abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juli 2008 @ 12:24:55 #126
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_60093567
Tja, naar een deken gaan vind ik dan ook zo wat, hoor Diederik. Het voelt als verklikken, ook al zou het een terechte handeling van mij zijn om dat wel te doen, ook al zou het terechte gevolgen hebben, ik weet niet of ik dat kan danwel wil. (Dan ben ik maar een halfzacht ei )

(dan kan ik ook wel die kleine kras op mijn spiegel gaan claimen die de moeder wél veroorzaakt heeft met het passen van de fiets, maar dat is écht muggeziften)

Wel zal ik naar mijn rechtsbijstand persoon dat aangeven dat ik het onkies vind, misschien is zijn ze minder halfzacht en willen ze er wel wat mee. Ik hoor het wel.

Als het goed is spreek ik de agent die de melding op heeft genomen vanavond laat.
• Ik zal eens vragen of hij kan bemiddelen, danwel een verklaring opnemen.
• Ook of hij de vader eens aan de tand wil voelen, want die weet volgens mij écht meer. De zoon zal denk ik niet gesproken worden, hij is onder de 14. Het zij zo.
• Ook zal ik dat briefpapier verhaal eens aankaarten, of hij daar wat mee kan op zijn manier.
• En dat hij dus kan aanbieden om het eigen risico te betalen.

Vergeet ik nog iets?
  maandag 14 juli 2008 @ 12:32:38 #127
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_60093753
hou ons wel op de hoogte he.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_60094143
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:24 schreef jack4ya het volgende:
Tja, naar een deken gaan vind ik dan ook zo wat, hoor Diederik. Het voelt als verklikken, ook al zou het een terechte handeling van mij zijn om dat wel te doen, ook al zou het terechte gevolgen hebben, ik weet niet of ik dat kan danwel wil. (Dan ben ik maar een halfzacht ei )
Als je getuige bent van een misdrijf en je doet aangifte, verklik je ook. Als je naar de rechter stapt in een civiele kwestie, ook verklikken. Verklikken roept een negatief gevoel (ongetwijfeld doordat er in de kindertijd wordt ingeramd dat het niet hoort), maar dat is lang niet altijd terecht.
  maandag 14 juli 2008 @ 13:01:04 #129
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_60094386
Good point.

(alleen om onkies gebruik van briefpapier nou met een misdrijf te vergelijken...)
  maandag 14 juli 2008 @ 22:49:11 #130
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_60108835
De agent gaf zojuist aan dat zij geen bevoegdheden hebben hierin, echter hij zal toch vragen om de wijkagent, of deze kan bemiddelen oid.
Ik hoor over een paar dagen over het hoe en wat als het goed is.
  maandag 14 juli 2008 @ 22:50:52 #131
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60108881
Spannend.
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:46:07 #132
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_60140801
wtf doet dat mens moeilijk, ze kan toch gewoon haar AVP hiervoor gebruiken zonder dat het verder enige consequenties heeft voor haar?!
pi_60141421
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:46 schreef PLAE@ het volgende:
wtf doet dat mens moeilijk, ze kan toch gewoon haar AVP hiervoor gebruiken zonder dat het verder enige consequenties heeft voor haar?!
Als de aansprakelijk gestelde zeker weet dat de schade niet is veroorzaakt door haar kind, dan ga je geen aansprakelijkheid erkennen. Logisch.
TS heeft gewoon geen zaak. Er is geen bewijs, er zijn alleen aannames. Ook al weet je voor 99% zeker dat het kind de schade heeft veroorzaakt, de fiets past de schade, dan nog heb je geen zaak.
Dat mevrouw briefpapier gebruikt van haar werk is raar, maar meer ook niet. Dat verandert de zaak niet.
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:24:30 #134
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_60141677
Inderdaad, als ze het zeker weet.
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:38:54 #135
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_60142011
Op zich heb je gelijk, het is slechts een heel sterk vermoeden.
Maar je stelt: "als iemand zeker weet dat...." en daar zit 'm ook de crux;
ze weet het helemaal niet zeker, ze heeft ook zelf gezegd dat ze niet weet wat haar zoon die middag (wel of niet) gedaan heeft, want: "ik kan mijn zoon niet continu in de gaten houden". Ik verwacht ook niet dat zij haar kinderen continu in de gaten houdt, maar hoe kan zij dan zo zeker zijn dat haar zoon niet dat ongelukje gehad heeft?
Dat kan ze dus niet. En dát is mijn punt.
pi_60142040
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:24 schreef PLAE@ het volgende:
Inderdaad, als ze het zeker weet.
De aansprakelijk gestelde kan het niet méér zeker weten dan ze nu al doet. Er is geen bewijs en het kind ontkent. Er zitten geen laksporen op de deur en voor zover ik gelezen heb zitten er ook geen laksporen op de fiets. Aangezien de fiets "gepast" is, zou je exact kunnen zien waar de schade op de fiets zou zitten.
Overigens zegt het passen dan de fiets niks, er zitten zoveel beweegbare delen op een fiets dat deze in een bepaalde stand praktisch altijd wel op een of andere manier past. Dan hebben we het er nog niet eens over dat er vast meer kinderen in die wijk wonen die ook een fiets hebben.
pi_60142064
Klote voor je TS, jammer dat er zulke mensen zijn..
Brett Holman
pi_60142161
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:38 schreef jack4ya het volgende:
Op zich heb je gelijk, het is slechts een heel sterk vermoeden.
Maar je stelt: "als iemand zeker weet dat...." en daar zit 'm ook de crux;
ze weet het helemaal niet zeker, ze heeft ook zelf gezegd dat ze niet weet wat haar zoon die middag (wel of niet) gedaan heeft, want: "ik kan mijn zoon niet continu in de gaten houden". Ik verwacht ook niet dat zij haar kinderen continu in de gaten houdt, maar hoe kan zij dan zo zeker zijn dat haar zoon niet dat ongelukje gehad heeft?
Dat kan ze dus niet. En dát is mijn punt.
Zij hoeft eigenlijk ook helemaal niks zeker te weten. Jij moet iets zeker weten en het bewijzen.
Dat kan je helaas niet.
Hoe vervelend dit ook voor jou is en hoe zeker jij ook weet dat het kind met zijn fiets jouw mooie auto heeft beschadigd, je hebt niks in handen.
Het aannemelijk maken van dergelijke schade is niet haalbaar en door allerlei argumenten te weerleggen.
Stel dat je zegt dat het fietsje past bij de schade, dat is aannemelijk.
Vervolgens stelt de andere partij dat het vast staat dat er meerdere fietsjes in de buurt zijn.
Poef, weg aannemelijkheid.
pi_60142228
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:41 schreef endr0me het volgende:
Klote voor je TS, jammer dat er zulke mensen zijn..
Mensen kom
Stel dat jij aansprakelijk gesteld wordt voor een schade die jij niet veroorzaakt hebt, maar de andere partij zeker weet dat jij de schade wel veroorzaakt hebt, dan zeg jij toch ook dat ze dat aan moeten tonen?
Of erken jij meteen de aansprakelijkheid omdat je er toch voor verzekerd bent. Bekijk het ook eens van de andere kant, hoe vervelend deze situatie ook is voor TS, zij zit met de schade en een flinke ook.
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:50:41 #140
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_60142298
Er kunnen helaas ook bijna geen (lak)sporen op de fiets zitten, aangezien de fiets als oud vuil in de voortuin gesmeten lag. Bovendien ging het om de handgreep en de trapper, en je weet hoe die er bij kinderfietsjes uitzien

Nou goed, ik heb nog steeds de wiliswaar zeer ijdele hoop dat mevrouw beseft dat niemand gebaat is bij het toestaan van het liegen van haar zoon.

En ik weet 1 ding heel zeker, nouja, mijn vermoeden is zo sterk dat het aan zekerheid grenst: deze betreffende knul is er tegenaan gevallen.

Ik deed eigenlijk een beroep op het "eergevoel"/eerlijkheidsgevoel van dit knulletje/gezin, maar met een advocaat kan je dat schudden natuurlijk.

Vooral omdat ik overal eerlijk ben geweest, ook hier op Fok!(*), ik ben altijd meer dan netjes geweest bij dit gezin, heb geen valse druk gezet, heb niet gelogen, niets aangedikt, me keurig uitgedrukt tegen over alle betrokkenen. Het is dan on-ge-lo-fe-lijk wrang dat ik dan toch zo behandeld wordt.

(* muv het betitelen van mevrouw tot bitch, het enige moment dat ik m'n emoties uitte.)
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:53:21 #141
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_60142362
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:44 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Zij hoeft eigenlijk ook helemaal niks zeker te weten. Jij moet iets zeker weten en het bewijzen.
Dat kan je helaas niet.
Hoe vervelend dit ook voor jou is en hoe zeker jij ook weet dat het kind met zijn fiets jouw mooie auto heeft beschadigd, je hebt niks in handen.
Het aannemelijk maken van dergelijke schade is niet haalbaar en door allerlei argumenten te weerleggen.
Stel dat je zegt dat het fietsje past bij de schade, dat is aannemelijk.
Vervolgens stelt de andere partij dat het vast staat dat er meerdere fietsjes in de buurt zijn.
Poef, weg aannemelijkheid.
Helemaal gelijk... je ziet het ook in mijn OP staan.
En nu? Is het dan nu minder erg voor me?

Ik zou juist denken dat het juist nu des te wranger is.

Maargoed, voor mij persoonlijk, lijkt het dit jaar wel het jaar van de enorme pech / schades / oplichterij / rip offs / gelieg en draaierij... en we zitten net over de helft van dit jaar. Als je alles zou weten zou je er bijna de slappe lach van krijgen, bijna. Want alle schades bij elkaar loopt al in de duizenden! Ja echt

[ Bericht 10% gewijzigd door jack4ya op 16-07-2008 13:01:41 ]
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:56:11 #142
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_60142430
Als iemand mij dit zou flikken, dan weet ik wel dat het geen leuke tijd zal gaan worden voor mijn tegenpartij. Iemand die zo bewust de boel aan het frustreren is vraagt om terreur. Daarnaast zal ik haar wel aansprakelijk stellen voor dat kleine krasje. Het is toch schade?! Hallo, TS ben je nog wel helemaal wakker?
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:59:46 #143
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_60142507
Lenus, die schade is écht heel klein, dat zou ik alleen aanpakken als ik me wil laten kennen als de grootste hork hier in de omgeving. Ik denk dat ik hiervoor pas.

Denk eens écht na, zou je dat écht doen? In real life?

Al die mensen aan het werk zetten, omdat ik zou besluiten hen een hak te zetten? Ze zien me aankomen.... sterker nog: ik zie mezelf aankomen.
pi_60142670
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:50 schreef jack4ya het volgende:

Vooral omdat ik overal eerlijk ben geweest, ook hier op Fok!(*), ik ben altijd meer dan netjes geweest bij dit gezin, heb geen valse druk gezet, heb niet gelogen, niets aangedikt, me keurig uitgedrukt tegen over alle betrokkenen. Het is dan on-ge-lo-fe-lijk wrang dat ik dan toch zo behandeld wordt.

(* muv het betitelen van mevrouw tot bitch, het enige moment dat ik m'n emoties uitte.)
Dat las ik in dit topic, je hebt het netjes gedaan en hebt niks overdreven of ergens over gelogen, maar je hebt ook niks kunnen bewijzen.
Als je gelijk hebt, dan heb je gelijk. Maar als je jouw gelijk niet kan aantonen, dan is dat niet het probleem van de aansprakelijk gestelde. Het enige wat kan is dat deze persoon uit een soort van gemakzucht (dan ben ik er maar van af) aansprakelijkheid erkent, maar dat zie ik dit geval niet zo snel gebeuren.
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:08:54 #145
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_60142696
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:59 schreef jack4ya het volgende:
Lenus, die schade is écht heel klein, dat zou ik alleen aanpakken als ik me wil laten kennen als de grootste hork hier in de omgeving. Ik denk dat ik hiervoor pas.

Denk eens écht na, zou je dat écht doen? In real life?

Al die mensen aan het werk zetten, omdat ik zou besluiten hen een hak te zetten? Ze zien me aankomen.... sterker nog: ik zie mezelf aankomen.
In reallife, wanneer een dergelijk probleem op een correcte manier wordt opgelost, dan zal ik niet geen mekkeren over dat krasje.

ECHTER, wanneer mensen het bloed onder mijn nagels vandaan proberen te halen en de boel frustreren, waardoor ik onnodig met kosten kom te zitten. In dat geval zal ik al het slechte in mezelf gebruiken om de oorlog te winnen.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:22:19 #146
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_60142988
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:07 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Dat las ik in dit topic, je hebt het netjes gedaan en hebt niks overdreven of ergens over gelogen, maar je hebt ook niks kunnen bewijzen.
Als je gelijk hebt, dan heb je gelijk. Maar als je jouw gelijk niet kan aantonen, dan is dat niet het probleem van de aansprakelijk gestelde. Het enige wat kan is dat deze persoon uit een soort van gemakzucht (dan ben ik er maar van af) aansprakelijkheid erkent, maar dat zie ik dit geval niet zo snel gebeuren.
Dat zullen we inderdaad nooit weten.
Ik denk dat ze óf haar zoon op zijn mooie blauwe oogjes gelooft, óf ze heeft er inderdaad geen "zin" in.

Beide keur ik af.

Naja... even goed bedankt voor je reactie. Meelullen dat het sneu is voor me is makkelijk, (en natuurlijk ook zo óntzettend waar ) maar tegenwicht mag ook wel Ik héb immers ook geen hard bewijs... daar begon ik mijn verhaal ook mee maar soms, heel soms, hoop je gewoon dat mensen datgene doen wat juist is, of beter, wat ik juist acht.

Ergens weet ik wel dat ik mijn gelijk niet kan halen, maar toch is dat niet hetzelfde als moeten toegeven dat je ongelijk hebt. Ik heb nog altijd het idee dat ík degene ben die gelijk heeft.
(Dat vindt zij waarschijnlijk ook, maar op dit moment heb ik geen boodschap meer aan dit gezin )
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:25:46 #147
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_60143065
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:08 schreef LENUS het volgende:

[..]

In reallife, wanneer een dergelijk probleem op een correcte manier wordt opgelost, dan zal ik niet geen mekkeren over dat krasje.

ECHTER, wanneer mensen het bloed onder mijn nagels vandaan proberen te halen en de boel frustreren, waardoor ik onnodig met kosten kom te zitten. In dat geval zal ik al het slechte in mezelf gebruiken om de oorlog te winnen.
Eerlijk? Ik zou het niet kunnen. Ik weet simpelweg niet hoe het moet. Soms zou het wel makkelijk zijn als ik geen scrupules had,... naja, als ik gewoon uberhaupt wat cohones zou hebben.

Dan hoop ik maar weer: "What goes around,..."
pi_60157001
Ik vind het nog knap hoe je je weet in te houden TS. Na al dat gekut van dat wijf, en vooral dat reageren met briefpapier van haar advocatenkantoor...

Ik was vanavond nog even langs hun auto gelopen met de huissleutel en had er van voor tot achter een visitekaartje ingekerfd.
  zondag 20 juli 2008 @ 23:36:58 #149
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_60235486
Frustrerend zeg

(en schaamteloze tvp natuurlijk)
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  maandag 21 juli 2008 @ 19:06:21 #150
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_60250062
Politie agent heeft gebeld, lang verhaal kort:"Heel vervelend, maar er is geen eer meer aan te behalen."

(niet dat de agent onwillend was, maar somde eigenlijk alle punten op: geen glashard bewijs, onwillig gedrag, tijd geleden, etc)

Boo-f*cking-hoo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')