abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59114518
Omdat er in het PP en Lowlands-topic steeds geklaagd wordt dat je die 2 festivals niet met elkaar mag vergelijken, leek het mij wel leuk om dat dan maar te doen in een apart topic.
Wat is je favoriete festival, en waarom? Waarom ga je wel naar het ene festival, ongeacht de line-up, maar niet naar het andere? Is de line-up sowieso het meest belangrijk of ga je voor de sfeer? Etc.

TS begint:
Ik ga al jaren (11) naar Lowlands, ben een keer of 8 op Pinkpop geweest. Mijn absolute favoriet is toch echt Lowlands. Helaas moet ik het dit jaar voor het eerst missen . De sfeer is gewoon onbeschrijvelijk. Mijn ervaringen op Pinkpop zijn qua sfeer en organisatie echt zo veel minder!
- campings zijn op PP gewoon ruk. Douches en wc's zijn te goor om naar huis te schrijven en altijd te weinig.
- op het festivalterrein geldt dat ook voor de wc's. WC papier is standaard vanaf dag 2 op...
- eten/drinken is veel slechter geregeld. Chagrijnige limbo's achter de bar, geen wijn , klote bonnen die je niet kunt inwisselen itt de muntjes op Lowlands die je wel kunt inwisselen.
- uberhaupt al die limbo's.
- na het laatste optreden word je van het terrein verwijderd door de onbeschofte security en is er meteen niets meer te doen. Om 23 uur!
- Op Pinkpop zijn veel meer lelijke mensen. Dit wordt nog eens benadrukt door al die mongolen die met een roze petje gaan lopen. Leuk he, dat groepsgevoel...
- De meeste bands (ok, waar ik van hou dan) komen in een tent veel beter tot hun recht dan op een openluchtpodium.
- kortom: ik vind Lowlands gewoon veel sympathieker, je hebt daar veel meer het gevoel dat je welkom bent op een goed geolied feestje, ipv dat je een ongenode gast op een commercieel festijn bent.
pi_59114577
Ik dacht: Goed topic, een vergelijking tussen pukkelpop en lowlands, maar helaas...
Vergelijkingen tussen pinkpop en lowlands heb je nu toch niets meer aan, want pinkpop is al geweest
Het mooi kotsende meisje.
pi_59114643
Ik zeg 1 ding: Pinkpop had Rage Against The Machine.
pi_59114977
LL had de Beastie Boys
Jawel!
pi_59115221
Pinkpop is in een nieuw jasje gestoken en valt dus niet meer te vergelijken met Lowlands.

Pukkelpop en Lowlands vergelijken zou beter geweest zijn.
pi_59115511
Wat is het nieuwe jasje dan van Pinkpop?
En waarom " valt het niet meer te vergelijken"? Je kunt toch de opzet/organisatie ed met elkaar vergelijken?
Dat beide festivals een andere line-up/doelgroep hebben, ok, maar de rest is toch redelijk objectief vergelijkbaar?
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:02:48 #7
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_59115563
Pinkpop vind ik meer een festival voor dertigplussers en tieners, zeker ook gezien de veilige lineup elk jaar.
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:02:58 #8
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_59115569
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:32 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ik dacht: Goed topic, een vergelijking tussen pukkelpop en lowlands, maar helaas...
Vergelijkingen tussen pinkpop en lowlands heb je nu toch niets meer aan, want pinkpop is al geweest
Na Pinkpop kun je het nog prima vergelijken. Sterker nog, als ze beide geweest zijn, dan kun je ze écht goed vergelijken. En zeker als je beide festivals meerdere keren bezocht hebt, kun je een prima vergelijking maken. En of mensen er iets aan hebben, dat is aan hen. Ik vind het wel leuk om te lezen, ik ken Pinkpop niet goed, maar hoor vaker dat mensen Lowlands beter/leuker/gezelliger vinden.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_59115625
Zal ik eens doen wat ik vind dan, pinkpop heb ik geen ervaring mee, dus daar kan ik niet over spreken. 3x PP en 1x LL wel.

- Op pukkelpop komen de mensen meer echt voor de muziek en om bandjes te kijken, op LL zie je best vaak dat een tent half leeg is en dat de mensen vooral kletsen in de tent.
- PP is minder luxe en meer 'hardcore festivallen' dan LL. Je doucht al snel met regenwater (overigens zonder muntje zoals LL) en er zijn naar mijn weten nergens doortrekwcs. Dat LL wat luxer is maakt niet uit t.o.v. de stank die die vieze piesbakken verspreiden, je moet er met een even grote boog omheen lopen als je er niet wil zijn.
- Op lowlands zijn meer hollanders (maar dat is misschien logisch )
- op PP is het makkelijker om van de camping af te wandelen om in de buurt wat voedsel voor een betere prijs en kwaliteit te vinden.
- PP is minder modderig bij regen en het weer is gemiddeld beter.
- Die tenten van LL zijn handig als het regent, maar bij mooi weer is het kut, want warm en zichtbelemmerend als je in het gras wil liggen.
- op LL zijn meer niet-muziekgerelateerde dingen, waardoor vaak (niet altijd dus) de line-up op PP net wat beter is. LL doet dat overigens af met het excuus dat 'mensen op lowlands niet de grote namen willen zien, maar kleine bandjes willen ontdekken'.
- op PP is er een grote camping, op LL zijn er een aantal. Het voordeel is dat je niet op of een gezelligere camping of een minder gezelligere staat, maar het nadeel is dat je als je pech hebt erg ver moet lopen en je tentje moeilijker te vinden kan zijn.
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:24:00 #10
85962 ioko
I Appear Missing
pi_59116207
Ik vind het een nutteloze discussie, die toch nergens op uitkomt. Het gaat namelijk om smaak.

Ik ga het liefst naar een festival om met vrienden met bier in het gras naar bandjes te luisteren en met 60.000 mensen tegelijk uit mijn dak te gaan. Pinkpop is daar geschikter voor dan LL. Daarnaast kom ik voor de muziek, niet voor theater, kunst, discussies of film.

Daarmee is Pinkpop mijn ideale festival (ben dan ook bevooroordeeld, ben er 10 keer geweest). Dat wil niet zeggen dat alles perfect is, maar aangezien dat niet bestaat ga ik daar ook niet over klagen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 4 juni 2008 @ 14:24:40 #11
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59116227
Lekkere vergelijking.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  woensdag 4 juni 2008 @ 15:31:38 #12
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_59118455
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:24 schreef ioko het volgende:
Ik vind het een nutteloze discussie, die toch nergens op uitkomt.
Het is geen discussie, maar een vergelijking!
pi_59118914
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:31 schreef placebeau het volgende:

[..]

Het is geen discussie, maar een vergelijking!
Precies. Als je alles afdoet met 'het is een kwestie van smaak, dus je hoeft het er niet over te hebben' dan kun je het hele forum wel opdoeken..

Het leek mij juist wel interessant om eens te horen wat men er van vindt. Zoals gezegd, in beide festivaltopics wordt vaak geroepen dat de ene beter is dan de andere, en dan zijn er weer mensen die vinden dat je ze niet met elkaar mag vergelijken enz enz. Ik vind dus dat wel kan. Ik ga al jaren met veel plezier naar beide festivals, met het verschil dat we alleen naar Pinkpop gaan als de line-up de moeite waard is. Naar Lowlands gaan we sowieso (behalve dit jaar dan ). Met Pinkpop gaan we ook niet op de camping staan, met Lowlands is de camping de helft van het plezier...

Dat dus.
  woensdag 4 juni 2008 @ 15:50:08 #14
85962 ioko
I Appear Missing
pi_59119088
Ook als je het als vergelijking ziet is het een kwestie van smaak. Twee dingen die verschillend zijn, kun je wel gaan vergelijken, maar dan trap je open deuren in.

Ik snap niet eens waarom je het zou vergelijken. Omdat het allebei muziekfestivals zijn? Ik vind LL helemaal geen muziekfestival, het is een cultureel festival waarvan het grootste deel bestaat uit muziek.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_59152311
waarom zou je het willen vergelijken? wat heb je aan al die meningen uberhaupt? Ik verdenk sommige mensen er van om op feestjes te kunnen zeggen dat ze iets ruk vinden en dat zeggen omdat ze denken dat ze het wel goed onderbouwd hebben. Tegen die mensen zeg ik: HAHAHAHAHA
pi_59164277
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 19:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:
waarom zou je het willen vergelijken? wat heb je aan al die meningen uberhaupt? Ik verdenk sommige mensen er van om op feestjes te kunnen zeggen dat ze iets ruk vinden en dat zeggen omdat ze denken dat ze het wel goed onderbouwd hebben. Tegen die mensen zeg ik: HAHAHAHAHA
Lowlands en pukkelpop vergelijken heeft wel zin, die hebben namelijk twee dagen overlap, dus kan je niet naar allebei
pi_59212322
Lowlands ben ik geweest, pinkpop niet. Lowlands is beter omdat:
- Minder brabos en limbos.
- Lowlands heeft nachtprogramma
- Lowlands heeft alle podia in tenten
  zondag 8 juni 2008 @ 14:28:01 #18
62419 CherryLips
chocoholic
pi_59218111
Na 1 keer LL en 1 x PP ka nik niet helemaal goed vergelijken natuurlijk, ik kan alleen LL '07 vergelijken met PP '08 . Maar toch:

Minpunten van PP:
-het water was op .
-alleen Dixies op de camping zelf, ook geen wasbakken (tenzij dat alleen voor C geldt)
-camping C was half uur lopen
-Camping was op een helling
-Ander, asocialer volk leek het
-Ik vond het echt takkedruk.
-het eten was niet denderend, en de saus van de loempia's was op op zondag .
-opbouw van het terrein, onhandig ingedeeld
-Iedereen oprotten van het terrein na de laatste act
-openluchtpodia, vond de tenten op LL toch fijner

Misschien komt het doordat LL m'n eerste festival had (altijd speciaal ), maar ik vond het er gezelliger, beter geregeld, het eten was lekkerder en gevarieerder, de camping was lekker dichtbij zelfs als je aan de andere kant van de brug zat, het terrein was handiger ingedeeld, leuke feesttenten op het terrein zelf met thema-avonden, betere wc's, et cetera.
PP was leuk hoor, heb me uitstekend vermaakt, maar vergeleken bij LL viel het toch een beetje tegen. En het is niet zo dat er op PP alleen asocialen rondlopen, ik heb me enorm vermaakt op de camping en op het terrein zelf, maar er werd veel meer geduwd en voorgedrongen en ik werd vaker betast door dronken idioten. Op LL heb ik eigenlijk weinig aan te merken .
Maar: roze petjes . Ideaal als je haar na drie dagen niet douchen lekker vet is, gewoon onder zo'n petje duwen en je hebt er geen omkijken meer naar .
Tap tap tap
  zondag 8 juni 2008 @ 14:28:49 #19
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_59218125
quote:
Op zondag 8 juni 2008 10:33 schreef papalaatmetietenlos het volgende:
Love will be my strongest weapon
pi_59220865
Verwende kinderen zijn jullie. Ik ben overlever van Dynamo 99. Mensen die daar niet bij zijn geweest en die zeiken over hoe Pinkpop is, die lach ik hard in hun gezicht uit
pi_59223543
Oeeeeweee, ik heb Woodstock nog meegemaakt, Nou jij..
Luister PP is gewoon van oudsher Het Festival voor Nederland e.o. De rest is leuk maar gewoon naaaperij.
75 topics = FIN
  zondag 8 juni 2008 @ 18:48:35 #22
62419 CherryLips
chocoholic
pi_59225135
quote:
Op zondag 8 juni 2008 16:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Verwende kinderen zijn jullie. Ik ben overlever van Dynamo 99. Mensen die daar niet bij zijn geweest en die zeiken over hoe Pinkpop is, die lach ik hard in hun gezicht uit
mag ik je aanraken .
Tap tap tap
  zondag 8 juni 2008 @ 18:51:08 #23
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_59225201
Als vanouds is PP voor homo's en Lowlands voor bruut volk
quote:
Op zondag 8 juni 2008 10:33 schreef papalaatmetietenlos het volgende:
- Lowlands heeft nachtprogramma
- Lowlands heeft alle podia in tenten
En dat is ook wel een heel prettig idee
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zondag 8 juni 2008 @ 19:06:51 #24
162596 Dennehy
Kan niet dood
pi_59225563
Lowlands ligt beter in de mond dan Pinkpop?
Putting the laughter back in slaughter.
pi_59225961
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]

mag ik je aanraken .
Ja, maar natuurlijk!
pi_59232727
op pinkpop heb ik altijd het idee dat de organisatie me loopt te pesten en dat ze daar achteraf allemaal lekker om lachen.
- terrein gaat open op de dag dat het festival begint, wil je op camping A staan, dan moet je om 7 uur voor de deur staan. vervolgens sta je 4 uur in de rij omdat ze als een idioot controleren of je geen drugs ( ) of sterke drank ( ) bij je hebt. dat dat geen enkele zin heeft blijkt wel uit het feit dat ze niks bij me hebben gevonden
- kut aanbod van eten en drinken
- mag geen drinken of eten meenemen het terrein op (wederom zinloos, elke keer fouilleren ze me en missen ze de beker rose in mn hand
- te vroeg afgelopen, feestjes op de camping zijn wel leuk, maar ik sta liever tot 4 uur in de bravo en vorvolgens nog een tijdje in de 24uurstent
- poort naar camping a bij festivalingang standaard dicht als het festival voorbij is. omlopen is kut
- bonnen niet inwisselbaar (dit is trouwens illegaal, maar daar schijnt jan smeets schijt aan te hebben)

ik kan er vast nog een paar bedenken, maar dit zijn wel de grootste ergernissen

PS. bij dat mini-radje kon je wijn krijgen, heb daar aardig wat sangriaatjes weggetikt
PPS. ben ~10 keer op pinkpop geweest en 5 keer op lowlands
  zondag 8 juni 2008 @ 22:53:57 #27
85962 ioko
I Appear Missing
pi_59233726
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:23 schreef Byte_Me het volgende:

Even een serieuze vraag. Als je je aan zoveel dingen ergert hoe kun je dan nog een leuke tijd hebben? Je weet dat het zo werkt, en dat het niet te veranderen is.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_59233915
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:53 schreef ioko het volgende:

[..]

Even een serieuze vraag. Als je je aan zoveel dingen ergert hoe kun je dan nog een leuke tijd hebben? Je weet dat het zo werkt, en dat het niet te veranderen is.
och, ik heb het al lang geaccepteerd. zelfs zo'n pruts-organisatie krijgt het niet voor elkaar om het plezier dat ik heb als ik vooraan sta bij rage against the machine te vergallen.
pi_59240263
Precies, je maakt natuurlijk zelf het plezier, en hoe de organisatie van PP ook hun best doet, dat kunnen ze niet vergallen
Grappig om te horen dat velen dezelfde ervaringen hebben, ik ben dus niet zo'n zeikerd als ik dacht
  FOK!fotograaf maandag 9 juni 2008 @ 11:18:52 #30
159915 -Menn0-
MNO
pi_59241868
quote:
Op zondag 8 juni 2008 16:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Verwende kinderen zijn jullie. Ik ben overlever van Dynamo 99.
Vertel
,,/
pi_59360388
oeps
Jawel!
pi_59425100
het enige dat beter is op Pinkpop zijn de buitenpodia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')