True, het staat schreeuwerig, maar wel zoals een echte afkortingquote:Op woensdag 4 juni 2008 22:08 schreef IQM het volgende:
"Dat staat toch nergens naar!?"
Is dat Nederlands?
Wat is nu eigenlijk je vraag?Ik vind het wel mooi zo. Nu lijkt het niet zo schreeuwerig.
"Ik ga naar het VWO!"
Echte afkortingen hebben geen hoofdletters nodig, Theroin.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:11 schreef Theroin. het volgende:
[..]
True, het staat schreeuwerig, maar wel zoals een echte afkorting.
Met 'dat staat toch nergens naar!?' kun je weleens gelijk hebben, hoor, rare zin eigenlijk.
Kom je uit de achterhoek, misschien? "Dat steet toch narges noar" => Dat lijkt toch nergens opquote:Op woensdag 4 juni 2008 22:11 schreef Theroin. het volgende:
[..]
True, het staat schreeuwerig, maar wel zoals een echte afkorting.
Met 'dat staat toch nergens naar!?' kun je weleens gelijk hebben, hoor, rare zin eigenlijk.
Waarom niet, IQM?!quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:13 schreef IQM het volgende:
[..]
Echte afkortingen hebben geen hoofdletters nodig, Theroin.
Nee, ik gaf al toe dat dat een beetje een rare zin was, inderdaad. Echter, daar heb ik dan weer niet over nagedacht, maar weer wat geleerdquote:Op woensdag 4 juni 2008 22:13 schreef erikkll het volgende:
[..]
Kom je uit de achterhoek, misschien? "Dat steet toch narges noar" => Dat lijkt toch nergens opof het in het Nederlands óók zo kan, weet ik niet. "Dat staat toch nergens naar".
Wat betreft de jaarlijkse veranderingen ben ik het met je eens. Dit ten opzichte van: veel nieuwe regels puur voor het gemak.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:15 schreef enlightenedwizza het volgende:
weg met de jaarlijkse veranderingen, hou de woorden en regels toch eens zoals ze zijn
dt, wel geen N in het midden van een woord, hoofd/kleine letters, bah
Omdat daarom, Theroin. Omdat daarom.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:16 schreef Theroin. het volgende:
[..]
Waarom niet, IQM?!
Ik vond de Nederlandse grammatica altijd zo mooi.
Met 'v.w.o.' kan ik trouwens ook nog wel leven.
Oeh, dat vind ik juist heerlijk! Ik mis die tijd, IQM. (quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:19 schreef IQM het volgende:
[..]
Omdat daarom, Theroin. Omdat daarom.
Aaargh, nee. Als er iets lelijk is, dan zijn het wel de puntjes tussen de letters. Alsof we in de negentiende eeuw leven. "Hiep hiep hoera! De K.N.V.B. is opgericht!"
Laten we voortaan dan maar én hoofdletters gebruiken én puntjes, Theroin. Waarom? Omdat het kan.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:21 schreef Theroin. het volgende:
[..]
Oeh, dat vind ik juist heerlijk! Ik mis die tijd, IQM. (. )
Godverdomme, IQMquote:Op woensdag 4 juni 2008 22:26 schreef IQM het volgende:
[..]
Laten we voortaan dan maar én hoofdletters gebruiken én puntjes, Theroin. Waarom? Omdat het kan.
"Op het V.W.O had zo'n meisje naar me ge-S.M.S.'t (fuck, hoe doe je dat met een punt en een apostrof na elkaar? dat ze een S.O.A. had. Het zal wel in de familie zitten, want haar moeder heeft H.I.V. en haar vader (R.I.P.) is gestorven aan A.I.D.S."
Theroin, wil je zien hoe hard mijn lidwoord?quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:47 schreef Theroin. het volgende:
[..]
Godverdomme, IQM.
En dat met die apostrof is gewoon goed naar mijn weten.
Ja, IQM, ik wil wel zien hoe die vergrootwoord (quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:51 schreef IQM het volgende:
[..]
Theroin, wil je zien hoe hard mijn lidwoord?
Nou, het veelvuldig gebruik van hoofdletters voor afkortingen vind ik dus juist mooi. Maar kleinkapitalen zijn een handige oplossing, inderdaad! Alleen kun je die niet overal gebruikenquote:Op woensdag 4 juni 2008 22:22 schreef Iblis het volgende:
Afkoringen die vaak voorkomen worden als ‘letterwoorden’ beschouwd of zo geloof ik. Je hebt gelijk dat het veelvuldig gebruik van hoofdletters voor afkortingen stuitend lelijk is. Je ziet het echter vrijwel altijd. Een goede oplossing zijn Kleinkapitalen. Hoofdletters die de grootte hebben van kleine letters.
Let wel dat Word die niet fatsoenlijk kan produceren, want dat schaalt de hoofdletters, zodat ze wat kleiner worden, maar daardoor worden de lijntjes ook dunner, zodat ze iel afsteken tegen de rest van de tekst. Een goed lettertype heeft dan ook apart ontworpen kleinkapitalen.
En, in LaTeX type je die met \texsc{..} zoals in deze topic al stiekem genoemd was.
Komma dan!quote:Op woensdag 4 juni 2008 23:59 schreef Theroin. het volgende:
[..]
Ja, IQM, ik wil wel zien hoe die vergrootwoord (![]()
![]()
).
Ik mag jou welquote:
Held!quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:05 schreef zarGon het volgende:
Serieus? Met kleine letters lijkt het nergens op. Ik schrijf het ook altijd met een hoofdletter..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |