quote:
- Tot half mei zeker 2x per week bellen/mailen om een mogelijke baan door te nemen, en tot het laatste moment vol houden dat de baan waar ik voor wil gaan doorgaat
- Vervolgens in de clinch gaan met het desbetreffende bedrijf omdat die mij niet met maar 2 maanden garantie willen hebben aangezien ik Asperger heb, wat ik aan beide partijen eerlijk heb verteld en uitgelegd.
- Sinds half mei niet meer bellen/mailen, en als ik bel krijg ik die Progressive contactpersoon zelden nog aan de lijn.
- Dat Progressive geen versoepeling van garantieregels toestaat komt door een manager die in 5 minuten aan de telefoon weet te bepalen dat ik geen risico vorm en dat mijn Asperger zwaar overdreven is.
- Ik afgelopen vrijdag een mail en telefoongesprek heb gehad waarin ik aangeef dat ik uiterlijk gisteren een reactie wil ontvangen over dat bedrijf, en ze natuurlijk nog steeds doofstom zijn.
Conclusie: dankzij die eikels ben ik een leuke baan misgelopen, want dat bedrijf wou mij graag hebben, tegen soepeler garantievoorwaarden vanwege Asperger, maar krijgt de kans niet omdat Progressive denkt dat ze briljante psycholoog-managers in huis hebben

Subconclusie: Met een sollicitatie zonder tussenpartijen ga ik over minder dan 4 weken bij een andere leuke werkgever aan de slag
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.