www.degoudenkooi.nlInterview Huub
Na een strijd van bijna anderhalf jaar met de andere ex-Miljonairs, is Huub als vierde geëindigd in de grote finale. Het gevecht om de hoofdprijs leek te gaan tussen hem en aartsrivaal Brian, maar wonder boven wonder stond Huub als eerste van de vier finalisten buitenspel. De Oldenzaler reageerde sportief op zijn verlies en bleef ondanks zijn nederlaag positief gestemd. Of Huub nog steeds zo blij is en waarmee hij zijn dagen nu vult, vertelde hij ons tijdens een telefoongesprek. “Ja, het gaat zeker goed met me, al heb ik het ontzettend druk!”, zegt een enthousiaste Huub als we hem aan de lijn krijgen. “Het is wel een bevrijdend gevoel om wakker te worden zonder camera’s. In De Gouden Kooi was ik me toch altijd wel bewust van de camera’s die er hingen. Dan ben je toch meer bezig met wat je doet en wat je zegt, terwijl dat nu dus niet meer hoeft. Het is natuurlijk fijn dat je nu alle vrijheid hebt, alleen het is echt even afkicken, dat wel!”, vertrouwt hij ons toe. En heeft Huub nog steeds geen moeite met zijn verlies of is de bom inmiddels bij hem ingeslagen? “Achteraf vind ik het niet erg dat ik verloren heb. Uiteindelijk is het toch gewoon een spelletje natuurlijk! Ook ben ik heel trots op Jaap die het spel heel goed gespeeld heeft. Dat ik niet heb gewonnen is natuurlijk jammer, maar ik ben heel blij voor Jaap”, reageert Huub die zijn verlies nog altijd sportief opvat.
Na nog één nacht geslapen te hebben in de Villa, werd Huub samen met Claire opgehaald om eindelijk de wijde wereld weer in te stappen.
“Ik ben meteen naar mijn vrienden en familie in Oldenzaal gegaan en daar heb ik dus iedereen gezien. We zijn gaan stappen tot zeven uur ’s ochtends en ik heb dus flink gefeest! Ik vind het vanzelfsprekend ook heerlijk dat ik weer mag drinken want dat heb ik toch wel gemist, hoor”, zegt een lachende Huub. Maar helemaal doen waar hij zin in heeft, dat zit er voorlopig nog niet in, vertelt hij ons. “Als ik nu uitga, moet ik wel echt een bodyguard meenemen want iedereen herkent me. Ik krijg veel positieve reacties en de negatieve reacties vallen me echt heel erg mee. Ook onder Antillianen heb ik heel veel fans en dat vind ik echt super. Door mijn ruzies met Brian had ik dat niet echt verwacht maar ik heb gewoon veel verschillende fans.”
Eindelijk champagne!
Natuurlijk zijn we benieuwd naar hoe het nu tussen Huub en zijn vrouw Claire gaat. “Het gaat heel goed met haar en tussen ons ook!”, antwoordt de trotse ex-Miljonair als we hem vragen naar de hereniging met zijn echtgenote. We zitten op dit moment vooral veel naast elkaar te bellen want de telefoon gaat voor ons allebei constant. We zijn sinds de finale niet zonder elkaar geweest en vanaf morgen wonen we ook samen. Gisteren heb ik de sleutel opgehaald van het nieuwe huis van Claire en mij in Hilversum. Vandaag zou ik eigenlijk verhuizen, maar er is iets tussen gekomen. Vanavond ga ik namelijk met een paar andere ex-Miljonairs naar de Toppers, daar hebben we kaartjes voor gekregen. Claire en ik gaan ook nog even naar Ikea vandaag omdat we nog wat spulletjes nodig hebben”, vertelt Huub ons. “Oh ja, vanmiddag gaan we ook even naar een pianowinkel. Daar ga ik gewoon op wat piano’s spelen omdat ik daar zin in heb”, voegt hij er vrolijk aan toe.
En de andere ex-Miljonairs, heeft Huub daar nog contact mee gehad? “Gisteren heb ik Brian gezien bij een optreden en Jaap was daar ook. Hij vroeg me of ik nog even op hem wilde wachten zodat we elkaar nog konden zien en dat was echt heel fijn. Verder heb ik Sylvia natuurlijk gezien en Eric. De andere ex-Miljonairs heb ik allemaal al wel gesproken, nou ja bijna iedereen dan. Met Natasia heb ik bijvoorbeeld geen contact gehad, maar dat zie ik ook niet snel meer gebeuren.” Toen Brian de dag na de finale naar huis ging, vloog Huub zijn rivaal om de hals en van de haat en nijd tussen de twee was niets meer te merken. “Wat mij betreft was de band tussen ons nooit echt slecht. Gisteren heb ik Brian ook gezien, want we hadden allebei een optreden. We hebben toen voor het eerst een tijdje zonder camera’s met elkaar gesproken en dat was heel fijn. Voordat ik het podium opging riepen mensen naar me dat ik Brian moest slaan en zo, toen dacht ik wel dat mensen het gewoon echt niet goed hebben begrepen”, reageert Huub als we hem vragen naar zijn band met Brian.
Weerzien met broer Joris!
Huub heeft het dus duidelijk naar zijn zin en kan terugkijken op een mooie tijd in De Gouden Kooi. Ook de toekomst ziet er rooskleurig uit voor de ex-Miljonair uit Oldenzaal en gelukkig hoeven zijn fans zullen hem niet lang te missen. “Natuurlijk heb ik mijn optredens waardoor we in de zomer ook naar Spanje gaan. In de komende twee weken ben ik ook zes keer geboekt dus dat gaat wel lekker. En John de Mol ziet het wel zitten om met mij een pilot op te nemen, zoals je in de krant hebt kunnen lezen. Het is nog even afwachten hoe dat dan verder gaat”, aldus een voldane Huub.