en hoe beschut het allemaal is? zo ook bij evt buren...een hoge heg neemt iig al veel licht weg.quote:Op maandag 9 juni 2008 09:30 schreef spijkerbroek het volgende:
Dat ligt eraan hoe hoog je huis is en hoe diep je tuin.
Mijn tuin ligt op het noordoosten. Gezien de lengte van de tuin heb ik geen last van de schaduw van mijn huis als ik (na een uur of twee 's middags) aan het einde ga zitten.quote:Op maandag 9 juni 2008 10:04 schreef Stansfield het volgende:
Dus ik hoopte op ervaringen van tuinbezitters met tuinen op het noorden.
Als je een slechte zomer hebt is het nu net lekker om een tuin op het zuiden te hebben.quote:Op maandag 9 juni 2008 10:30 schreef Stansfield het volgende:
Ach ja met een slechte zomer zit ik toch niet veel buiten.
Maar met een zitje aan het einde van de tuin heb je dat toch ook altijd? Wanneer je huis op zijn max voor schaduw zorgt en je hebt nog een stukje tuin over is dat toch exact hetzelfde?quote:Op maandag 9 juni 2008 10:44 schreef HarryP het volgende:
[..]
Als je een slechte zomer hebt is het nu net lekker om een tuin op het zuiden te hebben.
Dan kun je toch de tuin in omdat het daar wel lekker is met een beetje zon tussen de wolken door.
En qua groene aanslag zoals eerder genoemd?quote:Op maandag 9 juni 2008 11:02 schreef ElectricEye het volgende:
Ik heb een tuin op het noorden. Gewoon rijtjeshuis met uitgebouwde woonkamer.
Van april tot september heb ik sowieso een behoorlijk deel van de dag zon achterin de tuin, dus daar is een klein zithoekje of we slepen er een ligstoel heen als we in de zon willen zitten.
Het grote voordeel echter zit hem in het feit dat er ALTIJD een schaduwplek is, namelijk tegen het huis. Bijkomend voordeel is dat de zon NOOIT in de woonkamer schint, dus lekker koel, ook bij warm weer.
's Winters kan datzelfde een klein nadeel zijn, ja. Maar met een goede isolatie is dat niet zo heel erg hinderlijk.
ja als je geen zon hebt heb je idd schaduw.quote:Op maandag 9 juni 2008 11:16 schreef Stansfield het volgende:
[..]
En qua groene aanslag zoals eerder genoemd?
En met slechte zomers??
Ja dat lijkt mij dus ook echt het grote voordeel dat je altijd een schaduwplek hebt.
Mijn vader heeft wel van dat spul om dat allemaal tegen te gaan. Dus dat komt wel goed.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:44 schreef Katinkat het volgende:
Wij hebben een tuin op het noorden, en dat bevalt prima. Nadeel is inderdaad wat meer groenaanslag in het schaduwdeel van het terras en iets meer kans op mos in het gazon. Door goed kalk te strooien, is dat hier weer helemaal weg. We hebben een bankje achterin de tuin voor de voorjaarszon en namiddagzon. Met z'n tweeen gebruiken we nooit een parasol, er is alitjd schaduw langs het huis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |