quote:Kan ik als adoptiekind de adoptie ongedaan maken?
U kunt als adoptiekind de rechtbank vragen de adoptie ongedaan te maken. Dit noemt men herroeping van de adoptie. De rechter bepaalt of uw verzoek wordt toegewezen.
Gevolgen herroeping
Door herroeping van de adoptie bent u niet langer het kind van uw adoptiefouders. U wordt weer kind van uw oorspronkelijke juridische (wettelijke) ouder(s).
Voorwaarde leeftijd
U kunt de adoptie alleen herroepen als u op het moment van het verzoek 20, 21 of 22 jaar oud bent.
Ouders
Het verzoek de adoptie te herroepen kan niet worden ingediend door de natuurlijke ouders of de adoptiefouders.
Verzoek indienen
Het verzoek moet u indienen bij de civiele sector van de rechtbank. Voor het indienen van het verzoek heeft u een advocaat nodig.
Principekwestie ofzo?quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:48 schreef LostFormat het volgende:
Waarom wil je dat? En wat schiet je er uiteindelijk mee op als je het gedaan hebt? Je adoptieouders zijn dan niet je wettelijke ouders meer?
Nogal een voorbarige conclusie vind je ook niet?quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:51 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Principekwestie ofzo?. Overigens zeer ondankbaar en respectloos, daar niet van
.
Vraag me af of er zoveel kinderen zijn die de adoptie ongedaan hebben gemaakt of willen makenquote:Op donderdag 29 mei 2008 17:51 schreef Ewelina het volgende:
Dat laatste ja. En waarom, tja, dat is nogal een ingewikkeld verhaalIk zou eigenlijk het liefste gewoon verhalen willen horen van mensen die het hebben meegemaakt.
Nuja, ik denk dat als iemand zo'n beslissing maakt dat er dan sowieso heel wat aan vooraf gegaan moet zijn. Iedereen kan dan de rest wel invullen natuurlijk en ook dat dat niet zomaar iets is om zomaar op een forum te gooien.quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:57 schreef baNEEL het volgende:
[..]
tis wel een beetje geven en nemen hier hè..
niet over jezelf vertellen, maar wel verwachten dat mensen zomaar iets aan jou vertellen..
Dat dusquote:Op donderdag 29 mei 2008 18:02 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Nuja, ik denk dat als iemand zo'n beslissing maakt dat er dan sowieso heel wat aan vooraf gegaan moet zijn. Iedereen kan dan de rest wel invullen natuurlijk en ook dat dat niet zomaar iets is om zomaar op een forum te gooien.
Het is blijkbaar teveel gevraagd om normaal te reageren hierop voor sommigenquote:
Triest, best wel triest..quote:
Nee, inderdaad... Dus als de rest daar ook even rekening mee zou willen houden, alvast bedankt...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |