Als je getuige bent van een misdrijf en je doet aangifte, verklik je ook. Als je naar de rechter stapt in een civiele kwestie, ook verklikken. Verklikken roept een negatief gevoel (ongetwijfeld doordat er in de kindertijd wordt ingeramd dat het niet hoort), maar dat is lang niet altijd terecht.quote:Op maandag 14 juli 2008 12:24 schreef jack4ya het volgende:
Tja, naar een deken gaan vind ik dan ook zo wat, hoor Diederik. Het voelt als verklikken, ook al zou het een terechte handeling van mij zijn om dat wel te doen, ook al zou het terechte gevolgen hebben, ik weet niet of ik dat kan danwel wil. (Dan ben ik maar een halfzacht ei)
Als de aansprakelijk gestelde zeker weet dat de schade niet is veroorzaakt door haar kind, dan ga je geen aansprakelijkheid erkennen. Logisch.quote:Op woensdag 16 juli 2008 11:46 schreef PLAE@ het volgende:
wtf doet dat mens moeilijk, ze kan toch gewoon haar AVP hiervoor gebruiken zonder dat het verder enige consequenties heeft voor haar?!
De aansprakelijk gestelde kan het niet méér zeker weten dan ze nu al doet. Er is geen bewijs en het kind ontkent. Er zitten geen laksporen op de deur en voor zover ik gelezen heb zitten er ook geen laksporen op de fiets. Aangezien de fiets "gepast" is, zou je exact kunnen zien waar de schade op de fiets zou zitten.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:24 schreef PLAE@ het volgende:
Inderdaad, als ze het zeker weet.
Zij hoeft eigenlijk ook helemaal niks zeker te weten. Jij moet iets zeker weten en het bewijzen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:38 schreef jack4ya het volgende:
Op zich heb je gelijk, het is slechts een heel sterk vermoeden.
Maar je stelt: "als iemand zeker weet dat...." en daar zit 'm ook de crux;
ze weet het helemaal niet zeker, ze heeft ook zelf gezegd dat ze niet weet wat haar zoon die middag (wel of niet) gedaan heeft, want: "ik kan mijn zoon niet continu in de gaten houden". Ik verwacht ook niet dat zij haar kinderen continu in de gaten houdt, maar hoe kan zij dan zo zeker zijn dat haar zoon niet dat ongelukje gehad heeft?
Dat kan ze dus niet. En dát is mijn punt.
Mensen komquote:Op woensdag 16 juli 2008 12:41 schreef endr0me het volgende:
Klote voor je TS, jammer dat er zulke mensen zijn..
Helemaal gelijk... je ziet het ook in mijn OP staan.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:44 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Zij hoeft eigenlijk ook helemaal niks zeker te weten. Jij moet iets zeker weten en het bewijzen.
Dat kan je helaas niet.
Hoe vervelend dit ook voor jou is en hoe zeker jij ook weet dat het kind met zijn fiets jouw mooie auto heeft beschadigd, je hebt niks in handen.
Het aannemelijk maken van dergelijke schade is niet haalbaar en door allerlei argumenten te weerleggen.
Stel dat je zegt dat het fietsje past bij de schade, dat is aannemelijk.
Vervolgens stelt de andere partij dat het vast staat dat er meerdere fietsjes in de buurt zijn.
Poef, weg aannemelijkheid.
Dat las ik in dit topic, je hebt het netjes gedaan en hebt niks overdreven of ergens over gelogen, maar je hebt ook niks kunnen bewijzen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:50 schreef jack4ya het volgende:
Vooral omdat ik overal eerlijk ben geweest, ook hier op Fok!(*), ik ben altijd meer dan netjes geweest bij dit gezin, heb geen valse druk gezet, heb niet gelogen, niets aangedikt, me keurig uitgedrukt tegen over alle betrokkenen. Het is dan on-ge-lo-fe-lijk wrang dat ik dan toch zo behandeld wordt.
(* muv het betitelen van mevrouw tot bitch, het enige moment dat ik m'n emoties uitte.)
In reallife, wanneer een dergelijk probleem op een correcte manier wordt opgelost, dan zal ik niet geen mekkeren over dat krasje.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:59 schreef jack4ya het volgende:
Lenus, die schade is écht heel klein, dat zou ik alleen aanpakken als ik me wil laten kennen als de grootste hork hier in de omgeving. Ik denk dat ik hiervoor pas.
Denk eens écht na, zou je dat écht doen? In real life?
Al die mensen aan het werk zetten, omdat ik zou besluiten hen een hak te zetten? Ze zien me aankomen.... sterker nog: ik zie mezelf aankomen.
Dat zullen we inderdaad nooit weten.quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:07 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Dat las ik in dit topic, je hebt het netjes gedaan en hebt niks overdreven of ergens over gelogen, maar je hebt ook niks kunnen bewijzen.
Als je gelijk hebt, dan heb je gelijk. Maar als je jouw gelijk niet kan aantonen, dan is dat niet het probleem van de aansprakelijk gestelde. Het enige wat kan is dat deze persoon uit een soort van gemakzucht (dan ben ik er maar van af) aansprakelijkheid erkent, maar dat zie ik dit geval niet zo snel gebeuren.
Eerlijk? Ik zou het niet kunnen. Ik weet simpelweg niet hoe het moet. Soms zou het wel makkelijk zijn als ik geen scrupules had,... naja, als ik gewoon uberhaupt wat cohones zou hebben.quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:08 schreef LENUS het volgende:
[..]
In reallife, wanneer een dergelijk probleem op een correcte manier wordt opgelost, dan zal ik niet geen mekkeren over dat krasje.
ECHTER, wanneer mensen het bloed onder mijn nagels vandaan proberen te halen en de boel frustreren, waardoor ik onnodig met kosten kom te zitten. In dat geval zal ik al het slechte in mezelf gebruiken om de oorlog te winnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |