abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59941577
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:44 schreef Demophon het volgende:

Jij beweert dat de verdwongen verkoop omlaag ging, maar je komt zelf niet met bronnen en cijfers. Je roept maar wat, gewoon kul dus.
Nee hoor, geen kul, het zit rond de duizend en het is in 2007 gedaald. Dat weet ik zonder dat ik daar een link voor heb. Ik krijg nl. ook nog wel info binnen zonder dat het via het internet gaat...
quote:
Ik zeg dat hij omhoog gaat en kom wel met een bron. Maar vervolgens heb je daar geen zin in om naar te kijken
Als je "internet" als bron had genoemd had je ook een bron genoemd. Je mag best iets specifieker zijn dan een complete aflevering Netwerk voorschotelen. Je kan best zeggen "tussen 6 en 7 minuten zit het bewuste stuk", dan ben ik prima bereid om te gaan kijken. Maar een half uur?

Dat is geen bron noemen.

Kijk maar eens in een boek met bronvermeldingen, daar staat ook altijd een specificatie waar de info exact te vinden is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_59941591
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:48 schreef FeestNummer het volgende:

Nee, ik denk dat voorspellingen voor over 15 jaar nauwelijks enige betrouwbaarheid hebben.
Maar eerder vond je wel dat swetsenegger gelijk had dat de vraag naar woningen zou dalen, dus daar was je wel zeker van? Dat is toch ook een voorspelling?
pi_59941719
Inmiddels vond ik de officiële cijfers van gedwongen verkopen:

2004: 1.504
2005: 1.911
2006: 1.968
2007: 1.811

Zoals gezegd: een daling in 2007. Van DE bron op dit gebied.

Bron: www.kadaster.nl, kwartaalbericht 4e kwartaal 2007.
pi_59941790
quote:
Op maandag 7 juli 2008 09:18 schreef DS4 het volgende:
Inmiddels vond ik de officiële cijfers van gedwongen verkopen:

2004: 1.504
2005: 1.911
2006: 1.968
2007: 1.811

Zoals gezegd: een daling in 2007. Van DE bron op dit gebied.

Bron: www.kadaster.nl, kwartaalbericht 4e kwartaal 2007.
Dat kan heul niet, want 30 minuten netwerk geven iets heel anders aan!
pi_60005671
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:48 schreef FeestNummer het volgende:

Nee, ik denk dat voorspellingen voor over 15 jaar nauwelijks enige betrouwbaarheid hebben.
Extra vraag naar 801.000 woningen
Cobouw, 09 juli 2008
ECONOMIE door Theo Leoné

VOORBURG - Ondanks alle vergrijzing en 'ontgroening' blijft de vraag naar woningen tot het jaar 2025 fors toenemen. Alleen al in de provincie Utrecht zijn 102.000 extra onderkomens nodig.

Uit een studie van het Centraal Bureau voor de Statistiek en het Planbureau voor de Leefomgeving blijkt dat het aantal huishoudens in Nederland tot 2025 met alle waarschijnlijkheid toeneemt met 11,1 procent. Om allemaal zelfstandig te kunnen wonen, zijn daardoor maar liefst 801.000 extra woningen nodig. Het CBS voorziet een bevolkingsgroei van 3,2 procent tot 16,9 miljoen inwoners. In het meest voorzichtige (maar hoogst onwaarschijnlijke) scenario zal het aantal huishoudens nog altijd met 310.000 stijgen.

De sterkste vraag naar woonruimte is te verwachten in de provincies Flevoland (met groeikern Almere), Utrecht en Noord-Holland. Dat in de polder het aantal huishoudens met bijna een derde toeneemt, is nauwelijks een verrassing. Ook het oude land van Utrecht (plus 19,5 procent) en Noord-Holland (13 procent extra) hebben echter hoge scores. Zelfs in Limburg, waar het aantal inwoners met 5,9 procent krimpt tot 1,1 miljoen, neemt het aantal huishoudens met 2 procent toe.

In de grote steden is de groei van het aantal huishoudens het meest uitgesproken in Utrecht en Amsterdam. Voor de Domstad wordt de toename van het aantal huishoudens geraamd op 34,8 procent tot 205.000. In de hoofdstad tekent zich een groei af van 12,9 procent tot 463.000. De stijging van het aantal huishoudens in Den Haag ligt met 9,9 procent net onder het landelijk gemiddelde. Rotterdam beweegt zich met een plus van 2,7 procent op het schamele groeiniveau van de provincie Limburg.
Uit de cijfers van de studie blijkt dat het aandeel van de autochtonen in de bevolking in de periode 2007-2025 licht daalt van 81 naar 77 procent. In Amsterdam, Den Haag en Rotterdam schommelt het aandeel van de autochtonen komende decennia rond de 55 procent.

Zeker weten we het pas in 2025, maar ik heb de neiging om dit soort berichten meer serieus te nemen dan de eerste de beste fokker...
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:34:19 #231
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60007480
Ondertussen, op de korte termijn:
quote:
Woningverkoop daalt fors

LELYSTAD - Makelaars van de makelaarsvereniging LMV hebben in juni van dit jaar fors minder woningen verkocht dan in dezelfde maand een jaar eerder. Er was sprake van een daling van 23,9 procent. Dat meldde de relatief kleine LMV, met 450 aangesloten kantoren, woensdag.
http://www.telegraaf.nl/f(...)lt_fors__.html?p=3,1
23,9 procent, bijna een kwart, dat is fors. De (werkelijke) cijfers van de NVM zullen hier niet veel van afwijken. Ook het aantal dagen dat een gemiddelde woning te koop staat is veel gegroeid. Ondanks truucjes zoals het "van de markt' halen van woningen en weer terugzetten.
The End Times are wild
pi_60008223
Ja mensen worden bang.
En willen eerst verkopen en dan pas kopen, dat zorgt voor meer aanbod

Ook het aanpasen van het ontslagrecht maakt vooruitzichten onzeker
pi_60012415
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 22:34 schreef LXIV het volgende:
Ondertussen, op de korte termijn:
[..]

23,9 procent, bijna een kwart, dat is fors. De (werkelijke) cijfers van de NVM zullen hier niet veel van afwijken. Ook het aantal dagen dat een gemiddelde woning te koop staat is veel gegroeid. Ondanks truucjes zoals het "van de markt' halen van woningen en weer terugzetten.
Dat is natuurlijk logisch. De rente is flink gestegen, er is wat economische tegenspoed, enz.

We zien nu exact wat er voorspeld is: de prijzen gaan niet omlaag, maar het slot gaat op de markt. Gelet op de onderliggende economische situatie is dat iets wat wel even zal aanhouden, maar op termijn ook weer zal corrigeren. Als we gewend raken aan het feit dat hypotheekrentes van 3,nogwat en 4,nogwat eigenlijk bizar laag zijn en dat 5,nogwat en 6,nogwat zonder meer acceptabel is...

Daarnaast zal er wellicht ook wat lucht ontsnappen uit minder gewilde objecten.

Het is gewoon een mindere tijd. Dat hoort erbij. Nu kijken er beleggers angstig naar die 400 grens, ik vermoed dat er nog een moment komt dat de 400 grens met hoop bekeken gaat worden.

O well...
pi_77091913
Nu anderhalf jaar later kan ik concluderen dat de betaalbaarheid van een woning is verslechterd en dat ik blij ben dat ik 1.5 jaar terug mijn huidige nieuwbouw woning heb gekocht.

Met het salaris van toen had ik op dit moment niet meer kunnen financieren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Revolution-NL op 21-01-2010 12:36:54 ]
pi_77092972
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:22 schreef Revolution-NL het volgende:
Nu anderhalf jaar later kan ik concluderen dat de betaalbaarheid van een woning is verslechterd en dat ik blij ben dat ik 1.5 jaar terug mijn huidige nieuwbouw woning heb gekocht.

Met het salaris van toen had ik op dit moment niet meer kunnen financieren.
Mooie kick
pi_77093045
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mooie kick
Dit advies had dezelfde waarde als het advies wat huizenmarktzeepbal in 2003 gaf. Dat advies was om als woningbezitter je huis zsm te verkopen
pi_77112099
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:50 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dit advies had dezelfde waarde als het advies wat huizenmarktzeepbal in 2003 gaf. Dat advies was om als woningbezitter je huis zsm te verkopen
dat zijn start-up problemen
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')