abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juli 2008 @ 11:24:56 #76
164782 vogelkooi
De Patricius
pi_59814758
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 09:12 schreef Shark.Bait het volgende:
woot!!!! sparen
[..]

Teering wat een hoax, zelfs Nikon doet er aan mee

Voor jou:

[ afbeelding ]

Dankjewel....
Ik geloof niks todat nikon zelf met het nieuws komt, en dat is pas net gebeurt.
Fear is the grease of society.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 1 juli 2008 @ 11:27:43 #77
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_59814819
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:24 schreef vogelkooi het volgende:

Ik geloof niks todat nikon zelf met het nieuws komt
Tot ze de Telegraaf overnemen
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_59814998
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 09:45 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Die kan je gewoon blijven gebruiken zolang. Zelfs als je de D700 koopt, want deze blijft er gewoon op werken...
Ja, natuurlijk. Maar daar koop ik geen D700 voor. .
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:04:22 #79
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_59835444
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:35 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. Maar daar koop ik geen D700 voor. .
nee, maar als je geen passend glas hebt kan je na de aanschaf van de D700 gaan sparen voor passend glas. Moet ik alles uitkouwen voor je?

Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_59835563
Je hebt gelijk hoor. Ik denk dat ik de 17-55 maar moet inruilen voor een 17-35. .
Ben ik gelijk klaar.
  FOK!fotograaf woensdag 2 juli 2008 @ 10:23:42 #81
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_59835904
Er zijn Firmware updates beschikbaar voor de Nikon D3 en D300
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_59836038
Ik wou dat ik iets aan die FW update had.
  FOK!fotograaf woensdag 2 juli 2008 @ 10:40:28 #83
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_59836279
Wat jij zoekt is een cam-update
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_59836602
So true
pi_59840667
Ik vind het eerlijk gezegd een nogal onbestemd model. De hoge dynamiekomvang en de groothoekpotentie zijn meegenomen, maar als je full frame bekijkt als het middenformaat van de toekomst is 12 MP toch wel een schamele resolutie. Zeker als je de prijs meeneemt, waarvoor je een body verwacht die minstens drie jaar meegaat. Sony komt dit jaar al met 25 MP uit, dat is een resolutie die echt verschil maakt en duidelijk gedetailleerdere foto's oplevert. Ik denk dat de D700 vooral een backup zal worden voor de bezitters van een D3, en dat hij niet de rol van betaalbaar FF-alternatief krijgt die Canon's 5D heeft. Op zich is het wel een prachtig toestel voor bv concertfotografie en sport (lichtgevoelig=korte sluitertijden), als je de bijbehorende lange en zware telelenzen voor lief wilt nemen.
pi_59840843
Ik geef net zoveel om megapixels als om Canon.
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:45:18 #87
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_59840883
Hoeveel 25 Megapixel camera's zijn er nu op de markt voor een betaalbare prijs? Een hogere resolutie is niet per se beter.Toen de compact camera's van 5 Mp uitkwamen, bleek ook dat de 3 Mp dingen veel scherper waren. En zelfs de eigenaren van de 1Ds mk3 van 24 MP vinden hem onscherper dan de 16 megapixel variant. Er zijn dan ook veel fotografen die geen upgrade doen naar 24megapixel.

laat je niet gek maken door de megapixel-manie.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_59842974
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:36 schreef dvr het volgende:
en dat hij niet de rol van betaalbaar FF-alternatief krijgt die Canon's 5D heeft.
Ik denk van wel, in ieder geval voor bestaande eigenaars van Nikon glas die zaten te springen op een fullframe body ( en nog wat andere voordelen).
Die megapukkels zeggen inderdaad niet alles, gebruik nog zeer regelmatig een 4Mp body tot grote tevredenheid, ergens is het zelfs erg lastig, grotere bestanden.
http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
pi_59843539
Ik denk dat jullie nooit een print uit een Hasselblad digital back hebben gezien. Dat is zo mooi, daar sla je stijl van achterover. De detaillering doet denken aan foto's uit de begintijd van de fotografie, toen ze gewoon contactafdrukken maakten van enorme glasnegatieven (sindsdien is het alleen maar bergafwaarts gegaan in de fotografie! )

Bij full frame kleinbeeld is de theoretisch bruikbare limiet een resolutie van zo'n 35 MP, maar dan moet je heel erg goede lenzen hebben. Veel gangbare lenzen komen niet verder dan zo'n 10 MP en dan heb je inderdaad niets aan een sensor van 25 MP.

Sony is niet gek, het zal geen high-iso kampioen zoals de D3 worden, maar met een van hun Zeiss lensjes erop verwacht ik dat hij spectaculaire resultaten gaat laten zien. Maar het is net wat voor soort fotografie je doet - om op kleinbeeld dit soort resoluties te benutten zit je eigenlijk per definitie aan een statief vast, dus dat beperkt de mogelijkheden al.
  donderdag 3 juli 2008 @ 09:42:08 #90
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59859045
Tsja, maar voor KleinBeeld is 25 gewoon teveel. Dat kan de sensor NOG niet aan (die nieuwe bakclight techniek zou interessant kunnen zijn. Eens zien wat dat oplevert als Canon ermee aan de haal gaat). KB mag je wat dat betreft dus nooit vergelijken met MiddenFormaat.

Jammer dat dit een SLR topic is, maar kwam deze nog tegen:
quote:
I don't usually traffic in unsubstantiated product rumours, but since this appears real enough, and I'm not under NDA on this product, I'll take it at face value.

I've heard from a number of people in Europe over the past couple of days that Nikon will ship the Coolpix P6000 next month. This camera is a direct competitor to Canon's G9 in the high-end digicam niche.

Specs include a 13.5 MP sensor, 28-112mm 4X zoom, VR optical image stabilization, Raw Mode, ISO to 6400, and an optical viewfinder.

Looks like Nikon has decided to challenge Canon in even the most specialized market niches. It appears as if Nikon's European subsidiaries have taken lessons in product leaking from Canon.
van luminous
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  donderdag 3 juli 2008 @ 17:16:43 #91
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_59870321
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:33 schreef dvr het volgende:
Ik denk dat jullie nooit een print uit een Hasselblad digital back hebben gezien. Dat is zo mooi, daar sla je stijl van achterover.
ja dat zal wel,maar dat neemt niet weg dat mijn verhaal nog steeds valide is. het gaat uiteindelijk om de pixelgrootte.

En die digital backs gaan toch maar van 100 t/m 400 iso? En ze kosten meer dan een hele body van canon of nikon, dus da's alleen voor pro's en oliesjeiks.

overigens wist ik niet dat er een print uit de digital back kon komen, zal wel weer van kodak gejat zijn
  donderdag 3 juli 2008 @ 18:53:14 #92
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59871922
De P30+ van PhaseOne gaat naar iso 1600 inmiddels. Maar dat doet er nog niet eens toe.

overigens, best interessant leesvoer over het hele Nikon verhaal en hun strategie qua camera's:

http://www.luminous-lands(...)s/700-thoughts.shtml
pi_59879179
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 17:16 schreef Shark.Bait het volgende:

ja dat zal wel,maar dat neemt niet weg dat mijn verhaal nog steeds valide is.
Nee, want het je haalt dingen door elkaar. Foto's worden niet onscherper van meer sensorresolutie. Het hogere ruisniveau gaat wel ten koste van dynamiekomvang en aantal kleurtonen, en het veroorzaakt vals detail (ruis en moire). Daardoor kunnen foto's uit een sensor met een lagere resolutie er beter uitzien. Maar als Canon-eigenaren daadwerkelijk scherpere foto's uit een 16 MP dan 24 MP camera zien komen moeten ze in de eerste plaats naar hun lenzen kijken want die zijn dan blijkbaar niet op die hoge resolutie berekend.

Pixelgrootte is inderdaad belangrijk, maar een pixel van nu is niet te vergelijken met een van drie jaar geleden en dat verschil wordt de komende tijd nog groter, want er zijn allerlei nieuwe technologieėn in ontwikkeling die kleine pixels minder ruisgevoelig maken. De hoge-resolutie FF camera's van Canon, Sony (en Nikon?) zullen zoals ik al zei niet uitblinken in dynamiekomvang en kleuren (zoals de D3 en D700), maar met de juiste lenzen wel degelijk in detaillering. En ze zullen er heus wel voor waken dat die kleuren en dynamiekomvang niet slechter worden dan die van pakweg de D300. En daarmee worden die camera's voor bv. natuur-, portret- en productfotografen heel interessant, ook als alternatief voor een veel duurdere digital back.

Over het verband tussen pixelgrootte en allerlei fotografische eigenschappen is bij Clarkvision veel te lezen.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 07:24:52 #94
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59881176
tsja, en het probleem is juist dat zelfs de beste lenzen van Canon en Nikon qua oplossend vermogen nu al niet goed genoeg zijn voor de huidige cameras. Dus het heeft nu al gewoon geen nut.
en wat die nieuwe technieken brengen moeten we nog maar eens afwachten. CCD zou theoretisch gezien een beter plaatje moeten geven dan een CMOS, maar toch is dat niet zo, door bijvoorbeeld energieverbruik en warmte.

anyway.. maak ff een nieuw topic, want dit gaat niet meer over Nikon SLR's

[ Bericht 18% gewijzigd door ebeaydojraes op 04-07-2008 07:32:28 ]
pi_59883526
Ik wou even zeggen dat ik gisteren m'n sensor schoongemaakt heb met een paar meter plakband! Dat werkt helemaal niet verkeerd, en is goedkoper dan een setje reinigingsprut.

Er zijn nog een paar puntjes te zien,dus als ik me verveel ga ik nog een keer aan de slag. Het is best een monnikenwerk
  vrijdag 4 juli 2008 @ 12:08:07 #96
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_59885868
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 00:22 schreef dvr het volgende:
<----8<----heel verhaal---->
Ik zal het nog eens nakijken, maar het gevoel bij mij is dat jij gouden bergen wilt voor een duppie. Als 24MP al 7k is, ben ik tevreden met 2300 euro voor 12 Mp. Er valt altijd wel wat te zeuren voor sommige mensen.
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 18:53 schreef ebeaydojraes het volgende:
De P30+ van PhaseOne gaat naar iso 1600 inmiddels. Maar dat doet er nog niet eens toe.
aha. kon het niet zo gauw vinden. Afgezien daarvan neem je zo'n hassie niet ff gauw mee met vakantie of dagje zoo, want niet alleen de back kost een vermogen, het hele systeem. En ik ben geen oliesjeik
quote:
overigens, best interessant leesvoer over het hele Nikon verhaal en hun strategie qua camera's:

http://www.luminous-lands(...)s/700-thoughts.shtml
mooi verhaal, maakt een heleboel duidelijk!

Het was al duidelijk dat ze het roer omgegooid hebben bij N, maar hoe de steel aan de vork zet was onduidelijk..
pi_59886368
Veldmuis: Mee uitkijken, veel soorten plakband laten residu achter waarmee je nog veel verder van huis bent dan met wat stof.
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 12:08 schreef Shark.Bait het volgende:

Ik zal het nog eens nakijken, maar het gevoel bij mij is dat jij gouden bergen wilt voor een duppie.
Ik wil helemaal niks want ik ben een zeer tevreden Fourthirds gebruiker en ik kan me veroorloven wat ik wil. Ik legde alleen uit waarom ik de D700 een merkwaardige introductie vindt omdat de relatief lage resolutie veel minder gebruikers zal aantrekken dan een model dat de FF potentie beter benut.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat de nieuwste lenzen van Nikon, zoals de 14-24, niet op minstens 25 MP berekend zijn.
pi_59886576
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 12:27 schreef dvr het volgende:
Veldmuis: Mee uitkijken, veel soorten plakband laten residu achter waarmee je nog veel verder van huis bent dan met wat stof.
Ik heb Scotch Magic dinges gepakt. 810 geloof ik.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 14:23:15 #99
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59908392
hmmm.. foka heeft vandaag Nikon op bezoek met de D700 ....
  zaterdag 5 juli 2008 @ 18:57:56 #100
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_59912441
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 12:27 schreef dvr het volgende:
[..]

Ik wil helemaal niks want ik ben een zeer tevreden Fourthirds gebruiker en ik kan me veroorloven wat ik wil. Ik legde alleen uit waarom ik de D700 een merkwaardige introductie vindt omdat de relatief lage resolutie veel minder gebruikers zal aantrekken dan een model dat de FF potentie beter benut.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat de nieuwste lenzen van Nikon, zoals de 14-24, niet op minstens 25 MP berekend zijn.
dat weet je niet, misschien zijn ze dat wel. De D700 zal voor Nikon veel klantjes vasthouden die geneigd zijn om overstappen naar de oude 5D van Canon. Ik hoor en lees her en der verhalen van canon gebruikers die geen EF-S objectieven willen aanschaffen omdat ze naar kleinbeeld willen migreren. Volgens kodak staat film gelijk aan 6 megapixel, dus 12 is een beetje meer. Later dit jaar komt Sony en Nikon uit met 24 Megapixel. He verhaal achter de link van ebeay maakt imo ook een heleboel duidelijk, wat mij overbodig lijkt om hier te herhalen. Ik zie op DPR genoeg mensen die haske blij zijn met de komst van de D700. Ik ben er ook 1 van. Twaalf megapixel is geen slechte resolutie vind ik. Genoeg 5D gebruikers te vinden die het ook een mooie hoeveelheid Mp vind. over 10 jaar hebben we allemaal 25 megapixels op kleinbeeld, maar om nou 10 jaar geen foto's meer te gaan maken vind ik niet slim :-P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')