abonnement Unibet Coolblue
pi_114197537
Vandaag weer eens Wazoo geluisterd. Dat doe ik toch echt te weinig, wat 'n album _O_
  Redactie Frontpage donderdag 6 september 2012 @ 21:21:54 #177
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_116477179
Mijn vader (78) mailde mij vandaag deze foto uit Het Parool van gisteren, woensdag 5 september 2012.
FZ op het Spui, Amsterdam in 1971.



Bedankt, pa! ^O^

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  zondag 9 september 2012 @ 02:43:45 #178
14505 OProg
A Life in Music
pi_116555079
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:21 schreef bazbo het volgende:
Mijn vader (78) mailde mij vandaag deze foto uit Het Parool van gisteren, woensdag 5 september 2012.
FZ op het Spui, Amsterdam in 1971.

[ afbeelding ]

Bedankt, pa! ^O^

:X
^O^ _O_
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Frontpage maandag 29 oktober 2012 @ 19:37:52 #179
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_118591004
16 november in Gigant, Apeldoorn:


Meer info hier.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 14 november 2012 @ 22:31:48 #180
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_119220211
En wie komt er overmorgen?

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 18 november 2012 @ 12:26:36 #181
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
  zondag 18 november 2012 @ 12:40:19 #182
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_119338957
Erg cool concert! Was voor mij de eerste keer dat ik de Grandmothers zag, erg nice!

Op naar komende dinsdag in Tivoli!! :9
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  Redactie Frontpage zondag 18 november 2012 @ 17:19:25 #183
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_119348364
Hé whoops! Was jij er ook?
Heb ik je gemist? Of liep ik weer eens iemand straal voorbij? :@

Hier mijn recensie!
Liefst,

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  zondag 18 november 2012 @ 20:39:59 #184
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_119357256
quote:
10s.gif Op zondag 18 november 2012 17:19 schreef bazbo het volgende:
Hé whoops! Was jij er ook?
Heb ik je gemist? Of liep ik weer eens iemand straal voorbij? :@

Hier mijn recensie!
Liefst,

:X
Ik herkende je pas toen ik de kip in je zak zag... ;-)

Leuke review! Wat gaaf, zo'n Don Preston van 80 die compleet uit z'n dak gaat...

Dinsdag ook naar ZPZ?
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  Redactie Frontpage zondag 18 november 2012 @ 20:58:54 #185
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_119358501
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  maandag 19 november 2012 @ 11:55:04 #186
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_119378538
Dat optreden in Tilburg was ik ook, goeie editie! Verder heb ik Ray White volgens mij ook eens bij Project Object (in Eindhoven?) gezien.

Ik ben wel erg benieuwd hoe het dinsdag wordt, hopelijk kan het geluid van Tivoli me een beetje bekoren :)
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  Redactie Frontpage zondag 25 november 2012 @ 22:48:02 #187
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_119622570
Don't eat the yellow snow! (Gepikt van het weblog :))


:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage maandag 26 november 2012 @ 21:25:20 #188
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_119654280


Ook leuk.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  dinsdag 27 november 2012 @ 20:49:47 #189
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_119687044
Bij Frank Zappa's muziek heb ik toch vaak het idee: het is 'knap' wat er gebeurd, maar het raakt me uiteindelijk niet.

'Knap' dat je jazz met rock en klassieke elementen kan mengen, deels als reactie op de 'banale popmuziek in de hitparade', maar uiteindelijk wordt het een soort 'trucje': moeilijk doen omdat het kan.

Datzelfde zie ik gebeuren bij veel prog-rock muziek en bij een band als radiohead.
Za
Popmuziek is er ook om te genieten, en veel van de ironie en sarcasme die iemand als Zappa gebruikt is ook heel voorspelbaar en afgezaagd.
Ook zonder tanden kan je best een mooi liedje zingen.
pi_119709993
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:49 schreef Poolhond39 het volgende:
Bij Frank Zappa's muziek heb ik toch vaak het idee: het is 'knap' wat er gebeurd, maar het raakt me uiteindelijk niet.

'Knap' dat je jazz met rock en klassieke elementen kan mengen, deels als reactie op de 'banale popmuziek in de hitparade', maar uiteindelijk wordt het een soort 'trucje': moeilijk doen omdat het kan.

Datzelfde zie ik gebeuren bij veel prog-rock muziek en bij een band als radiohead.
Za
Popmuziek is er ook om te genieten, en veel van de ironie en sarcasme die iemand als Zappa gebruikt is ook heel voorspelbaar en afgezaagd.
wat zeg jij... :{w
luister het maar eens goed ..en niet alleen de "standaard cd's / lp's "

grandmothers waren geweldig in apeldoorn...
zelf nog foto met don gemaakt..top avond ^O^
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_119735380
quote:
[quote][quote] Show Grandmothers of Invention doldriest

CONCERTRECENSIE. Grandmothers of Invention. Paradox Tilburg, 18 november 2012
beeld: Gemma Kessels
door: Rinus van der Heijden

De muziek van Frank Zappa onder één noemer vatten is ondoenlijk. Toch weten sommigen er raad mee. Neem Napoleon Murphy Brock, bandlid van Zappa’s Mothers of Invention van 1974 tot 1984. Nu is hij de stuwende kracht achter de retrogroep Grandmothers of Invention en in een uitverkocht Paradox schreeuwde hij het meermalen: ‘This is Total Music Theatre’. De voorlopige omschrijving van Zappa’s muziek derhalve, want daar houden de Grandmothers zich tijdens deze Europese tournee mee bezig.

The Grandmothers of Inventions deden met hun Europese tournee ‘Roxy & Elsewhere & More’ ook Paradox Tilburg aan. Met o.a. Don Preston, Napoleon Murphy Brock en Mike Miller.

Maar Napoleon Murphy Brock had er nog een: ‘High Point Jesus Music’. Het is maar goed dat Zappa, die in december 1993 stierf, het niet meer kan horen. Evenmin als dat hij nog getuige kan zijn van wat de Grandmothers uitspoken met zijn muzikale erfenis. Hoewel de geest van Zappa deze avond menigmaal rondwaarde, trok met name Napoleon Murphy Brock nogal eens nét iets te hard door: zijn aan ADHD verwante podiumoptreden pleegde na enige tijd een aanslag op je zenuwen én op je uithoudingsvermogen.

Maar ze kwamen er wel dichtbij, die Grandmothers, bij de kern van Zappa’s oeuvre. Hun tournee is ‘Roxy & Elsewhere & More’ getiteld, uiteraard afgeleid van het album ‘Roxy & Elsewhere’. Napoleon Murphy Brock, leadzanger, tenorsaxofonist en fluitist bij zowel de Mothers of Invention als nu bij de Grandmothers, lichtte toe dat bedoeld album centraal stond tijdens dit optreden, maar zonder het nummer ‘Be-Bop Tango’. Want dat vonden die Grandmothers maar niks.

Don Preston
Van de oorspronkelijke en vele bezettingen van de Mothers spelen bij de Grandmothers nog maar twee bandleden mee: Napoleon Murphy Brock en toetsenist Don Preston, die Zappa vergezelde van 1966 tot 1974. Lang geleden ja, en daarom is het geen wonder dat Preston inmiddels tachtig jaar is. Een ander authentiek bandlid is basgitarist Tom Fowler, maar die lijdt aan kanker en bleef daarom thuis in de Verenigde Staten. Zijn plaats is ingenomen door Dave Johnson, onbekend van naam en voorkomen, maar prima passend in de heksenketel die de reïncarnatie van de Mothers nog altijd scheppen.

Basgitarist Dave Johnson en slagwerker Chris Garcia.

Chris Garcia neemt bij de Grandmothers de slagwerkkruk in en Mike Miller, bekend geworden bij de Yellowjackets, heeft de ondankbare taak de herinnering aan Zappa hoog te houden. Want die laatste was niet alleen bandleider, componist en zanger, maar meer nog een van de beste gitaristen die ooit heeft geleefd. En ga er dan maar eens aan staan: dat specifieke gitaargeluid van Frank Zappa inbrengen om diens nalatenschap veilig te stellen. Het lukte Miller aardig, maar zijn spel met net te gladde randjes deed Zappa toch missen.

De Grandmothers of Invention speelden in Tilburg, inclusief een pauze, zo’n drie uur. Het dubbelalbum ‘Roxy & Elsewhere’ (1974) kwam uitgebreid voorbij, maar bijvoorbeeld ook ‘Peaches en Regalia’ van de elpee ‘Hot Rats’ uit 1969. Napoleon Murphy Brock was – zoals opgemerkt – de gangmaker met zang, dans, vertelseltjes en onschuldige mannetjesmakerij. En samen met Don Preston, met zijn typische zangstem en wildebraspraktijken op keyboards, zorgde hij voor innemende herinneringen aan het Mothers of Invention-repertoire. Preston tilde de muziek overigens nog prachtig naar het huidige tijdperk, door op zijn doodgewone iPhone een fraaie electronische improvisatie door de geluidsboxen te jagen.

Zappa zelf
De doldrieste show van de Grandmothers mocht er derhalve zijn. Mooi was de vondst om twee stukken door Frank Zappa zelf – middels bij leven vastgelegde stemfragmenten – te laten introduceren. Bij retrobands gaat het vrijwel altijd om het plichtmatig afraffelen van oude glorie. Daar was bij de Grandmothers geen moment sprake van. De 67-jarige Napoleon Murphy Brock gunde zichzelf geen moment rust en ook de anderen gingen er vol tegenaan om het dolenthousiaste publiek in Paradox te behagen.

Dat de oudjes er zin in hebben blijkt uit Brock’s aankondiging dat de Grandmothers volgend jaar het Zappa-album ‘One Size Fits All’ onder handen nemen. Drie keer raden wie het gezelschap dan zeker weer boekt…

http://www.jazzenzo.nl/?e=2233
The Grandmothers of Invention waren geweldig op dreef in Paradox.
  dinsdag 4 december 2012 @ 22:08:42 #192
349176 Marnixos
vrienden noemen me kut kind.
pi_119937076
Vandaag 19 jaar dood
katten zijn lief
  Redactie Frontpage dinsdag 4 december 2012 @ 22:31:58 #193
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_119938491
In mijn huiskamer leeft hij nog volop!
(en in veel concertzalen en op festivalletjes waar ik kom ook)

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  zaterdag 19 januari 2013 @ 03:14:43 #194
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_121753068
Armstrong met z'n krokodillentranen. Ik moest onwillekeurig aan dit liedje denken.

And he cried and he cried and then he went out making more money. What an asshole! :P

Ik vind het echt een tof nummer in al z'n rommeligheid. Als Dweezil Zappa nou eens de ingeving zou hebben om een Lonesome Cowboy Lance-versie te maken... _O_
iedereen is uniek behalve ik
  zaterdag 19 januari 2013 @ 22:21:16 #195
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_121779670
Nog eentje. :@
quote:
Op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:14 schreef Philosocles het volgende:
Ideetje voor de soundtrack.

Friday I watched Lance Armstrong
Watched him weepin' all over the place
An' I watched him weepin' an' weepin' an' weepin'
And that shit rollin' down his face
(Oh . . . I sinned!)
An' then I watched him weep some more
An' he kept on weepin' again
(Oh, forgive me, Assembly O' God!)
And they smacked him on his little hand
And he went out makin' more money


Vrij naar Frank Zappa - More Trouble Every Day (Swaggart Version) :P
Uit Star Trek-regisseur brengt Armstrong op witte doek

[ Bericht 7% gewijzigd door Philosocles op 19-01-2013 22:26:35 ]
iedereen is uniek behalve ik
  Redactie Frontpage dinsdag 26 februari 2013 @ 22:19:51 #196
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_123388318
En toen liep ik door de boekwinkel en zag ik dit:



:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 15 mei 2013 @ 23:05:42 #197
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_126560587
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_126561149
Ik kwam onlangs nog een vrij originele versie tegen van Peaches en Regalia

pi_127044321
wat is de meest avant-garde zappa plaat
  Redactie Frontpage zondag 26 mei 2013 @ 22:07:28 #200
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_127045286
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:54 schreef Trollscience het volgende:
wat is de meest avant-garde zappa plaat
Leuke vraag.
Lumpy Gravy, Uncle Meat, Weasels Ripped My Flesh, Civilization Phaze III.
TheGrandWazoo, kom er maar in!

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')