Oh wist ik niet.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:05 schreef Iblis het volgende:
Ik zou snel ‘de pretext’ in ‘het pretext’ veranderen en verder niet meer zulke moeilijke woorden gebruiken!
Houd je overigens serieus rekening met zo’n scenario?
Stel dat het wetenschappelijk bewezen zou zijn dat tethans niet bestaan, wat zou je dan doen?quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:12 schreef Iblis het volgende:
Niets, want ik vermoed dat die Jezus alleen maar een truc van de overheid zal zijn om ons te onderwerpen en zo de holle aarde in te leiden waar de body tethans me zullen grijpen.
Maar in het nieuwe systeem bestaan beide niet, en als je sterft heb je niks meer.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:25 schreef Vandaag... het volgende:
niets, liever vrijheid van geest dan vrijheid van lichaam
Er is geen andere optie. Het is of de mensheid die regeert wat uiteindelijk tot zo'n systeem leidt, of gehoorzaamheid aan Gods geboden.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:32 schreef EldorkoGrande het volgende:
Voor mij de eerste optie. Wat jij beschrijft is een smerige vorm van chantage, en zo'n god hoef ik niet.
Hoezo zou in het nieuwe systeem geen vrijheid van geest zijn, of heb ik iets gemist. Mijn gedachten en emoties zijn toch nog van mij?quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar in het nieuwe systeem bestaan beide niet, en als je sterft heb je niks meer.
Ja, maar je mag en kan er niet naar handelen. Wat heb je daar aan?quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:35 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Hoezo zou in het nieuwe systeem geen vrijheid van geest zijn, of heb ik iets gemist. Mijn gedachten en emoties zijn toch nog van mij?
ik geloof dat er altijd kritische mensen, verzet en liefde blijven in elke omstandigheid, hoe onmogelijk die ook lijkt.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, maar je mag en kan er niet naar handelen. Wat heb je daar aan?
edit. Bij nader inzien, nee, aangezien je compleet gebrainwashed wordt door de overheid om je mak te houden en je zelfs vrijwillig in slavernij te laten werpen. Zelfs dat heb je dus niet.
Ali, ik begin je onderhand een beetje eng te vindenquote:Op woensdag 4 juni 2008 18:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er is geen andere optie. Het is of de mensheid die regeert wat uiteindelijk tot zo'n systeem leidt, of gehoorzaamheid aan Gods geboden.
Het is hypothetisch. Ik kan de toekomst niet voorspellen. Ik acht de waarschijnlijkheid echter wel hoog, en das niet van de 1 op de andere dag gekomen. Kan me voorstellen dat dat eng klinkt, maar ik ben verder heel normaal hoorquote:Op woensdag 4 juni 2008 18:42 schreef EldorkoGrande het volgende:
[..]
Ali, ik begin je onderhand een beetje eng te vinden![]()
Of praat je nu in de hypothetische context van je OP?
Hey, ik heb het ook maar uit de bijbel.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:43 schreef FooLsKi het volgende:
TS: ga ff snel een leven zoeken ofzo, met je paranoia reli-doemscenario's.
Wat is er volgens jou mis met het dienen van God? Wat is er volgens jou zo erg aan dat jij prefereert te sterven?quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:45 schreef MLI het volgende:
Flikker maar op, ik laat me niet chanteren!. Niet door de overheid en ook niet door God.
Ik zou tot het uiterste saboteren en verzet plegen. En op het moment dat ze me willen pakken, slik ik een cyaankalipil door. Dat is wat ik zou doen.
Maar jouw bescheiden mening over hoe realistisch het is interesseert mij niet, met alle bescheidenheid, ik wil slechts weten wat jij zou kiezen en waarom, en dat vind ik wel degelijk levensbeschouwing en filosofie.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:53 schreef Iblis het volgende:
Ik vind het eigenlijk ook niet zo gepast in WFL. En eerlijk gezegd, ik kan er gewoon weinig mee. Het is compleet onrealistisch naar mijn onbescheiden mening in dezen.
Wat stel je voor: Onzin, The truth is in here of Brave new world?quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:53 schreef Iblis het volgende:
Ik vind het eigenlijk ook niet zo gepast in WFL. En eerlijk gezegd, ik kan er gewoon weinig mee. Het is compleet onrealistisch naar mijn onbescheiden mening in dezen.
Eigenlijk niet, aangezien de eerste keuze dan gebiased zou kunnen zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:21 schreef Triggershot het volgende:
@ TS kunnen beide scenario's gewoon niet in één topic TS?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |