abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 16:23:27 #151
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_66584895
Naja, snotterig, gevoelige ogen... meh
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_66585169
Hier gelukkig nog nergens last van! Maar heb nog een aantal pilletjes over van vorig seizoen, dus zodra het begint te jeuken ga ik weer slikken.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_66587524
Ik krabbel mijn benen alweer vrolijk open. dus daar gaan we weer
pi_66588510
owja, helemaal vergeten dat ik hooikoorts had
pi_66588855
Ik heb nu nog geen last gelukkig
  maandag 2 maart 2009 @ 16:36:10 #156
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_66621583
Ah, altijd 'leuk' om dit topic weer bovenaan je MyAT te zien staan.

Als je nu last hebt, is het volgens mij de iep of esp. Dat is altijd de eerste die serieus last geeft, meestal in januari. Vanwege de wat koudere winter dan de afgelopen jaren zou dat best rond deze tijd kunnen zijn.
  maandag 2 maart 2009 @ 17:44:30 #157
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_66624015
Bij mij begonnen de ogen vanmorgen toch ook alweer te jeuken... Leuk, is het eens eindelijk goed weer, krijg je dit weer
Don't let my username fool you...
pi_66624267
Is het NU alweer zover?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:05:32 #159
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66641536
Bah, ik heb er sinds afgelopen vrijdag weer last van... zo vroeg?

http://hooikoorts.weeronline.nl/

De kaartjes vallen opzich wel mee... erg vreemd. Zo meteen maar weer de huisarts bellen.

Ik heb al last van (zware) hooikoorts sinds ik 7 (geloof ik) ben. Nu sinds een aantal dagen ben ik 20... dus hopelijk dat het volgend jaar over is. Gedurende de afgelopen jaren heb ik telkens nieuwe producten uitgeprobeerd, in de vorm van pillen en spuitjes, en opzich helpt het aardig, totdat je het opnieuw krijgt toegediend het jaar erop en het blijkt dat je er immuun voor bent geworden.

Zelf gebruik ik dus nooit oogdruppels of neusspray. Wel heb ik af en toe een inhalator gehad tegen benauwdheid, maar voornamelijk dus pillen of in zwaardere vorm van een spuitje. Ben benieuwd of er nu weer wat nieuws op de markt is wat ze in me kunnen stoppen . Als ik er maar minder last van heb, haha.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:08:42 #160
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_66641573
Als je er op je 20e nog niet af ben acht ik de kans dat je er nog overheen groeit vrij klein eigenlijk. Dan zou het rond je 17e al minder aan het moeten worden zijn.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:14:55 #161
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66641640
Het gaat toch per 7 jaar? 7 - 14 - 21..
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:25:59 #162
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66641799
Vorige keer ben ik 4 maart langs geweest voor de medicijnen vertelde de dokter zojuist, dus het is niet eens zo vroeg nu. Vanmiddag krijg ik te horen of er wellicht weer iets nieuws is wat ik zou kunnen proberen. Ben benieuwd.
pi_66642476
Ook ik mag me nu wél melden hier.
Bah, is wel heel vroeg
  Redactie Sport dinsdag 3 maart 2009 @ 09:12:00 #164
218273 crew  JayJay8
pi_66642568
Nog geen last van gelukkig...Zal binnenkort wel weer beginnen
pi_66719340
Wat bloeit er nu weer?
Ik heb jeuk-ogen en een loopneus en mijn zoontje van een half jaar heeft ook rode ogen en niesbuien

Ik heb pas sinds een paar jaar last van niezen, maar het lijkt per jaar erger te worden....
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:19:51 #166
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_66778374
Klote hooikoorts!!

Ik ben nu 23 en heb er sinds ongeveer 3 jaar last van. Het is zomaar opeens begonnen en ik heb voorheen nooit last gehad van hooikoorts. Ik ben langs de K&O arts geweest en daaruit is gebleken dat ik zwaar allergisch ben voor grassen en bomen.

Ik kreeg een kuur om antistoffen op te bouwen, een kuur van 2 jaar ofzo. Ik moet dan elke dag een capsule met een vloeibaar stofje innemen en dit 3 minuten in mijn mond houden. WTF? dat hou ik geen 2 jaar vol dus daar ben ik vrijwel direct mee gestopt.

Ik heb nu aerial pilletjes en verschillende neusspray's geprobeerd. Niks lijkt echt goed te helpen.

Mijn symptomen: Constant een loopneus en een klein beetje geïrriteerde jeukerige ogen. Ik wordt helemaal gek van die fucking loopneus.

Zal binnenkort weer eens langs de huisarts...

Edit; het valt nu nog redelijk mee trouwens.. Maar begin er al wel weer enigszins last van te krijgen. Zodra alles weer volop gaat bloeien begint het echte drama weer

[ Bericht 4% gewijzigd door Charizma op 06-03-2009 20:26:28 ]
Be water my friend
pi_66779767
Zijn er alweer bomen bezig? Ik heb het er al 2 dagen over met mijn moeder dat ik last heb van mijn neus en keel (mijn hooikoorts slaat altijd door op mijn keel, raakt geïrriteerd doordat mijn neus gaat lopen) en zij ook en nu zie ik opeens dit topic ... Heel fijn.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 21:09:32 #168
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_66780499
Be water my friend
pi_66780762
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 21:09 schreef Charizma het volgende:
http://www.huidinfo.nl/hooikoorts.html

De hazelaar en de els
Mja, ik vermoed dat ik daar dus gevoelig voor ben, want na mei heb ik meestal geen last meer...
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 maart 2009 @ 12:49:53 #170
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66795436
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:19 schreef Charizma het volgende:
Klote hooikoorts!!

Ik ben nu 23 en heb er sinds ongeveer 3 jaar last van. Het is zomaar opeens begonnen en ik heb voorheen nooit last gehad van hooikoorts. Ik ben langs de K&O arts geweest en daaruit is gebleken dat ik zwaar allergisch ben voor grassen en bomen.

Ik kreeg een kuur om antistoffen op te bouwen, een kuur van 2 jaar ofzo. Ik moet dan elke dag een capsule met een vloeibaar stofje innemen en dit 3 minuten in mijn mond houden. WTF? dat hou ik geen 2 jaar vol dus daar ben ik vrijwel direct mee gestopt.

Ik heb nu aerial pilletjes en verschillende neusspray's geprobeerd. Niks lijkt echt goed te helpen.

Mijn symptomen: Constant een loopneus en een klein beetje geïrriteerde jeukerige ogen. Ik wordt helemaal gek van die fucking loopneus.

Zal binnenkort weer eens langs de huisarts...

Edit; het valt nu nog redelijk mee trouwens.. Maar begin er al wel weer enigszins last van te krijgen. Zodra alles weer volop gaat bloeien begint het echte drama weer
Had je als kuur SlitOne? Dat had ik eerst wel; een pipetje alstware, en dan onder je tong doen.
Dat vond ik ook erg vervelend, . Bovendien was het echt heel goor.
Nu heb ik een andere, wel hetzelfde principe. Dit is alleen makkelijker, want het is geen onmogelijk pipetje wat ik leeg moet drukken, maar gewoon een spuitje alstware. Je bouwt dit ook op, dus in het begin krijg je minder. Bovendien smaakt deze ook niet vies als het perongeluk op mn tong terecht komt. (2 min moet het eronder).
Deze gaat me makkelijk lukken om vol te houden.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  zaterdag 7 maart 2009 @ 12:58:41 #171
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_66795652
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 21:15 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Mja, ik vermoed dat ik daar dus gevoelig voor ben, want na mei heb ik meestal geen last meer...
Lucky you, ik heb er het hele bloei seizoen last van
Be water my friend
  zaterdag 7 maart 2009 @ 13:02:28 #172
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_66795744
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:49 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Had je als kuur SlitOne? Dat had ik eerst wel; een pipetje alstware, en dan onder je tong doen.
Dat vond ik ook erg vervelend, . Bovendien was het echt heel goor.
Nu heb ik een andere, wel hetzelfde principe. Dit is alleen makkelijker, want het is geen onmogelijk pipetje wat ik leeg moet drukken, maar gewoon een spuitje alstware. Je bouwt dit ook op, dus in het begin krijg je minder. Bovendien smaakt deze ook niet vies als het perongeluk op mn tong terecht komt. (2 min moet het eronder).
Deze gaat me makkelijk lukken om vol te houden.

^^ die had ik ook ja

Hoelang duurt die nieuwe kuur van je en hoe heet het? Gebruik je ook nog wat anders ernaast?
Be water my friend
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 maart 2009 @ 13:06:40 #173
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66795846
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:02 schreef Charizma het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

^^ die had ik ook ja

Hoelang duurt die nieuwe kuur van je en hoe heet het? Gebruik je ook nog wat anders ernaast?
Ja, die pipetjes zijn echt kut.
Ik heb nu Staloral.
Deze duurt ook zo'n 2 jaar en ik gebruik er niks anders naast.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_66799525

Het is inderdaad weer eens zover.
Ik voel me al anderhalve week niet helemaal lekker en dacht dat ik verkouden aan het worden was.
Totdat ik me gisteren besefte dat het die stomme hooikoorts weer is.

Vorig jaar heb ik geprobeerd om de lente en zomer zonder medicijnen door te komen (want als je de ziekte steeds onderdrukt kun je er niet overheen groeien.) Maar het was echt niet te doen.
Dus heb maandag maar weer een afspraak bij de huisarts voor medicijnen.
Ik kijk er alleen heel er tegenop aangezien ik de eerste 3 weken van de medicijnen nauwelijks functioneer.
Ik reargeer altijd heel heftig op de medicijnen waardoor ik heel suf wordt.. Heb al veel verschillende soorten medicijnen geprobeerd maar het probleem blijft.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_66799549
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 08:08 schreef ethiraseth het volgende:
Als je er op je 20e nog niet af ben acht ik de kans dat je er nog overheen groeit vrij klein eigenlijk. Dan zou het rond je 17e al minder aan het moeten worden zijn.
Is dit waar? Dat hoop ik toch niet want ik ben nu 22 en het wordt ieder jaar steeds erger.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 maart 2009 @ 15:46:07 #176
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66799601
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:43 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Is dit waar? Dat hoop ik toch niet want ik ben nu 22 en het wordt ieder jaar steeds erger.
Als het ook nog erger word denk ik niet dat je er nog overheen groeit.
pi_66799805
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:46 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Als het ook nog erger word denk ik niet dat je er nog overheen groeit.
Nou wat ik dus begrepen heb van mijn huisarts is dat het elk jaar erger wordt, tot je uiteindelijk op je 'hoogste' punt zit, en op dat punt neemt het af en groei je erover heen.

Dus iedere jaar denk ik: ohh erger als dit kan niet..
Maar toch lukt het me weer om het ieder jaar te toppen
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 maart 2009 @ 16:11:37 #178
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66800238
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:54 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Nou wat ik dus begrepen heb van mijn huisarts is dat het elk jaar erger wordt, tot je uiteindelijk op je 'hoogste' punt zit, en op dat punt neemt het af en groei je erover heen.

Dus iedere jaar denk ik: ohh erger als dit kan niet..
Maar toch lukt het me weer om het ieder jaar te toppen
Maar lang niet iedereen groeit er overheen. Ik denk eigenlijk vrij weinig mensen, maar dat weet ik niet.
Weet ook niet tot welke leeftijd ongeveer, maar ik denk dat je na je 20e de hoop wel mag laten varen.
Denk ik hoor. Bij andere dingen is het meestal wel zo dat je in je puberteit ergens overheen groeit.
pi_66800310
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:11 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Maar lang niet iedereen groeit er overheen. Ik denk eigenlijk vrij weinig mensen, maar dat weet ik niet.
Weet ook niet tot welke leeftijd ongeveer, maar ik denk dat je na je 20e de hoop wel mag laten varen.
Denk ik hoor. Bij andere dingen is het meestal wel zo dat je in je puberteit ergens overheen groeit.
Voorzover ik goed ingelicht ben groeit iedereen uiteindelijk over hooikoorts heen.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 maart 2009 @ 16:16:03 #180
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66800341
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:14 schreef Samson het volgende:

[..]

Voorzover ik goed ingelicht ben groeit iedereen uiteindelijk over hooikoorts heen.
Dit lijkt me nogal stug, het is een allergie en je groeit toch ook niet bij voorbaat over een allergie heen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 maart 2009 @ 16:18:32 #181
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66800400
quote:
Bij de meeste mensen worden na een jaar of tien de klachten minder, maar vaak gaat hooikoorts niet helemaal over.
Bron.
pi_66803351
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:18 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Bron.
Nou als het minder wordt ben ik al heel blij!
Ik kan 3 maanden per jaar niet buiten komen zonder ziek te worden.

Maar wat ik ook heel raar vind is dat er ieder jaar iets anders overheerst.
3 jaar geleden waren het mijn ogen waar ik het meest last van had (van de rest ook wel maar van mn ogen had ik veruit het meeste last)
2 jaar geleden was het vooral mijn neus
Vorig jaar voelde ik het vooral in mijn keel.
En nu voel ik het vooral in mn longen, het zakt ieder jaar een beetje
pi_66803385
Ik krijg komende week, na overleg met de huisarts, een injectie met antiallergeen.. ik ben benieuwd.
Begreep dat het 3 maanden werkt en dat ik daarnaast gewoon mijn medicijnen moet nemen.
Hoop dat het wat verlichting geeft, want het is geen pretje
pi_66804048
Oh ik bedenk me opeens dat ik sinds september afgelopen jaar lenzen heb.
Kan ik die wel in als strax de pollen weer vrolijk door de lucht dwalen?
Of zou ik dan juist minder last hebben van tranende ogen. Want ik kon eerst nog geen ui snijden zonder dat mijn mascara op mn kin eindigde. Maar sinds ik lenzen heb, heb ik er geen problemen meer mee
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 maart 2009 @ 19:02:38 #185
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66805216
Dit is wat ik kan vinden.
Je kan ze dus sowieso wel in, maar hoe dat verder is etc. weet ik niet.
pi_66805398
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 maart 2009 @ 19:10:44 #187
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66805443
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 19:09 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Misschien is een kuurtje iets?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 maart 2009 @ 19:11:46 #188
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66805469
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:57 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik krijg komende week, na overleg met de huisarts, een injectie met antiallergeen.. ik ben benieuwd.
Begreep dat het 3 maanden werkt en dat ik daarnaast gewoon mijn medicijnen moet nemen.
Hoop dat het wat verlichting geeft, want het is geen pretje
Ik ben benieuwd!
pi_66808060
Alles wat ik lees over hooikoorst gaat over pollen.
Maar ik heb dezelfde klachten bij bloemen (vooral die in tuinen groeien, niet die doorgekweekte rozen)
En ook met pas gemaaid gras, als ik dat ruik klappen meteen mijn longen dicht lijkt het wel.
Hebben meer mensen hier last van?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 maart 2009 @ 20:32:06 #190
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66808214
Jahoor.
Gemaaid gras kan ik ook ab-so-luut niet tegen.
Verder kan ik tegen niets lijkt het wel, wat in de lente aan het groeien gaat.
pi_66808317
Van net gemaaid gras ga ik acuut piepen en niezen, echt vreselijk.
pi_66809264
Julie snappen precies wat ik bedoel!
Ik heb de afspraak gemaakt met mijn moeder dat wanneer ik onafgesproken langs wil komen ik een half uur van te voren moet bellen. Dan kan zij de bloemen die in de huiskamer staan ergens anders neer zetten.
Das toch best triest eigenlijk :<
  zondag 8 maart 2009 @ 12:52:56 #193
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_66822080
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:06 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ja, die pipetjes zijn echt kut.
Ik heb nu Staloral.
Deze duurt ook zo'n 2 jaar en ik gebruik er niks anders naast.
Okay cool tnx, ik ga dit onthouden voor als ik weer bij de huisarts kom.
Be water my friend
  zondag 8 maart 2009 @ 12:55:10 #194
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_66822147
Ik wou dat er 1 of andere spuit was waarmee dat hele hooikoorts gezeik in 1 keer over zou zijn.
Be water my friend
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 8 maart 2009 @ 12:56:43 #195
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66822196
Er zijn wel spuitjes te krijgen, meen ik. (alleen moet je dan wel meerdere, en ook voor een bepaalde tijd)
Alleen schijnen ze minder goed te werken dan dat spul onder je tong.
pi_66827408
quote:
Op zondag 8 maart 2009 12:56 schreef ChipsZak. het volgende:
Er zijn wel spuitjes te krijgen, meen ik. (alleen moet je dan wel meerdere, en ook voor een bepaalde tijd)
Alleen schijnen ze minder goed te werken dan dat spul onder je tong.
Ik heb ook ooit van iemand gehoord over een kuur van 2 jaar van iedere maand 1 spuit. En dat scheen heel goed te werken, die man was na jaren van spulletjes proberen eindelijk van zn hooikoorts af. Ideaal alleen koste het iets van 200 per maand en werd dit niet verzekerd door de verzekering.
Dat is echt insane duur!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 8 maart 2009 @ 15:22:34 #197
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66827444
Uhu idd.
Sommige kuren worden wel vergoed en andere niet.
pi_66828488
Afgelopen paar dagen ook alweer last van jeuk in mijn linker oog. Ja, alleen mijn linker.
pi_66832740
Ik heb eigenlijk ook nog niet gevraagd of de injectie met antiallergeen zelf moet betalen of niet.. maandag maar eens bellen Maja, wil het toch zeker wel proberen.
pi_66834334
quote:
Op zondag 1 maart 2009 16:30 schreef DaFrenk het volgende:
Hier gelukkig nog nergens last van! Maar heb nog een aantal pilletjes over van vorig seizoen, dus zodra het begint te jeuken ga ik weer slikken.
Te laat!
Als je zeker weet dat je last van hooikoorts hebt, moet je al beginnen met slikken voor het begint.
quote:
Als ons lichaam een vreemde stof binnenkrijgt, bijvoorbeeld na een steek van een insect, maken de mestcellen histamine aan. Histamine zorgt voor het verwijden van de bloedvaten. Hierdoor kunnen de afvalstoffen worden afgevoerd en antistoffen worden aangevoerd.

De jeuk en pijn die hierbij ontstaat, is een waarschuwing voor ons. Op die plek in het lichaam is iets aan de hand. Deze histaminereactie is dus goed. Bij een overmatige of ongewenste histaminereactie wordt er een teveel aan histamine aangemaakt. Hierdoor worden de slijmvliezen rood en zwellen op.

Ook ontstaat dan een overmatige slijmproductie. Dit is bij hooikoorts het geval. Pollen zijn onschadelijk voor ons. Toch komt er histamine vrij om de 'indringers' onschadelijk te maken.
Als je nu al die aanmaak van histamine remt, zou je nog minder last moeten krijgen/hebben
Pas nog met een allergoloog hierover gesproken op mijn werk. Goeie tip van hem, ik heb bij het kruidvat zo'n rood doosje eigen merk gekocht : werkzame stof : loratadine en ben nu al begonnen met slikken van 1 tabletje per dag.
Dit is een proef, voor mezelf of het minder, weg of anders is dan voorgaande jaren.
Bij mij begon het meestal begin/half april.

[ Bericht 19% gewijzigd door Blues op 08-03-2009 19:10:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')