Boo Boo gepost op 31-10-99 13:41 CET
Het programma Big Brother is mijn inziens niet het programma wat Veronica en consorten in eerste instantie voor ogen had. Op vragen tijdens een interview gegeven m.b.t. de op iedere moment door de makers van BB te wijzigen regels kwam als antwoord: “VOO wijzigt geen regels, VOO maakt de regels”. Begrijpelijk als je zegt dat het BB project het duurste tv programma in Nederland ooit gemaakt en tijdens het project ook nog eventuele ‘onvoorziene’ gebeurtenissen plaats vinden waardoor de doelstelling (let hierbij ook op de commerciële) in gevaar komt, dan ben je als maker verplicht af te wijken van eerder gemaakt ‘regels’.
Een tussentijdse ‘verwijdering’ (al dan niet geholpen door publieke opinie) van deelnemer(s) brengt extra geld in het laadje. Mijn opinie m.b.t. het weggaan van Mona en Bianca: Mona voorzien, Bianca onvoorzien. Hierbij is dan de ‘regel’ twee nieuwe bewoners ervoor in de plaats totaal absurd! Hierbij vraag ik mezelf ook af of de huidige bewoners van deze ‘regel’ op de hoogte waren en sterker nog, mee eens zijn. Een van de ‘regels’ was ook: “het ‘totaal’ afzonderen van de buitenwereld”? Hier is dus ook totaal niets van overgebleven en maakt VOO de stelling: “VOO maakt de regels” waar.
Het BB project begint m.i. dan ook meer op een goedkope soap te lijken. De term “Big Brother” (is watching you), wat volgens VOO ‘Amerikaans’ voor ‘de angst voor totale controle van bovenaf’ betekend, is volgens mij dan ook het enige dat door VOO gehanteerd wordt in de vorm van het op ieder moment maken van eigen gemaakte regels zoals het de programmamaker uitkomt (in hun ogen terecht maar niet eerlijk t.o.v. deelnemers en kijkers). Mijn inziens is hierbij de naam ‘Little Brother’ eerder van toepassing i.p.v. ‘Big Brother’.
VOO: Little Brother is watching you!
wr4635 posted 31-10-99 13:54 CET
helemaal mee eens booboo,het is meer watch but see nothing.
niceguy posted 31-10-99 13:59 CET
Voor Veronica telt maar één ding, geld verdienen. Met dat in gedachten is dit programma zeer geslaagd. Al hun rare nieuwe regeltjes leveren goed geld op.
Als je gaat kijken naar het orginele concept, dan moet je concluderen dat er nog maar weining van over is.
Back to basic? : Erg basic ja, een eigen CD opnemen. Je eigen popsterren op visite krijgen. Afgesloten van de buitenwereld?: Heel Nederland is op visite geweest onderhand.
Boo Boo posted 31-10-99 15:51 CET
De 'see nothing' momenten worden gebruikt om de bewoners bij te praten. Alleen 'jammer' dat het voor Mona te laat kwam.
De nieuwe 'regeltjes' brengen op z'n minst 1 gld. per minuut per beller op.
Back to basic? Afgesloten van de buitenwereld? Het heeft even gescheeld of de bewoners hadden de beschikking gekregen over een eigen GSM met de mogelijkheid 1 minuut per dag contact te hebben met het thuisfront of een pizzalijn te bellen.
Robin17 posted 31-10-99 19:26 CET
Ze krijgen meer post dan Wim Kok geloof ik
BooBoo posted 31-10-99 19:42 CET
Wim Kok zou inderdaad een goed alternatief voor Mona zijn dit zou een mega-kijkdichtheid en een dichtgeslibt forum met zich meebrengen. En de kassa maar rinkelen. Wim Kok zou zich wel met BB gaan bemoeien als de dreigementen van figuren als ene 'Mark', 'het FAR' of 'de studenten' een vaste vorm begint te krijgen.
Ome Brian posted 31-10-99 21:04 CET
In die zin heb je natuurlijk 100% gelijk maar Big-Brother is natuurlijk ook een programma die een enorme prijs uitgeeft aan wie er over blijft dus er moeten wel sommige regels zijn die het bewonen van big-brother vermoeilijkt.
Boo Boo posted 31-10-99 21:13 CET
Ok, het hoeft geen xtreme survival te worden maar bezoek van prominenten met champagne en post van het thuisfront?
Jasmine posted 01-11-99 16:40 CE
BooBoo, je hebt groot gelijk, maar eigenlijk vind ik het helemaal niet erg. Ik ben een van de velen die kijkt voor de spanning, en niet voor de psychologische ontwikkelingen. Natuurlijk is dit ook interessant, maar voor mij is het (zoals je zelf ook al hebt gesteld) een soort soap geworden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik al die bezoekjes ook niets vind, maar het feit dat er nieuwe bewoners toegevoegd worden houdt het voor mij wel lekker spannend. Het werd namelijk nogal saai lately. Dus, ondanks dat het originele idee helemaal verneukt is, vind ik het wel prima zo. Maar je hebt wel gelijk hoor! L&K Jasmin, Greetz
Boo Boo posted 01-11-99 18:22 CET
Hi Jasmine,
Tnx voor je reactie. Ok, de zelf gemaakte en steeds gewijzigde regels van VOO op de koop toe genomen, moet dit te koste gaan van de bewoners? Het bekende verhaal van: op een ezel zitten en dan met een stok en een draadje een wortel voor z'n snoet houden. Zo blijft de ezel wel rennen. Ik ben het met je eens dat het voor veel kijkers boeiend blijft, eerlijk is anders. Nu de vraag: wie zijn hier de ezels?
Zie vervolg>>
big modder posted 01-11-99 21:52 CET
Het gaat er niet om hoe je heet, maar wat je in te brengen hebt en Boo Boo heeft wel gelijk. Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik nog naar BB kijk. Ik moet toegeven, ik was wel benieuwd naar de potentiele nieuwe bewoners. En ja hoor, het zijn allemaal vrouwen, wel begrijpelijk anders is het evenwicht zo verstoord. Maar toch, VOO is erg voorspelbaar aan het worden. De spanning neemt op die manier toch weer af. Ik denk niet dat het volhou om tot 31-12-1999 te blijven kijken.
Boo Boo posted 01-11-99 22:05 CET
Hi Big Modder,
Bij ondergetekende beginnen zich nu ook al de eerste stuiptrekkingen te vertonen mbt de interesse voor BB en alles wat er omheen 'hangt', inclusief dit forum. Ware het niet dat ik van nature tegen oneerlijkheid ben en daarom het nog wel even uit kan houden (misschien nog een klein weekje)
hessa posted 03-11-99 10:06 CET
Maar wat mij wel opvalt dat er nu wel gediscusseerd wordt op het forum. En dat de bewoners minder voor rotte vis uitgemaakt worden omdat eindelijk het programma BB zelf centraal komt te staan. Want dat is pas echt rotte vis. die ze maar willen blijven verkopen. En wij maar gretig consumeren.
Hengst posted 03-11-99 12:56 CET
Hessa, dat klinkt als een klok in mijn oren. Je hebt helemaal gelijk. Hopelijk krijgen ze bij Veronica nu op korte termijn ook in de smiezen dat ze met dit programma te makkelijk omspringen. Het wordt tijd dat Big Brother eens tegen het licht wordt gehouden, want het is zo gammel als de pest.
Boo Boo, zoals je al wist: roerend met je eens.
Boo Boo posted 03-11-99 23:53 CET
Sorry Veronica, het is ook nooit goed he.
Dan denken de kijkers dat ze eindelijk op hun wenken door The Biggest Mother of Stalking Hummie van den Tonnenennogveelmeer worden bediend doordat er in een keer twee 'aantrekkelijke' dames worden gepresenteerd, blijkt het ineens een geraffineerde en doorzichtige zet te zijn.
In een van mijn eerdere reacties gaf ik al de voorzet dat de blunder met Mona waarschijnlijk niet herhaald kon worden en daardoor waarschijnlijk figuranten ingezet zouden worden. Mis, het was er maar 1. Mijn opinie m.b.t. de nieuwe 'gekozen' producten en de zet van VOO voor omgekeerde nominatie(?) van Rolf W.:
A.) bevredig de ontstuimige gevoelens van opdringerige studenten en trek een aantrekkelijke studente uit een castingsbatterij (sorry Anouk niet neg. bedoeld).
B.) woeker (zowel positieve als negatieve) publiciteit aan door een aantrekkelijke 'pinda' in te zetten (sorry Cyrille niet neg. bedoeld
D.) als 'joker' een 'dom' blondje voor de fans van en voor Ruud (sorry Nicolette niet neg. bedoeld)
Deze BB actie was weer goed om het roddelgehalte a la Hummie en de hype er omheen (en dat is het) in media en etherland weer 'nieuw' leven in te blazen. Nieuwe ronde nieuwe kansen.... 1,- per min.
quote:
op 11-06-1999 om 11:28 AM schreef tanjalies het volgende:
Ik heb begrepen dat voor deze info een speciale topic geopend was; zwartboek BB.
Jammer dat het nu niet in die verzameling mee gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |