abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 mei 2008 @ 16:26:50 #1
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_59033044
Hoe denken jullie over autochtone nederlanders?
Ik ga er zelf best veel met om, over het algemeen staan ze niet zo open voor andere dingen vind ik persoonlijk....
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_59033299
Als opruchte Frysk vind ik ze meestal wel meevallen.

Dan heb ik het niet over de Hollanders natuurlijk.
Of de Brabanders.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_59033316
Ik kan het niet zo goed vinden met die echte boerse nederlandse jongeren van tegenwoordig.
Maar kan het niet iets te goed vinden met de vrouwen.

Bedoel je zoiets?
A little bit hateful
  zaterdag 31 mei 2008 @ 16:49:13 #4
206337 aychelle
pi_59033444
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:41 schreef Liquidootje het volgende:
Ik kan het niet zo goed vinden met die echte boerse nederlandse jongeren van tegenwoordig.
Maar kan het niet iets te goed vinden met de vrouwen.

Bedoel je zoiets?
Yep!
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_59033603
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:26 schreef aychelle het volgende:
Ik ga er zelf best veel met om, over het algemeen staan ze niet zo open voor andere dingen vind ik persoonlijk....
Waar staan ze niet open voor dan? Kun je wat specifieker zijn?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 17:27:39 #6
170945 smoekie
individualist
pi_59034184
quote:
dan is het maar goed dat niet autochtone nederlanders over het algemeen wel voor andere dingen openstaan.
"De gemakkelijkste manier om nooit van mening te moeten veranderen, is er geen hebben."
  zaterdag 31 mei 2008 @ 22:44:17 #7
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_59039645
De humor is anders, en ze zijn idd wat gesloten... Heb zelf meer buitenlandse vrienden, maar ga ook evengoed met Nederlanders om.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_59039752
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 22:44 schreef Little_Angel het volgende:
De humor is anders, en ze zijn idd wat gesloten... Heb zelf meer buitenlandse vrienden, maar ga ook evengoed met Nederlanders om.
Met tegenzin?
A little bit hateful
  zaterdag 31 mei 2008 @ 22:53:56 #9
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_59039782
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 22:52 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Met tegenzin?
Nee hoor .
Ik ga met beiden graag om, maar ik voel me meer ''thuis'' en ''welkom'' bij buitenlanders op de een of andere manier. Dat ligt alleen aan mij en niet aan de rest .
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  zondag 1 juni 2008 @ 11:27:57 #10
206337 aychelle
pi_59044919
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:56 schreef Misstique het volgende:

[..]

Waar staan ze niet open voor dan? Kun je wat specifieker zijn?
Ze staan minder open voor nieuwere dingen, om sneller iets anders te leren kennen (niet allemaal natuurlijk) ik heb het gevoel dat autochtone nederlanders hun cultuurtje zo wel best vinden en daar is verder niks mis mee, maar als je net als ik geregeld in het buitenland bent valt het best wel op.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 20:03:55 #11
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_59098630
Ik heb een tijdje in Oost-Azië, de V.S. en Zuid-Amerika gezeten, en dan zie je echt wat vreemd is aan ons Nederlanders.
Even chargerend:

De Nederlander is erg ego- en etnocentrisch. De eigen ideeën zijn de norm en al het andere is raar. Ook al is het tegendeel bewezen. Kijk maar eens naar onze ideeën over het totaalvoetbal, de kolonisatiestrategieën van vroeger wat ons de nodige problemen heeft opgeleverd.

Ook paternalistisch. Maar dit laatste komt voort uit de eerste twee kenmerken. Men wil anderen verbeteren, omdat zij het als Nederlanders (en dus beter ontwikkeld in ieder opzicht) wel even beter weten. Iets van een ander willen leren wat buiten het eigen Nederlandse kader valt is een onmogelijkheid.

Iets anders dat voortkomt uit het egocentrische is dat Nederlanders vaak trots zijn op zaken die òf er niet toe doen, òf waar ze helemaal niet trots op moeten zijn. Loodgieter: "Wij hebben dit land opgebouwd, en jullie mogen erin wonen" Wat is in godsnaam zijn meerwaarde voor dit land geweest? Ik ben 2e graads leraar techniek, en wanneer je kijkt naar waar de jongeren uit de randgroeplagen van de samenleving voor kiezen...inderdaad automonteur, loodgieter, lasser. Alleen bouw is om de een of andere reden niet populair. Ook het trots zijn op het zgn. verzet tijdens de 2e wereldoorlog, waar de Nederlanders feitelijk amper verzet hebben kunnen bieden. Het ondergrondse was ook niet van betekenisvolle waarde. Niet in concrete daden iig. Het verzet groeide pas in het laatste jaar, toen al zeker was dat de bevrijdingstroepen eraan kwamen.

Nog iets in het kader van de eigen normen niet herzien: de benadering van de situatie rondom de Jappenkampen waarvan men wil dat Japan vanuit alle regeringslagen haar excuses aanbiedt, terwijl er niets is gebeurt wat anders was dan in andere oorlogen waar militairen (vijandelijk, maar vaak zat ook vriendschappelijke troepen) zich tegoed doen aan de lokale vrouwen. Ondertussen weigert Nederland haar excuses aan te bieden voor de slavernij of ook maar concreet te erkennen dat de daden van destijds alles behalve ethisch te noemen waren. Dit van het land dat als laatste Europese land de slavernij afschafte en een oorlog lange tijd onder de noemer 'politionele acties' plaatste (is dit officieel ooit aangepast?). Tevens wordt doodleuk voorbijgegaan aan het feit dat NL ten tijde van de Japanse inval, ook de bezetter was.

En natuurlijk zuinig.
Ben je bij iemand thuis: "Ahem, we gaan eten" (hint, hint) . Dit waar bij de meeste anderen (en dat is niet alleen in niet-Westerse culturen) het idee juist is "je eet mee, of ik doe je wat!"
pi_59100158
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:40 schreef Masterix het volgende:
Als opruchte Frysk vind ik ze meestal wel meevallen.
Opskerper: het is "oprjochte Frysk".
  zaterdag 7 juni 2008 @ 23:33:45 #13
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_59206788
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 20:03 schreef Xaobotnik het volgende:
Dit van het land dat als laatste Europese land de slavernij afschafte en een oorlog lange tijd onder de noemer 'politionele acties' plaatste (is dit officieel ooit aangepast?). Tevens wordt doodleuk voorbijgegaan aan het feit dat NL ten tijde van de Japanse inval, ook de bezetter was.
Dit is inderdaad pas sinds een paar jaar aangepast naar onafhankelijkheidsoorlog. Toenmalig Minister van Buitenlandse Zaken Ben Bot had namens Nederland in Indonesië excuses aangeboden voor de onnodige slachtoffers die tijdens die acties zijn gevallen. Op 17 augustus 2005 erkende Bot namens de Nederlandse regering 17 augustus als Indonesische onafhankelijkheidsdag. Voorheen was het 27 december 1949 als erkenning van de Republiek Indonesia door Nederland.

Maar ontopic:

Het is bij ons gewoonlijk om visite uit te nodigen mee te eten wanneer ze rond etenstijd bij ons zijn. Belandas waren dat (het neemt gelukkig wel ietsje af) niet gewend en bedankten dat ook altijd vriendelijk. Smoesjes als "m'n vrouw heeft al gekookt, etc" waren dan ook niet onbekend voor ons. Autochtoon bezoek ging dan ook opvallend zo rond 1600u altijd naar huis, omdat ze wisten dat je ongeveer rond die tijd de keuken in moest om te koken. Van Indischen waren en zijn we juist gewend dat we rond die tijd nog bezoek ontvingen, we deden en doen het immers zelf ook. Voor ons was het dan ook niet vreemd dat we bij andere Indischen gewoon bleven eten of andersom. Een Indisch gebruik als je bij andere Indischen op bezoek komt, is dan ook dat je een bakje met eten meebrengt. Of dat nou risoles is, of sayoer of een ander gerecht.. zulke dingen zul je niet snel zien wanneer je een autochtoon bij je over de vloer krijgt, om maar even het verschil aan te geven
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
  zaterdag 7 juni 2008 @ 23:35:01 #14
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_59206811
quote:
Autochtone Nederlanders houden van lekker eten, alleen eten of koken ze het zelf nooit
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
pi_59250803
quote:
Nederlanders staan over het algemeen negatief tegenover de allochtoon. Ik gebruik express het lidwoordje 'de' omdat ze wel kunnen opschieten met de turkse klasgenoot, de marokkaanse bakker of antilliaanse dj.
pi_59253490
De autochtone Nederlanders met wie ik het meest omga, zijn net als ikzelf erg gewend aan het omgaan met buitenlanders en migranten. Maar dat heb je nou eenmaal in de Randstad. Buiten de Randstad merk je vaak dat autochtone Nederlanders minder met buitenlanders kunnen omgaan.

Wel merk ik inderdaad dat bepaalde "buitenlandse" gedragingen (laat eten, niet zo strict aan tijdsafspraken houden) van mij niet zo goed vallen bij veel autochtone Nederlanders.

De Nederlander oordeelt heel snel. Oordeel ik.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')