Uh nee, WPS genereert gewoon een WPA code, die je ook op niet wps compatible hardware kan gebruiken. Die code vind je zoals gezegd in de GUI van de router.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:37 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
uiteraard... een goed it-er gaat pas de handleiding lezen als ie er echt niet meer uitkomt![]()
[..]
Dat het zo werkt klopt inderdaad, en dat het voor mij niet werkbaar is op die manier natuurlijk ook.... je wordt eigenlijk gedwongen om alles WPS te laten gebruiken daar een hoop hardware daar (nog) niet geschikt voor is.
Dat klopt dus niet, dus ik wil graag weten wat er nu precies gebeurt (check je ICQ).quote:Het werkt inderdaad wel, zolang je maar alles van het pakketje gebruikt...zodra je je eigen spul erbij wilt proppen haalt het ding dus doodleuk de beveiliging er helemaal vanaf lijkt wel....
Je kan zelfs een eigen WPA code in de router zetten die vervolgens dmv de wps optie verstuurt wordt.quote:maar goed, zoals gezegd opgelost door eigen WPA-key op te geven en de "ouderwetse" manier van secure connectie gebruiken en dan werkt het wel goed.
Maar had dit eigenlijk nog niet willen vertellen maar in de review willen stoppendie komt denk ik vanavond wel af overigens (heb nog wel enkele andere minpuntjes gevonden maar ook enkele zeer positieve dingen ervan)
Ja, dat klopt.... maar ik ga niet elke keer weer een code opzoeken natuurlijk (dr verandert hier regelmatig nog wel eens watquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Uh nee, WPS genereert gewoon een WPA code, die je ook op niet wps compatible hardware kan gebruiken. Die code vind je zoals gezegd in de GUI van de router.
dat het niet klopt, dat klopt inderdaad... maar toch gebeurt het. En of je het nou kunt verhelpen of niet, voor de review maakt dat geen verschil; het blijft niet zo werken zoals je zou verwachten. En ik zal het uiteindelijk ook wel werkend krijgen... dat soort dingen is immers mn werk, maar de gemiddelde gebruiker zal er nogal wat moeite mee hebben en dat is wat belangrijk is.quote:Dat klopt dus niet, dus ik wil graag weten wat er nu precies gebeurt (check je ICQ).
Da's inderdaad ook nog een optie... misschien dat ik dat nog wel even ga doen straksquote:Je kan zelfs een eigen WPA code in de router zetten die vervolgens dmv de wps optie verstuurt wordt.
Die code wijzigt niet als je hem niet zelf veranderd.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 22:16 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Ja, dat klopt.... maar ik ga niet elke keer weer een code opzoeken natuurlijk (dr verandert hier regelmatig nog wel eens wat)
[..]
Ik vraag toch nergens of je je review zou willen aanpassen? Ik wil gewoon weten wat er nu precies misgaat zodat ik het op kan lossen, of de handleiding duidelijker maken. Ik heb je ook een ICQ gestuurd met mijn zakelijk mail adres met wat verzoeken. Kijk er aub even naar. Het probleem is namelijk dat mijn team vandaag op meerdere manieren heeft geprobeerd je probleem te simuleren, maar alles werkt naar behoren. Ook de supportdesk heeft dit probleem nog geen 1 keer geregistreerd.quote:dat het niet klopt, dat klopt inderdaad... maar toch gebeurt het. En of je het nou kunt verhelpen of niet, voor de review maakt dat geen verschil; het blijft niet zo werken zoals je zou verwachten. En ik zal het uiteindelijk ook wel werkend krijgen... dat soort dingen is immers mn werk, maar de gemiddelde gebruiker zal er nogal wat moeite mee hebben en dat is wat belangrijk is.
[..]
Ja en nee. Bij de gemiddelde gebruiker reken ik ook de gebruikers die niet verder komen dan pagina 2 van de handleiding. Je weet wel, die met de telefoonnummers van de helpdesk.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens zal 'de gemiddelde' gebruiker als hij dit kitje koopt gewoon de handleiding volgen en dus uberhaupt niet tegen dit probleem aanlopen.
... er is geen pagina 2 in de handleiding weet je nogquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 22:44 schreef Light het volgende:
[..]
Ja en nee. Bij de gemiddelde gebruiker reken ik ook de gebruikers die niet verder komen dan pagina 2 van de handleiding. Je weet wel, die met de telefoonnummers van de helpdesk.
Dan printen ze de uitgebreide tekstversie eerst uitquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 22:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
... er is geen pagina 2 in de handleiding weet je nogGeen tekst, alleen plaatjes.
ik heb al een tijdje geen idee meer wat mn wachtwoord van ICQ isquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die code wijzigt niet als je hem niet zelf veranderd.
[..]
Ik vraag toch nergens of je je review zou willen aanpassen? Ik wil gewoon weten wat er nu precies misgaat zodat ik het op kan lossen, of de handleiding duidelijker maken. Ik heb je ook een ICQ gestuurd met mijn zakelijk mail adres met wat verzoeken. Kijk er aub even naar. Het probleem is namelijk dat mijn team vandaag op meerdere manieren heeft geprobeerd je probleem te simuleren, maar alles werkt naar behoren. Ook de supportdesk heeft dit probleem nog geen 1 keer geregistreerd.
Overigens zal 'de gemiddelde' gebruiker als hij dit kitje koopt gewoon de handleiding volgen en dus uberhaupt niet tegen dit probleem aanlopen.
heb je msn? chlamydia@planet.nlquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 02:21 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
ik heb al een tijdje geen idee meer wat mn wachtwoord van ICQ iswordt lastig dus....
maar ik zal 't probleem zo duidelijk mogelijk zondag wel effe op schrift zetten
Volgens mij doet ICQ gewoon vaag, ik kan ook al een tijd niet inloggen met het juiste wachtwoord en m'n mailadressen voor de password recovery herkent'ie ook niet.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 02:21 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
ik heb al een tijdje geen idee meer wat mn wachtwoord van ICQ iswordt lastig dus....
maar ik zal 't probleem zo duidelijk mogelijk zondag wel effe op schrift zetten
zal wel aan die kut sitecom router liggen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 09:29 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens mij doet ICQ gewoon vaag, ik kan ook al een tijd niet inloggen met het juiste wachtwoord en m'n mailadressen voor de password recovery herkent'ie ook niet.
Ongetwijfeldquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 12:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
zal wel aan die kut sitecom router liggen.
Joh?!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:07 schreef kroegtijger het volgende:
het probleem is inmiddels verholpen; nieuw image op mn pc gedumpt, opnieuw de software geinstalleerd en nu werkte wel alles zoals het zou moetenkennelijk was er iets mis met de windows-installatie waardoor het zo raar werkte.
ter info nog even wat er gebeurde:quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Joh?!
Nog steeds zorgelijk, want de gemiddelde leek zal ook niet de meest schone windows installatie hebben
Ik ga toch kijken of ik een reden kan achterhalen waarom het werkte zoals het bij jou werkte.
Ook ik ben beniewd naar die interviews, het wordt zo langzamerhand wel tijd dat die hier verschijnenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:53 schreef Trigger_Hippie het volgende:
Ben benieuwd naar de reviews.
Ik overweeg namelijk om deze aan te schaffen via de De Postbank Voordeelwinkel
Daar kost hij 45,- ex. verzendkosten.
In de Mediamarkt heb ik hem gezien voor 69,- EUR.
Idd, dat is wel heel uniek, volgens mij.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 09:21 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ook ik ben beniewd naar die interviews, het wordt zo langzamerhand wel tijd dat die hier verschijnen
Wat betreft je eventuele aanschaf: ik heb ook zo'n ding en het werkt prima!
En los daarvan, van welk ander merk kan je de product-developer op FOK! spreken, die zoals je ziet meer dan genegen is problemen helpen op te lossen en die als daar aanleiding toe is dat zelfs meeneemt in de ontwikkeling van die apparaten?
Vang me er niet op, ik heb het maar vluchtig gelezen en het blaadje niet bij de hand. De installatiesoftware zou zelf om die gegevens gevraagd hebben. Maar ik geloof dat de consumentenbond idd getest had zonder de handleiding te gebruiken omdat het produkt zich daarvoor zou lenen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 08:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Rare test dan van de consumentenbond, aangezien de handleiding er al vanuit gaat dat de router niet ingesteld hoeft te worden. En dat blijkt dus ook uiteindelijk in deze test.
nou laten we niet overdrijven...het is niet meer dan een foldertjequote:Op zaterdag 23 augustus 2008 08:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Rare test dan van de consumentenbond, aangezien de handleiding er al vanuit gaat dat de router niet ingesteld hoeft te worden. En dat blijkt dus ook uiteindelijk in deze test.
Grote tests worden extern uitgevoerd (niet door de consumentenbond zelf) en daar worden wij wel voor benaderd. Dit was inderdaad een testje van de digitale consument.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:50 schreef Osramp het volgende:
[..]
Vang me er niet op, ik heb het maar vluchtig gelezen en het blaadje niet bij de hand. De installatiesoftware zou zelf om die gegevens gevraagd hebben. Maar ik geloof dat de consumentenbond idd getest had zonder de handleiding te gebruiken omdat het produkt zich daarvoor zou lenen.
Als het je interesseert, zou ik me vanuit Sitecom (jij werkt daar toch?) aan de consumentenbond wenden. Wel vreemd dat ze niks hebben laten weten aan Sitecom, al hoeft dat niet perse op jouw tafel terecht te komen.
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:15 schreef Kluupkluup het volgende:
Inmiddels staan mijn review al op F0K!:
De reviews van de Sitecom wireless 300N router!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |