abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58992676
Ik heb even een vraag. Als je adoptie ongedaan wil maken, tot wanneer (welke) leeftijd kan dit, en onder welke omstandigheden precies? Internet is niet zo enorm duidelijk, de ene site zegt tot je 21e en de andere zegt weer vanaf je 20e tot je 23e verjaardag. Weet iemand hoe dit zit?

Iemand die hier iets vanaf weet, of me kan doorverwijzen naar organisaties?

NB: omdat de vraagstelling niet erg duidelijk is, het komt dus neer op het volgende: ik ben geadopteerd en wil dat laten herroepen.

NB: ik hoef geen waardeoordelen of gezeur in dit topic, ik wil gewoon weten hoe dit juridisch in elkaar steekt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ewelina op 29-05-2008 18:00:40 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_58992707
wait wait wut?

Dus gewoon een kind adopteren en dan tot zijn 12de bijvoorbeeld opvoeden en dan zeggen: "Ja maak die adoptie maar ongedaan" en dan het kind op straat zetten...

aight
gr gr
pi_58992782
De ouders kunnen de adoptie niet ongedaan maken, alleen de geadopteerde kan dat. Het kan ook pas als je volwassen bent, maar vanaf welke leeftijd precies, dat weet ik dus niet. En ook niet de voorwaarden hiervoor, en wat er allemaal bij komt kijken. Dat wil ik graag weten.
pi_58992948
Op dit soort reacties zit ik niet te wachten. Blijf dan gewoon weg ajb of loer gewoon alleen mee.
  donderdag 29 mei 2008 @ 17:46:46 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_58992984
Postbus 51, de spreekbuis van de overheid Kan ik als adoptiekind de adoptie ongedaan maken?
quote:
Kan ik als adoptiekind de adoptie ongedaan maken?

U kunt als adoptiekind de rechtbank vragen de adoptie ongedaan te maken. Dit noemt men herroeping van de adoptie. De rechter bepaalt of uw verzoek wordt toegewezen.

Gevolgen herroeping
Door herroeping van de adoptie bent u niet langer het kind van uw adoptiefouders. U wordt weer kind van uw oorspronkelijke juridische (wettelijke) ouder(s).

Voorwaarde leeftijd
U kunt de adoptie alleen herroepen als u op het moment van het verzoek 20, 21 of 22 jaar oud bent.

Ouders
Het verzoek de adoptie te herroepen kan niet worden ingediend door de natuurlijke ouders of de adoptiefouders.

Verzoek indienen
Het verzoek moet u indienen bij de civiele sector van de rechtbank. Voor het indienen van het verzoek heeft u een advocaat nodig.

[ Bericht 55% gewijzigd door mvdejong op 29-05-2008 17:47:37 (tekst gedumpt) ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_58993032
Waarom wil je dat? En wat schiet je er uiteindelijk mee op als je het gedaan hebt? Je adoptieouders zijn dan niet je wettelijke ouders meer?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_58993095
Je kan je echte ouders wel stangen natuurlijk, door ze wettelijk te laten beschouwen als echte ouders, en ze dan aanklagen omdat je helemaal niet geadopteerd wilde worden. Vind het maar raar klinken
pi_58993101
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:48 schreef LostFormat het volgende:
Waarom wil je dat? En wat schiet je er uiteindelijk mee op als je het gedaan hebt? Je adoptieouders zijn dan niet je wettelijke ouders meer?
Principekwestie ofzo? . Overigens zeer ondankbaar en respectloos, daar niet van .
pi_58993108
@LostFormat: Dat laatste ja. En waarom, tja, dat is nogal een ingewikkeld verhaal Ik zou eigenlijk het liefste gewoon verhalen willen horen van mensen die het hebben meegemaakt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ewelina op 29-05-2008 21:47:35 ]
  Moderator donderdag 29 mei 2008 @ 17:53:01 #11
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_58993152
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:51 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Principekwestie ofzo? . Overigens zeer ondankbaar en respectloos, daar niet van .
Nogal een voorbarige conclusie vind je ook niet?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 29 mei 2008 @ 17:53:22 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_58993162
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:51 schreef Ewelina het volgende:
Dat laatste ja. En waarom, tja, dat is nogal een ingewikkeld verhaal Ik zou eigenlijk het liefste gewoon verhalen willen horen van mensen die het hebben meegemaakt.
Vraag me af of er zoveel kinderen zijn die de adoptie ongedaan hebben gemaakt of willen maken
pi_58993253
Misschien ben ik dom ofzo, maar wat bedoel je nou precies? Wie zou in dit geval de adoptie ongedaan willen maken? De adoptie ouders, het kind of de biologische ouders? Als het om het kind gaat, snap ik niet zo goed wat het nut ervan is.
pi_58993357
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:57 schreef baNEEL het volgende:

[..]

tis wel een beetje geven en nemen hier hè..
niet over jezelf vertellen, maar wel verwachten dat mensen zomaar iets aan jou vertellen..
Nuja, ik denk dat als iemand zo'n beslissing maakt dat er dan sowieso heel wat aan vooraf gegaan moet zijn. Iedereen kan dan de rest wel invullen natuurlijk en ook dat dat niet zomaar iets is om zomaar op een forum te gooien.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_58993369
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 18:02 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Nuja, ik denk dat als iemand zo'n beslissing maakt dat er dan sowieso heel wat aan vooraf gegaan moet zijn. Iedereen kan dan de rest wel invullen natuurlijk en ook dat dat niet zomaar iets is om zomaar op een forum te gooien.
Dat dus
  donderdag 29 mei 2008 @ 18:07:38 #16
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58993454
Net alsof adoptieouders een geadopteerd kind niet zouden kunnen tergen, mishandelen, slecht behandelen of weet ik wat. Als je adopteert ben je niet persé meteen heilig ofzo!

En ik denk ook zomaar dat een geadopteerd kind een heleboel moet hebben meegemaakt als hij of zij besluit de adoptie ongedaan te laten maken.

Geen idee over de wettelijke mogelijjkheden, maar veel sterkte en succes gewenst Ewelina.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_58993478
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:58 schreef L.Denninger het volgende:
...
Het is blijkbaar teveel gevraagd om normaal te reageren hierop voor sommigen
Zou je dat ajb willen weghalen.

@indahnesia.com: ik weet dat er veel Fok!kers hopen op een soap, maar, no offense, de precieze reden houd ik liever privé. Hou het er maar op dat het niet zo leuk was thuis.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 mei 2008 @ 18:13:02 #18
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_58993573
Ik wist niet eens dat dat mogelijk is. Als je zoiets wilt heb je er vast een goede reden voor. Ik ga ervan uit dat een rechter daar serieus naar kijkt. Wat ik merkwaardig vindt is dat je dit alleen op een bepaalde leeftijd kunt doen. Het zou me logischer lijken als dit vanaf (bijvoorbeeld) je 21e zou kunnen, zonder die bovengrens.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_58993615
Weet je dan nog wel wie je biologische ouders zijn?

Als dat niet bekend is neem ik aan dat de rechter voorstelt dat je gewoon je naam verandert en op die manier in ieder geval de band breekt qua familie-naam.
deal with it
pi_58993650
Wie mijn biologische ouders zijn weet ik niet (ik wil er wel ooit achter komen). Overigens kennen ze de naam nog wel hier, omdat de belastingdienst al jaren huurtoeslag onder mijn biologische naam overmaakt
  donderdag 29 mei 2008 @ 20:00:29 #21
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_58995864
Ken de situatie waar je inzit niet, lijkt mij echter niet makkelijk, daarom veel succes!
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_58996386
Oh, dit is geen [ONZ] mijn excuses
  donderdag 29 mei 2008 @ 20:50:36 #23
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_58997130
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 20:21 schreef RickRoll het volgende:
Triest, best wel triest..
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
  Licht Ontvlambaar donderdag 29 mei 2008 @ 20:51:06 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58997141
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 20:21 schreef RickRoll het volgende:
Nee, inderdaad... Dus als de rest daar ook even rekening mee zou willen houden, alvast bedankt...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 mei 2008 @ 20:59:06 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_58997322
Wat raar dat dat alleen tussen 20 en 22 jaar kan
Waarom niet op 18 jarige leeftijd (volwassen) en waarom niet later.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')