abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59122476
Eerst een polletje geplaatst wat mensen zouden doen in een situatie waarin er geen wezenlijke gevolgen lijken te zijn. Nu dan een situatie met gevolgen:

Stel dat de wereld op het punt staat om gigantisch te veranderen. Stel dat de wereldeconomie instort, er een derde wereld(kern)oorlog komt, het hele systeem crasht en er een nieuw systeem voor in de plaats komt, a la George Orwell 1984, maar dan nog wat extremer. Vrijheid is verruild voor absolute overheidscontrole onder het pretext van terrorismepreventie en wereldklimaatbescherming, je leven wordt van geboorte tot dood geregeld door een machtselite. Leefomstandigheden zijn minimaal, welvaart en welzijn zijn iets uit het verleden, we gaan back to basic zonder privacy en zonder keuzemogelijkheden, slechts het minimale om een mensenleven in stand te houden en de staat te dienen. De staat wordt god.

Stel dat dit systeem er komt. Stel nu dat Jezus Christus echter terug zal komen om een eind aan dit systeem en de gehele wereld te maken en aan iedereen die het 'verdiend' heeft het eeuwige leven te geven in het paradijs, waar geen kwaad, geen dood, geen ziekte, geen pijn, geen verdriet, niets van dat alles meer is, maar waar vrede, liefde en geluk heersen, voor iedereen. Je kan het recht hierop krijgen door je te bekeren, je leven in handen van God te leggen, en Hem jou tot een mens te laten maken die in Zijn ogen waardig is om het paradijs te betreden, met Jezus als tussenpersoon om alles wat niet waardig gemaakt kon worden, te rechtvaardigen. We gaan er wederom van uit dat Gods bestaan bewezen is, dat de bijbel het woord van God is, en nu dat dus ook het bovenstaande zal gaan gebeuren. Wat zou je doen in deze situatie?

Poll: Wat zou je doen?
  • Niets, waardoor ik er bewust voor kies om te sterven.
  • Mijn leven aan God geven, Hem dienen en in het paradijs verder leven.
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 04-06-2008 18:07:22 ]
  •   woensdag 4 juni 2008 @ 18:05:10 #2
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_59122639
    Ik zou snel ‘de pretext’ in ‘het pretext’ veranderen en verder niet meer zulke moeilijke woorden gebruiken!

Houd je overigens serieus rekening met zo’n scenario?
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
    pi_59122671
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 18:05 schreef Iblis het volgende:
    Ik zou snel ‘de pretext’ in ‘het pretext’ veranderen en verder niet meer zulke moeilijke woorden gebruiken!

Houd je overigens serieus rekening met zo’n scenario?
    Oh wist ik niet.

En ik hou er zeker weten rekening mee ja, heb alle reden om te geloven dat dit zal gebeuren en ik ben niet de enige.

Wat zou jij doen?
      woensdag 4 juni 2008 @ 18:12:02 #4
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_59122790
    Niets, want ik vermoed dat die Jezus alleen maar een truc van de overheid zal zijn om ons te onderwerpen en zo de holle aarde in te leiden waar de body tethans me zullen grijpen.
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
    pi_59122819
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 18:12 schreef Iblis het volgende:
    Niets, want ik vermoed dat die Jezus alleen maar een truc van de overheid zal zijn om ons te onderwerpen en zo de holle aarde in te leiden waar de body tethans me zullen grijpen.
    Stel dat het wetenschappelijk bewezen zou zijn dat tethans niet bestaan, wat zou je dan doen?
      woensdag 4 juni 2008 @ 18:25:08 #6
    140414 Vandaag...
    overwegend zonnig
    pi_59123132
    niets, liever vrijheid van geest dan vrijheid van lichaam
    pi_59123250
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 18:25 schreef Vandaag... het volgende:
    niets, liever vrijheid van geest dan vrijheid van lichaam
    Maar in het nieuwe systeem bestaan beide niet, en als je sterft heb je niks meer.
    pi_59123305
    Voor mij de eerste optie. Wat jij beschrijft is een smerige vorm van chantage, en zo'n god hoef ik niet.
    Ik vind van niet
    pi_59123322
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 18:32 schreef EldorkoGrande het volgende:
    Voor mij de eerste optie. Wat jij beschrijft is een smerige vorm van chantage, en zo'n god hoef ik niet.
    Er is geen andere optie. Het is of de mensheid die regeert wat uiteindelijk tot zo'n systeem leidt, of gehoorzaamheid aan Gods geboden.
      woensdag 4 juni 2008 @ 18:35:45 #10
    140414 Vandaag...
    overwegend zonnig
    pi_59123367
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 18:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar in het nieuwe systeem bestaan beide niet, en als je sterft heb je niks meer.
    Hoezo zou in het nieuwe systeem geen vrijheid van geest zijn, of heb ik iets gemist. Mijn gedachten en emoties zijn toch nog van mij?
    pi_59123393
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 18:35 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Hoezo zou in het nieuwe systeem geen vrijheid van geest zijn, of heb ik iets gemist. Mijn gedachten en emoties zijn toch nog van mij?
    Ja, maar je mag en kan er niet naar handelen. Wat heb je daar aan?

edit. Bij nader inzien, nee, aangezien je compleet gebrainwashed wordt door de overheid om je mak te houden en je zelfs vrijwillig in slavernij te laten werpen. Zelfs dat heb je dus niet.
      woensdag 4 juni 2008 @ 18:41:44 #12
    140414 Vandaag...
    overwegend zonnig
    pi_59123479
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 18:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja, maar je mag en kan er niet naar handelen. Wat heb je daar aan?

edit. Bij nader inzien, nee, aangezien je compleet gebrainwashed wordt door de overheid om je mak te houden en je zelfs vrijwillig in slavernij te laten werpen. Zelfs dat heb je dus niet.
    ik geloof dat er altijd kritische mensen, verzet en liefde blijven in elke omstandigheid, hoe onmogelijk die ook lijkt.

Maar goed, uitgaande van jouw stelling dat dit er niet is dan maakt het dus geen moer uit. Of je nou door de een (staat) of de ander (god) gebrainwashed wordt...
    pi_59123499
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 18:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Er is geen andere optie. Het is of de mensheid die regeert wat uiteindelijk tot zo'n systeem leidt, of gehoorzaamheid aan Gods geboden.
    Ali, ik begin je onderhand een beetje eng te vinden

Of praat je nu in de hypothetische context van je OP?
    Ik vind van niet
      woensdag 4 juni 2008 @ 18:43:57 #14
    40973 FooLsKi
    Bennie Wijs
    pi_59123520
    TS: ga ff snel een leven zoeken ofzo, met je paranoia reli-doemscenario's.
    Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd!
    pi_59123563
    Flikker maar op, ik laat me niet chanteren! . Niet door de overheid en ook niet door God.

Ik zou tot het uiterste saboteren en verzet plegen. En op het moment dat ze me willen pakken, slik ik een cyaankalipil door. Dat is wat ik zou doen.
    pi_59123615
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 18:42 schreef EldorkoGrande het volgende:

[..]

Ali, ik begin je onderhand een beetje eng te vinden

Of praat je nu in de hypothetische context van je OP?
    Het is hypothetisch. Ik kan de toekomst niet voorspellen. Ik acht de waarschijnlijkheid echter wel hoog, en das niet van de 1 op de andere dag gekomen. Kan me voorstellen dat dat eng klinkt, maar ik ben verder heel normaal hoor
    pi_59123676
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 18:43 schreef FooLsKi het volgende:
    TS: ga ff snel een leven zoeken ofzo, met je paranoia reli-doemscenario's.
    Hey, ik heb het ook maar uit de bijbel.

Wat zou jij doen?
    pi_59123703
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 18:45 schreef MLI het volgende:
    Flikker maar op, ik laat me niet chanteren! . Niet door de overheid en ook niet door God.

Ik zou tot het uiterste saboteren en verzet plegen. En op het moment dat ze me willen pakken, slik ik een cyaankalipil door. Dat is wat ik zou doen.
    Wat is er volgens jou mis met het dienen van God? Wat is er volgens jou zo erg aan dat jij prefereert te sterven?
    pi_59123728
    Pfffff....

Gelukkig! Want dan kunnen we lekker doordircussieren

Even een ander (hypothetisch) puntje:

Aangezien wij geschapen zijn naar het beeld van God, zegt dat dan geen hele nare dingen over God, als wij er zo'n potje van maken als jij stelt in de OP?
    Ik vind van niet
      woensdag 4 juni 2008 @ 18:53:38 #20
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_59123734
    Ik vind het eigenlijk ook niet zo gepast in WFL. En eerlijk gezegd, ik kan er gewoon weinig mee. Het is compleet onrealistisch naar mijn onbescheiden mening in dezen.
    pi_59123794
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 18:53 schreef Iblis het volgende:
    Ik vind het eigenlijk ook niet zo gepast in WFL. En eerlijk gezegd, ik kan er gewoon weinig mee. Het is compleet onrealistisch naar mijn onbescheiden mening in dezen.
    Maar jouw bescheiden mening over hoe realistisch het is interesseert mij niet, met alle bescheidenheid, ik wil slechts weten wat jij zou kiezen en waarom, en dat vind ik wel degelijk levensbeschouwing en filosofie.
    pi_59123795
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 18:53 schreef Iblis het volgende:
    Wat stel je voor: Onzin, The truth is in here of Brave new world?
    Ik vind van niet
    pi_59124491
    @ TS kunnen beide scenario's gewoon niet in één topic TS?
    pi_59124581
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 19:21 schreef Triggershot het volgende:
    @ TS kunnen beide scenario's gewoon niet in één topic TS?
    Eigenlijk niet, aangezien de eerste keuze dan gebiased zou kunnen zijn.
    pi_59125661
    Geef aan de keizer wat des keizers is.
    Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')