abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59080527
Ik denk niet dat embryoselectie mogelijk wordt gemaakt door dit kabinet, maar ik hoop het wel.
Interessant dat de PvdA nu ook hun eigen standpunt heeft, want waarschijnlijk wel zal botsen, maar een kabinetscrisis zal voor de PvdA op langer termijn niet veel goeds doen, als er nieuwe verkiezingen komen.
Ik ga er dan ook vanuit dat dit onderwerp in de ijskast komt de staan, of de PvdA zal weer zwichten voor de christenen.

Zoals ik het nu zie hebben patiënten 4 opties, als deze vorm van embryoselectie in Nederland onmogelijk wordt gemaakt:
1. Voor de rest van hun leven kinderloos blijven
2. Prenataal onderzoek tijdens de zwangerschap, en als het erfelijke kankergen wordt gevonden, aborteren
3. Het risico nemen en hopen op toekomstige medische doorbraken
4. Embryoselectie uitvoeren in Brussel
pi_59088471
Mag een christen zich uberhaupt wel kunstmatig laten bevruchten?
pi_59089015
Wij van het CU gunnen u een nare genetische ziekte toe
pi_59090123
quote:
Op maandag 2 juni 2008 17:30 schreef boyv het volgende:
Als je het zo bekijkt, is masturberen massamoord.
Juist, dat zijn ook levende cellen. Een mastrubatieverbod lijkt me wel op zijn plaats.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_59090203
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:32 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Juist, dat zijn ook levende cellen. Een mastrubatieverbod lijkt me wel op zijn plaats.
Dan wachten er nu dus 72 maagden op me.. lekker hoor!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 14:47:32 #156
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59090520
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:29 schreef boyv het volgende:
Mag een christen zich uberhaupt wel kunstmatig laten bevruchten?
Ik geloof van niet
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 3 juni 2008 @ 15:02:41 #157
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59090956
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:47 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik geloof van niet
Het geldt sowieso niet voor ‘de Christen‘ maar ik kan me voorstellen dat er Christenen zijn die tegen intro-uterine inseminatie zijn. (D.w.z. kunstmatige injectie van zaad van de man in de injectie van de baarmoeder op precies het juiste moment om de bevruchting een handje te helpen.)
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_59092336
dus eigenlijk moet ik gewoon bij alles wat ik doe of wil, toestemming vragen aan het CU en het CDA.

lijkt me een prima plan
pi_59094784
quote:
Op maandag 2 juni 2008 19:58 schreef Iblis het volgende:

[..]

Kijk, dat geeft de burger moed.

Eindelijk eens een duidelijk, principieel en keihard standpunt van de PvdA. Hopelijk ook een onverandelijk standpunt, hun reputatie is natuurlijk niet al te best op dit gebied.
Fluitbekzeenaalden zijn tropische & subtropische zoutwatervissen die hun naam te danken hebben aan hun buisvormige snuit, die aan een fluit doet denken.
pi_59094881
quote:
PvdA en ChristenUnie sussen embryoruzie

De PvdA zal tijdens het debat over de embryoselectie eventuele moties om de criteria voor embryoselectie te verruimen niet steunen. Het kabinet moet eerst de tijd krijgen om met een nieuwe brief te komen. Dat zei Tweede Kamerlid Khadija Arib (PvdA) dinsdag.

Het debat, dat later deze week plaatsvindt, werd dinsdagmiddag aangevraagd door D66-fractievoorzitter Alexander Pechtold. Het wordt geen spoeddebat, maar een 'procedureel' debat over de gang van zaken vorige week. De kleinste coalitiepartij ChristenUnie dwong staatssecretaris van Volksgezondheid Jet Bussemaker (PvdA) een brief over het verruimen van de embryoselectie terug te trekken. Behalve Bussemaker zal minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) het debat bijwonen.

Nu is de selectie van embryo's alleen toegestaan bij ivf-bevruchting als blijkt dat er sprake is van erfelijke ziektes waarvan met zekerheid kan worden vastgesteld dat ze zich zullen manifesteren. Het gaat dan bijvoorbeeld om de ziekte van Huntington. Bussemaker wil dat voortaan ook mag worden gescreend op erfelijke darm- en borstkanker. Bij deze ziektes kan alleen met grote waarschijnlijkheid worden vastgesteld dat iemand ermee te maken krijgt.

Bussemaker heeft niet eerst binnen het kabinet overlegd over haar voornemen om de criteria te verruimen, omdat zij meende dat het slechts om een technische aanpassing ging. De verruiming bleek echter onbespreekbaar voor de gereformeerde kleinste coalitiepartij en haar politiek leider vicepremier André Rouvoet.

Politiek leider van de PvdA Wouter Bos zette maandag de discussie op scherp door te zeggen dat de kwestie voor zijn partij ook een principekwestie is. "De ChristenUnie heeft geen monopolie op principe en geweten", zei hij tegen EénVandaag.

Beide partijen gaven dinsdag aan de zaak niet op de spits te willen drijven. De PvdA steunt mogelijke verruimmoties niet. "Het kabinet zegt tijd nodig te hebben. Dan moeten wij ze die tijd geven." Wel moet die nieuwe brief er voor het zomerreces liggen, vindt Arib. Een verzoek van D66 om voor het debat van later deze week behalve Bussemaker en Klink ook Rouvoet uit te nodigen, haalde het niet.

"Het kabinet is nu aan zet", zei ook fractievoorzitter Arie Slob (ChristenUnie). "We moeten zorgvuldigheid betrachten bij zo'n belangrijk onderwerp." Fractievoorzitter Pieter van Geel (CDA) zei dat hij zich niet zou laten opjagen. "Zorgvuldigheid gaat boven snelheid."

Tijdens het debat wordt ook gesproken over de aankondiging van het Academisch Ziekenhuis Maastricht (AZM) om door te gaan met de screening op borstkanker. Het ministerie van Volksgezondheid bevestigde dat de vergunning van het AZM daar alle ruimte toe biedt.

CDA en CU zien liever dat het ziekenhuis deze screening had opschort totdat er een nieuwe brief van de staatssecretaris ligt. Tijdens het debat moet Klink opheldering verschaffen over de 'overwegingen' van het ziekenhuis, vindt Van Geel. "Dit moet besproken worden", vindt ook Slob. Arib toonde echter begrip voor de opstelling van het ziekenhuis.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 17:42:43 #161
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59095269
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 17:25 schreef boyv het volgende:

[..]

Slappe hap zeg.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_59096899
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 17:42 schreef Iblis het volgende:

[..]

Slappe hap zeg.
tenzij dat aangekondigde screenen op de spits gedreven wordt : over een jaartje of 2 dus .. ?
de punten zijn gemaakt maar we gaan er nu geen punt van maken, daar lijkt het op ..

op zich wel grappig ergens, al dat gezeur over 'eisen' van moslims en dan gaat het kabinet 'bijna' vallen dankzij christelijk fundamentalisme
pleased to meet you
  dinsdag 3 juni 2008 @ 19:18:51 #163
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59097403
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 18:57 schreef moussie het volgende:
op zich wel grappig ergens, al dat gezeur over 'eisen' van moslims en dan gaat het kabinet 'bijna' vallen dankzij christelijk fundamentalisme
Oeh, ja, als moslims het kabinet nou eens konden doen laten vallen!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 19:26:34 #164
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_59097606
Neuh... waarschijnlijk gaat de PVDA toegeven. Uiteindelijk onder het mom dat het volgende kabinet de beslissing maar moet nemen.

Daarbij is het ook nog eens de vraag of het kabinet er wel over kan beslissen.

Voorlopig zie ik nog niets vallen dus.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_59097629
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 19:18 schreef Iblis het volgende:

[..]

Oeh, ja, als moslims het kabinet nou eens konden doen laten vallen!
watch and learn
pleased to meet you
  dinsdag 3 juni 2008 @ 19:41:23 #166
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_59098060
Laat maar vallen en dan maar meteen keihard hopen dat het CDA en CU (en SGP) verboden worden.

Helaas zal dat laatste alleen een droom blijven
Drugs are good mkay?
  dinsdag 3 juni 2008 @ 19:46:06 #167
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_59098182
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 19:41 schreef Party_P het volgende:
Laat maar vallen en dan maar meteen keihard hopen dat het CDA en CU (en SGP) verboden worden.

Bummer huh.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_59099902
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 19:41 schreef Party_P het volgende:

ach ja, paars deed het zo slecht nog niet, zo zonder gelovigen .. voordat we ten prooi vielen aan het populisme
pleased to meet you
pi_59108645
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 17:25 schreef boyv het volgende:

[..]

Dat wordt niks dus. PvdA zal wel weer toegeven, dat hebben ze nu al half gedaan.
Fluitbekzeenaalden zijn tropische & subtropische zoutwatervissen die hun naam te danken hebben aan hun buisvormige snuit, die aan een fluit doet denken.
  woensdag 4 juni 2008 @ 09:40:42 #170
33189 RM-rf
1/998001
pi_59108864
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 20:49 schreef moussie het volgende:

[..]

ach ja, paars deed het zo slecht nog niet, zo zonder gelovigen .. voordat we ten prooi vielen aan het populisme
Pijnlijk idee, dat het juist Fortuyn was die een terugkeer van de hardcore grristenpolitiek faciliteerde en het tijdelijke experiment voor een liberale vrijdenkende regering met non-religieuze partijen de grond inboorde, voor zijn 'five-minutes-of-fame':

Hoe vaak zie je niet dat juist zeer uitgesproken en ideeele politici, uiteindelijk precies het tegendeel bereiken van de ideeen waarvoor ze zeggen te staan... je zou het de 'Wet van Brüning' kunnen noemen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 4 juni 2008 @ 10:01:12 #171
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_59109276
Wat een onzinnig geneuzel weer en geheel typisch voor de totaal apatisch, besluitenloos en leiderloos kabitnet.

De politiek behoort zich trouwens totaal niet met dit onderwerp bezig te houden. Dit is een persoonlijke kwestie, die bij de, toekomstige, ouders behoort te liggen.
Willen stelletjes die een IVF behandeling ondergaan, zo'n onderzoek wel, dan moet dat gewoon kunnen. Dit is een private kwestie en geen politieke.

Ben ook blij dat het AZM gewoon duidelijk is hierover...dan is er tenminste 1 partij duidelijk, want dat valt blijkbaar niet van dit kabinet te verwachten.

Dit is werkelijk het meest besluitenloze kabinet dat Nederland sinds de 2de wereldoorlog heeft gehad...waardeloos... totaal waardeloos.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')