abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juni 2008 @ 12:54:20 #51
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59274888
Wat is het mooi he Kersjes. Je klinkt helemaal verliefd.

Anna ging vanzelf minderen. Na een maand of 8 kreeg ze soms wat water te drinken. Ze wilde toen steeds 1 of 2 slokjes en dan was ze klaar. Dat vond ik te erg worden, bleef mezelf aan- en uitkleden. Het ging best gelijkmatig en ineens was het twee keer per dag, 's ochtends en 's avonds.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 10 juni 2008 @ 13:18:52 #52
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59275478
Ik ga daar ook naartoe werken, de ochtend en de avond (en evt. nacht) nog voeden, de rest fles.

Ik begin vandaag met de voeding rond het avond eten te vervangen door kv, en ga daar ongeveer een week mee door, daarna vervang ik de 2e ochtendvoeding en ga daar ook een week mee door, en dan is als laatste de middagvoeding aan de beurt.

Uiteindelijk krijgt ze dan 3x kv, en s'ochtendsvroeg en s'avonds wat later de borst. Dat zijn de tijdstippen waarop ik ook zelf nog erg geniet van het voeden, en ik hoop ook dat dat goed blijft gaan!

(dit is een voorlopig plan natuurlijk, maar eens kijken hoé het gaat, en of ze vrijdag op het CB nog tips hebben)
  dinsdag 10 juni 2008 @ 17:35:31 #53
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59282314
Nou, waarvoor ik vreesde is dus gebeurd. Ik werd om 4 uur gebeld door het kdv dat ze nog maar 60cc hadden. Toen ik aankwam had ze het net op en nog honger. Thuis heeft ze ook nog wat gedronken.

Vandaag ook nog geen 400cc getapt, dus weer te weinig voor morgen. Ik had nog wat in de vriezer dus morgen en overmorgen gaat wel lukken. In het weekend even de boel regelen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 17:56:45 #54
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59282803
Pfft alletwee de kanten doen loeizeer! Ik heb zelf geen koorts ofzo..en Saar heeft niet zo gek veel dorst vandaag. Zou dit nou nog vanzelf overgaan of moet daar AB bij komen?
Saartje
pi_59282895
daar durf ik helemaal niets over te zeggen, maar met een ontsteking moet je ook niet te lang door blijven lopen dus ik kan me voorstellen dat er op een gegeven moment wel AB aan te pas moet komen.
Wat zegt de lactatiekundige?
  dinsdag 10 juni 2008 @ 18:03:58 #56
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59282979
Die heb ik er nog niet over gesproken..zou ik misschien wel moeten doen
Saartje
  dinsdag 10 juni 2008 @ 20:38:35 #57
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59287249
Het enige om de productie op te voeren is vaker aanleggen?? Moet ik ook meer drinken, heeft dat invloed?

Ik heb zitten denken en het is niet zo raar dat mn productie minder wordt. (Ik heb ook nog een griepje gehad) Maar ik kolf op mn werk 2x. Als ik thuis kom drinkt Jen 1x bij me en dan is ze moe en gaat naar bed. Dan komt ze rond een uur of 10 nog eens voor een klein slokje en dat was het dan voor de dag. Dus ik vraag maar 5 of 6 keer per dag melk (even afgezien van de hoeveelheid), terwijl als Jen bij me is dat ze zeker 8 of 9 keer drinkt.

Ik heb nu vannavond wat gekolft, elk uur een beetje... Zo regel ik de boel een beetje, want Jen ligt voor pampus en ik wil gewoon de productie zo snel mogelijk weer op peil hebben. Volgende week heb ik 2 dagen dat ik dus echt niet eerder naar huis kan... En in de vriezer staan nog maar 2 voedingen... Ik heb liever niet dat ze dan kunstvoeding krijgt... Dus die productie moet echt weer omhoog!
pi_59287584
Vaker aanleggen (hoe meer je kind drinkt, hoe meer melk er gemaakt wordt) en als tweede ondersteuning werkt kolven erbij ook. Het heeft geen invloed dat jij meer drinkt, sterker nog, dat kan een averechts effect hebben. Gewoon drinken naar behoefte.

Wat je kolft zegt overigens niks over je productie. De opbrengst van het kolven is geen bewijs van je productie. Dat is een groot misverstand. Eern kind haalt altijd meer uit de borst dan een kolf ooit kan.

Maar vergeet je niet dat het warm is nu en je meisje meer drinkt?
Heb je van het weekend een beetje tijd misschien? Misschien kan je dan met Jen je een paar uur terugtrekken?
Variety is the spice of life
pi_59287810
Meer drinken zal geen invloed hebben, helaas.

Ik zou haar zelf denk ik 's nachts een keer wakker maken, nu drinkt ze inderdaad weinig en dan 's nanchts een keer voeden is het super voor je productie, beter nog dan overdag. Als je haar niet wakker wil maken kan je ook kolven, dan heb je weer extra melk maar life drinken is productietechnisch beter.

lastig hoor, ik kan me voorstellen dat je er mee zit!

is het een optie om haar wat vaker een kleiner flesje te laten drinken op het KDV? Misschien dat ze uit gewoonte een hele fles weg klokt terwijl ze eigenlijk gewoon even wil drinken/zuigen. Misschien is ze dan ook tevreden met wat minder melk, de schade haalt ze bij jou makkelijk weer in. Voor een allergisch kindje zou wat minder melk de voorkeur hebben boven kunstvoeding denk ik.

Oh en:
Domperidon is een vrij verkrijgbaar geneesmiddel dat de melkproductie kan verhogen. Hier kan je meer lezen.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:48:14 #60
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59289544
's nachts drinkt ze meestal ook wel bij me... En het is inderdaad warm. Van het weekend heb ik zeker de tijd, dus ik ga me lekker terugtrekken met Jen.

Misschien moet ik ook gewoon niet verder werken tijdens het kolven, maar het ging altijd goed. Maar ik heb het nu een beetje druk op mn werk, misschien dat dat dan invloed heeft.

Ik wil gewoon zo graag Jen zelf blijven voeden. En liever geef ik gewoon helemaal geen kunstvoeding, maar gewoon een jaartje bv. (maar dat zeg ik nu...)
pi_59297444
OMG, wat een avondje allemaal kan doen. Ik heb alleen gister dus elk uur een beetje gekolft, in totaal 120cc over 3x kolven... En ik heb nu gewoon last van stuwing...

Vandaag doe ik ook gewoon 3x kolven, ipv 2x. Dus nu, straks om 12 uur en om 3 uur... dan moet het echt wel weer op peil komen.
pi_59300725
m`n kop klapt van m`n romp, kheb koorts en een kind wat niet wil drinken. Hoera voor antibiotica
Saartje
pi_59300845
Is borstvoeding niet prachtig?
Tjeesus Maneki! Going round in circles. Het wordt tijd dat het eens opgelost wordt. Lactatiekundige gebeld inmiddels?
Hardloper.
IG @webkim
pi_59300966
Maneki, nu lijkt het toch wel sterk op een ontsteking...

Maar als je nu AB gaat slikken en er zit toch spruw?? Wat dan?
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:49:13 #65
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_59301034
Dan is een combinatie met misschien Diflucan de oplossing? Maar dan moet Maneki's huisarts wel de spruw erkennen.

Webkim, hoe is het met jou en Thomas en de borstvoeding eigenlijk?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_59301047
nja vette pech voor die spruw (of eigenlijk voor mij) maar nu moet eerst die ontsteking weg (ook volgens LK)
M`n melk staat ondertussen weer op kweek dus dat loopt allemaal gewoon door.
Als deze kuur niet het gewenste effect heeft moet ik van de huisarts langskomen voor wat volgens hem een stevig gesprek gaat worden. Ik weet dat hij wil dat ik dan ga stoppen. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt!
*bed weer op gaat zoeken*
Saartje
pi_59301193
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:49 schreef Maneki.Neko het volgende:
nja vette pech voor die spruw (of eigenlijk voor mij) maar nu moet eerst die ontsteking weg (ook volgens LK)
M`n melk staat ondertussen weer op kweek dus dat loopt allemaal gewoon door.
Als deze kuur niet het gewenste effect heeft moet ik van de huisarts langskomen voor wat volgens hem een stevig gesprek gaat worden. Ik weet dat hij wil dat ik dan ga stoppen. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt!
*bed weer op gaat zoeken*
Ik had destijds een borstontsteking en inwendige spruw en heb ab en diflucan gebruikt.
De cb lactatiekundigen hier hadden een artikel geschreven over het gebruik van diflucan, het erkennen van spruw etc. en dat hebben ze naar de huisarts gestuurd. Je kan eens naar Den Bosch (Vivent, de LK heet Marion) bellen, misschien kunnen ze het je mailen en kan jij er iets mee?

Bij mij was de diagnose ook een gok, maar de diflucan hielp. Vanaf de eenalaatste dag van de 14daagse kuur had ik geen pijn meer en het is niet meer teruggekomen.

Het lijkt me zo fijn voor je als je eindelijk met plezier kan gaan voeden ipv met pijn en het is goed als je op je strepen gaan staan! Ze moeten je behandelen. Niet laten stoppen. Punt.

*bries*
Hardloper.
IG @webkim
pi_59301251
Ik snap niet waarom huisartsen uberhaupt gaan adviseren om te stoppen als ze het probleem niet kunnen vinden..
pi_59311206
Alsof je door stoppen dan wel ineens van de spruw en de ontsteking af ben
Sterkte, Maneki. Hopelijk ben je er snel weer van af.

Ticootje, fijn dat het kolfen effect lijkt te hebben
pi_59312697
Ja, vandaag weer een normale opbrengst: 9 uur - 190cc, 12 uur - 110cc en 15 uur - 120cc. Dus gewoon 3x per dag kolven! Vandaag heeft Jen ook weer normaal gedronken en niet zo absurt veel. Dus ik had weer over, dus dat staat weer in de vriezer.
  Jubileum moderator woensdag 11 juni 2008 @ 20:24:59 #71
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59315691
Maneki toch, wat een pech steeds. Ik vind het wel fantastisch dat je zo op je strepen blijft staan mbt de borstvoeding.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 11 juni 2008 @ 20:38:24 #72
94046 PM-girl
pi_59316114
Ticootje, toch het weer geweest denk ik?
*
pi_59316241
Ja, ik denk het ook hoor... Gek kind! Ach straks in zuid-frankrijk zal ze dan wel lekker vaak willen drinken.

Maneki, ik bewonder je doorzettingsvermogen! Echt ik weet niet of ik met al jouw pech ook zo zou volhouden..
  donderdag 12 juni 2008 @ 09:07:12 #74
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_59326836
Klein vraagje. Je kunt niet teveel borstvoeding geven toch? Ook niet uit de fles? Want ze drinkt echt mega veel vandaag, echt zo'n beetje elk uur a anderhalf uur en dan meteen 70 cc en soms meer, soms iets minder. Ze plast gelukkig ook heel veel en poept ook goed.
pi_59326866
Nee, kan niet teveel, ook niet uit de fles
pi_59326910
Inderdaad, je kan niet te veel geven
  donderdag 12 juni 2008 @ 09:15:31 #77
54772 Silmarwen
pi_59326998
Ok, dat wilde ik even zeker weten. Ze heeft gewoon veel honger, drinken aan de borst gaat ook niet goed dan omdat ze daar nog wat moeite mee heeft normaliter maar nu zo panisch en boos wordt, dat ze helemaal niet pakt. Dus nu krijgt ze de fles tot dat ze weer wat rustiger is en weer lekker aan de borst kan drinken zonder haar energie te verspillen aan wapperen en huilen.
  donderdag 12 juni 2008 @ 09:24:56 #78
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59327184
Sil, blijf je haar wel regelmatig aanleggen zodat jullie het niet verleren? Eventueel na een flesje zodat ze niet paniekerig hoeft te doen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 12 juni 2008 @ 09:43:37 #79
54772 Silmarwen
pi_59327542
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 09:24 schreef Jelief het volgende:
Sil, blijf je haar wel regelmatig aanleggen zodat jullie het niet verleren? Eventueel na een flesje zodat ze niet paniekerig hoeft te doen.
Dat werkt niet. Na een flesje pakt ze simpelweg niet. Morgen ga ik het wel weer proberen, of eerder als ze rustiger wordt vandaag.
  donderdag 12 juni 2008 @ 11:40:02 #80
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59330527
Je bent er iig mee bezig, fijn!
pi_59330709
Zo hier is de productie weer een beetje op het normale niveau... Gewoon een combi van Jen die opeen meer wilde drinken en een klein dipje bij mij...

Ik ben weer helemaal opgelucht, ik zag de bui al hangen dat ik misschien moest gaan denken aan kunstvoeding, en dat wil ik dus liever niet... Nu 2x gekolfd en al 380cc... Dus weer ruim voldoende!

Sil, probeer met het flesje wel Yade zo te houden dat het dezelfde lig is als dat je de borst geeft.. Dat doen ze bij Jen ok het KDV ook, en dat werkt voor Jen heel goed. Ik merk alleen wel dat als ze 4x een fles heeft gehad en dan bij mij komt drinken dat ze weer even moet wennen aan de borst.
Liggend aan de borst gaat hier trouwens ook veel beter dan zittend. Jen vindt het blijkbaar heerlijk om gewoon nast me te liggen.

Gister moest ik zo lachen! Ik kwam precies op het juiste moment thuis, dus meteen kind aangekoppeld. Maar Jen wilde eerst een soort begroeten, maar had ook honger. Dus zuig zuig - lach, zuig zuig - lach.... Heerlijk!

[ Bericht 2% gewijzigd door Ticootje op 12-06-2008 11:59:39 ]
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:16:56 #82
54772 Silmarwen
pi_59333276
In de rugbyhouding. Das best lastig, maar een idee!
pi_59333466
oh... ja das wel wat lastig ja...

Heb je wel eens geprobeerd om buik tegen buik te voeden?

Rugby deed ik ook de eerste weken, maar ik vond buik tegen buik toch makkelijker.
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:37:02 #84
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59333938
Emma laatst naast mij in bed. 'borstje kom us hiehier!'
pi_59335595
Emma
pi_59335625
Die Emma.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_59336950
Jelief, die Emma.

Vandaag een opbrengst van 530cc, nou het lijkt mij dat jen daar ruim op kan teren hoor!
  donderdag 12 juni 2008 @ 20:41:55 #88
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59345476
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:37 schreef Jelief het volgende:
Emma laatst naast mij in bed. 'borstje kom us hiehier!'
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 12 juni 2008 @ 21:12:29 #89
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59346444
Ticootje, stop je een beetje van het vertrouwen dat je nu hebt in een potje?Altijd handig als het een keertje niet zo soepel gaat.
pi_59346937
Ja, het is zo dat als je je er ook druk om gaat maken, dat het dan nog minder gaat.

Maar ik had het ook nog eens druk op mn werk... Grote klus die af moest, liep niet zo lekker en was erg veel werk. En dan wil ik gewoon doorwerken en kolven heb ik dan even geen tijd voor eigenlijk. Dus even snel kolven... ja geen zin, stress.... Speelt allemaal mee (helaas)
  donderdag 12 juni 2008 @ 21:51:37 #91
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_59347788
Ik heb hier een natuurtalentje borstdrinken! Toen ze nog maar net geboren was, zat ze al te zoeken en heb ik haar maar gelijk aangelegd en ze heeft heerlijk gedronken.
Helaas al wel een anti-spruw kuurtje gehad en momenteel ben ik nog aan de AB (hoewel ik niet zeker ben dat ik borstontsteking had, maar 40,2 graden koorts, bij een normale temperatuur van ongeveer 36,5 vraagt wel om actie), maar ik heb geen stuwing meer en weer soepele borsten. Het gaat nu weer lekker .
Wel grappig dat het voeden eigenlijk heel natuurlijk gaat nu, aanleggen is geen enkel probleem en ik maak me niet zo druk dat er nog weinig regelmaat in de voedingen zit (hoewel dat wel wat lastig is ), dat komt vanzelf wel een keer. Het scheelt toch, dat ik het al eerder meegemaakt heb, hoewel dat al een paar jaar geleden is.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:27:55 #92
94046 PM-girl
pi_59356107
Wat goed Grijs, fijn!

Ticootje, gelukkig dat het weer allemaal lekker loopt.
* PM-girl thinking of the good old times, 380 cc kolven!
*
pi_59356917
Hallo (voornamelijk) dames,
waar voeden jullie?
Alleen thuis, bij mensen op bezoek in de kamer, trek je je terug, op een bankje in het park, als je in de stad bent ga je dan even ergens wat drinken en doe je het dan daar?
Hoe wie wat en waar?
pi_59357056
Thuis gewoon "overal" Bij mensen die hier op visite zijn ligt het er een ebetje aan wie er is en dan is het gewoon waar ze bij zijn of even boven op de slaapkamer...
Bij mensen op visite vraag ik meestal of ik even ergens mag gaan zitten
In het park op een bankje, in de trein als het nodig is, in de stad even gaan zitten bij hema of v&d of zo
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:05:35 #95
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59361290
Rimpelhond, ik voed gewoon overal. Als Jen honger heeft moet ze toch eten... Ik heb speciale borstvoedingtruitjes, en als ze aan de borst zit zie je nauwelijks iets.. (Zo ook gewoon voeden op een personeelfeestje... als je niet moeilijk en paniekerig doet valt het niemand op)

Op drukke verjaardagen vraag ik wel even of ik van de slaapkamer gebruik mag maken, dat is dan meer voor Jen dat ze even rustig kan drinken en niet overladen wordt met prikkels tijdens het drinken.

Thuis voed ik trouwens het liefst op bed, dan drinkt Jen gewoon het beste. Lekker tegen elkaar aan liggen...
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:07:33 #96
54772 Silmarwen
pi_59361339
Ik heb tot nu toe nog geen ervaring met ergens anders dan thuis, maar ik zou het niet doen zoals bijvoorbeeld Ticootje, in een open ruimte enzo. Dan zou ik liever even ergens apart gaan zitten, desnoods in de auto. En als ik naar iemand toe ga, even een aparte kamer, eveneens als er hier bezoek is.

Ik vind borstvoeding een erg prive moment en dat doe ik liever niet waar allemaal mensen bij zijn.

Yade drinkt vandaag overigens weer goed aan de borst.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:10:19 #97
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59361408
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:07 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb tot nu toe nog geen ervaring met ergens anders dan thuis, maar ik zou het niet doen zoals bijvoorbeeld Ticootje, in een open ruimte enzo. Dan zou ik liever even ergens apart gaan zitten, desnoods in de auto. En als ik naar iemand toe ga, even een aparte kamer, eveneens als er hier bezoek is.

Ik vind borstvoeding een erg prive moment en dat doe ik liever niet waar allemaal mensen bij zijn.

Yade drinkt vandaag overigens weer goed aan de borst.
Dat deed ik ook hoor Sil sterker nog, als ik in de woonkamer ging voeden deed ik de luxaflex dicht..

Maar ik ben er gewoon een stuk makkelijker in geworden... (Wel zo makkelijk als je aan het shoppen bent en de kleine wilt nu ,NU!!!, eten, tja om dan eerst naar je auto te moeten, of misschien zelfs nog naar huis... (Kan wel natuurlijk) dat is gewoon zo lastig. Ik had als we boodschappen gingen doen ook een flesje bij me, want stel je voor...

Maar het boeit me echt geen reet meer... Als mensen willen kijken doen ze dat maar, en als ze het niets vinden, dan moeten ze gewoon niet kijken, klaar. Tieten zie je ook op het strand, en ik kan me niet voorstellen dat iemand het erotisch vind om een mamatiet te zien met een kleine kruimel eraan.

[ Bericht 24% gewijzigd door Ticootje op 13-06-2008 13:15:20 ]
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:19:42 #98
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59361636
Toen Emma klein was altijd en overal, al ben ik de allereerste keer buitenshuis voeden wel in een pasfotohokje gaan zitten, omdat het nog wat onwennig was.

Ik lette er wel altijd op dat ik niet met een blote borst zat en dat mijn ik alles weer snelbedekte als Emma klaar was.

Nu komt het nog maar zelden voor dat ze buitenshuis wil drinken. Meestal probeer ik dat uit te stellen. Maar als ze erg moe of zielig is dan mag ze gewoon drinken.
pi_59363835
owww, dus ik ben niet de enige die een bord (enigzins gepast dat wel natuurlijk!) voor mijn kop aan het ontwikkelen ben.

Recent was ik op een bruiloft. In de zaal zelf voeden zou ik niet doen, maar ik heb de kleine teek opgepakt en ben een half doodlopend gangetje ingewandeld en vond daar een heerlijke luie stoel. De enige mensen die daar passeerden waren mensen onderweg naar de wc.
De één kwam gezellig even kletsen, de ander passeerde gewoon zonder aandacht aan ons te schenken, maar er was toch ook iemand die het niet na kon laten duidelijk met uitdrukking/lichaamstaal kenbaar te maken dat ze het maar wat vreemd en ongepast vond.

Ik was dus wel benieuwd naar jullie "voedplaatsen".

Gewoon thuis liggend op bed vind ik ook het prettigst, heerlijk ontspannen even echt het ventje en ik. Hij is nu ruim vier maanden en onder het drinken laat hij soms even los om mij even recht aan te kijken en een geweldige glimlach op zijn toet te toveren. Héérlijk gewoon... om vervolgens ongestoord weer verder te drinken.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:47:05 #100
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59363916
Prima opgelost toch. Mensen die dan nog commentaar hebben moeten eens bij zichzelf te rade gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')