Laatste online tijd. (unix_timestamp)quote:Op maandag 16 juni 2008 11:46 schreef Piles het volgende:
Maar wat staan er dan voor waarden in dat ID?
Daar kun je dan toch niet op selecteren of iemand online is of nietquote:Op maandag 16 juni 2008 11:48 schreef Chandler het volgende:
[..]
Laatste online tijd. (unix_timestamp)
Je hebt gelijk, ik maak deze database nietquote:Op maandag 16 juni 2008 11:51 schreef Piles het volgende:
Daar kun je dan toch niet op selecteren of iemand online is of niet
Als iemand offline is staat daar nog de laatste timestamp in. Het kan wel in PHP, maar niet alleen in de query lijkt me. Toch?
Of je moet met een IF in je query gaan werken, maar dat weet ik niet hoe dat werkt
Als de offline gebruikers niet in die tabel staan, hoe wil je ze dan selecteren?quote:Op maandag 16 juni 2008 11:54 schreef Chandler het volgende:
Je hebt gelijk, ik maak deze database nietik lees het alleen uit
maar goed, van de profielen die niet online zijn staan niet in de tabel van 'online' gebruikers..
1 2 3 4 5 6 | FROM online o LEFT JOIN profielen p ON p.naam = o.naam WHERE p.naam IN (SELECT naam FROM online ORDER BY id DESC LIMIT 60) ORDER BY p.naam LIMIT 60 |
In Java is het wel mogenlijk.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:06 schreef ursel het volgende:
Ik heb er eerlijk gezegd ook nog niet eerder over gehoord. En jou PHP versie volgens mij ook niet
Bedankt voor je query SR, maar helaas support de host van mijn klantje geen subqueries... waarom stappen ze nou niet gewoon allemaal gelijktijdig over!!quote:Op maandag 16 juni 2008 16:34 schreef SuperRembo het volgende:
De laatse 60 gebruikers die online waren, gesorteerd op naam:
[ code verwijderd ]
Is de naam echt de key tussen online en profielen?
Het verschil in dagen tussen twee datums krijg je in één keer met DATEDIFF(dat1, dat2).
Klopt 100%quote:Op maandag 16 juni 2008 19:22 schreef Xcalibur het volgende:
ik snap het niet....
Je moet dus je users joinen op de online tabel, en alles wat daar niet in staat is dus offline?
Zeg dat dan meteenquote:Op maandag 16 juni 2008 19:00 schreef Chandler het volgende:
[..]
Bedankt voor je query SR, maar helaas support de host van mijn klantje geen subqueries... waarom stappen ze nou niet gewoon allemaal gelijktijdig over!!
hoe goed geindexeerd is die 400mbquote:Op maandag 16 juni 2008 11:18 schreef ursel het volgende:
Weet er iemand eigenlijk wat een beetje de limieten van MySQL zijn?
Voor aantal connecties heb ik ooit wel eens opgevangen dat MySQL beetje gaat hikken als die meer dan 100 connecties per seconde krijgt bijvoorbeeld.
Maar hoe zit het eigenlijk met de hoeveelheid data?
Weet dat we nu nog met 400 mb nog makkelijk niet aan de max zitten. Maar voor een project zijn we het een en ander aan het inventariseren om toch grotere hoeveelheden data op te gaan slaan.
Met het oog op de toekomst wel zo prettig om dan ook gelijk de database te evalueren.
Wat is de definitie van goed.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:47 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
hoe goed geindexeerd is die 400mb
Hoe bedoel je met IS NULL? ik heb geen ervaring met lege JOINSquote:Op maandag 16 juni 2008 20:56 schreef Xcalibur het volgende:
In dat geval denk ik niet dat het met een enkele query lukt, met twee moet geen probleem zijn....:)
Met een JOIN op IS NULL kan je de subquery omzeilen.
Ja ik denk dat het laatste idd de oplossing is, ik ga er mee aan de slag!quote:Op maandag 16 juni 2008 21:41 schreef SuperRembo het volgende:
Zeg dat dan meteen
Dan zou je eerst een temp tabel kunnen vullen met de laatste 60 online id's... maar dan is het eenvoudiger om eerst alle rows uit te lezen en ze dan in php te sorteren.
Vaak kan je een WHERE IN (...) of WHERE NOT IN (...) sub query omzetten naar een JOIN. In dit geval lukt dat niet omdat in de sub query een ORDER BY en LIMIT zit.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:39 schreef Chandler het volgende:
[..]
Hoe bedoel je met IS NULL? ik heb geen ervaring met lege JOINS
Volgens mij kan je die ORDER BY en LIMIT in de gewone query doen?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:25 schreef SuperRembo het volgende:
Vaak kan je een WHERE IN (...) of WHERE NOT IN (...) sub query omzetten naar een JOIN. In dit geval lukt dat niet omdat in de sub query een ORDER BY en LIMIT zit.
Het probleem is in dit geval dat je voor de LIMIT wil sorteren op online.id, maar voor de regels die daarmee gevonden worden wil je op profielen.naam gesorteerd hebben.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:29 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Volgens mij kan je die ORDER BY en LIMIT in de gewone query doen?
Je krijgt sowieso alleen de resultaten van je JOIN, en die worden dan gesorteerd en gelimit.
Dit heeft helaas ook niet mogen baten. Ik houd het wel bij het oude script. Weinig spam tot nu toequote:
Dan weet ik het ook nietquote:Op woensdag 18 juni 2008 19:58 schreef JJasperO het volgende:
[..]
Dit heeft helaas ook niet mogen baten. Ik houd het wel bij het oude script. Weinig spam tot nu toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |