Ach, zolang je je sterkte weet, eventueel ook sterkte en richting van cylinder, en je pupilafstand, en de maat van je bril (breedte neusbrug en lengte poten) kan je weinig miskleunen. Ik geef liever iets meer uit en haal 'm bij de opticien, met hopelijk een fatsoenlijke service, de mogelijkheid om een montuur te proberen, en advies over de verschillende soorten glazen en opties.
Maar ik hoef dan ook niet te bezuinigen en geef zonder problemen 350+ uit aan een bril, terwijl je met een bril van een paar tientjes ook best goed zal kunnen zien. Waarom dan toch zo duur? Mijn montuur en glazen overleven nu al vijf jaar zonder schade, terwijl mijn zonnebril op sterkte (goedkoop actie modelletje) bijna elk jaar wel vervangen moet worden omdat de glazen dof zijn van de krassen en de lak van het montuur springt. En die lag zelfs wekenlang alleen maar in z'n koker op de kast....
Tuurlijk zit er een marge op, en betaal je veel voor weinig extra, maar ik merk duidelijk verschil tussen budget spul en betere kwaliteit.