abonnement Unibet Coolblue
pi_3456977
quote:
Op maandag 11 maart 2002 15:25 schreef beany het volgende:

[..]

Ik heb daadwerkelijk geen bal verstand van scherpschutters... Ik probeer alleen een beetje logisch na te denken En de hersenstam missen op een grote afstand is zo gebeurd, dus nogmaals: terecht dat ze niet schieten


Ik ben zelf scherpschutter bij Soldier of Fortune en de hersenstam mis ik nooit hoor...
  maandag 11 maart 2002 @ 15:31:23 #152
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3456979
En nog maar een keer:
quote:
Op maandag 11 maart 2002 15:03 schreef golfer het volgende:
En vanaf nu weer normaal en feitelijk het nieuws en de actuele ontwikkelingen posten.
Onzin reakties worden vanaf nu verwijderd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_3456981
psssst * de man houd 12 mensen onder schot * wil niet onderhandelen
Pluk de dag voordat iemand anders het doet ;-)
pi_3456991
Ik wil nu wel eens weten wat die man wil,
hij heeft nog helemaal geen eisen bekendgemaakt,
of mis ik iets?
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_3457001
quote:
Op maandag 11 maart 2002 15:33 schreef shmoopy het volgende:
Ik wil nu wel eens weten wat die man wil,
hij heeft nog helemaal geen eisen bekendgemaakt,
of mis ik iets?
Hij wil geen breedbeeld.
  maandag 11 maart 2002 @ 15:36:19 #156
11875 beany
Qui ni fucis est, penis est
pi_3457011
quote:
Op maandag 11 maart 2002 15:31 schreef golfer het volgende:
En nog maar een keer:

Op maandag 11 maart 2002 15:03 schreef golfer het volgende:
En vanaf nu weer normaal en feitelijk het nieuws en de actuele ontwikkelingen posten.
Onzin reakties worden vanaf nu verwijderd.


Ik neem dat een beetje achtergrond info geen kwaad kan???
Wees niet kritisch, praat met de menigte mee en val vooral niet op, alleen dan ben je welkom...
  maandag 11 maart 2002 @ 15:36:24 #157
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_3457012
quote:
Op maandag 11 maart 2002 15:34 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hij wil geen breedbeeld.


Want dan krijg je van die zwarte balken. Dus dat zou beeldroof zijn, zeg maar... .
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  maandag 11 maart 2002 @ 15:37:01 #158
22239 -Schorpioen-
Feel young, look young
pi_3457018
Belde net even met die vriend van me in de toren. Ze mogen er nog steeds niet uit. De man zit beneden te wachten. Via monitoren kan hij alle in- en uitgangen in de gaten houden. Een verassingsaanval is dus moeilijk. De laatste twee uur hebben de medewerkers geen nieuws meer gehoord. Zodra hij meer weet, mailt ie me. Dan zal ik dat posten.
Amsterdam + Boekel = werelds...
  maandag 11 maart 2002 @ 15:39:29 #159
11875 beany
Qui ni fucis est, penis est
pi_3457027
quote:
Op maandag 11 maart 2002 15:34 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hij wil geen breedbeeld.


Niet helemaal correct zoals ik het begrijp:

Hij is tegen breedbeeld uitzendingen omdat hij dan die zwarte balken ziet op zijn normale tv. Door die breedbeeld uitzendingen voelt hij zich gedwongen om een breedbeeld tv te kopen. En dat stuit hem tegen de borst, die verplichten(of gevoel daar toe).

Dus hij wil gewoon dat er geen breedbeeld tv's worden gemaakt zodat er ook geen breedbeeld tv uitzendingen zijn zodat hij normaal beeld op zijn normale tv heeft.

Go figure

Wees niet kritisch, praat met de menigte mee en val vooral niet op, alleen dan ben je welkom...
  maandag 11 maart 2002 @ 15:39:30 #160
19372 BotXXX
««« XxX »»»
pi_3457028
Wat hij wil, is eindelijk erkenning voor zijn probleem met breedbeeld TV. En dat heeft hij nu dus best wel gekregen. Wereld wijde (nou ja westerse wereld dan, via CNN) bekendheid dat niet iedereen staat te springen om breedbeeld TV's

..

Eigenlijk best simpel, misschien wil hij een actie groep tegen breedbeeld TV's...

Ohh mooie meid, [url=http://www.xs4all.nl/~kvenjb/madmonarchs/erzsebet/erzsebet_bio.htm]Erzsébet Bathory[/url][br]Hotel de botel op een mooie poolse meid O+[br][url=http://64.180.102.226:8000]Original Ska[/url]
  Redactie Frontpage maandag 11 maart 2002 @ 15:39:31 #161
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3457029
RTLZ presentator:
'Als het niet zo ernstig was zou je er bijna om lachen. Mijn excuses dat ik het deed'
pi_3457030
quote:
Op maandag 11 maart 2002 15:36 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Want dan krijg je van die zwarte balken. Dus dat zou beeldroof zijn, zeg maar... .


Wat een reden..
pi_3457038
quote:
Op maandag 11 maart 2002 15:36 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Want dan krijg je van die zwarte balken. Dus dat zou beeldroof zijn, zeg maar... .


Pan & scan films zijn juist beeldroof.
Maar probeer dat maar aan die gast wijs te maken.
pi_3457046
Zegt de chauffeur van de metro:

"Deze metro zal nu niet verder rijden wegens een gijzeling


....


Deze halte is dus het eindpunt van deze metro, iedereen word verzocht uittestappen"

  maandag 11 maart 2002 @ 15:43:40 #165
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_3457053
Wat wel luguber is is dat het vandaag precies 6 maanden geleden is met de ramp op de WTC Torens.

Ik hoop voor de mensen die nu vast zitten dat ze niets overkomt.

En zo'n vent moet gewoon de doodstraf krijgen want ik vind dit maar een kansloze actie. Als je het ergens niet mee een bent schakel je toch gewoon Breekijzer in.

Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  maandag 11 maart 2002 @ 15:47:39 #166
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_3457080
quote:
Op maandag 11 maart 2002 15:41 schreef GaF het volgende:

[..]

Pan & scan films zijn juist beeldroof.
Maar probeer dat maar aan die gast wijs te maken.


dit is dan breedbeeld:


en 4:3 wordt dan ongeveer zo:

dat moet die gast dan toch ook zien? .

12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  maandag 11 maart 2002 @ 15:48:26 #167
8369 speknek
Another day another slay
pi_3457085
quote:
Op maandag 11 maart 2002 15:31 schreef schwa78 het volgende:
Ik ben zelf scherpschutter bij Soldier of Fortune en de hersenstam mis ik nooit hoor...
Maar dan mik je zeker precies met het kruis? In echte situaties komt de kogel daar een paar centimeter naast afhankelijk van de wind.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_3457091
Ik weet niet of dit artikel al geplaatst was, maar ook CNN besteed er aandacht aan.
quote:

AMSTERDAM, Netherlands -- An armed man with an apparent grievance against a corporation is holding at least four people hostage inside an Amsterdam office building.

The hostages -- three employees of ING Bank and one security guard -- are being held at gunpoint in the reception area of the Rembrandt Tower, police said.

In a four-page statement to Dutch state broadcaster NOS, the gunman said he was protesting against the "arrogant manipulation by the vendors of wide screen television."

He complained that consumers were being misled about the quality of the product.

During the incident, which began on Monday morning, the gunman forced employees to stick anti-corporate messages on the building's windows.

"We have had to put up on all the windows, on the inside hallways for our corporations, as well as on the outside windows, the words, 'We Mislead'," Leon Stam, who works on the 16th floor of the tower, which houses 57 companies, told CNN.

The incident came on the six month anniversary of the September 11 suicide attacks on the World Trade Center and the Pentagon in Washington.

Another office worker in the building told Reuters by telephone: "The atmosphere was pretty tense at the beginning, considering that it is the six month anniversary of September 11.

"But when we found out the reason behind this on the Internet, we laughed.

"Now it's getting more tense again, but we are definitely not very scared."

Local television reports indicate the man may have had a grievance with Philips Electronics, but he may have entered the wrong building.

'Crazy guy'
The tower once served as temporary headquarters for the Dutch electronics firm before it moved to an adjacent building.

There are about 100 police officers on the scene, and they have established communication with the hostage-taker.

"We're not really too certain as to what his actions and motivations might be, but it looks more like he's a crazy guy who's trying to state something against Philips," Stam said.

The man entered the building shortly after it opened for business at 9:30 a.m. (0730 GMT).

Witnesses on the scene told Reuters the man had an M-16 assault rifle and that he had a bomb.

Police would not confirm whether the man had explosives.

Hans Schouten, a spokesman for Philips, confirmed that the company had been named by the gunman in talks with police.

Schouten, declined to say whether the company knew his identity.

The Rembrandt Tower overlooks the Amstel River in the eastern part of the city in a newly developed business district.

Among the offices in the building are Merrill Lynch, offices of the ING banking investment company, and Gucci.


pi_3457137
quote:
Op maandag 11 maart 2002 15:43 schreef Razor21 het volgende:
En zo'n vent moet gewoon de doodstraf krijgen want ik vind dit maar een kansloze actie. Als je het ergens niet mee een bent schakel je toch gewoon Breekijzer in.
Jij hebt *echt* geen flauw idee waar je over praat. Deze man is natuurlijk totaal gestoord, maar zolang hij nog niemand echt (fysiek) kwaad heeft gedaan, verdient hij voornamelijk TBS (en een breedbeeld televisie )
Jesus saves but death prevails.
pi_3457145
Hmz.

Er gebeurt niets, dit loopt af met een sisser. Na een intervieuw pleegt hij zelfmoord, of geeft hij zichzelf over.

Hij is te laf om te schieten.

Met wat voor geweer loopt hij er anyway rond?

pi_3457202
Hoe is de situatie op dit moment?
  FOK!fossiel maandag 11 maart 2002 @ 16:07:39 #172
8443 cptmarco
it's captain...
  maandag 11 maart 2002 @ 16:07:41 #173
8369 speknek
Another day another slay
pi_3457224
quote:
Op maandag 11 maart 2002 15:56 schreef MoJo het volgende:
Met wat voor geweer loopt hij er anyway rond?
Een M16 stond in het artikel. Dus zelfs als ie te laf is kan hij met een glipper een redelijke ravage aanrichten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_3457225
Hmmm hij laat de mensen vrij als hij op tv zijn visies over breedbeeldtelevisie kwijt kan.... ai ai ai..

Laat die vent dan z'n onzin op tv uitkramen zodat die mensen daar niet meer in paniek hoeven te zitten...

  maandag 11 maart 2002 @ 16:08:47 #175
8369 speknek
Another day another slay
pi_3457232
Hoe kom je in Nederland eigenlijk aan een M16?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_3457234
onveranderd......> laatste nieuws van mij
tsssssss die arme mensen die daar maar zitten te wachten op nieuws
Pluk de dag voordat iemand anders het doet ;-)
  maandag 11 maart 2002 @ 16:09:29 #177
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_3457238
quote:
Op maandag 11 maart 2002 16:07 schreef cptmarco het volgende:
wat zijn zijn eisen nu eigenlijk precies??
Hij wil zijn verhaal kwijt aan de media via een cameraploeg.
Was net op RTLZ.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 11 maart 2002 @ 16:09:37 #178
8369 speknek
Another day another slay
pi_3457239
quote:
Op maandag 11 maart 2002 16:07 schreef inkie1010 het volgende:
Laat die vent dan z'n onzin op tv uitkramen zodat die mensen daar niet meer in paniek hoeven te zitten...
Ook mijn idee. Kan best interessante televisie opleveren, en iedereen loopt ongedeerd weg (hopen we)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_3457240
quote:
Op maandag 11 maart 2002 16:08 schreef speknek het volgende:
Hoe kom je in Nederland eigenlijk aan een M16?
Goede vraag ja. Niet legaal lijkt mij.
pi_3457245
quote:
Op maandag 11 maart 2002 16:08 schreef speknek het volgende:
Hoe kom je in Nederland eigenlijk aan een M16?
Dat vroeg ik me ook eigenlijk af.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  FOK!fossiel maandag 11 maart 2002 @ 16:11:24 #181
8443 cptmarco
it's captain...
pi_3457252
quote:
Op maandag 11 maart 2002 16:09 schreef static het volgende:

[..]

Hij wil zijn verhaal kwijt aan de media via een cameraploeg.
Was net op RTLZ.


dus tot op heden is hij niet verder gekomen dan dat hij tegen breed-beeld tvs is??

Ik ben het met de andere eens, geef die man zijn '15 minutes of fame' en hoop dat het dan met een sisser afloopt (geen gewonden of erger...).

pi_3457262
Hoe kan hij invredesnaam via een videocircuit de ingangen ind e gaten houden.
Ze hebben vannochtend toch de stroomvoorzieningen afgesloten, de back-up an het videosysteem moet het dan zo langzamerhand toch ook wel begeven hebben?
pi_3457266
quote:
Op maandag 11 maart 2002 16:08 schreef speknek het volgende:
Hoe kom je in Nederland eigenlijk aan een M16?
Het is toch een belg? daar kun je veel makkelijker aan een m16 komen
ReohgnireT
pi_3457274
Rekening houdend met de Nederlandse vergadercultuur, denk ik te weten wat de taktiek van de politie is:

Ze gaan de gijzelnemer doodlullen

-------Practice Mindfulness-------
  maandag 11 maart 2002 @ 16:15:14 #185
19372 BotXXX
««« XxX »»»
pi_3457275
quote:
Op maandag 11 maart 2002 16:08 schreef speknek het volgende:
Hoe kom je in Nederland eigenlijk aan een M16?
Met je nog niet wit gewassen duizendjes in het illegale circuit een M16 kopen? Je zal versteld staan wat je allemaal kan aanschaffen in ons polderlandje hoor.

Of een look a like van oosterse afkomst goedkoper en zien het zelfde er uit. Alleen de kwaliteit kan wat minder zijn, ligt aan het winkeltje waar je bent wezen shoppen

Ohh mooie meid, [url=http://www.xs4all.nl/~kvenjb/madmonarchs/erzsebet/erzsebet_bio.htm]Erzsébet Bathory[/url][br]Hotel de botel op een mooie poolse meid O+[br][url=http://64.180.102.226:8000]Original Ska[/url]
pi_3457280
Ik kan me herinneren dat er een paar jaar geleden zich ook ergens een gijzeling heeft plaatsgevonden waarbij de gijzelnemer een intervieuw eistte. Opzich niks bijzonders zou je zeggen want dit willen wel meer gijzelnemers. Maar nu komt het. De intervieuwers waren vermonde politiemensen die een omgebouwde camera bij zich hadden. In deze camera was een pistool verwerkt waarmee ze de gijzelnemer konden neerschieten. Misschien een ideetje voor de politie.
pi_3457284
Van de BBC
quote:
Hostage drama at Dutch skyscraper

A gunman has burst into a Amsterdam office building and is holding hostages, say Dutch police.


He is holding people in the entrance hall and is not allowing them to leave

Elly Florax
Police spokeswoman
The drama began at 0930 (0830 GMT) on Monday morning at the Rembrandt Tower in the east of the city, which houses a number of major financial firms.

"The man is armed with a gun," police spokeswoman Elly Florax told BBC News Online.

"He is holding people in the entrance hall and is not allowing them to leave."


She added that police were in contact with the gunman who had "made certain demands".

After more than three hours of negotiations, six women were seen leaving the building individually at short intervals.

Hundreds of people inside the 35-storey tower - the tallest in Amsterdam - were initially told to stay in their offices.

Some later left the building by via the fire escape.

The Dutch state broadcaster, NOS, said it had received a statement from the man, who said he was "demonstrating against the manipulative sellers of wide-screen television".

He accused them of selling "creative nonsense".

Banners

Banners also appeared at the office block windows, said reporters at the scene, reading "We mislead", and "We lie".


Special police sealed off the tower

A witness quoted by Dutch television said the suspect had forced hostages to stick up the signs.

A spokesman for Philips Electronics, which had its head office in the tower until last July, said the company had been named in negotiations between the gunman and police.

Unconfirmed reports said the man was armed with some kind of assault rifle, and claimed to have explosives.

Workers trapped

One of the workers evacuated from the building said it was possible to remain in contact with a colleague among the hostages by mobile phone.

Others said people inside the tower were worried because it was the six-month anniversary of the 11 September attacks, and there were a number of US companies and banks inside.

Police have sealed off the area, and ambulances and fire crews are also on standby.

A worker inside the building contacted by BBC News Online said she was not permitted to discuss what was happening.

Some firms diverted their phones away from the building to their offices in other major European cities.

"We are still trying to find out exactly how many people are inside," said Ms Florax, "but it is a huge building, and is proving very difficult."

Top names

The 135-metre (443-foot) tower is home to around 50 companies, including some of the city's biggest financial firms.

Big names housed there include Merrill Lynch, Lehman Brothers, Rabo Securities, and ING bank.

Fashion house Gucci also has offices there, along with the Thai consulate.

The nearby Amstel station was closed off as the drama continued.


het woord Drama komt wel erg vaak voor.... Lijkt de Telegraaf wel.
pi_3457293
quote:
Op maandag 11 maart 2002 16:15 schreef kjbpeeters het volgende:
Ik kan me herinneren dat er een paar jaar geleden zich ook ergens een gijzeling heeft plaatsgevonden waarbij de gijzelnemer een intervieuw eistte. Opzich niks bijzonders zou je zeggen want dit willen wel meer gijzelnemers. Maar nu komt het. De intervieuwers waren vermonde politiemensen die een omgebouwde camera bij zich hadden. In deze camera was een pistool verwerkt waarmee ze de gijzelnemer konden neerschieten. Misschien een ideetje voor de politie.
Ja dat was volgens mij in Zwitserland, bij een creche of zoiets...
  maandag 11 maart 2002 @ 16:18:57 #189
3342 Wolk
Vrijheid = respect voor elkaar
pi_3457307
de gijzelnemer werkt bij een busmaatschappij in Uithoorn..

hmm..

  maandag 11 maart 2002 @ 16:21:08 #190
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_3457325
quote:
Op maandag 11 maart 2002 16:08 schreef speknek het volgende:
Hoe kom je in Nederland eigenlijk aan een M16?
gewoon kopen ¤ 500.

Zonder gekheid, een groot wapen als de M16 is redelijk makkelijk te krijgen, makkelijker en goedkoper dan een HK of ander handzaam pistool

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_3457328
quote:
Op maandag 11 maart 2002 16:16 schreef calvobbes het volgende:
Van de BBC
[..]

het woord Drama komt wel erg vaak voor.... Lijkt de Telegraaf wel.


4x inclusief die van jou
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_3457331
RTL Z noemde de man al de militante afdeling van de consumentenbond
pi_3457332
quote:
Op maandag 11 maart 2002 16:13 schreef Vesper het volgende:
Hoe kan hij invredesnaam via een videocircuit de ingangen ind e gaten houden.
Ze hebben vannochtend toch de stroomvoorzieningen afgesloten, de back-up an het videosysteem moet het dan zo langzamerhand toch ook wel begeven hebben?
Misschien is hij inmiddels de controle wel kwijt over de in- en uitgangen. Er zijn geen live- uitzendingen op TV en ik neem aan dat we bijna niets weten.
pi_3457346
Tuurlijk geven ze niet toe aan de eisen. Hoe simpel ze ook zijn, je mag daaraan nooit toegeven, anders krijgt men het idee dat gijzelen loont.
  maandag 11 maart 2002 @ 16:23:53 #195
909 Num
Núm dus!
pi_3457349
grappig op rtlz staat een link naar reacties van ex gegijzelden die link gaat naar fok

Link werkt alleen niet
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=16624

edit: werkt al weer

[Dit bericht is gewijzigd door Num op 11-03-2002 16:27]

  maandag 11 maart 2002 @ 16:23:59 #196
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_3457352
Gijzeling Rembrandttoren duurt voort


De gewapende man die maandagmorgen omstreeks half 10 de Rembrandttoren aan het Amstelplein in Amsterdam binnendrong, houdt daar nog steeds meerdere mensen onder schot, onder wie de portier. De politie heeft het kantoorgebouw omsingeld en de omgeving afgegrendeld en is er inmiddels in geslaagd om contact te leggen met de gijzelnemer.

Woordvoerster E. Florax wil niet zeggen hoe de gesprekken met hem verlopen. De situatie in de toren is volgens haar op het moment "rustig." Marcel Faber van het headhuntersbureau Heidrick & Struggles, op de twaalfde etage, omschrijft de situatie liever als "een enge stilte waar het normaal heel bedrijvig is."

Volgens Faber waren de reacties in eerste instantie "luchtig", tot de ernst van de situatie doordrong. Er wordt druk getelefoneerd met het thuisfront. De werknemers van alle 56 bedrijven in de toren zitten in feite opgesloten. De liften staan stil. Niemand mag er in of uit.

Rond de toren is ongeveer honderd man politie op de been. Ook de brandweer en explosievenexperts van de politie zijn aanwezig. De man beweert explosieven bij zich te hebben. Volgens Leon Stam, werkzaam bij het beveiligingsbedrijf Marcus Evens op de zestiende etage, moeten op last van de gijzelnemer op iedere etage affiches voor het raam worden gehangen met de tekst "Wij misleiden".

De man is volgens hem niet alleen bewapend met een machinegeweer, maar zou ook explosieven bij zich hebben. "Je kunt je ongeveer voorstellen hoe we ons hier voelen."

De politie kan nog niet bevestigen dat het de man eigenlijk om Philips te doen is. Philips bivakkeerde enkele jaren in de Rembrandttoren, maar verhuisde vorig jaar zomer naar de ernaast gelegen Breitnertoren. Die toren is inmiddels gesloten. "We hebben al onze maatregelen getroffen", aldus woordvoerder A. Manning. "We hebben geen idee waarom het zou kunnen gaan." In de Breitnertoren werken 470 mensen.

In de Rembrandttoren zijn 56 bedrijven gevestigd. Volgens de Kamer van Koophandel gaat het onder meer om beleggingsadviseurs Merrill Lynch en Lehman Brothers, advocatenkantoor Hoegen/Dijkhof en het headhuntersbureau Heidrick & Struggles.

Breitnertoren
Personeel van Philips dat in de naast de Rembrandttoren gelegen Breitnertoren werkt, mag onder begeleiding van de politie in groepjes het gebouw verlaten.

Volgens Philipswoordvoerder A. Manning is er geen sprake van een totale evacuatie. "De politie biedt eenieder die zich niet prettig voelt om onder deze omstandigheden door te werken, de mogelijkheid om in kleine groepjes naar buiten te gaan." Het is nog onduidelijk hoeveel mensen gebruikmaken van het aanbod. In de Breitnertoren werken 470 mensen.

Vermoedelijk had de gijzelnemer het met zijn actie gemunt op Philips, dat de door hem zo verafschuwde breedbeeldtelevisies produceert. Het bedrijf zetelde tot de zomer van vorig jaar in de Rembrandttoren.

Hogeschool van Amsterdam
De Hogeschool van Amsterdam, op steenworp afstand van de Rembrandttoren, is op last van de politie ontruimd. De 5000 studenten en personeelsleden verlieten het gebouw via de hoofdingang aan de Weesperzijde.

"Mensen waren blij dat ze naar buiten mochten", zegt Michelle van Netten, die in de hogeschool werkt. Via een e-mail aan het ANP beklaagde student Erik Steen zich eerder over het gebrek aan informatie door de schoolleiding. Iedereen moest binnen blijven, maar mededelingen via de intercom bleven uit. Alleen met briefjes op de berichtenborden informeerde de schoolleiding de aanwezigen. Vanuit het raam zei Steen de onrust in en rond de Rembrandttoren te kunnen zien.

De portier van de Rembrandttoren, een van de gegijzelden, verklaarde tegenover het lokale tv-station AT5 dat de gijzelnemer "een keurige, oudere man is die zijn grieven niet kwijt kan en het nu zo probeert." Hij zou wachten op een cameraploeg omdat hij zijn verklaring op televisie wil hebben.

Amsterdam-Amstel ontruimd
Het treinstation Amsterdam-Amstel is ontruimd, aldus een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen. De winkels in het station zijn gesloten. Treinen en metro's stoppen niet meer op het station. Doorgaande treinen vanuit Utrecht rijden over Hilversum naar Amsterdam, in plaats van over Duivendrecht. De passagiers lopen tien minuten vertraging op.

Tussen Utrecht en Hilversum vallen enkele stoptreinen uit. Reizigers die in Duivendrecht stranden, moeten omreizen via Schiphol, Amsterdam Sloterdijk naar Amsterdam Centraal Station. Zij lopen een kwartier vertraging op, aldus NS.

Volgens het Gemeentevervoerbedrijf mogen bussen en trams nog wel de haltes op het Amstelstation aandoen, omdat die zich aan de andere kant van het station bevinden. Metro's mogen niet meer langs het Amstelstation rijden. Tussen de Van der Madeweg en de Spaklerweg heeft het GVB bussen ingezet. Tussen het Centraal Station en de Wibautstraat en de Van der Madeweg en Gein/Gaasperplas rijden de metro's heen en weer.

bron: Telegraaf

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_3457357
quote:
Op maandag 11 maart 2002 16:23 schreef SanderThomas het volgende:
Tuurlijk geven ze niet toe aan de eisen. Hoe simpel ze ook zijn, je mag daaraan nooit toegeven, anders krijgt men het idee dat gijzelen loont.
Daar heb je idd ook gelijk in..
pi_3457370
quote:
Op maandag 11 maart 2002 16:17 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ja dat was volgens mij in Zwitserland, bij een creche of zoiets...


Was dat niet in Luxemburg? 2 of 3 jaar geleden werd er in het dorpje Wasserbillig een creche gegijzeld
  maandag 11 maart 2002 @ 16:26:21 #199
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_3457376
quote:
Op maandag 11 maart 2002 16:23 schreef Num het volgende:
grappig op rtlz staat een link naar reacties van ex gegijzelden die link gaat naar fok

Link werkt alleen niet
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=16624


link werkt wel...
Je moet het alleen een paar keer proberen.
(drukte op de server ofzo)
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
  maandag 11 maart 2002 @ 16:27:48 #200
19372 BotXXX
««« XxX »»»
pi_3457388
Die Marcel Faber ziet zijn naam ook lekker vaak voorbij komen zeg. Straks waarschijnlijk ook worden uitgenodigt voor reality shows en dergelijken
Ohh mooie meid, [url=http://www.xs4all.nl/~kvenjb/madmonarchs/erzsebet/erzsebet_bio.htm]Erzsébet Bathory[/url][br]Hotel de botel op een mooie poolse meid O+[br][url=http://64.180.102.226:8000]Original Ska[/url]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')