Dit is toch werkelijke te bespottelijk voor woorden.quote:GVB schaft kerst af
door Gijsbert Termaat en Tjerk de Vries
AMSTERDAM - Buschauffeurs en trampersoneel van het Amsterdamse GVB mogen dit jaar geen kerst meer in de garages vieren omdat er inmiddels te veel allochtonen bij het vervoersbedrijf werken die niets met het christelijke feest van doen hebben.
Personeelsvereniging Verenigd Tram- en Buspersoneel Noord (VTN) heeft van het GVB-management te horen gekregen dat "de multiculturele vertegenwoordiging van de collega's op het kerstfeest te eenzijdig is" en dat er beter een ander festijn gegeven kan worden waarin alle GVB'ers zich kunnen vinden.
lees hier verder: http://www.telegraaf.nl/b(...)erst_af__.html?p=2,1
Het kerstfeest is al lang niet meer een puur geloofsfeest. Het behoort tot onze cultuur. En om zo'n feest dat zo tot de Westerse wereld behoord nou weg te flikkeren voor allochtonen die nog steeds in de minderheid zijn, lijkt mij toch werkelijk te gek voor woorden.quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:04 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Niks mis met het uitbannen van religieuze uitingen op de werkvloer, zeker wanneer het merendeel van het personeel daar niets mee heeft.
Geloven doe je maar thuis.
Ja, maar de politieke correctheid is daar de oorzaak van.quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:05 schreef HeatWave het volgende:
1. Eens
2. Nee
Ik las het vanochtend ook ja, en het is nu wachten op de eerste linkse die het weer gaat bagatalliseren en bedekken onder een sausje koffie.
Nee, het is inmiddels landelijk nieuws, vooral de PVDA heeft gewoon keihard gefaald en is echt een ongeregeld zooitje moslim-zielig-vinders.
Jammer dat het nog zolang geduurd heeft voor "men" het door had...
Er is niemand die je verbiedt om thuis een kerstboom neer te zetten.quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het kerstfeest is al lang niet meer een puur geloofsfeest. Het behoort tot onze cultuur. En om zo'n feest dat zo tot de Westerse wereld behoord nou weg te flikkeren voor allochtonen die nog steeds in de minderheid zijn, lijkt mij toch werkelijk te gek voor woorden.
Nou inderdaad. Dat moet dus gewoon worden verboden. Dus een moslim als chauffeur kan dan gewoon niet. Tenzij hij niet aan die onzin meedoet....quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:07 schreef HeatWave het volgende:
Ach ja, verbied de moslim chauffeur dan ook even mee te doen aan de rammadan aub? Levensgevaarlijk zo'n gast op een totaal lege maag met 70 man in de bus.
Mag niet zeker?.
Nee, want dat is discriminatie.quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:07 schreef HeatWave het volgende:
Ach ja, verbied de moslim chauffeur dan ook even mee te doen aan de rammadan aub? Levensgevaarlijk zo'n gast op een totaal lege maag met 70 man in de bus.
Mag niet zeker?.
Nee, maar op het werk mag het personeel niet eens meer het kerstfeest vieren...quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:10 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Er is niemand die je verbiedt om thuis een kerstboom neer te zetten.
Van mij mag dat best verboden worden. Als je geloof er toe leidt dat je je werk niet naar behoren kunt doen, dan neem je maar (onbetaald) verlof.quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:07 schreef HeatWave het volgende:
Mag niet zeker?.
OK, stel dat dan even voor, en kijk hoe klein het land opeens is....quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:12 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Van mij mag dat best verboden worden. Als je geloof er toe leidt dat je je werk niet naar behoren kunt doen, dan neem je maar (onbetaald) verlof.
Omdat het meerendeel van het personeel er niets mee heeft. Ik vind dat niet zo vreemd, en net zo normaal als dat het suikerfeest ook niet uitgebreid gevierd wordt op het werk.quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, maar op het werk mag het personeel niet eens meer het kerstfeest vieren...
Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om een account te maken op 'Ritapedia'...quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
OK, stel dat dan even voor, en kijk hoe klein het land opeens is....
Laten we het beestje bij de naam noemen. Degenen die hier bezwaar tegen maakten waren geen Filipino's, Surinamers of Kongolese gospelzangers, maar moslims. Dus ga niet op allochtonen zitten schelden, maar stel de moslimterreur en de dhimmitude van het management aan de kaak.quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dit is toch werkelijke te bespottelijk voor woorden.De zoveelste capitulatie voor vreemdelingen in dit land...
Er werd eerder nogal lacherig gedaan over Rita Verdonk met haar zorg dat straks het Sinterklaasfeest niet meer gevierd kan worden.....En nu blijkt het afschaffen van het grootste decemberfeest realiteit te worden....![]()
Stellingen:
1 Nederland heeft de afgelopen jaren teveel allochtonen toegelaten, waardoor we onze cultuur hebben vergooid
2 Ben u het eens dat Nederlanders zich moeten aanpassen aan gebruiken van allochtonen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |