abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59156817
Bij de Gamma zag ik gisteren 'TopStuc' van Rigips.

Ik werd meteen getrokken door de kreten als:

• 'Zelf stukadoren is nu gemakkelijker dan ooit'

• Dankzij de unieke eigenschappen van het gips én de stap-voor-stap handleiding in deze brochure kan iedereen stukadoren!

• Rigips TopStuc is speciaal ontwikkeld, zodat ook doe-het-zelvers die geen of weinig ervaring hebben met stukadoren, er gemakkelijk en prettig mee kunnen werken!

Vervolgens staat het foldertje met de stap-voor-stap handleiding vol met foto's van een glimlachende vrouw die duidelijk zichtbaar zonder enige stress of moeite een muur aan het stukadoren is....
    Ze lacht er op elke foto bij en ze word ook helemaal niet vies.... uiteindelijk is de muur superstrak...

Verder is er op de website nog een instructievideo te zien van niemand minder dan Dennis Mulder!

Natuurlijk denk ik nu direct 'Dit kan ik dus ook!!!!!! , dit is echt iets voor mij, ik ga dit METEEN kopen!!! '

Ben ik dan naïef, of is het echt zo makkelijk als ze het willen doen lijken? Ik heb namelijk geen zin in drama's, stress en een muur die er niet uitziet.....

Eigenlijk heb ik het gevoel dat ik hier aan het vallen ben voor een glad marketingpraatje....
  •   donderdag 5 juni 2008 @ 23:11:54 #2
    4984 KELDER
    De enige echte :)
    pi_59158141
    ik heb zelf ook wel eens geprobeerd te stuccen, ook met spul wat me bij een doe-het-zelf toko keihard werd aangeprezen, en ik kan je zeggen, ik heb welgeteld 30 cm ofzo gedaan, toen werd ik depressief en heb ik het uit handen gegeven ;')

maw, stuccen is echt niet zo makkelijk als het lijkt, wil het zeker in de toekomst nog wel eens zelf proberen, maar nu zat er ff haast achter
    You can be anything you want to be
    Just turn yourself into anything you think that you could ever be
    Be free with your tempo, be free, be free
    Surrender your ego - be free, be free to yourself
    pi_59158307
    Als ik naar de plaatjes in het instructieboekje en op de website kijk word je van dit spul dolgelukkig...

Maar ik heb zo'n vermoeden dat bij mij ook de depressie eerder toeslaat...hahaha
    pi_59158890
    Nadat ik de instructievideo van Dennis heb gekeken geloof ik ook dat ik het kan. Het ziet er allemaal nog niet zo ingewikkeld uit, alleen het opzetten van het gips en het reien lijkt me een lastige klus. Handig lijken me wel die reiprofieletjes die je op de muur bevestigd waar je zo je reiplank tegenaan kan leggen en omhoog trekken.
    Bovendien kun je dit gips zelfs nog meerdere malen natmaken en overnieuw pleisteren als je eerste eindresultaat nog niet perfect is.

Ik zou het gewoon eens een keertje gaan proberen op een klein muurtje. Mocht het falikant misgaan, dan kun je altijd nog de expert inschakelen toch?
      vrijdag 6 juni 2008 @ 07:50:55 #5
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_59163152
    Stuccen is echt niet moeilijk en erg goed zelf te doen .
    Let er alleen wel goed op dat er geen klontjes in de stuuc zitten/komen, daar wordt het niet heel mooi van, ben ik zelf recentelijk achter gekomen .
    KuikenGuppy
    pi_59182136
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 23:36 schreef r3gi3boy het volgende:
    Ik zou het gewoon eens een keertje gaan proberen op een klein muurtje. Mocht het falikant misgaan, dan kun je altijd nog de expert inschakelen toch?
    Ik heb niet echt een klein muurtje hier in huis waar ik het even op zou kunnen proberen.... en ik weet ook niet hoe dat zit als het mislukt.. moet ik het er dan weer allemaal afhalen om het ooit nog mooi te krijgen?
      vrijdag 6 juni 2008 @ 20:57:24 #7
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_59182596
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 20:38 schreef Sleeve het volgende:

[..]

Ik heb niet echt een klein muurtje hier in huis waar ik het even op zou kunnen proberen.... en ik weet ook niet hoe dat zit als het mislukt.. moet ik het er dan weer allemaal afhalen om het ooit nog mooi te krijgen?
    Geen muurtje achter een deur? Op het toilet? In de hal?
    En dat mislukken zal wel 100% meevallen hoor, mits je het juiste gereedschap in huis hebt. .
    Een mislukte stuuclaag kan je altijd nog afbikken of wegschuren.
    KuikenGuppy
      vrijdag 6 juni 2008 @ 23:19:14 #8
    27467 webspider
    Fear is the mind-killer.
    pi_59187071
    Per ongeluk hebben we het spul deze week in de bouwmarkt ook in handen gehad (het foldertje ligt zelfs thuis) ... maar dit TopStuc was een stuk duurder dan het vertrouwde roodband ... wat zijn werk prima doet
    Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
    pi_59192320
    Pfff na het zien van het filmpje heb ik er ineens geen zin meer in. Alleen al het aanschaffen/huren van die hoeveelheid gereedschap en dan ook nog al die stappen in de juiste volgorde op het juiste moment binnen 45 minuten aanbrengen per muur. En dan moet het ook nog in 1x goed gaan, sta je iets langer te klooien dan is het al te laat
    pi_59193692
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 23:19 schreef webspider het volgende:
    Per ongeluk hebben we het spul deze week in de bouwmarkt ook in handen gehad (het foldertje ligt zelfs thuis) ... maar dit TopStuc was een stuk duurder dan het vertrouwde roodband ... wat zijn werk prima doet
    Wat ik had begrepen van Topstuc is dat het een langere verwerkingstijd heeft en je daardoor dus meer tijd hebt voor alle verschillende stappen... dat is natuurlijk voor een beginner wel fijn! Klopt dit ook, of is dit gewoon een slim marketingpraatje en kan ik net zo goed van die roodband kopen?
    pi_59205811
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 11:36 schreef Sleeve het volgende:

[..]

Wat ik had begrepen van Topstuc is dat het een langere verwerkingstijd heeft en je daardoor dus meer tijd hebt voor alle verschillende stappen... dat is natuurlijk voor een beginner wel fijn! Klopt dit ook, of is dit gewoon een slim marketingpraatje en kan ik net zo goed van die roodband kopen?
    Als ze zoiets beweren, dan moet het product het wel nakomen, anders gaan mensen om hun geld terug bedelen, iets waar de fabrikant natuurlijk ook niet op zit te wachten. Verder hangt het denk ik ook af van de hoeveelheid die je per keer aanmaakt. Als je je emmer maar voor 1/4e vol doet, droogt het spul natuurlijk veel sneller dan als je de hele emmer vult.
    pi_59221682
    koop in elk geval geen roodband bij een bouwmarkt als de gamma of praxis dit is van een veel mindere kwaliteit als die van een bouwcenter of imabo oid
    Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
      zondag 8 juni 2008 @ 20:40:28 #13
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_59228701
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 11:36 schreef Sleeve het volgende:

[..]

Vergelijk zelf: roodband 20 minuten, TopStuc 45 minuten.
    En binnen die 20 minuten is het prima te doen hoor .
    KuikenGuppy
    pi_59242909
    Volgens de verkoopleider DHZ van Rigips is het getest tot lagen van 3cm, langere verwerkingstijd dan knauf en dekt het 't hele Knauf-gamma en hoeft het niet nog een keer geblauwpleisterd te worden. Ze hebben het door stukadoors laten testen en die waren er meer dan tevreden mee. Hij was iig vol van vertrouwen en ik mocht twijfelende klanten een zak op zijn kosten laten proberen.
    pi_59357107
    Ok, ik twijfel, waar kan ik die gratis zak afhalen ?
    pi_59364907
    Ik twijfel ook!

Moet de badkamer nog stucadoren...
    pi_59365795
    Jullie hebben mij ook nog steeds niet 100% kunnen overtuigen... ik twijfel dus ook nog steeds

Zo'n gratis zak zou me natuurlijk helemaal kunnen overtuigen en ik moet het hele huis nog stuken... dus je hebt hier met een potentieel goede klant te maken....hahaha...
    pi_59656733
    Hey Sleeves e.a.twijfeldoosjes,

Lekker makkelijk om te zeggen dat je twijfelt
    Nou je hoef niet meer te twijvelen, want ikke heb het geprobeerd! Ja en echt die Topstuc van Rigips doet wat men zegt!

Deze gips is zeker niet nerveus, verwerkingstijd zeker 2,5 uur en je kan het gebruiken om dunne lagen vanaf 0mm , middel stuclaag 4-6mm en dikkere lagen in 1x aan te brengen.
    Eindresultaat: een mooie witte en lekker gladde wand, waarover ik(maar ook mijn moppie)dik tevreden ben en dat voor iemand die nog nooit gestuct heeft in huis! Ja Sleeves geef mij maar een schouderklopje, hahaha!

Ben wel blij dat er eindelijk een leverancier is , die je ook daadwerkelijk verteld hoe je zo'n klus moet klaren!
    Helemaal toppie!!

O ja, ook nog een tip: met deze gips kan je na 2,5 nog verder afwerken als je iets vergeten bent, gewoon effies een beetje water spatten....en klaar!

Later!
    Niet zeuren , maar poetesen
    pi_59660095
    Riladaflo: pics ?
    pi_59660279
    Ik wil ook foto's zien!
    Heb je er ook zo bij staan glimlachen als die dame in de folder, of is dat weer een beetje overdreven?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')