Dankjewel....quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:12 schreef Shark.Bait het volgende:woot!!!! sparen
[..]
Teering wat een hoax, zelfs Nikon doet er aan mee
Voor jou:
[ afbeelding ]
Tot ze de Telegraaf overnemenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:24 schreef vogelkooi het volgende:
Ik geloof niks todat nikon zelf met het nieuws komt
Ja, natuurlijk. Maar daar koop ik geen D700 voor.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:45 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Die kan je gewoon blijven gebruiken zolang. Zelfs als je de D700 koopt, want deze blijft er gewoon op werken...
nee, maar als je geen passend glas hebt kan je na de aanschaf van de D700 gaan sparen voor passend glas. Moet ik alles uitkouwen voor je?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:35 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Maar daar koop ik geen D700 voor..
Ik denk van wel, in ieder geval voor bestaande eigenaars van Nikon glas die zaten te springen op een fullframe body ( en nog wat andere voordelen).quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:36 schreef dvr het volgende:
en dat hij niet de rol van betaalbaar FF-alternatief krijgt die Canon's 5D heeft.
van luminousquote:I don't usually traffic in unsubstantiated product rumours, but since this appears real enough, and I'm not under NDA on this product, I'll take it at face value.
I've heard from a number of people in Europe over the past couple of days that Nikon will ship the Coolpix P6000 next month. This camera is a direct competitor to Canon's G9 in the high-end digicam niche.
Specs include a 13.5 MP sensor, 28-112mm 4X zoom, VR optical image stabilization, Raw Mode, ISO to 6400, and an optical viewfinder.
Looks like Nikon has decided to challenge Canon in even the most specialized market niches. It appears as if Nikon's European subsidiaries have taken lessons in product leaking from Canon.
ja dat zal wel,maar dat neemt niet weg dat mijn verhaal nog steeds valide is. het gaat uiteindelijk om de pixelgrootte.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:33 schreef dvr het volgende:
Ik denk dat jullie nooit een print uit een Hasselblad digital back hebben gezien. Dat is zo mooi, daar sla je stijl van achterover.
Nee, want het je haalt dingen door elkaar. Foto's worden niet onscherper van meer sensorresolutie. Het hogere ruisniveau gaat wel ten koste van dynamiekomvang en aantal kleurtonen, en het veroorzaakt vals detail (ruis en moire). Daardoor kunnen foto's uit een sensor met een lagere resolutie er beter uitzien. Maar als Canon-eigenaren daadwerkelijk scherpere foto's uit een 16 MP dan 24 MP camera zien komen moeten ze in de eerste plaats naar hun lenzen kijken want die zijn dan blijkbaar niet op die hoge resolutie berekend.quote:Op donderdag 3 juli 2008 17:16 schreef Shark.Bait het volgende:
ja dat zal wel,maar dat neemt niet weg dat mijn verhaal nog steeds valide is.
Ik zal het nog eens nakijken, maar het gevoel bij mij is dat jij gouden bergen wilt voor een duppie. Als 24MP al 7k is, ben ik tevreden met 2300 euro voor 12 Mp. Er valt altijd wel wat te zeuren voor sommige mensen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 00:22 schreef dvr het volgende:
<----8<----heel verhaal---->
aha. kon het niet zo gauw vinden. Afgezien daarvan neem je zo'n hassie niet ff gauw mee met vakantie of dagje zoo, want niet alleen de back kost een vermogen, het hele systeem. En ik ben geen oliesjeikquote:Op donderdag 3 juli 2008 18:53 schreef ebeaydojraes het volgende:
De P30+ van PhaseOne gaat naar iso 1600 inmiddels. Maar dat doet er nog niet eens toe.
mooi verhaal, maakt een heleboel duidelijk!quote:overigens, best interessant leesvoer over het hele Nikon verhaal en hun strategie qua camera's:
http://www.luminous-lands(...)s/700-thoughts.shtml
Ik wil helemaal niks want ik ben een zeer tevreden Fourthirds gebruiker en ik kan me veroorloven wat ik wil. Ik legde alleen uit waarom ik de D700 een merkwaardige introductie vindt omdat de relatief lage resolutie veel minder gebruikers zal aantrekken dan een model dat de FF potentie beter benut.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:08 schreef Shark.Bait het volgende:
Ik zal het nog eens nakijken, maar het gevoel bij mij is dat jij gouden bergen wilt voor een duppie.
Ik heb Scotch Magic dinges gepakt. 810 geloof ik.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:27 schreef dvr het volgende:
Veldmuis: Mee uitkijken, veel soorten plakband laten residu achter waarmee je nog veel verder van huis bent dan met wat stof.
dat weet je niet, misschien zijn ze dat wel. De D700 zal voor Nikon veel klantjes vasthouden die geneigd zijn om overstappen naar de oude 5D van Canon. Ik hoor en lees her en der verhalen van canon gebruikers die geen EF-S objectieven willen aanschaffen omdat ze naar kleinbeeld willen migreren. Volgens kodak staat film gelijk aan 6 megapixel, dus 12 is een beetje meer. Later dit jaar komt Sony en Nikon uit met 24 Megapixel. He verhaal achter de link van ebeay maakt imo ook een heleboel duidelijk, wat mij overbodig lijkt om hier te herhalen. Ik zie op DPR genoeg mensen die haske blij zijn met de komst van de D700. Ik ben er ook 1 van. Twaalf megapixel is geen slechte resolutie vind ik. Genoeg 5D gebruikers te vinden die het ook een mooie hoeveelheid Mp vind. over 10 jaar hebben we allemaal 25 megapixels op kleinbeeld, maar om nou 10 jaar geen foto's meer te gaan maken vind ik niet slim :-Pquote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:27 schreef dvr het volgende:
Veldmuis: Mee uitkijken, veel soorten plakband laten residu achter waarmee je nog veel verder van huis bent dan met wat stof.
[..]
Ik wil helemaal niks want ik ben een zeer tevreden Fourthirds gebruiker en ik kan me veroorloven wat ik wil. Ik legde alleen uit waarom ik de D700 een merkwaardige introductie vindt omdat de relatief lage resolutie veel minder gebruikers zal aantrekken dan een model dat de FF potentie beter benut.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat de nieuwste lenzen van Nikon, zoals de 14-24, niet op minstens 25 MP berekend zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |