Donderdag kwam ik thuis na een dag hard werken, en dacht eens ff lekker op de bank neer te pleuren met de afstandsbediening in mijn hand. Maar nee hoor. Overal sneeuw, op alle kanalen. Ik de kabels checken maar alles ok. Ook de radio gaf alleen ruis. Dus ik op de website van UPC kijken, maar die kutsite is ten eerste zo traag en informatie staat er ook niet op. Ja behalve allerlei zut over digitale tv maar dat heb ik niet.
Na lang zoeken een telefoonnummer gevonden, het storingsnummer. Daar kreeg ik niks over een storing te horen. Maar wel dat de wachttijd langer dan 10 minuten was, en dat de verbinding daarom werd verbroken.
Nou, storing dus, dacht ik. Komt wel weer goed. Dus ik heb maar een goed boek gepakt.
De volgende avond kwam ik lam uit de kroeg en was er gvd nog steeds geen tv!! Maar ze waren toen natuurlijk niet bereikbaar. Dat was maar goed ook!!!
Ik kreeg wel opeens van die irrationele ideeen, "stel nou dat ik vergeten ben om mijn rekening te betalen, en dat ze me gewoon hebben afgesloten!!" Dus ik online kijken, op mijn upc. Maar dat ging allemaal zo teringtraag, dat ik het maar voor gezien heb gehouden.
In het weekend was ik weg dus dan mis je ook geen tv he. Maar gisteren, na weer een lange dag hard werken toch wel. Dus opnieuw bellen, opnieuw was de wachttijd meer dan 10 minuten maar door een 1 te toetsen kon je blijven wachten. Ik dus wachten, wachten, wachten, ja hoor, 20 minuten later kreeg ik zo'n pipo aan de lijn. Kon mijn naam niet uitspreken, en mijn straatnaam ook niet. Maar goed.
Pipo: "oh dat is vervelend meneer, ik ga een monteur inplannen"
Ik: "zeker weten dat het een storing is? Er staat toch geen rekening open ofzo?"
Pipo: "nee echt niet hoor meneer. Alles is in orde, maar ik zie dat het signaal niet doorkomt. Morgen kan een monteur komen."
Ik: "Moet ik daar perse voor thuisblijven?"
Pipo: "Tja, eeh, rotterdam he, daar kunnen we alleen een monteur inplannen."
Ik:

Pipo:
Ik: "Tja ik werk gewoon full time en momenteel kan ik ff geen vrije dag opnemen. Kan ie niet 'savonds komen?"
Pipo: "Eeeh.. even kijken hoor (stilte). Nee helaas, dat kan alleen overdag.

"
Ik: "Nou ik heb toevallig volgende week donderdag een vrije dag. ik had eigenlijk andere plannen maar laat hem dan maar komen!"
Pipo: "Okee meneer, dan komt er donderdag de 12e tussen 8 en 1 een monteur langs!"

Dit herhaalde hij nog een keer, voor de zekerheid. Ik mocht het eens vergeten...
Betekent dus anderhalve week geen tv, maar ja dat overleef je wel.
Kom ik vandaag thuis, ligt er een brief op de mat, van UPC. "Voor een storing zijn wij langsgekomen, maar we troffen u niet thuis!" Of ik asjeblieft contact op zou willen nemen met UPC, met daaronder het telefoonnummer waar ik al eerder 20 minuten heb zitten wachten.
JA GODVERDOMME WAT IS DAT NOU!!!
Klacht: UPC, jullie zijn een stel domme kutlijers!!!