quote:Op zondag 8 juni 2008 14:16 schreef ursel het volgende:
Als we toch bezig zijn.. Kheb er ook eentje..
Kwam deze tegen bij een kasteel in Duitsland. Tuin stond vol met verschillende soorten rhododendrons en andere strikne / planten.
Volgens mij was het geen rhododendron. Iemand idee welke dit is?
[ afbeelding ]
ahhh... dank u..quote:Op zondag 8 juni 2008 14:22 schreef kahaarin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik denk deze, wel een rhododendron dus.
Rhododendron calendulaceum
of azalea calendulaceumquote:Op zondag 8 juni 2008 16:50 schreef ursel het volgende:
[..]
ahhh... dank u..
Maar eens naar op zoek gaan..
quote:Op zondag 8 juni 2008 16:50 schreef ursel het volgende:
[..]
ahhh... dank u..
Maar eens naar op zoek gaan..
quote:Op maandag 16 juni 2008 08:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Moet je doen, zo te zien is het een bladverliezende grootbloemige Rhodondendron. Ik heb een stuk of 12 verschillende,
ze hebben een prachtige herfstkleur.
Die lijken ook wel een beetje op die van jou, maar er zijn heel veel soorten en cultivars. Ze houden van een vochtige bodem en liefst zonnig of halfschaduw standplaats. Af & toe een beetje turf erbij want ze zijn "zuurminnend".
![]()
Als je eens een paar goeie close ups maakt kunnen we erover verder "bomen"
Vochtig is niet zozeer het probleem, maar te vochtig wel..quote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:45 schreef Bluezz het volgende:
Waarom is vochtig niet goed voor gras?
Choisya Ternata?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:42 schreef Xebber het volgende:
En ik heb d'r ook een in mijn tuin staan waarvan ik niet weet wat het is.
[ afbeelding ]
Iemand een idee?
Klinkt érg bekend!quote:
ik weet 't niet, heeft het een paars bloemetje? Ah, nu schiet me ineens wat te binnen; is het Lunaria Annua misschien? ofwel Judaspenning?quote:
Pff ik vind 't wel een moeilijke..quote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:29 schreef Bluezz het volgende:
Weer een vraagje, wat is dit????
[ afbeelding ]
onkruid.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:29 schreef Bluezz het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:29 schreef Bluezz het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij heeft 't blad van Veronica een gezaagde rand, net als Veronicastrum. Dit lijkt me toch iets anders. En ik weet het ook niet.quote:Op maandag 23 juni 2008 13:42 schreef kahaarin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is het deze? Maar dan een ander kleurtje? Veronica/aar-ereprijs.
Die heb je tig verschillende kleuren maar het blad lijkt me hetzelfde, kijk hier maar eens: http://www.neerlandstuin.nl/plantenb/veronica.html
Kaasplankje zegt dat de bladeren anders zijn, ik weet het niet, ik dacht dat de ereprijs gladde bladeren heeft, kan best dat er verschillen zijn bij de diverse soorten hoor, idd de bloem maar even afwachten.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:58 schreef Bluezz het volgende:
Zou kunnen, kahaarin, we wachten de bloemen af en dan maak ik nog een pic
Ok ik gok ff zonder research;quote:Op maandag 30 juni 2008 16:30 schreef Burdie het volgende:
Tof, dit topic had ik nodig. Nieuwe tuin, nieuwe planten... maar welke?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |