abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juni 2008 @ 02:06:17 #61
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_59267953
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 01:00 schreef brother52 het volgende:
Volgende week Millencolin en in september Pennywise, dan heb ik de grote 3 weer gehad dit jaar
Fuck millencolin waarom nu
ik zit zonder geld
Waar spelen ze ?
pi_59268661
quote:
Op maandag 9 juni 2008 14:31 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Tja, dan moet je niet met twee bands achter elkaar gaan spelen die voor 3/4 uit dezelfde mensen bestaan. Publiek zal ook wel denken: zijn dat dezelfde bands of wat? .

Verder...wat Dribbel zei. Ook al heb ik een grote tolerantie voor dingen die lang duren dan Dribbel, zó lang naar bands kijken die ook nog eens allen atmosferische muziek maken (om het zo maar uit te drukken). Halverwege de derde band ligt de zaal in coma.
Ware het niet dat Tiara niet echt atmosfirische muziek maakt...
quote:
Op maandag 9 juni 2008 23:41 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja hoor
We drijven nu toch al af richting trashmetal, dus kan prima
jeej
pi_59269063
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 01:00 schreef brother52 het volgende:
Volgende week Millencolin
Alweer?
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 01:32 schreef Witchfynder het volgende:
Welkom bij de familie van de lopende lijnen, het stevige fundament en de back up waar geen enkele gitarist zonder kan, ook al geven ze het niet graag toe. .
Amen
pi_59269080
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 01:32 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Welkom bij de familie van de lopende lijnen, het stevige fundament en de back up waar geen enkele gitarist zonder kan, ook al geven ze het niet graag toe. .
basistes zijn wel relaxt
pi_59270744
Mits Jaco Pastorius kan je ze er best bijhebben ja
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_59271607
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 10:06 schreef Cynic het volgende:
Dat zal dan behoorlijk rieken!
pi_59271848
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 10:44 schreef ikheetmartijn het volgende:

[..]

Dat zal dan behoorlijk rieken!
Daarom, de enige goede bassist is een dooie bassist.

Nee hoor ik vind het altijd wel plezierig als ze er bij zijn.

Ik ben gisteren bij het begeleiden van de zangworkshop voor nog een liedje gestrikt. Dat worden dus 3 liedjes en dan nog die 2 liedjes voor in de kerk en dat allemaal voor het eind van deze maand. Gelukkig zijn ze niet allemaal lastig.
It has to mean something
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:13:25 #68
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_59272342
quote:
Op maandag 9 juni 2008 13:19 schreef punxinator het volgende:
Na een paar dagen opnemen achter mijn pc met Adobe Soundbooth, heb ik de inzet getoont om ook te gaan zingen. Maar toen ben ik er achter gekomen dat mijn huidige microfoon van mijn headset niet echt toerijkend is..

Nu heb ik de vraag welke microfoon in de prijs klasse 100~200 euro beetje relaxt is.
Ik heb al gekeken naar de e800 series van Sennheiser en heb er al veel commentaar over opgezocht.

Nu wil ik alleen nog andere merken onderzoeken, ik heb al dingen gehoord van Shure, AKG. of het wat is, en welke prijs klasse deze liggen.

Ik heb op harmoney central gekeken voor een aantal reviews. Maar ik wil toch jullie persoonlijke meningen horen

Nog 1 laatste vraag, kan ik deze microfoon met een verloopplugje gewoon aansluiten op mijn geluidskaart. Is het voor een beginner goed genoeg om op te nemen? Of is het veel beter om een andere geluidskaart te kopen?
3 belangrijke dingen: goede geluidskaart, goede preamp en goede mic. Als je al een goede kaart hebt, kun je voor 200 euro prima zangopnames maken!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:25:33 #69
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59272664
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 10:06 schreef Cynic het volgende:
Ugh. Jaco Pastorius, de vloek van elke beginnende bassist op les. Kom je daar als knulletje, je wilt bas leren spelen en de muziek van je grote helden maken, word je lastig gevallen met de muziek van Weather Report wat je verplicht geweldig moet vinden en met welke geweldige, legendarische bassist je ook aan komt, ze zijn nooit zo goed als Jaco fokking Pastorius met zijn gesloopte fretloze klote J-bass. . .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:27:12 #70
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59272720
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 07:26 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

Ware het niet dat Tiara niet echt atmosfirische muziek maakt...
Op die filmpjes hoor ik het verschil niet echt. Ik hoor voornamelijk saturation. .
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_59273144
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:25 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ugh. Jaco Pastorius, de vloek van elke beginnende bassist op les. Kom je daar als knulletje, je wilt bas leren spelen en de muziek van je grote helden maken, word je lastig gevallen met de muziek van Weather Report wat je verplicht geweldig moet vinden en met welke geweldige, legendarische bassist je ook aan komt, ze zijn nooit zo goed als Jaco fokking Pastorius met zijn gesloopte fretloze klote J-bass. . .
hehe, ja echt mooi vind ik het ook meestal niet maar ik denk dat er inderdaad weinig bassisten bij hem in de buurt komen qua alles eigenlijk.
It has to mean something
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:55:33 #72
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59273473
Ik heb het al een tijd niet meer gehoord, maar ik meen mij te herinneren dat ik hem voornamelijk een klote geluid vond hebben haha. Maar wellicht was hij destijds erg vernieuwend, maar om nou zo ermee te dwepen. Ik raak nu meer onder de indruk van een Steve DiGiorgio of een Victor Wooten nu eigenlijk.
pi_59273640
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:55 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb het al een tijd niet meer gehoord, maar ik meen mij te herinneren dat ik hem voornamelijk een klote geluid vond hebben haha. Maar wellicht was hij destijds erg vernieuwend, maar om nou zo ermee te dwepen. Ik raak nu meer onder de indruk van een Steve DiGiorgio of een Victor Wooten nu eigenlijk.
Überhaupt het dwepen met muzikanten vind ik niet wat, een bassisten-vriend van me geeft ook nogal hoog op over Jaco maar ik begrijp het wel een beetje nou ik wat vaker dingen van hem heb gehoord. Naast een feilloze techniek had hij ook heel erg goed nagedacht over de theorie, hij speelde bijvoorbeeld hele solo's in boventonen. Het is alleen jammer dat hij de laatste jaren van zijn leven nogal afgleed door depressies en drugsgebruik. In die tijd heeft hij ook een instructievideo gemaakt die is inderdaad veel minder. Victor Wooten kan ik dan weer helemaal niks mee
It has to mean something
  dinsdag 10 juni 2008 @ 12:23:09 #74
20720 brother52
Dus..........
pi_59274143
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 02:06 schreef Dribbel_ het volgende:

Fuck millencolin waarom nu
ik zit zonder geld
Waar spelen ze ?
Ze spelen de 21e op Hurricane.
Je had ze 18 april in de melkweg kunnen zien.
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 08:21 schreef ikheetmartijn het volgende:

Alweer?

Ze staan nu op een festival maar als het in een zaaltje geweest was, dan was ik ook weer gegaan.
2x binnen een jaar valt best mee. Ik heb een paar bands wel meerdere keren binnen een jaar tijd gezien. Een aantal zelfs 2x binnen een week.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  dinsdag 10 juni 2008 @ 12:42:21 #75
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59274571
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 12:02 schreef Cynic het volgende:

[..]

Überhaupt het dwepen met muzikanten vind ik niet wat, een bassisten-vriend van me geeft ook nogal hoog op over Jaco maar ik begrijp het wel een beetje nou ik wat vaker dingen van hem heb gehoord. Naast een feilloze techniek had hij ook heel erg goed nagedacht over de theorie, hij speelde bijvoorbeeld hele solo's in boventonen. Het is alleen jammer dat hij de laatste jaren van zijn leven nogal afgleed door depressies en drugsgebruik. In die tijd heeft hij ook een instructievideo gemaakt die is inderdaad veel minder. Victor Wooten kan ik dan weer helemaal niks mee
Ik ben geen fan van Wooten, maar ik vind het wel gaaf. Wat ik nog wel zou willen leren is de technieken om te soleren zoals Billy Sheehan dat doet. Puur patsen, ik weet het, maar ik vind het gaaf. .

Ik vind het jammer dat ik geen instructievideo's van DiGiorgio heb kunnen vinden. Die man speelt zo absurb snel, maar het wordt nooit een zooi. Het blijven kraakheldere baslijnen. Op een fretloze bas is dat echt een prestatie.
  Redactie Frontpage dinsdag 10 juni 2008 @ 14:01:43 #76
197197 Moozze
Plugged
pi_59276663
quote:
Op maandag 9 juni 2008 22:27 schreef Cynic het volgende:

[..]

een "echte" Orange is in ieder geval niet mogelijk voor ¤300. Voor dat geld moet het echter zeker mogelijk zijn een redelijke versterker te kopen, zijn tegenwoordige zoveel vrij goede betaalbare merken.
Nah, een echte orange is voorlopig nog te duur voor mij
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:20:26 #77
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59277169
Kunnen ze tijdens het EK er geen 50% korting op geven? .
pi_59278504
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:27 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Op die filmpjes hoor ik het verschil niet echt. Ik hoor voornamelijk saturation. .
sinds die filmpjes is tiara aangevuld met een gitarist, zijn de toetsen af gevallen en zijn we een vele hardere kant opgegaan...
de twee nummers die we hadden zijn nu ongeveer een halve minuut korter, terwijl we wel de zelfde rifjes spelen
pi_59279747
heeft er iemand een goeie tab van There will be no next time van The Kids?
Ik vind enkel deze, maar ik begrijp hem niet
  dinsdag 10 juni 2008 @ 16:05:00 #80
125915 Dribbel_
pi_59279834
Dat zijn de akkoorden Kan je ook even de akkoorden opzoeken op google ofzo
pi_59279905
moet je dan gewoon dat akkoord meespelen met het ritme, tot dat het volgende er boven staat?
  dinsdag 10 juni 2008 @ 16:09:11 #82
125915 Dribbel_
pi_59279959
ja
Als je het nummer luisterd hoor je goed waar de overgangen zitten.
pi_59279965
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:07 schreef Ewout1 het volgende:
moet je dan gewoon dat akkoord meespelen met het ritme, tot dat het volgende er boven staat?
ja
pi_59279992
ok, thanks
pi_59280104
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 14:20 schreef Witchfynder het volgende:
Kunnen ze tijdens het EK er geen 50% korting op geven? .
Dan kan je ze nog steeds niet voor ¤300 kopen
It has to mean something
pi_59280701
haha, ik krijg net een linkje gestuurd van de versie van Ave Maria die ik geacht word te spelen.

Dat gaan we maar mooi niet doen op deze manier
Denk ook niet dat ik dat even in 2 weken onder de knie krijg
It has to mean something
  dinsdag 10 juni 2008 @ 17:34:45 #87
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_59282302
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:13 schreef Cynic het volgende:

[..]

Dan kan je ze nog steeds niet voor ¤300 kopen
Wel een tiny terror .
  dinsdag 10 juni 2008 @ 17:35:53 #88
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_59282324
Ik heb vandaag van een collega van me vader zo maar voor niets een Marshall DRP-1 en een boss drumcomputer gekregen . Hele leuke dingen nu ik ze even uittest, misschien kan ik binnekort eens wat fatsoenlijks opnemen via die DRP en me PC.

iemand ervaring met die DRP? de sound klonk niet geweldig maar als het gratis is hoor je mij niet klagen .
pi_59282544
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:34 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Wel een tiny terror .
maar dat klinkt vast niet geweldig zonder cab

wil nog wel steeds een keer zo'n ding proberen trouwens, lijkt me ideaal. maar vind 500 euro nog een beetje duur.
It has to mean something
pi_59282631
PS4 online: micro_nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')