abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 januari 2009 @ 21:29:10 #76
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64664601
Als ze nu al niet van je planten eten, zou ik absoluut geen kattengras (oid) erbij halen!
Dan leren ze juist dat plantjes eten mag, en zouden ze in een onbewaakt moment best hun tandjes in de sanseveria kunnen zetten .
KuikenGuppy
pi_64664743
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:38 schreef _Nienna_ het volgende:
mochten ze eenmaal zo'n bui krijgen...
In het geval dat dus....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 4 januari 2009 @ 21:44:59 #78
17979 MissMSX
Knightmare
pi_64665514
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:06 schreef _Nienna_ het volgende:
Ja dit topic heb ik nodig!
Kan iemand mij vertellen hoe deze plant heet? Schoonmoeders heeft deze mooie plant voor me gekocht, maar voordat ik m krijg willen we eerst weten of ie niet giftig is voor katten...

[ afbeelding ]
Ik heb ook zo'n plant in huis en drie katten. Ze hebben er geen van allen ooit aangezeten
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:29 schreef Burdie het volgende:
Als ze nu al niet van je planten eten, zou ik absoluut geen kattengras (oid) erbij halen!
Dan leren ze juist dat plantjes eten mag, en zouden ze in een onbewaakt moment best hun tandjes in de sanseveria kunnen zetten .
Bij ons eten ze vrijwel alleen van het kattengras en soms wat dingen die erop lijken, maar alleen als er geen kattengras meer is

Een van de katten knaagt nog wel eens aan de yucca. Schijnt ook giftig te zijn voor katten, maar ze gaat nu toch al een jaar of 8 mee en ze is er nooit ziek van geweest.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  zondag 4 januari 2009 @ 23:17:30 #79
151515 verita
Happy days
pi_64670019
Weet iemand wat voor plant dit is? Hij ruikt een beetje naar eucalyptus als je een blad wrijft of kneust. Toch weet ik niet zeker of dit het is, want als ik op internet zoek, krijg ik een andere beschrijving en de bloemetjes lijken ook niet te kloppen. Sommige blaadjes zijn gekarteld, andere ovaler. Ik zou het graag willen weten. Hij staat in de tuin.

It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_64670138
Hij bloeit in september ofzo?
Ai, de naam, de naam........
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_68359107
Kan iemand mij misschien vertellen wat dit is:

Deze plant stond 2 jaar geleden bij vrienden van ons in een pot in hun achtertuin, maar zij hebben hem nu niet meer en weten helaas ook niet wat het is. En ik wel hem zo graag ergens kopen!

Bij voorbaat heel erg bedankt!
  zaterdag 25 april 2009 @ 09:50:57 #82
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_68360595
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 03:06 schreef GREG_NL het volgende:
Kan iemand mij misschien vertellen wat dit is:

[ afbeelding ]

Deze plant stond 2 jaar geleden bij vrienden van ons in een pot in hun achtertuin, maar zij hebben hem nu niet meer en weten helaas ook niet wat het is. En ik wel hem zo graag ergens kopen!

Bij voorbaat heel erg bedankt!
Subtropisch iig, geen idee!
pi_68429869
quote:
Op zondag 4 januari 2009 23:17 schreef verita het volgende:
Weet iemand wat voor plant dit is? Hij ruikt een beetje naar eucalyptus als je een blad wrijft of kneust. Toch weet ik niet zeker of dit het is, want als ik op internet zoek, krijg ik een andere beschrijving en de bloemetjes lijken ook niet te kloppen. Sommige blaadjes zijn gekarteld, andere ovaler. Ik zou het graag willen weten. Hij staat in de tuin.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Beter laat dan nooit hoop ik.....
Volgens mij is het een Caryopteris.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 27 april 2009 @ 18:09:33 #84
151515 verita
Happy days
pi_68430585
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:42 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Beter laat dan nooit hoop ik.....
Volgens mij is het een Caryopteris.
Thanks, dat is 'em!
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_68431029
Ik vind hem heel mooi, ook omdat hij zo laat in het jaar een aparte kleur geeft.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_68481314
Ik ben er inmiddels ook achter. De plant die ik zocht is een Streptosolen Jamesonii. Zie bijv. ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Streptosolen
Bedankt voor de moeite in elk geval!
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:35:20 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_80387319
Ik ben al heel lang op zoek naar de naam van de plant met deze bloempjes:

Wie maakt me los? .
KuikenGuppy
pi_80405413
misschien kun je hem hiermee vinden:
http://www.intratuin.nl/plantenalfabet.asp

-edit-
Sorry, daar staan geen foto's bij.

hier dan?
http://www.tuinadvies.nl/kamerplanten.htm

[ Bericht 19% gewijzigd door Adfundum op 16-04-2010 23:24:46 ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
  zondag 18 april 2010 @ 14:39:04 #89
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_80445271
Ik heb deze plant in mijn kamer staan, maar weet eigenlijk niet meer hoe hij heet! Hij lijkt op een olifantsoor, maar deze is wel met een stam:

Zoals te zien is op de rechtse afbeelding begint een tweede kleine stam te vormen, en als ik de naam van de plant weet kan ik misschien ook achterhalen of ik deze ook af kan scheiden van de rest van de plant. Bovenin doet de plant het namelijk niet meer zo mooi, ik vermoed omdat het nieuwe deel de meeste voeding pakt/krijgt. Iemand die daar iets meer over kan zeggen?
pi_124830619
Eeeennnnn..... SCHOP! *O*

Mijn eigen topic omhoog geschopt met wederom geen foto van een echte plant maar uit de randen van een middeleeuws boek. Dit betekent dat het heel goed mogelijk is dat de schilder geen echte planten en bloemen schilderde maar zelf iets verzon. Kan iemand me helpen eventueel enkelen te identificeren?
Het is een schildering uit Utrecht, circa 1430, dus heel exotisch zullen de planten niet zijn, hoogstens uitgestorven. :')
pi_124830787
De bovenste groene lijken wel kruisbessen?
Rechts bosviooltjes?
pi_124831177
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:55 schreef Bluezz het volgende:
De bovenste groene lijken wel kruisbessen?
Rechts bosviooltjes?
Dank! ^O^ Ze lijken inderdaad op kruisbessen, inclusief de bladeren en de doornen. Als ik op bosviooltjes google komen deze exact overeen met hoe zij deze in andere handschriften schilderden, maar een roze variant zoals hier kom ik niet tegen?
  woensdag 3 april 2013 @ 13:14:34 #93
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124831496
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2010 14:39 schreef TripleM het volgende:
Ik heb deze plant in mijn kamer staan, maar weet eigenlijk niet meer hoe hij heet! Hij lijkt op een olifantsoor, maar deze is wel met een stam:

[ afbeelding ]

Zoals te zien is op de rechtse afbeelding begint een tweede kleine stam te vormen, en als ik de naam van de plant weet kan ik misschien ook achterhalen of ik deze ook af kan scheiden van de rest van de plant. Bovenin doet de plant het namelijk niet meer zo mooi, ik vermoed omdat het nieuwe deel de meeste voeding pakt/krijgt. Iemand die daar iets meer over kan zeggen?
Dat is een plant uit de Araliacae-familie, volgens mij een Anthurium. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124832043
Woei na 3 jaar antwoord op je vraag _O_ ;)
pi_124832152
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:26 schreef Bluezz het volgende:
*O*

Ik gooi er meteen nog een in :+

[ Bericht 13% gewijzigd door bloempje-moi op 03-04-2013 14:03:39 ]
  woensdag 3 april 2013 @ 14:39:51 #96
323439 HetKlusKonijn
pi_124834655
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:29 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

*O*

Ik gooi er meteen nog een in :+
[ afbeelding ]
Een lelie. https://nl.wikipedia.org/wiki/Lelie_(geslacht)

Of bedoelde je dat kleine gele grut aan de onderkant? geenidee.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_125046637
onderste lijkt n beetje op brem http://nl.wikipedia.org/wiki/Brem_(plant)
pi_125048682
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 20:54 schreef muisje-eliza het volgende:
onderste lijkt n beetje op brem http://nl.wikipedia.org/wiki/Brem_(plant)
Hey, tof! Lijkt er inderdaad op. Dank je!
  maandag 8 april 2013 @ 21:34:41 #99
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_125049115
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:

Dat is een plant uit de Araliacae-familie, volgens mij een Anthurium. :)
Hmm, maar zou ie dan ook niet die gekleurde bladeren moeten krijgen?

Ik heb er inmiddels overigens een andere plant staan, de katten vonden die andere plant toch te leuk om aan te krabbelen (verder krabben ze nergens aan, heel apart) en uiteindelijk heeft de plant dat niet overleefd.

Dit is wat ik nu heb staan:

quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:26 schreef Bluezz het volgende:
Haha nou inderdaad! Gaaf die 'X heeft je post gequote' functionaliteit, anders had ik het nog gemist ook!
  dinsdag 9 april 2013 @ 23:56:59 #100
323439 HetKlusKonijn
pi_125097832
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 21:34 schreef TripleM het volgende:

[..]

Hmm, maar zou ie dan ook niet die gekleurde bladeren moeten krijgen?
Eerst even een foutje mijnerzijds corrigeren - de plantenfamilie heet Araceae, de aronskelk-achtigen. Excusez moi! ;)

Wat betreft die 'gekleurde bladeren', bedoel je dit:

Die gekleurde bladeren zijn onderdeel van de bloeiwijze van de plant. Je zult hem dus eerst in bloei moeten krijgen voordat je die gekleurde bladeren gaat zien. :)
Hoe? Tsja, niet zo eenvoudig, vaak een kwestie van langdurig verzorgen en veel geduld. De plant houdt in ieder geval erg van een warme standplaats, geen directe zon, en heel veel nevelen om de luchtvochtigheid omhoog te krijgen.
CV = funest wat dat betreft, veroorzaakt heel erg droge lucht. Gelukkig kan de CV binnenkort weer uit, en de plant vindt het ook prima om in de zomer in de tuin/balkon te staan.

NB: de door jou geposte plant zou ook een Philodendron kunnen zijn, maar die is zeer verwant aan de Anthurium (zelfde familie, zelfde verzorging, zelfde bloeiwijze). Dus dat maakt niet zo heel veel uit.

quote:
Ik heb er inmiddels overigens een andere plant staan, de katten vonden die andere plant toch te leuk om aan te krabbelen (verder krabben ze nergens aan, heel apart) en uiteindelijk heeft de plant dat niet overleefd.

Dit is wat ik nu heb staan:
[ afbeelding ]
En dat is dus een Schefflera http://nl.wikipedia.org/wiki/Schefflera, en die is dus wèl onderdeel van de Araliacae-familie!
Zeer eenvoudig te onderhouden plant. Ook deze jongen houdt van regelmatig benevelen met de plantenspuit. Kan uitgroeien tot een enorme boom. Echt een zogenaamde 'kamer-held'. :Y

Overigens.... wees blij dat je katten die andere plant niet hebben aangeknaagd, maar er alleen maar aan hebben gekrabt. Veel Araceae-planten zijn namelijk giftig, een van de bekendste is de Dieffenbacchia, en die is echt heel erg gevaarlijk voor huisdieren, maar ook voor kinderen. Het plantensap is giftig, geen grapje...

:)

[ Bericht 1% gewijzigd door HetKlusKonijn op 10-04-2013 01:39:28 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')