als ik te laat bij de deur ben zijn er soms al wat mensen ingestapt, maar iedereen gaat dan netjes opzij.

Wat ik vervelender vind zijn mensen die bij de 1e klas instappen terwijl ik netjes bij de 2e klas sta te wachten. En de belachelijk grote hoeveelheid 1e klas plaatsen an sich...
      dinsdag 10 juni 2008 @ 21:37:33 #61
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_59289180
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 21:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Toch lijkt het me nog weleens leuk om iemand de trein uit te hoeken. Maar dan wel als ik zelf eerst twee jaar sportschool heb gedaan.
    Geweld is niet leuk joh! Maar je zou wel aan bodybuilding kunnen gaan doen en dan zo in de weg staan dat-ie alleen kan besluiten terug te lopen.
    pi_59292437
    quote:
    Geen klaagbaaktopic, maar even een peiling onder de FOK!kers. Je kent 't wel: trein komt binnen, iedereen stapt uit, en voordat iedereen er uit is, wurmen de eersten zich al naar binnen. Vanmorgen weer een mooi geval: blond miepje wil zo nodig als eerste binnen zijn. Gentleman als ik ben (tegenover mijn medeuitstappers) hou ik de geestelijk minder bedeelde temeier tegen en gebied haar vriendelijk te wachten tot iedereen uitgestapt is. Maar helaas: zij was niet van zins terug te gaan, en had als tegenargument alleen maar dat ik van d'r af moest blijven. Om toch nog uit te kunnen stappen, heb ik d'r maar laten gaan, haar toevoegend dat het toch vrij normaal is om iedereen even te laten uitstappen. Haar paupervriendinnetje begon ondertussen ook al te koeren.

Om het nu nog een beetje waardig te maken, vraag ik jullie:
  • Het is toch normaal dat je even wacht tot iedereen is uitgestapt?
  • Had ik er meer heisa van moeten maken? Als duwen, desnoods de trein uit? Of slaan, met stokken?
  • Zal ik morgen de zelfde trein nemen en hopen dat ik een tweede kans krijg om bovenstaande uit te voeren?

BTW: zelf laat ik altijd iedereen netjes uitstappen, zelfs bejaarden (hoewel niet van harte), en ik kan er wèl mee omgaan. Dit is immers geen KLB-topic.
  • Bejaarde kunnen dit ook zó goed. Echt, mensen met alle tijd van de wereld, maar als je trein om 9:02 aankomt op het station (en dus de eerste mét korting is waar de rimpeleguanen in mogen), dan stappen ze in als de trein stopt.

Als ik dan weer eens van schiphol kom met een koffer vol souvenirs en kleding (Twenty-aight kilo's sir, but no big problem! plane just half full with people!) dan stap ik gewoon uit. Met koffer. Was in eerste instantie niet eens geplanned hoor, koffer was gewoon gruwelijk zwaar, dus ik wachtte tot de deur open ging en ik dus weer kon rollen ipv tillen.

De deur sprong open, en ik liet mij (87 kg) en de koffer (28 kg) eigenlijk gewoon gecontrolleerd vallen met een landing op de benen.

Op dat zelfde moment moest een bejaarde dame ongeveer dit gedacht hebben:OEHHHHHH DEUR OPEN INSTAPPEN PLOF PERRON.

Ze was ontzettend kwaad. Tot mijn grote opluchting stond er een nóg oudere dame naast die deze ergenis met mij deelde en de dame in kwestie er op aansprak

Maar ook een bodycheck kunnen bejaarden niet waarderen bij het uitstappen van de trein
    La derecha oprime, la izquierda libera
    pi_59292673
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 12:29 schreef Vincenski het volgende:
    Wel opvallend dat de mensen die altijd zo snel in willen stappen niet reageren in dit topic

Snap trouwens ook nooit waarom mensen op het perron bij aankomst van de trein als een bezetene op het 'deur open' knopje gaan drukken. Die mensen binnen voor de deur staan er toch niet voor hun plezier 3 rijen dik?
    Of mensen die het hele perron met de trein mee lopen
    pi_59292931
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 14:52 schreef arj1o1 het volgende:
    Tip bij het instappen is ook in te stappen bij de 1e klas en dan via de doorgang tussen de treinstellen door te lopen naar de 2e. Vaak ben je al bij de 2e klasse voordat de passagiers zijn uitgestapt.
    Tip bij het wachten bij de bakker is via de achteringang van de winkel naar binnen te lopen, en daar vast een brood te pakken.

Ook iets wat je beter niet kan doen

Dit is nét zo irritant als bejaarde die instappen zodra de deur open gaat. Eerst ook zo'n wicht beschreven door TS, die wel geteld van 1 man won door zo voor te dringen, namelijk mij verkeerde keuze
    Snol (Kijkt achterom, zegt tegen dr vriendin achter mij)
    quote:
    Snol: Goed he? Doe ik altijd mensen weten niet dat dat veel sneller is
    Ik: Het is aso, voordringen, iedere mongool kan er opkomen dat je zo ook kan instappen ja
    Snol: Nou zeg, zo erg is het toch ook weer niet?
    ik: wel
    Waarna de snol de laatste 2 vrije zitplaatsen naast elkaar dacht te bezetten met dr vriendin. Wat ze vergeten was, was dat dr vriendin áchter mij liep. En de vierdubbele zitplaatsen zijn met mijn lichaamslengte lastig, dus ik ben naast dr neer geploft. Dr vriendin zat 5 stoelen verderop naast iemand anders. Doet ze hopelijk niet nog een keer.
    pi_59292966
    Duvel, sms je even als je een roltrap topic maakt?
      dinsdag 10 juni 2008 @ 23:18:45 #66
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_59293171
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 23:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Of mensen die het hele perron met de trein mee lopen
    Maar dat komt omdat de lengte/stopplaats varieert waardoor de voorste/achterste wagon niet altijd op een vaste plek op het perron stopt. En de die eerste/laatste wagon is weer handig om in te zitten om zo bij het uitstappen mensenmassa's te ontwijken die graag naar binnen willen, die vaak in het midden van de trein staan. Zeg maar.
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
      † In Memoriam † dinsdag 10 juni 2008 @ 23:19:55 #67
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_59293205
    quote:

Bejaarden zijn vaak wél altijd de mensen die met een strakke blik vooruit op hun doel (de ingang van de trein) er alles aan doen om als eerste binnen te komen en uiterst verontwaardigd reageren als iemand iets van dat voordringgedrag durft te zeggen.
      dinsdag 10 juni 2008 @ 23:30:56 #68
    35098 Metalfreak
    Maar bijt niet
    pi_59293574
    Opvallend is trouwens dat dit gedrag steeds vaker voorkomt naarmate je dichter bij de Randstad komt...
    Don't let my username fool you...
    pi_59294557
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 23:18 schreef RipCore het volgende:

[..]

Maar dat komt omdat de lengte/stopplaats varieert waardoor de voorste/achterste wagon niet altijd op een vaste plek op het perron stopt. En de die eerste/laatste wagon is weer handig om in te zitten om zo bij het uitstappen mensenmassa's te ontwijken die graag naar binnen willen, die vaak in het midden van de trein staan. Zeg maar.
    Ja, nee, dan ga je echt op Amersfoort of Utrecht CS 500 meter met de trein mee lopen. En daar zijn de aankomstpunten wél vast.
    pi_59294604
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 23:30 schreef Metalfreak het volgende:
    Opvallend is trouwens dat dit gedrag steeds vaker voorkomt naarmate je dichter bij de Randstad komt...
    Disagrees! Neem de trein naar zwolle en zie... (zijn daar misschien ook meer bejaarden..).

Ik heb het idee dat bejaarde hier toch nog iets vaker het OV pakken en een beetje sociale vaardigheden hebben daardoor. Echter, vooral de "het is net negen uur geweest" bejaarde die hun gratis reizen dag opnemen zijn erg vervelend. Zelfde geld uiteraard ook voor niet bejaarde mensen, maar het is toch wel een typische bejaarde afwijking.

De volgende in/voordringer zal ik vragen of hij/zij dement is Dan ligt de oorzaak daar
      woensdag 11 juni 2008 @ 00:17:34 #71
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_59294765
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 00:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ja, nee, dan ga je echt op Amersfoort of Utrecht CS 500 meter met de trein mee lopen. En daar zijn de aankomstpunten wél vast.
    Ok, dat zijn dan gewoon gare rukkers.
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
    pi_59294803
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 23:30 schreef Metalfreak het volgende:
    met de metro in e randstad niks aan de hand,

bijlmer station, centraal station en wtc geen problemen.
    Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
    pi_59294937
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 00:19 schreef Dutch_Nelson het volgende:

[..]

met de metro in e randstad niks aan de hand,

bijlmer station, centraal station en wtc geen problemen.
    Door dat "ding" in Amsterdam een metro te noemen, beledig je ieder metro stel op deze planeet... dat weet je?
    pi_59294974

Ik bedoel, daar zou Hitler zn transporten nog niet eens mee willen uitvoeren Al is het maar omdat die trein voordat hij in polen is uitelkaar pleurt.

Dit staaltje techniek daarintegen
    pi_59295129
    hightech meuk, de 54 rijd ALTIJD.

Op jouw screenshot rijd dat ding zelfs niet, technische storing?
    Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')