Fijne coach ben jequote:Op zondag 8 juni 2008 22:02 schreef SHE het volgende:
[..]
Onzin, discipline is door elke mongool aan te leren. Door herhaling en structuur.
Zo doen we dat met honden ook.
Ik mag geen varkensvleesquote:Op zondag 8 juni 2008 22:01 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat is makkelijk; rosbief en fricandeau..die zijn suikervrij. Lekker he?
Misschien van de wodka die je voorschrijftquote:
Kipfilet op brood is wel met een hoop rotzooidingen, dus ik denk dat dat niet mag van she (voorverpakte vleeswaar iig)quote:Op zondag 8 juni 2008 22:03 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik mag geen varkensvlees. Blijven als ik het goed zie rosbief, kipfilet en kaas over? En misschien appelstroop?
Discipline heb ik ook wel, maar met een schema meer dan met mezelf.
ja, laat je vriend zich helemaal uitleven zou ik zeggen.Die zit al maanden te wachten.quote:Op zondag 8 juni 2008 22:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik heb meer aan een goede beurt als ik jullie geloof
Sadistquote:Op zondag 8 juni 2008 22:01 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat is makkelijk; rosbief en fricandeau..die zijn suikervrij. Lekker he?
Kaas is uit den boze; volstrekt onzinnig broodbeleg.quote:Op zondag 8 juni 2008 22:03 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik mag geen varkensvlees. Blijven als ik het goed zie rosbief, kipfilet en kaas over? En misschien appelstroop?
Discipline heb ik ook wel, maar met een schema meer dan met mezelf.
Dan kan er een paar maanden nog makkelijk bijquote:Op zondag 8 juni 2008 22:05 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
ja, laat je vriend zich helemaal uitleven zou ik zeggen.Die zit al maanden te wachten.
Oooh, ik vermoed dat je na een aantal mailtjes 2 opties hebt:quote:Op zondag 8 juni 2008 22:03 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Fijne coach ben je
Maar discipline leer je niet aan door wat lettertjes in een mailtje van jou
Mayo mag; mits zelfgemaakt of suikervrij.quote:Op zondag 8 juni 2008 22:06 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Sadist![]()
Ik vermoed dat ik mijn boterhammen ga beleggen met een combinatie van ui, tomaat, peper en misschien een beetje mayo (als daar geen suiker inzit, zo even nakijken)
En anders creëer ik wel een yoghurtsausje ofzo.
Dus we hebben 3 meiden die dit schema gaan volgen?quote:Op zondag 8 juni 2008 22:06 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Sadist![]()
Ik vermoed dat ik mijn boterhammen ga beleggen met een combinatie van ui, tomaat, peper en misschien een beetje mayo (als daar geen suiker inzit, zo even nakijken)
En anders creëer ik wel een yoghurtsausje ofzo.
Ik ben fel tegen low carb en als je beter kijkt, zie je dat het barst van de koolhydratenquote:Op zondag 8 juni 2008 22:03 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Misschien van de wodka die je voorschrijft
Ik vind het overigens goed haalbaar, lijkt me gewoon een low carb dieet (bv. Atkins). Ik heb al eerder gemerkt dat als je suiker schrapt van je menu dat je je 1) beter voelt, 2) meer energie hebt en 3) ook niet meer behoefte krijgt aan suiker.
Wat ik er wel jammer aan vind is dat je geen pasta of aardappelen mag. Voor de rest lijkt het redelijk op het schema wat ik ooit van een diëtiste kreeg.
De interessante vraag is wat dan 'gewoon gezond eten' is. Ik heb er vaker mee zitten dwepen, maar ik vergelijk elk diëtair advies met de Harvard Food Pyramid. Als ik bekijk wat SHE voorschrijft in haar weekmenu en wat de huidige wetenschappelijke inzichten zijn, dan komen die grotendeels overeen.quote:Op zondag 8 juni 2008 21:31 schreef conleche het volgende:
Ik weet niet wat het schema van SHE precies inhoudt, ik ben er wel vrij zeker van dat het gaat werken, wat afvallen betreft, maar ik zit een beetje met hoe lang je het vol kan houden en dat je misschien dan daarna gaat terugvallen. En of het niet gewoon beter gaat werken als je veel gaat sporten en gewoon gezond gaat eten?
Weet jij of er in glucose-fructosestroop suiker zit?quote:Op zondag 8 juni 2008 22:07 schreef SHE het volgende:
[..]
Mayo mag; mits zelfgemaakt of suikervrij.
Ik zou voor zelfgemaakte kiezen, zo gebeurd en veel lekkerder.
Er zitten nu 16 fokkers op een soortgelijk schema ( voor elk na de begin periode aangepast )quote:Op zondag 8 juni 2008 22:08 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dus we hebben 3 meiden die dit schema gaan volgen?
Interessantsucces
Je hebt gelijk. Ik vergat de rijstquote:Op zondag 8 juni 2008 22:08 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik ben fel tegen low carb en als je beter kijkt, zie je dat het barst van de koolhydraten
Die food pyramid ziet er goed uit hoor, maar ik hou er niet van als vaststaat wanneer ik wat moet gaan eten. Zelfs niet als het over hoofdlijnen gaat.quote:Op zondag 8 juni 2008 22:09 schreef Claudia_x het volgende:
Wat is volgens jou 'gewoon gezond eten'?
Ik ga overigens aan het schema.
Dat IS suiker. Weliswaar een 'natuurlijke' suiker, maar het is suiker.quote:Op zondag 8 juni 2008 22:09 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Weet jij of er in glucose-fructosestroop suiker zit?
Is suiker niet opgebouwd uit glucose en fructose eenheden?quote:Op zondag 8 juni 2008 22:09 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Weet jij of er in glucose-fructosestroop suiker zit?
Na een jaar? na 5 jaar is een stuk interessanterquote:Op zondag 8 juni 2008 22:11 schreef SHE het volgende:
[..]
Er zitten nu 16 fokkers op een soortgelijk schema ( voor elk na de begin periode aangepast )
2 ervan zitten nu op een verlies van 13 en 11 kg na 2.5 mnd ( wrs een hoop vocht ook ) en die mogen zich hier zelf komen verkneukelen.
2 zijn er afgehaakt; zijn zwak en zijn mijn aandacht onwaardig en de overigen op 5 dames na, zijn nog in de eerste maand.
Spannend is het pas na een jaar.
Met hardlopen ookquote:Op zondag 8 juni 2008 22:13 schreef Clayton1 het volgende:
@Miss_S,
Je verliest er ook nog calorieen mee.
Dat heb ik ook, ik ben te eigenwijsquote:Op zondag 8 juni 2008 22:11 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Die food pyramid ziet er goed uit hoor, maar ik hou er niet van als vaststaat wanneer ik wat moet gaan eten. Zelfs niet als het over hoofdlijnen gaat.
Als de verhoudingen kloppen, dan ben je volgens mij al een heel eind.quote:Op zondag 8 juni 2008 22:11 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Die food pyramid ziet er goed uit hoor, maar ik hou er niet van als vaststaat wanneer ik wat moet gaan eten. Zelfs niet als het over hoofdlijnen gaat.
En wat is het probleem daarmee?quote:Op zondag 8 juni 2008 22:15 schreef -marz- het volgende:
Miss_S ik dacht al, waar blijf je met je 30 kilo! Maar daar was je al
Dat klopt ook, want discipline en wilskracht zijn uitputtelijk. Alleen gewoontes houden stand.quote:Op zondag 8 juni 2008 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik geloof overigens niet in discipline, maar in goede gewoontes.
Met hardlopen hoeft dat niet, ik loop ook hard maar ik hoef niets te verliezen.quote:Op zondag 8 juni 2008 22:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Met hardlopen ooken woensdag weer dansen
Nee hoor, ik zat nog met gisteren in mijn hoofd en dacht dat het schema zou bestaan uit alleen de weekend dagen, zeg maar met Japanse rijst tot je er bij neer zou vallen. Dit ziet er goed uit, best smakelijk ook. Wel vrij bewerkelijk en prijzig, voor diegenen die niet zoveel geld hebben, maar ik zou dit niemand willen afraden.quote:Op zondag 8 juni 2008 22:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De interessante vraag is wat dan 'gewoon gezond eten' is. Ik heb er vaker mee zitten dwepen, maar ik vergelijk elk diëtair advies met de Harvard Food Pyramid. Als ik bekijk wat SHE voorschrijft in haar weekmenu en wat de huidige wetenschappelijke inzichten zijn, dan komen die grotendeels overeen.
Wat is volgens jou 'gewoon gezond eten'?
Ik ga overigens aan het schema.
En dat werkt het beste tijdens sex?quote:Op zondag 8 juni 2008 22:17 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Met hardlopen hoeft dat niet, ik loop ook hard maar ik hoef niets te verliezen.
Je moet met een bepaalde hartslag lopen om calorieen te verbranden.
Tja, mijn ervaringen zijn anders. Ik ken eerlijk gezegd niemand die ooit weer is teruggevallen.quote:Op zondag 8 juni 2008 22:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Na een jaar? na 5 jaar is een stuk interessanter
daarom die resultaten van een paar maanden vind ik nooit zo interessant
Ik heb jaren gedaan over 30 kilo, maar in die jaren heb ik ook vele mensen gezien die dat in maanden zijn afgevallen, en allemaal zijn die ondertussen alweer terug op gewicht
Ik vond het juist wel meevallen qua prijzigheid? Of zit ik nou weer niet op te letten.quote:Op zondag 8 juni 2008 22:17 schreef conleche het volgende:
Wel vrij bewerkelijk en prijzig, voor diegenen die niet zoveel geld hebben, maar ik zou dit niemand willen afraden.
Het werkt voor iedereen, maar het is ronduit schadelijk als je het langer dan een half jaar volhoud.quote:Op zondag 8 juni 2008 22:17 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zat nog met gisteren in mijn hoofd en dacht dat het schema zou bestaan uit alleen de weekend dagen, zeg maar met Japanse rijst tot je er bij neer zou vallen. Dit ziet er goed uit, best smakelijk ook. Wel vrij bewerkelijk en prijzig, voor diegenen die niet zoveel geld hebben, maar ik zou dit niemand willen afraden.
Ik ben dus helemaal niet fel tegen low-carb, zoals SHE maar dat is natuurlijk omdat het bij werkt als een tierelier
Tja ik was al 14 jaar dik dus of die 2 jaar extra nog veel uit maakte denk het nietquote:Op zondag 8 juni 2008 22:18 schreef SHE het volgende:
[..]
Tja, mijn ervaringen zijn anders. Ik ken eerlijk gezegd niemand die ooit weer is teruggevallen.
De high die het afbreken van suikers en de regelmaat geven, zijn een proven concept.
Ik heb zelf mijn twijfels bij te lang doen over afvallen. Recente onderzoeken wijzen uit dat langdurig overgewicht je het zogenaamde 'genetische dikkerdje' maakt. Ofwel, het legt de neiging tot dik worden vast in je genen. ( en geeft dit door aan je kinderen )
Op tempo en vooral verantwoord afvallen is meer mijn ding. De zweep erover.
Klopt, het is juist budgetair verantwoord..quote:Op zondag 8 juni 2008 22:18 schreef -marz- het volgende:
[..]
Ik vond het juist wel meevallen qua prijzigheid? Of zit ik nou weer niet op te letten.
Ik zie het zelf niet zo zitten om te beginnen aan iets wat ik niet vol wíl houden. Ik ben ooit ook fanatiek low-carb gegaan en uiteindelijk beleefde ik helemaal geen plezier meer aan eten, maar zag ik het alleen als een last. Nu kan ik gewoon genieten van mijn boterhammen, rijst, amandelen, ananas, pure chocolade, etc.quote:Op zondag 8 juni 2008 22:17 schreef conleche het volgende:
Ik ben dus helemaal niet fel tegen low-carb, maar dat is natuurlijk omdat het bij werkt als een tierelier
Lamarckquote:Op zondag 8 juni 2008 22:18 schreef SHE het volgende:
[..]
Tja, mijn ervaringen zijn anders. Ik ken eerlijk gezegd niemand die ooit weer is teruggevallen.
De high die het afbreken van suikers en de regelmaat geven, zijn een proven concept.
Ik heb zelf mijn twijfels bij te lang doen over afvallen. Recente onderzoeken wijzen uit dat langdurig overgewicht je het zogenaamde 'genetische dikkerdje' maakt. Ofwel, het legt de neiging tot dik worden vast in je genen. ( en geeft dit door aan je kinderen )
Op tempo en vooral verantwoord afvallen is meer mijn ding. De zweep erover.
Tot daar geloofde ik je.quote:Op zondag 8 juni 2008 22:21 schreef Clayton1 het volgende:
Hardlopers zijn immers tevreden met hun lichaam.
Je was als kind al dik?quote:Op zondag 8 juni 2008 22:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Tja ik was al 14 jaar dik dus of die 2 jaar extra nog veel uit maakte denk het niet
En jouw ervaringen, dan ben ik benieuwd naar deze damesen dat bedoel ik echt alleen maar positief en vind het erg interessant om te volgen
Ik word beperkt door het saldo van onze gezamelijke hapjesrekening, waarvan mijn vent allerlei lekkere hapjes en biertjes kooptquote:Op zondag 8 juni 2008 22:22 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
En marz: jij bent ook geen student meer he, dat scheelt een hoop centjes!
Veel te dik jaquote:Op zondag 8 juni 2008 22:23 schreef SHE het volgende:
[..]
Je was als kind al dik?
Mag ik vragen waarom?
Ik had er ook tijd voor nodig, hoor. In het begin was ik helemaal niet bereid om iets aan mijn eten te wijzigen. Nadat ik zag dat bewegen iets uithaalde en tot prettigere vormen leidde, ben ik langzaamaan begonnen om strenger te worden met mijn eten. Ik had tijd nodig om afscheid te nemen van 20 jaar slechte gewoontes.quote:Op zondag 8 juni 2008 22:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Tja ik was al 14 jaar dik dus of die 2 jaar extra nog veel uit maakte denk het niet
Klopt, helaas kan ik de wereld niet veranderen ( I wish )quote:Op zondag 8 juni 2008 22:22 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Lamarck![]()
En je zegt dat niemand terugviel, maar dat er wel mensen afhaakten.
En marz: jij bent ook geen student meer he, dat scheelt een hoop centjes!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |