abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64479678
Een legaler alternatief: reageren op de duurdere woningen. Die zijn altijd nog een stuk goedkoper dan particuliere huur, en er reageren veel minder mensen op dan op die ruime eengezinswoning van 350 euro.
Als je in je eentje bent maak je ook meer kans bij woningen die stellen niet willen, dus een- of tweekamerwoningen. Maar dat moet je zelf ook maar net willen natuurlijk.
  maandag 29 december 2008 @ 21:56:51 #27
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_64479763
quote:
Op maandag 29 december 2008 21:55 schreef ShadyLane het volgende:
Een legaler alternatief: reageren op de duurdere woningen. Die zijn altijd nog een stuk goedkoper dan particuliere huur, en er reageren veel minder mensen op dan op die ruime eengezinswoning van 350 euro.
Als je in je eentje bent maak je ook meer kans bij woningen die stellen niet willen, dus een- of tweekamerwoningen. Maar dat moet je zelf ook maar net willen natuurlijk.
Dat doe ik logischerwijs trouwens ook al, we gaan er overigens met z'n 2en in + wat huisdieren en de huizen die ik uberhaupt al iets vind (lees: geen schotelwijken) zitten sowieso al boven de 400 euro.
pi_64480286
Hm, als je met z'n tweeen bent is 500 natuurlijk nog steeds spotgoedkoop, dus daar zullen veel mensen op reageren. Daar kom je niet tussen als je weinig wachttijd hebt. Bij de huizen van boven de 700 maak je meer kans, maar dan bevind je je bijna al in het particuliere huur-segment qua prijs. Dan kun je misschien beter dat hele Woningnet links laten liggen.

In ieder geval succes!
pi_64482748
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:59 schreef Lastpost het volgende:
  • Als je veelvuldig reageert en je krijgt steeds niets, houdt men daar dan rekening mee (ben bang dat ik het antwoord al weet) of niet?
  • Bij het 'gewone' reageren zeker niet. Het aantal keren dat je een woning waarvoor je in aanmerking komt afwijst kan wel invloed hebben. Ook kan het aantal malen reageren (zeker als het steeds een beetje in dezelfde buurt/wijk is) invloed hebben op het 'zomaar' krijgen van een uitnodiging voor het bezichtigen van een woning die buiten het reguliere netwerk weer beschikbaar komt.
    quote:
  • Is het echt een hopeloze situatie als je op een van de laatste reageerdagen nog niet bij de eerste 5 zit?
  • Het kan soms heel snel gaan, maar goed zijn je kansen zeker niet.
    quote:
  • Is het uberhaupt de moeite waard om te reageren op huizen waarbij éen of meerdere urgenten staan?
  • Reageren kan altijd, urgenten reageren ook op meerdere woningen tegelijk dus als het niet hun eerste keuze is kan het meevallen. Maar reageren op een woning met minder urgenten is wel een stuk kansrijker.
    You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
    Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
      dinsdag 30 december 2008 @ 20:59:24 #30
    195113 Pyjama
    Gestreept, niet gestipt
    pi_64508483
    Nog een keertje dan maar, misschien weet MoBlo het?

Ik woon in een sloopwoning. Ook sta ik ingeschreven voor een sociale huurwoning. Moet ik nu aangeven dat ik een woning achterlaat? De woning zelf gaat weg, maar er komen wel nieuwe woningen voor in de plaats.

Ik ben pas over een paar jaar aan de beurt, maar ik wil alles toch wel goed ingevuld hebben
    Toeval is toeval
    pi_64526690
    een goede link om toe te voegen bij particuliere huur is
    www.rotsvast.nl

(nee ik heb er zelf geen banden mee)
    pi_64526731
    MoBlo, het klinkt alsof je er verstand van hebt .
    Je schrijft ook dat je mensen aan de telefoon krijgt hierover....
    Wat doe je eigenlijk precies voor werk?
      woensdag 31 december 2008 @ 12:18:41 #33
    198417 Lastpost
    Rotterdammert!
    pi_64528333
    quote:
    Op maandag 29 december 2008 22:09 schreef ShadyLane het volgende:
    Hm, als je met z'n tweeen bent is 500 natuurlijk nog steeds spotgoedkoop, dus daar zullen veel mensen op reageren. Daar kom je niet tussen als je weinig wachttijd hebt. Bij de huizen van boven de 700 maak je meer kans, maar dan bevind je je bijna al in het particuliere huur-segment qua prijs. Dan kun je misschien beter dat hele Woningnet links laten liggen.

In ieder geval succes!
    Tsja het is voor ons nú nog niet te doen om particulier te huren gezien allerlei randeisen die gesteld worden buiten het kunnen betalen van het bedrag, mogelijk kan ik over een maand alweer anders praten hoor maar daarvoor liggen dingen te gecompliceerd momenteel.
    Ook huizen van rond de 700 euro gaat 'm momenteel niet worden, zeker omdat dan de huurtoeslag vervalt en het een lastig verhaal wordt in ons geval.

Maar we gaan vrolijk verder en hoop natuurlijk dat de overige zaken die de dingen moeilijker maken een beetje willen vlotten verder.

Oja nog iets, ik kom ook nog eens een huis tegen zónder reactie, en dat terwijl dit de laatste dag is dat je kunt reageren.
    Enkel is het een 55+ woning, maar bij de omschrijvingen staat o.a:
    Huurtoeslag: Mogelijk vanaf 23 jaar
    Maximum leeftijd: 55 jaar en minimaal 2 personen

Kan aan mij liggen, maar een 55+ woning is toch juist voor mensen vanaf 55 jaar? Anders reageer ik daar gewoon op.

[ Bericht 17% gewijzigd door Lastpost op 31-12-2008 12:57:03 ]
    pi_64531465
    Zeker doen, ik hoorde ooit van iemand (ook een Fokker trouwens) die reageerde op een woning waarbij er een fout stond in de advertentie. Er stond een veel te hoog bedrag of een veel te klein vloeroppervlak of zoiets, waardoor niemand erop wilde reageren. Had ie wel mooi de woning .
    pi_64531930
    goeie kick..
    The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
    pi_64763672
    schop
      woensdag 7 januari 2009 @ 12:08:38 #37
    198417 Lastpost
    Rotterdammert!
    pi_64764406
    Dan even iets totaal anders, ik kwam via via ineens op de site van Vesteda, allemaal mooi en aardig en qua eisen zat het ook wel goed en zelfs het bedrag is in orde.
    Máar, ik kom dus niet aan die eis die ze stellen (huur van 500? 2250 euro bruto inkomsten per maand), terwijl ik het bedrag wel gewoon op kan hoesten.

Lichtelijk frustrerend natuurlijk, maar m'n pa zei doodleuk, dan sta ik wel garant voor dat bedrag en krijg ik het wel van jullie terug.
    Opzich best een idee, maar is dit uberhaupt mogelijk in de praktijk?

Wat dan wenselijk zou zijn:
  • Dat huis wel gewoon op onze naam, huur betaling via m'n pa's rekening.
  • Overige betalingen (GWL enz.) gewoon van onze rekening.
  • Pa logischerwijs wel gewoon ingeschreven blijven op z'n eigen adres en niet op dat andere.

Is dat uberhaupt mogelijk om te realiseren, dat zou een boel schelen namelijk.
  •   zondag 29 mei 2011 @ 14:15:41 #38
    138195 morgane
    Omnomnomnivoor
    pi_97455615
    Ik schop dit topic even omhoog. Heeft hier iemand ervaring met Nederwoon?
    pi_97882975
    ah, deze!

Is een hoop veranderd in de tussentijd, maar even een schopje! :)

Zeker met vragen over bijvoorbeeld de nieuwe inkomenseisen ^O^
    Ja doei.
    pi_97882998
    quote:
    0s.gif Op zondag 29 mei 2011 14:15 schreef morgane het volgende:
    Ik schop dit topic even omhoog. Heeft hier iemand ervaring met Nederwoon?
    wow! Ik had niet gezien dat jij 'm zo kort geleden had geschopt! :D!

En ehm.. ik heb er wel van gehoord, maar niet specifiek. Wat wil je weten?
    Ja doei.
      woensdag 8 juni 2011 @ 13:55:32 #41
    138195 morgane
    Omnomnomnivoor
    pi_97885386
    Nouja, gewoon, of het betrouwbaar is enzo :P er zijn zoveel makelaars/bemiddelaars dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Hoe ben jij eigenlijk aan je appartementje gekomen? Of hebben jullie die gekocht?
    pi_97887219
    Wij zijn gewoon via Entree daaraan gekomen. Mr.Mo had bijna 8 jaar meettijd en dan kun je met een beetje geluk dus iets in Dukenburg krijgen... :)
    Ja doei.
      woensdag 8 juni 2011 @ 16:51:01 #43
    138195 morgane
    Omnomnomnivoor
    pi_97892840
    Hmm jammer. Ik heb maar 4 jaar inschrijftijd en m'n vriend nog minder.
    pi_97905814
    quote:
    5s.gif Op woensdag 7 januari 2009 12:08 schreef Lastpost het volgende:
    Dan even iets totaal anders, ik kwam via via ineens op de site van Vesteda, allemaal mooi en aardig en qua eisen zat het ook wel goed en zelfs het bedrag is in orde.
    Máar, ik kom dus niet aan die eis die ze stellen (huur van 500? 2250 euro bruto inkomsten per maand), terwijl ik het bedrag wel gewoon op kan hoesten. :')

Lichtelijk frustrerend natuurlijk, maar m'n pa zei doodleuk, dan sta ik wel garant voor dat bedrag en krijg ik het wel van jullie terug.
    Opzich best een idee, maar is dit uberhaupt mogelijk in de praktijk?

Wat dan wenselijk zou zijn:
    • Dat huis wel gewoon op onze naam, huur betaling via m'n pa's rekening.
    • Overige betalingen (GWL enz.) gewoon van onze rekening.
    • Pa logischerwijs wel gewoon ingeschreven blijven op z'n eigen adres en niet op dat andere.

Is dat uberhaupt mogelijk om te realiseren, dat zou een boel schelen namelijk.
    Dit is al een tijdje geleden dus vast voor deze persoon niet meer van toepassing, maar wellicht heeft iemand er nog iets aan - in Amsterdam zijn de inkomenseisen erg strikt bij de meeste makelaars. Wat jij hierboven voorstelt kan volgens mij niet, maar met sommige coorporaties/makelaars valt best wat te regelen omtrent de inkomenseis. In ieder geval kun je bij Vesteda en bij Jacobus Recourt werken met extra maanden borg/bankgaranties als je (net) niet aan de inkomenseis voldoet. Gewoon even bellen, je situatie uitleggen en kijken wat er mogelijk is.
      woensdag 20 juli 2011 @ 10:55:30 #45
    138195 morgane
    Omnomnomnivoor
    pi_99697522
    Heeft iemand hier ervaring met http://www.123wonen.nl toevallig?
      woensdag 20 juli 2011 @ 11:01:36 #46
    198417 Lastpost
    Rotterdammert!
    pi_99697719
    quote:
    0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:03 schreef leysha het volgende:

[..]

Dit is al een tijdje geleden dus vast voor deze persoon niet meer van toepassing, maar wellicht heeft iemand er nog iets aan - in Amsterdam zijn de inkomenseisen erg strikt bij de meeste makelaars. Wat jij hierboven voorstelt kan volgens mij niet, maar met sommige coorporaties/makelaars valt best wat te regelen omtrent de inkomenseis. In ieder geval kun je bij Vesteda en bij Jacobus Recourt werken met extra maanden borg/bankgaranties als je (net) niet aan de inkomenseis voldoet. Gewoon even bellen, je situatie uitleggen en kijken wat er mogelijk is.
    Inmiddels niet meer van toepassing inderdaad, ondertussen sinds ik in dit topic gepost had alweer 2 keer verhuisd. :+
    pi_99702052
    Ik dacht huisvesting helemaal voor elkaar te hebben voor de komende 10 jaar. Maar helaas, relaties lopen wel eens op de klippen.

Ik ben nu weer op zoek naar woonruimte. Iets eenvoudigs, klein appartementje of eventueel een studio. Liefst in Hilversum (daar heb ik economische binding). Ik heb al ingeschreven bij het lokale woningnet, maar weten jullie nog goede bemiddelaars in die omgeving?
    pi_99702574
    Voor mij ook zeer actueel, zal eerdaags even een update posten.
    pi_103404202
    Schaamteloze kick.

quote:
    0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:51 schreef motorbloempje het volgende:
    ah, deze!

Is een hoop veranderd in de tussentijd, maar even een schopje! :)

Zeker met vragen over bijvoorbeeld de nieuwe inkomenseisen ^O^
    Enig idee wat de inkomenseisen tegenwoordig (globaal) zijn. Vroeger was het meer richting de 4,5x maandhuur als bruto-inkomen. Af en toe zie ik nu 3/4x staan. En hoe zit het dan met je arbeidscontract; moet dat per sé vast zijn? (lijkt me lastig als je net in een nieuwe stad gaat werken en dus niet meteen een vast contract krijgt...)

Dit is overigens een vraag toegespitst op de regio Amsterdam :)
    pi_103404425
    Het maxiumum voor de 'echte' sociale huurwoningen is 33.614 euro...

Als ze voor vrije sector woningen een minimum stellen dan staat dat meestal wel bij de advertentie in de vorm van een minimaal maand- of jaarinkomen (bruto).
    Ja doei.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')