abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59657573
Amber heeft een vriendinnetje te spelen (buurmeisje)
pi_59661685
Gelukkig hebben we weer internet! Neem toch aan dat Telfort stukken beter is dan hetnet. Slechter kan iig niet.

Kim heeft ondertussen nog amper wat medicatie binnen gehad.
Wat Djeez al schreef, door de yoghi, toetje, eten lukt niet. Met dwang wil ook niet, ze slikt het niet door en spuugt het snel weer uit. Door haar sapflesje (diksap/roosvicee) gaat ietsjes beter. Ze heeft er iig een paar slokjes van gehad. Ze heeft nog wel behoorlijk last. Vanavond weer, na wat stukjes brood brullen dat het zo zeer deed en daarna wilde ze aardbei, hetzelfde verhaal. Maar ze is wel een bikkeltje, want na een kleine pauze at ze weer door. Ze had gewoon erge trek. En drinken dus af en toe een klein slokje.
Alleen waterijs gaat goed. Logisch ook.

Ik ga morgen even langs de huisarts of apotheek om advies te vragen. Zo helpt het weinig en is het zonde. In feite gooi je het gewoon weg.
De koorts komt en gaat, is gelukkig niet meer zo hoog. Morgen gaat ze niet naar de psz, wat ze wel jammer vind.

ohja, ze moet 3x per dag 5 ml

[ Bericht 49% gewijzigd door _Ingrid_ op 24-06-2008 22:29:18 ]
  dinsdag 24 juni 2008 @ 22:42:40 #179
56471 pinquit
oh my lama!
pi_59663483
arme kim!!! ik vind het zo naar voor dr.. verder heb ik geen tips, jammer dat ze het niet inneemt zeg..
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 24 juni 2008 @ 22:48:40 #180
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_59663656
Als alleen waterijs goed gaat misschien door limonade mengen en daar zelf waterijsjes van maken?
(Of beinvloedt het bevriezen de werking van de peniciline?)

En is ze niet oud genoeg om uit te leggen dat dat spul ervoor zorgt dat de pijn in haar keel overgaat? Aangezien ze er zelf zo'n last van heeft...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 22:49:59 #181
56471 pinquit
oh my lama!
pi_59663687
haha tex daar dacht ik ook al aan!! invriezen, maar ik denk idd dat dat niet mag met AB. maar wie weet!!
mn moeder zegt dat het dan kapot gaat, dus is de werking weg. jammer!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_59663811
Invriezen zat ik ook aan te denken. Maar pinqs moeder zegt dat het niet mag. Is ze arts, of apotheker oid? Want ik wilde het juist na gaan vragen morgen.

Tx ik heb het uitgelegd en doe dat elke keer, maar het helpt niks. Koppig meisje heb ik wat dat betreft.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 22:55:41 #183
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_59663833
Anders pas een ijsje geven als ze braaf dr medicijnen heeft ingenomen! Beetje chantage moet kunnen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_59663967
Heeft het ook zo'n soort vanillesmaakje Ingrid? Dat was bij Morris toen wel en die kreeg het uit zo'n plastic spuitje. Dat was makkelijker dan van een lepel vond ik. Sterkte ermee en hopelijk gaat het snel beter!

Morris heeft vandaag een rugtas voor school uitgezocht. Hij is tenlotte al bijna 4 Nog een dikke maand maar ja.... Het is tot mijn grote vreugde een riddertas geworden en geen Spiderman.
Hij wilde hem meteen op zijn rug en hij was zo aandoenlijk. Handen in de zakken van zijn tuinbroek en die iets te grote tas Mijn kleine mannetje is al bijna een echte kleuter
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 25 juni 2008 @ 08:31:01 #185
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59668149
Spannend wordt dat, he? Dat naar school gaan?

Ik kreeg een mail van de juf van de klas waarin Maria straks komt.

"Beste Maria, sugar en man,

Omdat Maria in september 4 jaar wordt, mag zij na de zomervakantie direct komen.
Het 5 x wennen is dan overbodig, omdat zij tot aan haar verjaardag er al elke dag is (of...gewoon mag komen)
Jullie kennen je dochter het beste, ik kan niet inschatten of elke dag 2 x naar school gaan te veel voor haar zou zijn. In overleg komen we daar wel uit!
Ik zou het fijn vinden als ik voor de vakantie, in deze komende 2 weken, op "huisbezoek" kan komen. Ik neem een welkomskaart voor haar mee, heb info voor de ouders en ik kan in haar eigen veilige omgeving alvast kennismaken met haar.
Komt het uit als ik jullie daar morgen voor bel?
Groeten, speciaal aan Maria, van de juf van groep 0-1"

Ze komt volgende week dinsdag langs en Maria vindt het hartstikke speciaal. En ze zal dus meteen na de vakantie naar school gaan, vlak voor haar 4e verjaardag. Wel fijn, kan ze meteen "mee" met de rest, na de zomer. En dan maar zien hoeveel ze aankan en wat we fijn vinden voelen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_59668559
Wat netjes Sugar

De juf van Morris belde ook al van de week en stelde voor om op 8 augustus kennis te komen maken op school. De maandag erop beginnen ze.
Normaal gesproken zou het voor de vakantie zijn maar het klaslokaal wordt verbouwd en dat vond ze niet zo gezellig nu. Dan ziet ht er straks toch anders uit allemaal.
Ik vind het zelf ook leuk spannend
  woensdag 25 juni 2008 @ 09:30:24 #187
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59669017
Ingrid, probeer het eens met het spuitje te geven, en dan aan de binnenkant van haar wang te spuiten. Het is veel moeilijker uit te spugen dan. Flink doorspuiten, dan slikken ze vaak in een reflex.
En wat ik altijd deed (barbaars, maar je moet toch wat), kind op de grond leggen, jouw benen over haar armen heen. Dan heb je haar klem, en twee handen vrij voor het toedienen van de AB.
Daarna uiteraard iets lekkers om de smaak weg te krijgen .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 25 juni 2008 @ 14:20:04 #188
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_59676241
Sugar, ik krijg tranen in mijn ogen van die mail. Ik hoop en wens eigenlijk dat onze toekomstige juf net zo op Luuke zit te wachten. Dat jullie kennen je dochter het beste, fijn dat de school er zo mee omgaat! Nouja, ik stel het gewoon nog even uit.
Ik ben ineens een voorstander van thuisonderwijs. Niet echt natuurlijk, maar pfoe.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_59689602
Leah, goede tip!

Maar ineens gaat het beter. Andere sap en andere "yoghi" .En door een klein bekertje vanilleijs gemengd. Nog niet alles, maar er is wat in gegaan. De ha nog gebeld en gewoon maar kijken wat we erin krijgen. Ze heeft geen koort meer. Ze kletst me weer de oren van mijn kop. En ze heeft best veel gegeten vandaag! En gedronken! Met af en toe een pauze en even huilen, maar het viel mee. En de bijwerking slappe poep/diarree klopt.
Het gaat dus weer de goede kant op! Denk dat ze vrijdagmiddag wel naar de psz kan. Zou wel leuk zijn, is de laatste keer en dan vakantie.

De bijna naar school kindjes klinkt spannend en leuk.
Kim heeft gelukkig nog wel ff.
pi_59690642
Jayden heeft gisteren ook afscheid genomen van de peuterspeelzaal, nou ja afscheid.. Hij heeft getrakteerd maar weigerde dag te zeggen, handje te schudden of maar iets in die strekking omdat hij echt niet weg ging, hij ging gewoon wel niet naar de kleuterschool en bleef wel op Doppejan. Dat was zijn nieuwe briljante ingeving Hij heeft sinds een maand of 2 een nieuwe juf daar en dat bevalt hem eigenlijk wel uitstekend (ondanks het vele vragen waneer hij naar de grote school mocht en hoe enthousiast hij daar ook over was). Uit 'protest' is ie als een gek rondjes gaan rennen door de peutertuin, heeft al het speelgoed nog eens een keer aangeraakt en heeft zich helemaal laten gaan.

Hij is inmiddels ook op kennismakingsbezoek geweest bij zijn nieuwe juffie na schooltijd in de klas, heeft zich heerlijk daar in de klas uitgeleefd, alles wel even aangeraakt en gepakt, heeft gelijk laten zien wie hij is door zich uit te sloven, stoer te doen, ruzie te zoeken en aan het eind het lieve schattige verlegen kroelende jochie te zijn. Als Alicia overmorgen afscheid neemt, nemen we haar kapstok haakje mee (bewaren we bij haar eerste schooltasje, passend bij het knaapje) en gaan we het plekkie veranderen in jaydens plekje, tasje en plankje hebben we al meegekregen en we hebben heerlijk 6 weken de tijd om er iets moois van te maken. En dan gaan we ook voor hem op naar een nieuw avontuur.

Behoorlijk zware week voor mij in elk geval deze week, vreet energie al dat afscheid nemen en ben blij dat de kids zich tot nu toe behoorlijk goed overeind houden (al merk je bij alicia dat ze bepaalde dingen nu heel bewust doet en dingen ook juist doet om het een laatste keer gedaan te hebben) en kwam jayden's reactie een beetje uit de lucht vallen voor mij.
pi_59696410
Fijn dat het beter gaat Ingrid!

Toch spannend he Knorretje? Je kleine man is niet zo klein meer ineens

Hier toch weer wat vragen over de dood. Mijn oma (72) blijkt ernstig ziek te zijn, ze heeft uitgezaaide borstkanker. Het zit overal, ze kunnen dan ook niets meer doen.
Het gaat ineens heel snel. Sara is nu de laatste 3 weken niet mee geweest op bezoek (oma (of omi voor Sara) is nog thuis).
Hoe gaan we hier mee om? Manlief heeft afgelopen week het boekje van oma pluis gehaald. Is het verstandig om haar voor te bereiden? Of om alles pas uit te leggen als oma overleden is? Neem je zo'n ukje mee naar de crematie? Mijn gevoel zegt van wel, het is ook wel iets wat in mijn familie 'kan' en oma is altijd, altijd aan het zorgen geweest voor haar kleinkinderen en voor Saartje. Maar anderzijds wil ik niet iets doen wat Sara kan schaden zeg maar.
Ik vind het echt moeilijk om hier een weg in te vinden, iemand tips?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_59708835
Die Jayden gaat gewoon niet naar de kleuterschool dan slimmerik.

Fuente, wat een naar bericht. En ik heb helaas geen tips voor je. Ze zeggen wel eens dat het voor kinderen geen probleem is om naar een begrafenis te gaan. Maar je moet denk ik doen wat je fijn vindt.

Oh en ik heb verkleeddingen voor Morris gekocht in de veel te leuke kinderwinkel hier vlakbij. Een riddercape met een bijpassende ridderkroon. Ben benieuwd hoe hij het vindt...
  donderdag 26 juni 2008 @ 16:57:27 #193
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59709496
Wat wordt er veel afscheid genomen ineens hè?
De zomerkinderen van 2004 vertrekken.

Sugar, ik vind dat ook super als de school zo omgaat met nieuwe leerlingen. Eerst rustig op huisbezoek, beetje kennismaken en daarna wennen. Nou ja, in Maria's geval zal dat iets anders gaan nu. Maar je hoeft haar niet direct alle dagen/dagdelen te laten gaan, dat geeft wat meer rust misschien.
Léon heeft 4x mogen wennen (en ook op de bso) en was zo ontzettend toe aan school. De eerste week heb ik hem 1 extra middag thuis gehouden, hij was zo moe.
En dat ga ik na de vakantie ook gewoon doen, blijf kijken hoe hij reageert op alles.

Knorretje, dat klinkt zo lief zoals jij omschrijft hoe hij en jij omgaan met deze wisseling. Heel bewust van beiden.

Snoopy, LB en Poemojn ook al. Ik vond het ook zo bijzonder al die nieuwe dingen.
Bijzondere tijd dit!

Ingrid, heel veel sterkte met Kim. Wat een narigheid.
Fuente sterkte met de ontwikkelingen rond je oma.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 26 juni 2008 @ 17:36:18 #194
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59710330
Fuente, Saskia was ongeveer net zo oud toen haar opa overleed. Wij hebben Saskia steeds gewoon meegenomen als we op bezoek gingen toen hij ziek was. Toen hij overleden was hebben we in rustige woorden uitgelegd dat hij niet meer leefde. Geen 'slapen of 'sterretje' oid gebruikt, dat kan vervelende gevolgen hebben. (bij het gebruik van slapen: zelf niet meer willen slapen bijv, en waar zijn sterren overdag? of als het bewolkt is? )
Gewoon 'dood'.
We hebben haar meegenomen naar het rouwcentrum.. ze heeft zelf aangegeven dat te willen na uitleg van ons. (met nichtje gingen ze regelmatig nog ff over het randje van de kist gluren en ff aanraken )
En we hebben haar ook meegenomen naar de crematie en as uitstrooien. Bij de crematie was ook mijn stiefmoeder mee als backup voor de kinderen, zodat ze naar buiten konden als ze het niet zouden trekken.

Voor Saskia werkte deze manier iig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_59721232
Fuente, ik sluit me geheel aan bij ET. (Was jij het niet die laatst ook al een kater verloren had? Misschien zeg ik het nu wat ongelukkig, maar misschien was dit een goede 'voorbereiding' zodat ze een referentie heeft en je weet dus hoe 'gemakkelijk' ze daar mee omging.)
In zo'n geval vind ik altijd dat je met een aantal mensen te maken hebt. Ten eerste wat je zelf als ouders wilt (wil je volledig zelf aan je verdriet toekomen tijdens een afscheid of heb je juist troost aan haar?) en wat jij voor je kind wilt (mag ze afscheid nemen, wil ze dat zelf?) Ten tweede de overledene: had die Sara erbij gewild? In dit geval van betrokken oma, lijkt me van wel. Ten derde de mensen die nog dichterbij staan, oma's kinderen waarschijnlijk, waarvan je zelf zegt dat het 'kan in jouw familie'.
Bereid haar goed voor (zeker ook als je besluit haar nog eens mee te nemen op bezoek), vertel wat er allemaal gebeurd op een crematie, wat ze te zien krijgt en hoe mensen zich gedragen in zo'n gelegenheid (stil zijn, verdriet). Zelf heb ik met mijn man de afspraak dat als het niet mocht gaan omdat 1 van de kinders te luidruchtig is ofzo, dat degene die het verst van de overledene afstaat met het kroost naar buiten gaat.
Overigens zou ik voor het overlijden wel vertellen dat Omi héél erg ziek is en dat je denkt dat ze niet meer beter wordt. Misschien kan je met haar een mooie tekening voor Omi maken?
Sterkte overigens. Rotziekte.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 07:16:32 #196
105850 Fuente
mamamuts
pi_59723184
Ja klopt Mammietje, dat was onze kat! Op zich is het wel 'fijn' om daar naar te kunnen refereren.
Ik neem Sara zondag mee naar omi, van tevoren leg ik haar uit dat omi heel ziek is. En verder moeten we denk ik maar even zien hoe het loopt.

We zijn er wel uit wat betreft meenemen, we nemen haar mee naar de crematie. Ze is best gek op omi en ik denk dat het niet goed is als ze niet weet wat er gebeurt is.

Allemaal bedankt voor jullie tips
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_59733276
Ik denk dat dat goed is Fuente, waar jullie je ook prettig bij voelen.

Wij zijn vande week naar het consultatiebureau geweest. 102 cm en 14,5 kilo. Omdat ze qua gewicht ineens dropt in de curve, moeten we over een halfjaartje nog een keer wegen. Ik ben niet bang dat ze te mager wordt, maar het cb wel geloof ik.

De ogentest gedaan, die ging goed, maar moeten we over twee maanden ook terugkomen. Omdat 't draakje bij het tweede oog wel de één na onderste regel benoemde en bij haar eerste oog niet. Die regel hoefde ze nog helemaal niet te kunnen zien, dus ook het 'slechtste' oog is gewoon goed. Maar goed, doen we wel.

Verder nog wat gepraat over haar voorsprong in ontwikkeling en wat daar eventueel voor is. Niets dus, dus dat blijven we ook gewoon zo doen als we deden
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 16:01:47 #198
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_59733866
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 16:57 schreef dutchie het volgende:
Wat wordt er veel afscheid genomen ineens hè?
De zomerkinderen van 2004 vertrekken.
Veel he. En fijn om te lezen dat ze lieve juffen treffen.

Morgen gaat onze gastouder met vakantie. De laatste twee weken van de zomervakantie past ze nog vier dagen per week op Jolie en dan wordt ook dat anders. Jolie gaat dan alleen haar vrije woensdag de hele dag nog naar de oppas. Ik vond het zielig als ze zo zou worden weggehaald uit die veilige omgeving. Van drie/ vier en soms vijf dagen per week bij de gastouder. Vier jaar lang. Naar helemaal niets. Het eerste kleuterjaar gaat ze dus nog één dag plus de vakanties. Ik denk dat we het best zullen missen. Ze is altijd zo betrokken en flexibel. Maar dat zla vast op een andere manier ook ngo wel een tijdje blijven.

Fuente, sterkte met alles. Jolie was ook twee toen mijn opa overleed. Ze heeft hem toen wel gezien en ik heb uitgelegd wat dood zijn is door te zeggen dat zijn lichaam geen adem meer kon halen en hij daardoor niets meer kon doen. Dat begreep toen wel en nu alweer wat meer.
  zondag 29 juni 2008 @ 21:50:09 #199
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59780235
Even hier vragen: Maria moet donderdag naar het cb voor de prik met 3 jaar en 9 maanden. Weet iemand of dat 1 of 2 prikken zijn en in arm of been? Denk arm, toch?
En zijn er vaak bijwerkingen bij deze prik? We gaan 2 dagen daarna op vakantie en ik wil graag weten of we deze prik beter net na de vakantie kunnen plannen. Wat is jullie ervaring ermee?
Bedankt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 29 juni 2008 @ 21:57:45 #200
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59780440
Arm, en ik dacht 1. Freek heeft er toen geen last van gehad, maar die had nooit last met prikken. Ik denk dat als ze op de vorige prikken wel heeft gereageerd, je een beetje kunt verwachten dat ze hier ook last van heeft.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')