abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59041329
Enfin.
  zondag 1 juni 2008 @ 00:26:41 #2
158452 IQM
I am the one
pi_59041393
quote:
Op zondag 1 juni 2008 00:22 schreef Gellius het volgende:
Yep. Die heb ik nog net uit kunnen zien. En ik heb Eternal Sunshine of the Spotless Mind gezien.
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!
Eternal Sunshine!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik luister toevallig naar de even heersende soundtrack.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
pi_59041421
Ik had 'm nog nooit gezien.
pi_59041492
quote:
Op zondag 1 juni 2008 00:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kutfilm.
Nu ja, Kate was okay. Kate is doorgaans okay.
  zondag 1 juni 2008 @ 00:34:40 #5
158452 IQM
I am the one
pi_59041513
JIM OOK!!!!1
Scio Melius
Gelul.
  zondag 1 juni 2008 @ 00:34:52 #6
158452 IQM
I am the one
pi_59041515
Vooral in ESotSM en Man on the Moon.
Scio Melius
Gelul.
pi_59041534
Frodo zit ook in die film

(dit is een tvp)
pi_59041558
Het gedonder doet hier af en toe de internetverbinding uitvallen. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
pi_59041566
Ik dacht even dat de dakgoot lekte, maar mijn ontvangst lijkt terug te komen.
  zondag 1 juni 2008 @ 00:39:16 #10
158452 IQM
I am the one
pi_59041577
Frodo. Ik kan die acteur gewoon niet serieus nemen.
Scio Melius
Gelul.
pi_59041608
Vorig jaar heeft de bliksem de voeding van mijn PC verwoest. Dat kan dus blijkbaar.
Ik waarschuw maar even.
pi_59042340
Eens in de zoveel tijd spreekt een wildvreemde me via MSN aan om te praten over mijn longembolie. Dat blijft toch best fijn. Voor alle anderen is het iets wat me ooit overkomen is, maar ik denk er nog elke dag aan. Ik wil alles onthouden.

Al jullie plaatjes heb ik ook bewaard. Dit vond ik het leukste plaatje:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 1 juni 2008 @ 01:43:27 #13
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59042343
Jullie gebruiken geen surgeprotectors voor je waardevolle electronische apparaten?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_59042674
Vandaag voor het eerst een gekocht.
anonieme razernist
  zondag 1 juni 2008 @ 02:35:33 #15
71919 wonderer
pi_59042851
Goedzo. Die dingen helpen best

Ik heb voor mijn PC een met een half uur power-backup, zodat als de stroom uitvalt de computer nog even aanblijft en ik hem gewoon met de hand kan uitzetten.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_59043858
IK heb er zelfs nooit van gehoord. Is dat een soort UPS?
pi_59043881
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_59043910
quote:
Op zondag 1 juni 2008 01:42 schreef Claudia_x het volgende:
Eens in de zoveel tijd spreekt een wildvreemde me via MSN aan om te praten over mijn longembolie. Dat blijft toch best fijn. Voor alle anderen is het iets wat me ooit overkomen is, maar ik denk er nog elke dag aan. Ik wil alles onthouden.

Al jullie plaatjes heb ik ook bewaard. Dit vond ik het leukste plaatje:

[ afbeelding ]
.

Geniet je nu ook meer van het leven? Is dat de reden om het te willen onthouden? Ik kan me er weinig bij voorstellen, de impact van zo'n gebeurtenis. Gisteravond was ik eten bij een vriendin die enorm worstelt, haar hele leven al, met depressie&zwaarmoedigheid. Die geniet dus eigenlijk van niets in het leven. Ja, eten kan ze nog wel waarderen en koken vindt ze 'wel leuk' om te doen (ze kan het ook heel goed). Maar verder. . Ik probeer me voor te stellen hoe dat moet zijn, maar ik begrijp het niet.

Ik kan me op dit moment erg verheugen op:

The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_59043937
Ik ga hardlopen in het bos en zo euforische gevoelens creeren.
  zondag 1 juni 2008 @ 09:39:41 #20
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_59043959
ESOTSM vond ik trouwens ook lang niet zo geniaal als ik verwacht had.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator zondag 1 juni 2008 @ 09:53:45 #21
42184 crew  DaMart
pi_59044028
quote:
Op zondag 1 juni 2008 00:42 schreef ShadyLane het volgende:
Vorig jaar heeft de bliksem de voeding van mijn PC verwoest. Dat kan dus blijkbaar.
Ik waarschuw maar even.
Je hebt nog mazzel gehad dan. Met wat minder geluk waren ook weerstandjes op je moederbord doorgebrand, of je harde schijven vernield door de bliksem. Ook dat kan namelijk. Ik zet daarom standaard mijn computer maar uit als het te erg tekeer gaat in de atmosfeer.
quote:
Op zondag 1 juni 2008 01:43 schreef wonderer het volgende:
Jullie gebruiken geen surgeprotectors voor je waardevolle electronische apparaten?
En wat is dat dan precies?
pi_59044077
quote:
Op zondag 1 juni 2008 09:28 schreef mane het volgende:

Geniet je nu ook meer van het leven? Is dat de reden om het te willen onthouden? Ik kan me er weinig bij voorstellen, de impact van zo'n gebeurtenis.
Ik heb niet het idee dat ik méér geniet van het leven. Je hoort mensen vaak zeggen dat ze zich minder druk maken om dingen die er niet toe doen. Ik kijk er anders tegenaan: ik maak me nog steeds druk om kleine dingen, en ik ben dolblij dat ik dat kan doen. Die gewone dingen zijn juist heel fijn.

Ik wil alles onthouden, omdat het gek genoeg een mooie gebeurtenis was. Ik zag hoeveel m'n geliefden me zouden missen als ik er niet meer was, en wildvreemden waren ontzettend lief voor me. Ook is het een fijn idee dat een mens een veerkrachtig wezen is. Als je iets erg overkomt, dan ga je er gewoon mee om. (Zelfs zo'n aansteller als ik. )
quote:
Gisteravond was ik eten bij een vriendin die enorm worstelt, haar hele leven al, met depressie&zwaarmoedigheid. Die geniet dus eigenlijk van niets in het leven. Ja, eten kan ze nog wel waarderen en koken vindt ze 'wel leuk' om te doen (ze kan het ook heel goed). Maar verder. . Ik probeer me voor te stellen hoe dat moet zijn, maar ik begrijp het niet.
Ik heb de laatste tijd veel interviews met leerlingen. Dan stel ik de vraag: "Stel je eens voor dat we een lijstje zouden maken van dingen die bij [naam van leerling] horen, wat voor soort dingen zouden er dan helemaal bovenaan dat lijstje staan?" Dan krijg je antwoorden als: vrienden, familie, voetbal, computerspellen, geloof, school. Maar er zitten ook leerlingen tussen die nergens enthousiast van kunnen worden. Ik vind dat zo vreselijk. Als dat maar geen gedeprimeerde volwassenen worden.
pi_59044126
Mini_Z vond het maar niks dat onweer.
Aldus.
pi_59044176
Ik had het laatst met een paar mensen over de vraag 'waar kun jij je nou echt gelukkig door voelen?'. Hoe veel mensen daar heel lang over moeten nadenken, of überhaupt geen antwoord op hebben. Als je daar geen antwoord op hebt, hoe kun je dan genieten van het leven? Als je niet weet waar je het moet zoeken?
pi_59044195
Behalve door sport en door heel toffe muziek kan ik eigenlijk vooral gelukkig worden van dingen die je met andere mensen doet. Dat zijn ergens gevaarlijke dingen om gelukkig van te worden, want die mensen moeten ook maar net voorhanden zijn en hetzelfde willen. Als ik ooit 27 jaar lang word vastgezet op Robbeneiland heb ik een probleem.
pi_59044231
Het is ook maar wat je gewend bent en/of geleerd hebt. Met mijn zwaar calvinistische opvoeding was ik ook helemaal niet gewend om over 'genieten in het leven' te praten of over geluk. Als mij als puber dat soort vragen was gesteld, had ik waarschijnlijk ook heel verbaasd gekeken en lang moeten nadenken.
pi_59044251
quote:
Op zondag 1 juni 2008 10:21 schreef ShadyLane het volgende:
Behalve door sport en door heel toffe muziek kan ik eigenlijk vooral gelukkig worden van dingen die je met andere mensen doet. Dat zijn ergens gevaarlijke dingen om gelukkig van te worden, want die mensen moeten ook maar net voorhanden zijn en hetzelfde willen. Als ik ooit 27 jaar lang word vastgezet op Robbeneiland heb ik een probleem.
Als ik lesgeef, kan ik me ook heel gelukkig voelen. Ook als ik chagrijnig ben of als het in het privé leven niet zo lekker gaat. Dan sta ik voor de klas en dan ben ik vanzelf wel blij. Dus naar Robbeneiland moeten ze gewoon dertig pubers meesturen, dan komt het wel goed. .
pi_59044262
Niet op al het geluk is zo makkelijk een vinger te leggen zodat je er naar op kan zoeken.
Aldus.
pi_59044417
quote:
Op zondag 1 juni 2008 10:25 schreef mane het volgende:
Het is ook maar wat je gewend bent en/of geleerd hebt. Met mijn zwaar calvinistische opvoeding was ik ook helemaal niet gewend om over 'genieten in het leven' te praten of over geluk. Als mij als puber dat soort vragen was gesteld, had ik waarschijnlijk ook heel verbaasd gekeken en lang moeten nadenken.
Zoals ik de vraag stel, gaat het niet zozeer om geluk maar om identiteit. Daarom staan er bovenaan het lijstje niet alleen maar leuke dingen, maar ook belangrijke dingen.

Een van de vragen waar ik me op richt, is hoe gemotiveerd leerlingen zijn om bepaalde activiteiten te ontplooien. Daar kunnen verschillende soorten motivatie een rol bij spelen: intrinsieke motivatie (gewoon omdat het leuk is) en extrinsieke motivatie (omdat het een zeker doel dient of omdat het moet). In die laatste categorie kun je dan weer een onderscheid maken tussen geďnternaliseerde en niet-geďnternaliseerde extrinsieke motivatie. Dat is bijvoorbeeld het onderscheid tussen zelf school belangrijk vinden met het oog op de toekomst, of alleen naar school gaan omdat het van de ouders moet. Ik denk dat geluk niet alleen voortvloeit uit dingen doen die je op dat moment leuk vindt (intrinsieke motivatie), maar ook uit het omarmen van zaken die jou op lange termijn gelukkig maken (geďnternaliseerde extrinsieke motivatie).

Ik heb één meisje gesproken dat waarschijnlijk net zo is als jij toen was. Ze doet veel aan haar geloof, omdat ze dat van haar ouders moet. Zelf vindt ze dat ook wel belangrijk, maar ze zou gewoon meer vrije tijd willen hebben. Tijdens het gesprek kwam ze er zelf achter dat ze het theater heel erg leuk vond en dat ze daar meer mee zou willen doen. Daar had ze nog nooit zo bij stilgestaan.

Van dit gesprek werd ik helemaal treurig, omdat zij klaarblijkelijk wel iets in zich had sluimeren van een passie, maar haar ouders waren alleen bezig met dingen die volgens hen goed voor haar toekomst zouden zijn.
pi_59044575
Goh, interessant Claudia, dat onderzoek waar je mee bezig bent. Ik wil het graag lezen als je iets gaat publiceren.

Ik snap dat het je treurig maakt zo'n gesprek, maar je hebt dat meisje wel enorm aan het denken gezet. Als iets sluimert, dan komt het er vroeg of laat wel uit, daar geloof ik sterk in, vooral als ze meer mensen tegenkomt die haar een stimulans geven. Ik had twee leraren die mij een paar essentiële dingen hebben meegegeven. Waarschijnlijk zijn zij het zelf al lang vergeten, maar ik weet nog precies wat ze tegen me zeiden, op welk moment, etc. . .
  zondag 1 juni 2008 @ 11:12:21 #31
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_59044681
Ouders blijven ook vreemde wezens.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_59047935
Gezegend zijn zij die om de hoek een boekhandel hebben die 's zondags open is .
  zondag 1 juni 2008 @ 17:02:19 #33
71919 wonderer
pi_59051234
quote:
Op zondag 1 juni 2008 09:53 schreef DaMart het volgende:

[..]

En wat is dat dan precies?
Een stekkerdoos die beschermt tegen plotselinge pieken in het stroomnet. Het is een soort zekering. Ik heb hem gelukkig nooit nodig gehad nog, maar de accu die ik gebruik wel (mijn PC is nogal gevoelig en in ons appartement viel de stroom regelmatig een seconde uit).

Ik ben trouwens permanent in een redelijk gelukkige staat dus om nu losse dingen te moeten noemen waar ik extra gelukkig van word...
pi_59052323
Altijd 'redelijk gelukkig'? Nooit teneergeslagen, nooit boos, nooit overvallen door een spontaan gevoel van ultiem geluk?

Wat een vreselijk saai leven leid je dan.
pi_59052385
quote:
Op zondag 1 juni 2008 14:20 schreef Gellius het volgende:
Gezegend zijn zij die om de hoek een boekhandel hebben die 's zondags open is .
Het Dutch Design Center was vandaag ook open. Allemaal (nou ja, toch voor een flink deel) mooie meubels.

Onderweg werd ik nog uitgescholden door een wielrenner, omdat ik naar hem toeterde toen ie zich met een kennelijke doodswens voor mijn auto stortte op een plaats waar hij beslist geen voorrang had.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2008 18:09:45 ]
  zondag 1 juni 2008 @ 18:38:00 #36
71919 wonderer
pi_59052845
quote:
Op zondag 1 juni 2008 18:05 schreef k_man het volgende:
Altijd 'redelijk gelukkig'? Nooit teneergeslagen, nooit boos, nooit overvallen door een spontaan gevoel van ultiem geluk?

Wat een vreselijk saai leven leid je dan.
Natuurlijk zijn er uitschieters naar boven en naar beneden, duh. Maar ik ben geen superemotioneel type, vrij gelijkmatig wat gevoel betreft, en gelukkig is dat tevredenheid/geluk.
pi_59053177
Er is dus geen permanent gevoel van redelijk geluk, zoals je eerder zei. Er zijn uitschieters. Waarschijnlijk heb je wel een idee waardoor die uitschieters veroorzaakt (kunnen) worden, zodat je die situaties kunt opzoeken of vermijden. Niet dat dat altijd lukt natuurlijk.
pi_59053250
quote:
Op zondag 1 juni 2008 18:58 schreef k_man het volgende:
Er is dus geen permanent gevoel van redelijk geluk, zoals je eerder zei. Er zijn uitschieters. Waarschijnlijk heb je wel een idee waardoor die uitschieters veroorzaakt (kunnen) worden, zodat je die situaties kunt opzoeken of vermijden. Niet dat dat altijd lukt natuurlijk.
Dat klinkt mij dan weer wat hedonistisch in de oren. (Al zul je dat vast niet zo bedoelen.)
pi_59053389
quote:
Op zondag 1 juni 2008 19:03 schreef Claudia_x het volgende:
Dat klinkt mij dan weer wat hedonistisch in de oren. (Al zul je dat vast niet zo bedoelen.)
Wat ik bedoel is dat je niet snel een verre reis zult gaan maken als je weet dat je je ver van huis altijd diep ongelukkig voelt. Of dat je je best zult doen om bij het verjaardagsfeestje van je zoontje te zijn, omdat je weet dat je altijd erg van die kinderpartijtjes geniet. Dan kan het nog best zo zijn dat je zoontje tijdens dat feestje op z'n muil gaat en al z'n tanden breekt. Een en al ellende en helemaal geen gelukkig gevoel. Een gelukig gevoel is dus nooit gegarandeerd, maar je kunt wel je best doen om het een handje te helpen, of omgekeerd. Als iemand je vraagt van welke dingen je erg gelukkig kunt worden, is daar best een antwoord op mogelijk. Niet een alomvattend antwoord, maar als je helemaal niks kunt noemen lijkt me dat toch zorgwekkend.
pi_59053490
quote:
Op zondag 1 juni 2008 19:10 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat je niet snel een verre reis zult gaan maken als je weet dat je je ver van huis altijd diep ongelukkig voelt. Of dat je je best zult doen om bij het verjaardagsfeestje van je zoontje te zijn, omdat je weet dat je altijd erg van die kinderpartijtjes geniet.
Op deze manier klinkt het eenvoudig. Het kan ook zo zijn dat je graag iemand zou willen zijn die iets van de wereld heeft gezien, ookal weet je dat je je thuis het fijnst voelt. Misschien vind je kinderfeestjes vreselijk, maar ga je er naartoe om je zoontje blij te maken. Geluk zit niet alleen in het opzoeken van situaties van gelukzaligheid, maar ook in het algehele gevoel dat je hebt over de manier waarop je je leven vormgeeft.
pi_59054436
quote:
Op zondag 1 juni 2008 19:15 schreef Claudia_x het volgende:
Op deze manier klinkt het eenvoudig. Het kan ook zo zijn dat je graag iemand zou willen zijn die iets van de wereld heeft gezien, ookal weet je dat je je thuis het fijnst voelt. Misschien vind je kinderfeestjes vreselijk, maar ga je er naartoe om je zoontje blij te maken.
Tuurlijk kan dat, maar als dat geval is zal de kans dat je bij die gelegenheden momenten van puur geluk ervaart toch een stuk kleiner zijn, lijkt mij.
quote:
Geluk zit niet alleen in het opzoeken van situaties van gelukzaligheid, maar ook in het algehele gevoel dat je hebt over de manier waarop je je leven vormgeeft.
Natuurlijk, mijn post hierboven is een beetje kort door de bocht, maar ik blijf dezelfde mening toegedaan. Misschien moet je het niet eens geluk noemen, misschien is dat een te zwaar begrip. Laten we het dan 'genieten van' noemen. Als je mensen vraagt waar ze nou écht van kunnen genieten en er komt geen antwoord, dan is er toch iets zorgwekkends aan de hand, of niet?
  zondag 1 juni 2008 @ 20:05:42 #42
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_59054487
Ik kan gelukkig wel van dingen genieten.
Hoogachtend,
Erik.
pi_59054530
Van welke dan zoal?
  zondag 1 juni 2008 @ 20:14:11 #44
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_59054629
De geur van regen (het wordt minder als ik ergens naartoe en er doorheen moet ) en boven iemand anders verkozen worden .

Om er maar twee te noemen. maar het is lastig om het zo op te sommen.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 1 juni 2008 @ 20:17:22 #45
158452 IQM
I am the one
pi_59054687
quote:
Op zondag 1 juni 2008 20:14 schreef Tha_Erik het volgende:
De geur van regen (het wordt minder als ik ergens naartoe en er doorheen moet ) en boven iemand anders verkozen worden .

Om er maar twee te noemen. maar het is lastig om het zo op te sommen.
En de geur van regen en patchoulli?

Hmm, volgens mij zit ik nu in een open dir van dwerg.
Scio Melius
Gelul.
pi_59054794
Mmm, de geur van een bos als het net geregend heeft.
pi_59055606
quote:
Op zondag 1 juni 2008 20:02 schreef k_man het volgende:
Als je mensen vraagt waar ze nou écht van kunnen genieten en er komt geen antwoord, dan is er toch iets zorgwekkends aan de hand, of niet?
Waarom is zoiets zorgwekkend? Wie ben jij om te bepalen of de afwezigheid van een antwoord zorgelijk is? Misschien vind die mensen je gewoon een zak, of vinden ze het een stomme vraag die ze niet willen beantwoorden met een stom antwoord, of misschien hebben ze een heel ander geluksbegrip, of misschien zijn ze helemaal niet zo bezig met 'gelukkig' zijn, maar zijn ze geabsorbeerd in datgene waar ze op dat moment mee bezig zijn (converseren, een film bekijken, dansen). Vragen naar geluk is altijd vragen naar een representatie van dat begrip in iemands leven, terwijl de ervaring van geluk misschien alleen schuilt in momenten waarin iemand iets absoluuts ervaart en niet in staat is daar een adequate represenatie voor te vinden in het eigen leven.
  zondag 1 juni 2008 @ 21:17:13 #48
71919 wonderer
pi_59056002
quote:
Op zondag 1 juni 2008 20:02 schreef k_man het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat, maar als dat geval is zal de kans dat je bij die gelegenheden momenten van puur geluk ervaart toch een stuk kleiner zijn, lijkt mij.
[..]

Natuurlijk, mijn post hierboven is een beetje kort door de bocht, maar ik blijf dezelfde mening toegedaan. Misschien moet je het niet eens geluk noemen, misschien is dat een te zwaar begrip. Laten we het dan 'genieten van' noemen. Als je mensen vraagt waar ze nou écht van kunnen genieten en er komt geen antwoord, dan is er toch iets zorgwekkends aan de hand, of niet?
Oh, er zijn zat dingen waar ik van kan genieten, een aantal die ik op kan zoeken en een aantal die me overkomen.

En ik weet niet of het zorgwekkend moet zijn. Een antwoord weten vereist toch een bepaald bewustzijn van je eigen geluk-status op bepaalde momenten en niet iedereen kan dat bewustzijn zomaar even ophoesten als iemand er naar vraagt.
pi_59056151
quote:
Op zondag 1 juni 2008 20:59 schreef zodiakk het volgende:
Waarom is zoiets zorgwekkend? Wie ben jij om te bepalen of de afwezigheid van een antwoord zorgelijk is? Misschien vind die mensen je gewoon een zak, of vinden ze het een stomme vraag die ze niet willen beantwoorden met een stom antwoord, of misschien hebben ze een heel ander geluksbegrip, of misschien zijn ze helemaal niet zo bezig met 'gelukkig' zijn, maar zijn ze geabsorbeerd in datgene waar ze op dat moment mee bezig zijn (converseren, een film bekijken, dansen). Vragen naar geluk is altijd vragen naar een representatie van dat begrip in iemands leven, terwijl de ervaring van geluk misschien alleen schuilt in momenten waarin iemand iets absoluuts ervaart en niet in staat is daar een adequate represenatie voor te vinden in het eigen leven.
Stel je niet zo aan. Je snapt best dat ik het niet zo eng bedoel als jij het kennelijk wilt opvatten. Het gaat er helemaal niet om of ik die vraag aan iemand stel, of om het moment waarop.
pi_59056708
Geluk is bij mij gek genoeg iets wat altijd later komt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')