Jazeker!! Wat een fijn en makkelijk programma. Voor ¤150,- kon ik het niet laten. ff snel D-Lighten op foto's waar de flits niet helemaal perfect is, of lokaal met een sturingspunt snel oppoetsen.quote:
Dat is al erg leuk speelgoed!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:33 schreef SNArky het volgende:
D40 met de Nikon AF-S 18-55 mm en 55-200 mm kitlenzen. Niet de beste lenzen, maar aangezien het mijn eerste spiegelreflex is en ik het nog moet leren lijkt het me voorlopig ruim voldoende.
yup, ik gebruik het zo nu en dan.quote:
Dan heeft de SB-800 een guide number that is the equivalent to the power of more than a thousand suns. Ofzoiets.quote:It has a guide number that is the equivalent to the power of a thousand suns!
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:00 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
yup, ik gebruik het zo nu en dan.
iedereen al de sb 900 gezien?
hier een plaatje om het verschil tussen de SB800 en SB 900 te laten zien:
[ afbeelding ]
Joe McNally heeft em al getest
nee, de SB800 zou ongeveer hetzelfde GN hebben las ik ergensquote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:05 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dan heeft de SB-800 een guide number that is the equivalent to the power of more than a thousand suns. Ofzoiets.
24-120 VRquote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:15 schreef veldmuis het volgende:
Is dat nou trouwens een DX objectief op de D700, of zit ik ernaast?
De SB800 had nét iets meer. De SB900 laadt daarentegen weer veel sneller op.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:47 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
nee, de SB800 zou ongeveer hetzelfde GN hebben las ik ergens
[..]
Ah, dan had ik het foutquote:24-120 VR
Beide zijn andere "soorten" lenzen. De 16-85 is een algemene walk-around lens. Van groothoek tot het tele-gebied zodat je niet heel veel hoeft te wisselen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:29 schreef Osramp het volgende:
Ik probeer dus naarstig een mooie lens te vinden, nog voor mijn vakantie over ruim 2 weken.
Ik twijfel tussen de 16-85mm Nikon en de 17-50mm Tamron. Het prijsverschil is 120euro, maar zijn die 35mm extra op de Nikon dat ook waard?
Het wordt een vakantie in de bergen, mooie vergezichten en veel open ruimte. Leuk om zoveel mogelijk op een plaatje te zetten met een groothoek, maar een tele is toch wel noodzakelijk.quote:Op donderdag 10 juli 2008 06:01 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Bedenk voor je vakantie wat je vooral nodig zal hebben aan bereik, wellicht kun je daar je keuze op afstemmen.
Ik zou voor die 120 euro een Nikon 70-300 (geen VR) kopen. Die kosten geen drol, zijn optisch niet geweldig, maar altijd nog beter dan flink gaan croppenquote:Op donderdag 10 juli 2008 06:01 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Beide zijn andere "soorten" lenzen. De 16-85 is een algemene walk-around lens. Van groothoek tot het tele-gebied zodat je niet heel veel hoeft te wisselen.
De 17-50 is een "standaard zoomlens" welke minder ver naar het tele-bereik gaat, maar wel een stuk lichtsterker is.
Bedenk voor je vakantie wat je vooral nodig zal hebben aan bereik, wellicht kun je daar je keuze op afstemmen.
Omdat ik me ernstig vergist had in het zoombereikquote:Op donderdag 10 juli 2008 12:45 schreef veldmuis het volgende:
Na 3 dagen al een upgrade van een 18-55 naar een 18-135? Waarom koop je die dan niet gelijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |