abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59300069
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:05 schreef Barca het volgende:

[..]

Geen schande? Weet je: het gaat in sport maar om 1 ding en dat is kampioen worden. Geen kampioen= falen!
Dus op Michels na, zijn alle Nederlandse bondscoaches prutsers geweest?
pi_59300150
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:05 schreef Barca het volgende:
Geen schande? Weet je: het gaat in sport maar om 1 ding en dat is kampioen worden. Geen kampioen= falen!
Dan zijn er in deze wereld veel prutsers van coaches te vinden
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:17:33 #228
8369 speknek
Another day another slay
pi_59300204
Voormalig Van Basten 'hater' meld zich .
Maar die haat was ook wel gebaseerd op het niet opstellen van een paar internationaal gepokt en gemazelde spelers, het vasthouden aan een systeem waar we niet mee overweg konden, en het naar huis sturen van Boulahrouz ten faveure van Mathijsen. Dat is nu toch allemaal redelijk opgelost.

En als allergrootste pluspunt: Cruijff dissen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:20:49 #229
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_59300294
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:12 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Dus op Michels na, zijn alle Nederlandse bondscoaches prutsers geweest?
Inderdaad.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_59300350
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:20 schreef Barca het volgende:

[..]

Inderdaad.
Hiddink is ook een prutser, die met jouw Zuid-Korea tot de halve finale van het WK kwam?
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:23:06 #231
30220 Barca
pi_59300364
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:17 schreef speknek het volgende:
Voormalig Van Basten 'hater' meld zich .
Maar die haat was ook wel gebaseerd op het niet opstellen van een paar internationaal gepokt en gemazelde spelers, het vasthouden aan een systeem waar we niet mee overweg konden, en het naar huis sturen van Boulahrouz ten faveure van Mathijsen. Dat is nu toch allemaal redelijk opgelost.

En als allergrootste pluspunt: Cruijff dissen.
Blij dat hij akkoord is gegaan met het verzoek van de spelers om anders te gaan spelen. Het oproepen van Boulah is een pluspunt maar hiermee maakt Bassie zijn respectloze handelen ten opzichte van Davids en Seedorf niet goed.

Verder blijf ik hem een arrogante bal vinden.
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:23:43 #232
30220 Barca
pi_59300377
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:22 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Hiddink is ook een prutser, die met jouw Zuid-Korea tot de halve finale van het WK kwam?
Ja, hij werd immers geen kampioen?
pi_59300456
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:23 schreef Barca het volgende:

[..]

Ja, hij werd immers geen kampioen?
Oke ik ga hier niet eens meer op in.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_59300559
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 10:29 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Kuijt één op één met de keeper, Cocu op de lat. Gewoon even uit mijn hoofd, maar je kunt het Van Basten natuurlijk niet kwalijk nemen dat die ballen er niet in gaan.
Dat kun je wel. Van Basten zette een rel op door Van Nistelrooij te peoplen en die vervolgens ook te passeren ten faveure van de niet accuraat afrondende Kuijt. Dat is een grotere fout dan die van Dick Advocaat in Portugal, die de licht geblesseerde Robben in een houdbare situatie uit de wedstrijd nam en ondanks bereiken van de halve finale hoon ten deel viel. Die halve finale mocht gezien in de wereld, de wanvertoning in Duitsland deed afbreuk aan wat de Oranje machine altijd heeft laten zien.

Van Basten werd daarvoor niet met hoofd op het hakblok gelegd. Sterker, hij mag dit EK gebruiken als stageadres voor Ajax. Schandalig! Een Europese titel mag de compensatie zijn.
pi_59300586
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:26 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Oke ik ga hier niet eens meer op in.
Ik ook niet .

Hiddink was in (bijv) '88 dus een geweldenaar, immers toen won hij drie prijzen met psv.
In bijvoorbeeld '98 en 2002 was hij een prutser en een jaar later was hij weer een geweldige trainer.

Hoe bedoel je hypocriet?

Ander voorbeeld:
Dick Advocaat is volgens Barca nu een geweldige trainer, want hij won de Uefa Cup met Zenit. Een prestatie van formaat natuurlijk, want daar had niemand rekening mee gehouden.

Vier jaar geleden was Advocaat nog een loser, want hij kan niet eens Europees Kampioen worden met Nederland.

Niet meer serieus te nemen die gast.
pi_59300615
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:30 schreef okee6 het volgende:

[..]

Van Basten werd daarvoor niet met hoofd op het hakblok gelegd. Sterker, hij mag dit EK gebruiken als stageadres voor Ajax. Schandalig! Een Europese titel mag de compensatie zijn.
Tja, die KNJB ook he
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:32:58 #237
30220 Barca
pi_59300626
quote:

[..]

Dat kun je wel. Van Basten zette een rel op door Van Nistelrooij te peoplen en die vervolgens ook te passeren ten faveure van de niet accuraat afrondende Kuijt. Dat is een grotere fout dan die van Dick Advocaat in Portugal, die de licht geblesseerde Robben in een houdbare situatie uit de wedstrijd nam en ondanks bereiken van de halve finale hoon ten deel viel. Die halve finale mocht gezien in de wereld, de wanvertoning in Duitsland deed afbreuk aan wat de Oranje machine altijd heeft laten zien.

Op Van Nistelrooy heb ik het niet.
Maar Bassie moet nu wel kampioen worden om al zijn fouten goed te maken. Maar ... it ain't gonna happen.
pi_59300638
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:32 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Tja, die KNJB ook he
Na grondig evalueren was de KNVB eruit. Had Van Basten dat eerder gedaan, waren we op het WK met ieder ander vast verder gekomen.
pi_59300669
quote:
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:35:54 #240
30220 Barca
pi_59300704
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:31 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Ik ook niet .

Hiddink was in (bijv) '88 dus een geweldenaar, immers toen won hij drie prijzen met psv.
In bijvoorbeeld '98 en 2002 was hij een prutser en een jaar later was hij weer een geweldige trainer.

Hoe bedoel je hypocriet?

Ander voorbeeld:
Dick Advocaat is volgens Barca nu een geweldige trainer, want hij won de Uefa Cup met Zenit. Een prestatie van formaat natuurlijk, want daar had niemand rekening mee gehouden.

Vier jaar geleden was Advocaat nog een loser, want hij kan niet eens Europees Kampioen worden met Nederland.

Niet meer serieus te nemen die gast.
Hiddink, Advocaat, RIjkaard ... goede coaches maar op bepaalde momenten hebben ze gefaald. Ze werden op die momenten geen kampioen en daar gaat het om. Michels greep in 88 de cup maar in 74 niet. of de man in 14 jaar een betere coach is geworden? Nee hoor. Het resultaat was beter. En het gaat om het resultaat!
pi_59301323
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:35 schreef Barca het volgende:

[..]

Hiddink, Advocaat, RIjkaard ... goede coaches maar op bepaalde momenten hebben ze gefaald. Ze werden op die momenten geen kampioen en daar gaat het om. Michels greep in 88 de cup maar in 74 niet. of de man in 14 jaar een betere coach is geworden? Nee hoor. Het resultaat was beter. En het gaat om het resultaat!
Kampioen worden is ook vaak meer een kwestie van geluk dan wijsheid. Natuurlijk is geluk enigszins af te dwingen, maar de meeste winnaars van EKs / WKs zijn minstens eenmaal door het oog van de naald gekropen. Kijk naar Hiddink. Met Zuid-Korea heeft hij destijds redelijk wat mazzel gehad, maar met Australie juist weer enorme pech doordat de Italianen een onterechte penalty kregen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_59301328
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:34 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Net alsof PSV daarmee zit, omdat alleen Afellay is geselecteerd? Voor andere eredivisieclubs is het net zo hard genant. Daar moet de trainer elk certificaatje hebben en Van Basten kan maar maken wat ie wil. Zo zie je het zelfs bij PSV niet.
pi_59301852
http://ek2008.nos.nl/video/bekijken/ID/tcm:5-385288/marcos-beleving-van-nederland-italie

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:42:39 #244
30220 Barca
pi_59302440
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Kampioen worden is ook vaak meer een kwestie van geluk dan wijsheid. Natuurlijk is geluk enigszins af te dwingen, maar de meeste winnaars van EKs / WKs zijn minstens eenmaal door het oog van de naald gekropen. Kijk naar Hiddink. Met Zuid-Korea heeft hij destijds redelijk wat mazzel gehad, maar met Australie juist weer enorme pech doordat de Italianen een onterechte penalty kregen.
Een moment van "geluk" is er vaak wel, ja. Het moet meezitten maar ...dat dwing je inderdaad af.

Dat bijv. Italië met haar verdedigende voetbal zo vaak succesvol is, da's geen geluk. Duitsland idem.

Dat wij het vaak net niet halen is, zoals ik in een ander topic al zei, geen pech. Als je in 92, 94, 98, 2000, 2004 en 2006 niet verder komt dan de halve finale (en ook in 90 en 96 maar toen hadden we intern zo veer problemen) dan is dat in mijn ogen geen pech. Dan kom je een (of meer) kwaliteit(en) tekort.

94: ineens Wouters in de ploeg. Als eerbetoon ... dat telt toch niet. Je kiest de beste spelers, niet een speler op basis van het verleden.
98: tegen Brazilië had je een spits nodig die de verdedigers zou slopen. Eentje die sleurt en rent (Hasselbaink). Als dat gelukt is, dan kun je later een spits in brengen met een geniaal moment (Bergkamp).Of je kiest voor het later inbrengen van Kluivert en Pi-Air die elkaar goed aanvulden.
2000: op de 2 gemiste penalty's na geen uitgespeelde kansen
2004: was ook weer zo'n wedstrijd met te weinig uitgespeelde kansen.
2006: vanaf de 1e minuut voelde je, en dat zag je later ook meer en meer gebeuren, dathet niet zou lukken. Ook al had Portugal niet veel uitgespeelde kansen.

Althans, zo zie ik het. Jij mag er anders over denken. Maar om het onzin te noemen...
pi_59302498
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:19 schreef milagro het volgende:
http://ek2008.nos.nl/video/bekijken/ID/tcm:5-385288/marcos-beleving-van-nederland-italie

Zelden een bondscoach gezien die de successen van zijn spelers zo naar zichzelf betrok. Op de training aandacht van het publiek trekken, JC op zijn plaats zetten na de wedstrijd, eigen falen (selectie Boulahrouz) bedekken etcetera. Hij zou nederig behoren te zijn naar de groep, zij hebben de winnende opstelling bedacht, niet Marco zelf.
pi_59302564
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:44 schreef okee6 het volgende:

[..]

Zelden een bondscoach gezien die de successen van zijn spelers zo naar zichzelf betrok. Op de training aandacht van het publiek trekken, JC op zijn plaats zetten na de wedstrijd, eigen falen (selectie Boulahrouz) bedekken etcetera.
je hoeft echt niet op iedere positieve post te reageren, hoor, meneer zuurtje

maar uuh, gaatie weer een beetje, meneer dröge okee6
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_59302875
quote:

[..]

Volgens mij heb je wel een heel raar beeld van het EK 2004. We speelden uitstekend tegen Tsjechië en Advocaat haalde alle dreiging uit het spel met die geweldige wissel van hem. Een voorsprong verdedigen is zoveel makkelijker als je nog dreiging hebt voorin. Bruckner had ook meteen door wat een fout Advocaat maakte en ging met Poborsky als back spelen.
Het EK 2004 was slechter dan het WK 2006. Je haalt de halve finale door een overwinning op Letland wat nooit op dat EK had horen zijn. Verder speel je nog maar net gelijk tegen een matig Duitsland en Zweden, verlies je dankzij de bondscoach van Tsjechië en wordt je door Portugal kansloos naar huis gestuurd. Op het WK overleefden we met gemak de poule en gingen we er in een 50/50 wedstrijd uit. Het voetbal was met minder materiaal echt niet slechter dan in 2004, alleen daarvan onthouden mensen vooral een geniale Robben tegen Tsjechië.

Een Europese titel is met dit verdedigende materiaal niet reëel. Van Basten maakt ook genoeg fouten en hij heeft mazzel gehad dat alles tegen Italië mede door blessures op zn plaats viel. Maar de spelers waren in ieder geval goed gemotiveerd en goed voorbereid, dat is een compliment aan Van Basten waard.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
  woensdag 11 juni 2008 @ 13:09:52 #248
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_59303154
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:42 schreef Barca het volgende:

[..]

dat dwing je inderdaad af.
Collectief falen van de arbitrage dwing je niet af.
-
  woensdag 11 juni 2008 @ 13:20:22 #249
30220 Barca
pi_59303413
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 13:09 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Collectief falen van de arbitrage dwing je niet af.
Kansen en doelpunten dwing je wel af.

Je wint nooit door scheidsrechters, je verliest nooit door scheidsrechters.
pi_59303503
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 13:20 schreef Barca het volgende:

[..]

Kansen en doelpunten dwing je wel af.

Je wint nooit door scheidsrechters, je verliest nooit door scheidsrechters.
Het wordt soms te makkelijk als excuus gebruikt. Maar ga jij Spanje - Zuid Korea uit 2002 nog maar eens bekijken. DAt was extreem, maar het kan wel hoor.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')