Goed plan.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:42 schreef Duvel het volgende:
En Turkse vlaggen. Ik vind eigenlijk dat je mensen die in Nederland met een Turkse vlag zwaaien zou moeten mogen neerschieten wegens landverraad.
Wacht maar tot vrijdag, dan gaan we ze pwnen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:09 schreef Duvel het volgende:
Nu ook groepen juichende Turken die over straat rennen met een enorme vlag.
Ik wil mijn land terug.
Burgeroorlog in de Randstad?quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wacht maar tot vrijdag, dan gaan we ze pwnen.
Hoe zou het gaan als de finale Nederland-Turkije zou zijn?
Lenen? Doet ze evenquote:Op woensdag 11 juni 2008 18:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik leen er eentje van iemand die bij een pensionstal staat.
Altijd leuk, mannen die paardrijden.
Heeft meer denk ik met het publiek dat voetbal trekt te maken dan met de afkomst. Waren ook genoeg toetersjonnies op de been toen Nederland Italy geweest was.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:40 schreef Duvel het volgende:
Ik meende toch dat ik in Nederland woonde, waarom hoor ik dan allemaal gegil en "Türkiye!!" en zo, en nu ook weer toeterende auto's? Ik ben blij dat ik over een week of tweeëneenhalf emigreer.
Hmja, is van een vrouw die zelf niet elke dag komt, zelf ook niet zoveel meer rijdt. Ze heeft een vijftienjarige KWPN-er (v. Ulft) waar ik op mag rijden. A.s. vrijdag ga ik voor het eerst met hem aan de slag. Daarvoor zorgde ik voor een jonge tinkerhengst bij diezelfde pensionstal, maar die is nu verhuisd en staat te ver weg.quote:
Volgens mij kunnen de turken nog wel relativeren tot "we hebben in ieder geval deels gewonnen", de hollanders zullen het daar idd wat moeilijker mee hebbenquote:Op donderdag 12 juni 2008 09:14 schreef PietjePuk007 het volgende:
Een finale Ned - Turkije wordt idd oorlog.
Ik kan me niet herinneren dat Nederlanders in '88 toeterend de straten door gingen eigenlijk... Wel dat we op straat feest vierden!quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:51 schreef DutchTrain het volgende:
Zijn de Turken eens geintegreerd bezig en doen ze net als de Hollanders, is het weer niet goed
Dus met het WK kun je je lol opquote:Op woensdag 11 juni 2008 23:38 schreef HenkBenzinetank het volgende:
In Gouda hebben ze Marokkanen, veel Marokkanen.
Het aantal Turken met een Turks paspoort zal procentueel op 1 hand te tellen zijnquote:Op donderdag 12 juni 2008 10:05 schreef ebeaydojraes het volgende:
dat is geen relativeren. Dat is gebruik/misbruik maken van 2 paspoorten. Hetgeen gebruiken als het ze uitkomt en dus geen keuze kunnen maken ... :S
Helemaal eens, al die oranje verf (en kleurstoffen!) dat kan nooit gezond zijn.quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:21 schreef ebeaydojraes het volgende:
daarnaast is het ook nog eens onzinnige mileuvervuiling ....
Triest weer jammer, deze uitspraak.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:42 schreef Duvel het volgende:
En Turkse vlaggen. Ik vind eigenlijk dat je mensen die in Nederland met een Turkse vlag zwaaien zou moeten mogen neerschieten wegens landverraad.
Oh, en nu ook vuurwerk. Idioten.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:09 schreef Duvel het volgende:
Nu ook groepen juichende Turken die over straat rennen met een enorme vlag.
Ik wil mijn land terug.
Dacht inderdaad dat dat iets was van dorpjes in het oosten van het landquote:Op donderdag 12 juni 2008 10:34 schreef Koewam het volgende:
God, dacht ik juist dat xenofobie in dit topic minder was dan op de rest van fok, wat naief
Sorry, maar ik snap het werkelijk niet. Waarom altijd Turkse vlaggen, waarom? Ik voel me serieus niet thuis in een buurt waar allemaal Turkse vlaggen hangen en zo. Mag dat niet? Is dat xenofobie? Is dat iets voor dorpen in het buitengebied?quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
![]()
Je hebt er echt totaal niks van begrepen.
Als mede-Rotterdammers moet je elkaar steunen. Net als dat alle Turkse cafés volhangen met Oranje vlaggen.
Mensen die uitspraken doen zoals jij verpesten het voor iedereen.
daar hebben ze geen buitenlanders of pas sinds 10 jaar ofzo.quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:40 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Dacht inderdaad dat dat iets was van dorpjes in het oosten van het land
quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sorry, maar ik snap het werkelijk niet. Waarom altijd Turkse vlaggen, waarom? Ik voel me serieus niet thuis in een buurt waar allemaal Turkse vlaggen hangen en zo. Mag dat niet? Is dat xenofobie? Is dat iets voor dorpen in het buitengebied?
Volgens mij woon je de komende 16 dagen nog steeds in een oranje gekleurde straat met zeer weinig turken, vooral (centraal) afrikanen, antilianen, polen, ...quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sorry, maar ik snap het werkelijk niet. Waarom altijd Turkse vlaggen, waarom? Ik voel me serieus niet thuis in een buurt waar allemaal Turkse vlaggen hangen en zo. Mag dat niet? Is dat xenofobie? Is dat iets voor dorpen in het buitengebied?
Ja, nog wel. Maar ik zie dat een discussie over Turkse vlaggen niet echt op zijn plek is hier. Ik snap ook wel dat de commentaren hier boven vrij bot zijn, maar het is iets wat ik me serieus afvraag.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens mij woon je de komende 16 dagen nog steeds in een oranje gekleurde straat met zeer weinig turken, vooral (centraal) afrikanen, antilianen, polen, ...
Dat denk ik ook. Ik vind het ook jammer dat er zoveel mensen zijn die een oranje versierde straat zien als iets voor volksbuurten, alsof alleen 'paupers' trots zouden zijn op hun eigen land.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:34 schreef Duvel het volgende:
Misschien komt het doordat Nederlanders worden opgevoed met een soort anti-nationalisme. Zwaaien met een Nederlandse vlag is voor sommige mensen een uiting van rechts-nationalisme dat je vooral ziet bij Stormfrontfiguren.
Ach, zolang Nederlanders "oversea" (canada, australie, nieuwzeeland) vaak ZWAAR gereformeerd zijn/worden, en een stuk conservatiever dan de meeste hollanders hier, zal het niet echt een cultuurgebonden iets zijn..quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, nog wel. Maar ik zie dat een discussie over Turkse vlaggen niet echt op zijn plek is hier. Ik snap ook wel dat de commentaren hier boven vrij bot zijn, maar het is iets wat ik me serieus afvraag.
Ik deel je associatie wel. Waar ik wel eens mee zit is dat ik vaak zie dat mensen met Turkse wortels hier heel sterk aan vasthouden. Daar ligt voor mij eigenlijk een beetje de kern van de zaak. En dat geldt niet voor alle Turken (hoewel misschien iedere persoon met Turkse wortels zich door mijn eerdere opmerkingen beledigd voelt). Maar hoeveel generaties blijf je "Turk in Nederland"?quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:39 schreef WHATSHESAID het volgende:
Er zijn zoveel mensen die dit 'stom' vinden en er over zeiken, ik denk dat dat de hoofdoorzaak is dat velen niet begrijpen dat Turken WEL massaal trots zijn op hun overwinning en dat massaal uitbundig vieren.
Zo ver komt het menselijk zicht nietquote:Op donderdag 12 juni 2008 12:02 schreef Duvel het volgende:
En als je verder kijkt dan je laan lang is?
Ik heb daar idd ook vrij negatieve associaties mee. Turken zijn erg chauvinistisch heb ik het idee. Ik hou daar niet van.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:34 schreef Duvel het volgende:
Misschien komt het doordat Nederlanders worden opgevoed met een soort anti-nationalisme. Zwaaien met een Nederlandse vlag is voor sommige mensen een uiting van rechts-nationalisme dat je vooral ziet bij Stormfrontfiguren.
Natuurlijk, maar als je familie en heel veel nederlandse vrienden er wonen doe je meer moeite om ze nederlands te leren toch? Zodat ze met dezen kunnen blijven communiceren. En bij een taal hoort een cultuur.quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:17 schreef Duvel het volgende:
Er zijn ca. 310.000 mensen met Turkse achtergrond in Nederland (meting 2007). Daarvan is een deel prima geïntegreerd, natuurlijk. En een deel niet, ook natuurlijk. Ik vraag me gewoon af, en kan die vraag natuurlijk niet vanuit mijn eigen ervaring beantwoorden: als je hier buitenlandse wortels hebt, wanneer voel je je dan "Nederlander" en is daar per se bloemkool voor nodig? (Nee, getver.)
Ik vraag me wel af: hoe zou ik het doen als ik bijvoorbeeld zou emigreren naar Zweden of zo? Ik zou me Nederlander blijven voelen. Maar mijn kinderen waarschijnlijk niet, die zullen vloeiender Zweeds spreken dan ik ooit. Maar ik zou ze dan ook opvoeden als Zweden, ze moeten daar immers hun weg vervolgen. Dat is toch logisch?
Weet ik niet, met de beperkte kennis die ik nu heb, zou ik zeggen: voed ze op in de taal van je nieuwe land. Maar wie weet is dat wel heel lastig. Tja, als je in 't buitenland met alle Hollanders op een kluitje gaat wonen krijg je daar weer rare ghetto's, lijkt me ook niet juist.quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:49 schreef Koewam het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar als je familie en heel veel nederlandse vrienden er wonen doe je meer moeite om ze nederlands te leren toch? Zodat ze met dezen kunnen blijven communiceren. En bij een taal hoort een cultuur.
quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat Nederlanders in '88 toeterend de straten door gingen eigenlijk... Wel dat we op straat feest vierden!
In elk geval een hoop lekker eten.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:10 schreef DutchTrain het volgende:
Ontopic: ga eens naar het Wereldmuseum (als dat weer open is) aan de Willemskade. Dan weet je wat je allemaal aan onze openheid en multi culti samenleving te danken hebt.
Om aansluiting te vinden zul je je vermoedelijk bij een geloofsgroepering oid aansluiten, bij mensen die hollandser zijn dan hollanders, conservatief. Je kinderen zullen daar vriendjes krijgen die ook erg hollands zijn. Onderling zal je de taal nog veel spreken.quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:17 schreef Duvel het volgende:
Er zijn ca. 310.000 mensen met Turkse achtergrond in Nederland (meting 2007). Daarvan is een deel prima geïntegreerd, natuurlijk. En een deel niet, ook natuurlijk. Ik vraag me gewoon af, en kan die vraag natuurlijk niet vanuit mijn eigen ervaring beantwoorden: als je hier buitenlandse wortels hebt, wanneer voel je je dan "Nederlander" en is daar per se bloemkool voor nodig? (Nee, getver.)
Ik vraag me wel af: hoe zou ik het doen als ik bijvoorbeeld zou emigreren naar Zweden of zo? Ik zou me Nederlander blijven voelen. Maar mijn kinderen waarschijnlijk niet, die zullen vloeiender Zweeds spreken dan ik ooit. Maar ik zou ze dan ook opvoeden als Zweden, ze moeten daar immers hun weg vervolgen. Dat is toch logisch?
Er zijn een paar mooie NPS documentaires uit de jaren vijftig die Nederlanders in Australie in asielzoekerscentra laat zien. Toentertijd nooit uitgezonden, om de droom niet te verpesten en mensen uit het met zeven miljoen mensen 'volle' Nederland weg te krijgen, nu ontluisterend om te zienquote:Op donderdag 12 juni 2008 11:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ach, zolang Nederlanders "oversea" (canada, australie, nieuwzeeland) vaak ZWAAR gereformeerd zijn/worden, en een stuk conservatiever dan de meeste hollanders hier, zal het niet echt een cultuurgebonden iets zijn..
Toen al vol?quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:13 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Er zijn een paar mooie NPS documentaires uit de jaren vijftig die Nederlanders in Australie in asielzoekerscentra laat zien. Toentertijd nooit uitgezonden, om de droom niet te verpesten en mensen uit het met zeven miljoen mensen 'volle' Nederland weg te krijgen, nu ontluisterend om te zien
1 taal kennen betekend niet dat je de 2e taal gaat vergetenquote:Op donderdag 12 juni 2008 12:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Weet ik niet, met de beperkte kennis die ik nu heb, zou ik zeggen: voed ze op in de taal van je nieuwe land. Maar wie weet is dat wel heel lastig. Tja, als je in 't buitenland met alle Hollanders op een kluitje gaat wonen krijg je daar weer rare ghetto's, lijkt me ook niet juist.
Een taal hoort bij een cultuur, maar integreren is toch juist het jezelf inpassen in je nieuwe cultuur? Dus de taal kennen, et cetera?
Daar ging het toch helemaal niet over? Het ging over mensen met Turkse vlaggen die massaal door de wijk trokken. En daar schijn je dan niks over te mogen zeggen. Kijk, dat mijn onderbuikopmerkingen niet zo aardig zijn, daar heb je gelijk in, daarvoor mijn excuses. Maar ik behou met het recht voor een minder prettig gevoel te krijgen van zulke nationalistische uitingen als ik gisteravond zag.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:10 schreef DutchTrain het volgende:
Ontopic: ga eens naar het Wereldmuseum (als dat weer open is) aan de Willemskade. Dan weet je wat je allemaal aan onze openheid en multi culti samenleving te danken hebt.
Moet je eens luisteren naar sommige mensen die in de jaren '50 naar de VS zijn geëmigreerd. Die spreken nauwelijks Nederlands meer.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
1 taal kennen betekend niet dat je de 2e taal gaat vergeten
En dan hebben we het nog niet eens over onze voormalige kolonie gangers waar Wilders en Verdonk erg Trots op zullen zijn, in Orania of hoe heet dat daar ...quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:08 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Waar was jij afgelopen maandag. Hier reden tot drie uur ' s nachts auto's toeterend door de straat, waren er groepen aan zingen en had vrijwel iedereen iets oranje aan of op.
Niet zo gek ook dat als 1 op de 20 inwoners van een andere nationaliteit is, zij gezamenlijk een feestje vieren en dat dit dan ook zichtbaar is voor die ander 19 die maandag aan het feesten waren.
Het EK van 88 staat bij mij bekend om de enorme gevechten tussen supporters en politie, de sloop van een paar scholen en de plundering van vele winkels in Den Haag. Door Hollanders welteverstaan.
Ga eens naar een Nederlands cafe in London, New York of Hong Kong en je zult zien dat het nationalisme in Turkse cafe's hier wel meevalt.
Om nog maar te zwijgen van de Britten en de Ieren die zomaar overal ter wereld pubs hebben gebouwd om eigenbedachte sporten als rugby en cricket in te kijken.
Gevoelens kunnen gelukkig niet strafbaar gesteld worden.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar ging het toch helemaal niet over? Het ging over mensen met Turkse vlaggen die massaal door de wijk trokken. En daar schijn je dan niks over te mogen zeggen. Kijk, dat mijn onderbuikopmerkingen niet zo aardig zijn, daar heb je gelijk in, daarvoor mijn excuses. Maar ik behou met het recht voor een minder prettig gevoel te krijgen van zulke nationalistische uitingen als ik gisteravond zag.
Heeft denk ik met de taal ansich te makenquote:Op donderdag 12 juni 2008 13:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Moet je eens luisteren naar sommige mensen die in de jaren '50 naar de VS zijn geëmigreerd. Die spreken nauwelijks Nederlands meer.
quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Blijft het gegeven dat ik als ik in een ander land zou wonen, niet hetzelfde gedrag zou vertonen. En dat zou volgens mij ook niet gewaardeerd worden, als ik luid toeterend met de Nederlandse vlag door de straten van Ankara zou gaan crossen.
Ligt daar vrij strikt in wetgeving vastgelegdquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Blijft het gegeven dat ik als ik in een ander land zou wonen, niet hetzelfde gedrag zou vertonen. En dat zou volgens mij ook niet gewaardeerd worden, als ik luid toeterend met de Nederlandse vlag door de straten van Ankara zou gaan crossen.
Maar wat zou daar vreemd aan zijn als je met veertigduizend andere Nederlanders in Ankara zou wonenquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je hebt je - vind ik - aan te passen aan het land waar je woont. Je bent daar een minderheid en je hebt je gewoon te gedragen imho. Ik vind het gewoon echt nergens op slaan. Dat je blij bent, prima, maar je kan het ook overdrijven. Als het nou de finale zou zijn geweest, soit. Ik wil trouwens niet weten wat er dán zou gebeuren.quote:Op donderdag 12 juni 2008 17:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Maar wat zou daar vreemd aan zijn als je met veertigduizend andere Nederlanders in Ankara zou wonen![]()
Vrijheid is een groot goed, maar is ook nog zoiets als beschaving en etiquette.quote:Vrijheid is een verworvenheid die niet vanzelf komt en waar niet iedereen vanzelf de voordelen van inziet.
Prima geintergreerd, toch? Sterker nog, van die 50 turken in hun auto's had ik vrijwel geen last. Ze toeterde een beetje, maar thats it.quote:Op donderdag 12 juni 2008 17:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je hebt je - vind ik - aan te passen aan het land waar je woont. Je bent daar een minderheid en je hebt je gewoon te gedragen imho. Ik vind het gewoon echt nergens op slaan. Dat je blij bent, prima, maar je kan het ook overdrijven. Als het nou de finale zou zijn geweest, soit. Ik wil trouwens niet weten wat er dán zou gebeuren.
[..]
Vrijheid is een groot goed, maar is ook nog zoiets als beschaving en etiquette.
Wtf is gedragen dan? Geen vlag uithangen is je gedragen?quote:Op donderdag 12 juni 2008 17:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je hebt je - vind ik - aan te passen aan het land waar je woont. Je bent daar een minderheid en je hebt je gewoon te gedragen imho. Ik vind het gewoon echt nergens op slaan. Dat je blij bent, prima, maar je kan het ook overdrijven. Als het nou de finale zou zijn geweest, soit. Ik wil trouwens niet weten wat er dán zou gebeuren.
Ja hoor, wat is volgens jou beschaving en etiquette. Ik zie even weinig beschaving en etiquette in doorgedraaide oranje fans als toeterturken. Wat een onzin.quote:Vrijheid is een groot goed, maar is ook nog zoiets als beschaving en etiquette.
Gymnasium.quote:Op donderdag 12 juni 2008 19:08 schreef WHATSHESAID het volgende:
Hoax, Turken zitten allemaal op 't vmbo!!!!!!11
Van harte!
staat toch echt kwart voor achttien :aquote:Op donderdag 12 juni 2008 19:06 schreef WHATSHESAID het volgende:
Dat betekent zes uur in de avond.
Om een of andere reden krijg ik behoefte om de Feijenoord-fan-film nog eens te posten hier...quote:Op donderdag 12 juni 2008 19:09 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wtf is gedragen dan? Geen vlag uithangen is je gedragen?![]()
Feesten en toeteren doen Oranje fans ook, maar dat is blijkbaar iets waar Oranje fans een monopolie op hebben, anders "gedraag je je niet". Die mensen feesten net zo goed als Oranje wint, maar dit soort opmerkingen zullen wellicht de sympathie doen verminderen.
[..]
Ja hoor, wat is volgens jou beschaving en etiquette. Ik zie even weinig beschaving en etiquette in doorgedraaide oranje fans als toeterturken. Wat een onzin.
Whehe.quote:Op donderdag 12 juni 2008 20:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Om een of andere reden krijg ik behoefte om de Feijenoord-fan-film nog eens te posten hier...
Een vlag ophangen of met vlaggen op de auto, luid toeterend door straten heen racen na 23:00 's avonds vind ik nogal een verschilquote:Op donderdag 12 juni 2008 19:09 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wtf is gedragen dan? Geen vlag uithangen is je gedragen?![]()
Feesten en toeteren doen Oranje fans ook, maar dat is blijkbaar iets waar Oranje fans een monopolie op hebben, anders "gedraag je je niet". Die mensen feesten net zo goed als Oranje wint, maar dit soort opmerkingen zullen wellicht de sympathie doen verminderen.
Aan dolgedraaide oranjefans heb ik dan ook net zo goed een hekel. Heb nog geen minuut van dat hele EK (WK?) gezien. Het gaat er mij om dat je in een land dat niet je vaderland is, een zodanige heisa gaat lopen maken. Wat ik dus vanmiddag al schreef; je ziet ook geen hordes Hollanders door Ankara heen sjeezen met Nederlandse vlaggen en een hoop lawaai.quote:Ja hoor, wat is volgens jou beschaving en etiquette. Ik zie even weinig beschaving en etiquette in doorgedraaide oranje fans als toeterturken. Wat een onzin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |