Tallaght noemden mijn docenten op DIT altijd nogal gevaarlijk, veel steekpartijen enzo. Ik kende erasmusstudenten die er woonden en overvallen etc. zijn, maar goed, misschien zijn er ook genoeg mensen die er probleemloos wonen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:00 schreef _nouseforaname_ het volgende:
is Tallaght echt zo'n slechte wijk? ik heb daar werk gevonden maar de voornaamste reden dat ik daar eerst niet wilde wonen is omdat het ver is van het centrum maar ben er over aan het denken om daar toch iets te gaan zoeken omdat het een stuk goedkoper is. Kilmainham lijkt me ook wel ideaal aangezien dat langs de Luas lijn ligt naar Tallaght en dichtbij het centrum, maar ook daar heb ik weer negatieve verhalen over gehoord.
Weet er iemand iets over Harold's cross?
Dat neemt niet weg dat je best mag blijven meekletsen hoor.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:41 schreef Lieke_K het volgende:
Hm, jammer dat ik dit zie net nu ik terug ben uit Dublin (half jaartje Erasmus)...
Ja dat of nog een buitenlandstage. Probleem zit 'm alleen in het geld (ik vond Dublin erg duur, heb daarom een bijbaantje genomen daar) en in het feit dat ik vrienden en familie slecht kon missen. Maar nu mis ik juist Dublin erg, vond het echt een fantastische stad om te wonen. Zoals de mensen daar zijn ook, ik vind dat hier niet, die gezelligheid! Erg jammer vind ik dat, zou zo weer gaan als ik de kans kreeg!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 04:19 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat je best mag blijven meekletsen hoor.
Zo blijf je nog een beetje in de stemming ook.
Ben je van plan om na je studie ook naar het buitenland te vertrekken, of dat niet?
Xerox betaald slecht en ze schrappen een hoop banen binnenkort.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:12 schreef Opperkaas het volgende:
Hallo,
Ik ga rondt eind september richting ierland, Dublin.
Op dit moment loopt een interview bij Xerox. Nog geen terug koppeling ontvangen hopelijk krijg ik wat te horen van hun deze week.
Iemand ervaring bij werken Xerox.
Iemand misschien nog tips om waar te solliciteren in omg. Dublin. indien xerox niet door gaat
Alle tips zijn welkom
Het is erg duur, ik betaal 1250 huur per maand en dan nog gas, electra, etcquote:Op zondag 22 juni 2008 11:45 schreef ScienceFriction het volgende:
Iedereen weet dat Ierland een duur land is, maar hoe zit het met jullie qua maandelijks kosten van gas/water/licht? Hoeveel betalen jullie per maand/2 maanden? En met hoeveel mensen wonen je samen en wat voor huis/ apartement?
Tot nu toe heb ik altijd geshared en nooit de bills hoeven betalen, dus ik heb er eerlijk gezegd geen kijk op. Maar ik ga nu misschien binnenkort verhuizen met mijn vriendin naar een compleet nieuw 2-kamer apartement in Dublin (Spencer docks).
Wat betalen jullie gemiddeld aan bills?
Tallaght is geen wijk. Het is een heel groot gebied, een regio bijna Het is meer een reuze industriegebied met inwoners.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:00 schreef _nouseforaname_ het volgende:
is Tallaght echt zo'n slechte wijk? ik heb daar werk gevonden maar de voornaamste reden dat ik daar eerst niet wilde wonen is omdat het ver is van het centrum maar ben er over aan het denken om daar toch iets te gaan zoeken omdat het een stuk goedkoper is. Kilmainham lijkt me ook wel ideaal aangezien dat langs de Luas lijn ligt naar Tallaght en dichtbij het centrum, maar ook daar heb ik weer negatieve verhalen over gehoord.
Weet er iemand iets over Harold's cross?
Ik kan je ook wel bij mijn werkgever refereren als je wil. Wat voor functie ben je naar op zoek?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:12 schreef Opperkaas het volgende:
Iemand misschien nog tips om waar te solliciteren in omg. Dublin. indien xerox niet door gaat
Bij mijn bedrijf zoeken ze nog een Nederlandstalige medewerker. Beantwoorden van email en telefoon, maar relaxter dan de gemiddelde helpdesk waar de telefoon de hele dag roodgloeiend staat. Salaris en sec. arbeidsvoorwaarden zijn trouwens primaquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:12 schreef Opperkaas het volgende:
Hallo,
Ik ga rondt eind september richting ierland, Dublin.
Op dit moment loopt een interview bij Xerox. Nog geen terug koppeling ontvangen hopelijk krijg ik wat te horen van hun deze week.
Iemand ervaring bij werken Xerox.
Alle tips zijn welkom
Wat schuift dat bij jullie....quote:Op zaterdag 27 september 2008 13:38 schreef edcetera het volgende:
[..]
Bij mijn bedrijf zoeken ze nog een Nederlandstalige medewerker. Beantwoorden van email en telefoon, maar relaxter dan de gemiddelde helpdesk waar de telefoon de hele dag roodgloeiend staat. Salaris en sec. arbeidsvoorwaarden zijn trouwens prima.
Tallaght is inderdaad een een wijk....zoals Rijswijk of Poeldij etc een wijk in Den haag is ...of zoals Schiedam een wijk van Rotterdam.quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:34 schreef laforest het volgende:
[..]
Tallaght is geen wijk. Het is een heel groot gebied, een regio bijna Het is meer een reuze industriegebied met inwoners.
Het is er crimineel inderdaad, maar ik ken wel ergere plekken in Dublin.
Ik zou niet in Tallaght willen wonen, nooit
Raar is dat inderdaad, bij mij op werk is ook voor elke Europese taal een afdeling, toen ik hier voor sollicitatie was twee jaar geleden liepen me binnen een paar minuten al twee Nederlands sprekende dames voorbij. Dat voelde heel vreemd aan, ik was dan wel niet op vakantie, maar evenzogoed voelt het altijd vreemd, onverwachts Nederlands om je heen horen.quote:Op maandag 29 september 2008 17:55 schreef desiredbard het volgende:
Ik blijf het zielig vinden om een beetje nederlands te moeten blijven spreken op je werk?
Is Synnott's (bij Stephen's Green Shopping Centre) niet de vaste kroeg van Dublin Dutch Drinks? Volgens mij is daar doorgaans wel veel Hollands voetbal te zien. Lekker centraal ook, dus loont wellicht de moeite om even te informeren. Voor wedstrijden in de toekomst dan hè, ik ben een beetje laat met deze opmerking...quote:Op zaterdag 27 september 2008 18:19 schreef Opperkaas het volgende:
Ben in dublin donderdag aan gekomen, tot nu toe bevalt het me prima.
Me vrouwtje moet vanavond werken tot 12 uur, weet iemand waar je nederlands voetbal kan kijken in dublin
Wil graag az kijken vanavond, nu heb ik via de web gezocht en kwam ik terecht bij Murrays - formerly Frazers waar ze vanavond psv iedergeval uitzenden.
Dus ik ga daar vanavond naar toe, hopelijk yijn er ook wat nederlanders.
Iemand zin om is een biertje een keer te doen in dublin met een nederlander laat het me weten.
Tja ik blijf er lekker wegquote:Op maandag 29 september 2008 17:58 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Tallaght is inderdaad een een wijk....zoals Rijswijk of Poeldij etc een wijk in Den haag is ...of zoals Schiedam een wijk van Rotterdam.
En Tallaght heeft een heel slecht gedeelte....maar ook een duur posh gedeelte
Een pup bij St Stephens Greenquote:Op zaterdag 27 september 2008 18:19 schreef Opperkaas het volgende:
Ben in dublin donderdag aan gekomen, tot nu toe bevalt het me prima.
Me vrouwtje moet vanavond werken tot 12 uur, weet iemand waar je nederlands voetbal kan kijken in dublin
Wil graag az kijken vanavond, nu heb ik via de web gezocht en kwam ik terecht bij Murrays - formerly Frazers waar ze vanavond psv iedergeval uitzenden.
Dus ik ga daar vanavond naar toe, hopelijk yijn er ook wat nederlanders.
Iemand zin om is een biertje een keer te doen in dublin met een nederlander laat het me weten.
Yepquote:Op dinsdag 30 september 2008 12:59 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Is Synnott's (bij Stephen's Green Shopping Centre) niet de vaste kroeg van Dublin Dutch Drinks? Volgens mij is daar doorgaans wel veel Hollands voetbal te zien. Lekker centraal ook, dus loont wellicht de moeite om even te informeren. Voor wedstrijden in de toekomst dan hè, ik ben een beetje laat met deze opmerking...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |